T/Éro T/Éro

komentáře | popis | fotky | T | 06.06.24 12:44 | 412x v oblíbených
PODVOZEK :

->Přední náprava

- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )

- předělaný doraz + miska dorazu na rovno

- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm

- tvrdé uložení ramen od Pemita

- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž

- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2

- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"

- tlumiče HP

- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice

- odlehčené náboje + štefty vlečka

- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita

- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku



-> Převodovka

- 5Q se SP 4,22

- startér felicie

- tvrdé silenbloky

- carbonová krytka spojkového válečku

- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení



-> Zadní náprava

- ramena Molčan

- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN

- tlumiče HP

- sbíhavost cca 1mm

- odklony - 1° 55´

- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice

- dlouhé štefty



kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva

- Nankang AR-1 175/50, R5

- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu



INTERIÉR :

dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč

zadní sedačky pryč

přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení

čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )

palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama

trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,

shift light

natahal jsem novou elektriku



EXTERIÉR :

přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )

nárazníky - lamino v barvě auta

zadní blatníky - lamino

přední blatníky - lamino

přední lízátko - vlastní výroba podle originálu

zadní haubna - lamino

zadní čelo - lamino

přední haubna - lamino RS

barva - černá metalíza black panter

kromě předního okna všude makrolon

zrcátka - carbon





MOTOR :



- blok 781.

- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4

- odlehčený setrvák

- duralové řemenice

- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny

- vačka 282/282

- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery

- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC

138 HP, 164 Nm



váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D



Most 13.4.2022

Most 29.5.2024




nej čas - 2:12,89 - sucho









jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D

- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)

T/Éro - komentáře:

19:27:52
09.01.2012
m8rinek
-> Eidy: Spíš bych se zabýval problémem hrabáním na asfaltu (spojku jsem za chodu neviděl), kde se právě při startu a prudkém puštěním spojky čáast tvrdého nárazu pohltí. Hrabání na pístku ji TŘEBA ani nestlačí, kdo se tím chce zabývat nechť crackne fa lamelu, změří charku pružin a počítá.



Pominu-li spornou životnost (mě neodešla a odejitou jsem neviděl, kdežto tvrdou jsem roztrhal) tak odpružená bude vždy lepší...
19:22:42
09.01.2012
Eidy
-> T: A jakpak bys chtěl zařídit, aby jsi měl lamelu vždy ve stejné poloze proti klice/setrváku? 4
19:21:22
09.01.2012
Eidy
-> m8rinek: Dovolil bych si pružinky přirovnat k hrabání na asfaltu s hromádkama písku. Na písku guma snadno proklouzne (pružinka se stlačuje) a pak přijde asfalt a vše jde velmi tvrdě nadoraz (pružinka už nemá kam pružit). Vše je dynamicky velmi namáháno a tak pořád dokola. Zatímco na čistém asfaltu je pouze první náraz a pak vše sedí bez výrazných dynamických zátěží oproti výše popsané situaci.

Podobně to vidím i u spojky. Já si nechám raději "tvrdou" lamelu.
19:20:33
09.01.2012
m8rinek
-> T: je tlačná? Já teda jsem taky nucen použít tažnou, přepolovanou...
19:18:17
09.01.2012
-> m8rinek: : ale tohle moderní auto rozhodně neni 40 ne tohle už je zase další level a k tomuhle přistoupím jedině, pokud to tahle nedá,ale jelikož tady takových lidí jezdí klasiku i s větším výkonem,nemám zatím důvod...jinak ta lamela už snad nemá vliv na vyvážení jako přítlačák ? 4



vrtule buď jak píšeš a nebo si ji nechám na spínač, že jsme stejně zvyklej sledovat teplotu a vrtule ani nevim z čeho je abych pravdu řekl :-( a buď tu mam tuhle hezky tenkou a s mnoha vrtulema a nebo klasika 120 4 listy,ale za je docela tlustá...že by tam byla dost napasovaná...
19:13:15
09.01.2012
m8rinek
-> Tuner#2: zřejmě mají svou životnost jako všechno
19:11:50
09.01.2012
m8rinek
-> Eidy: nedovolím si hodnotit, moje spojky mají jinak barevné pružinky (možná jiná charakteristika? Kvuli divákům asi dva odstíny nepoužívají). Nicméně to asi nevymýšlí blbec... snad :))).



Na tohle stačilo málo skoda110r.eu/garde/pripra vy_jested0005.JPG
19:10:06
09.01.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 09.01.12 18:56:19: Argument proč ne jsem už psal. Pár vysypaných/prasklých pružin jsem už viděl.
19:09:13
09.01.2012
m8rinek
-> T: jistě skoda110r.eu/110r/unor110 002.jpg ve dvou motorech (fa nepočítám), Já tomu nerozumim závodník nezávodník, výkon nevýkon, jsou tim osazeny všechny moderní auta v čechách od Fazole nahoru v zahraničí mnohem dál. Sachs je vyrábí za pár kč na Slovači. Případně ji lze koupit třeba v Ocelotu.



Tlačná vrtule před chladič spínaná čidlem třeba takhle skoda110r.eu/110r/leden11 30001.JPG je dobrá myšlenka, taky to tak budu dávat, z čeho máš ventilátor?
19:05:05
09.01.2012
Eidy
-> m8rinek: 09.01.12 18:26:10 Tak to jsem popravdě neviděl.

Stejnak si troufnu tvrdit, že ne vždy je to k lepšímu. Záleží na hmotnosti setrváku, převodovým poměru atd. jinýmy slovy na rezonanci celý soustavy hnacího ústrojí. Vždy by měly být pružiny jinak tuhé, aby se vyhovělo požadavkům nejlépe. Ale to jen teoretizuju.
19:02:43
09.01.2012
-> Eidy: : necham tam to od Tebe teda nakonec...že pokud jsem jelito, pak oddělam i ty moje nový díly a pokud to zvládnu, pak to asi ještě něco vydrží a stejně bych rád pokouknul konečně někdy po zadní nápravě, tak snad to do té doby vydrží 40



-> m8rinek: : nějak mi taky ta odpružená nesedí... za 1.nemám takový výkon už vůbec nejsem závodník a za 2.se mi ta cena moc nelíbí 40

Ty ji snad máš? 4







jiak teda ještě snad poslední otázka k samotným věcem okolo motoru...bude tohle dělat to, co bych rád 4 (tohle by bylo v nouzi a jinak to bude běhat na mechaniku.prostě taková záchrana )
zvětšit T/Éro - obrázek od T vložen 09.01.2012 19:02:43
18:56:19
09.01.2012
m8rinek
-> Tuner#2: to ale přece není argument proč odpruženou nepoužít.
18:45:14
09.01.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Athlonek 09.01.12 17:33:26: No však ano, ale když to bude člověk co se spojkou neumí, tak mu nepomůže ani odpružení a převodovka půjde kukat, na druhou stranu jinému vydrží i s pevnou lamelou. 4
18:26:10
09.01.2012
m8rinek
-> Eidy: Odlehčení převodovce od rázů...



Že nejsou kovokeramiky odpružené není pravda, jen odpruženou málokterý škodovkář zaplatí.



speedpro.cz/catalog/.../s poj.jpg

speedpro.cz/catalog/.../h elix_spojka_clio_sport_765 117.jpg
17:33:26
09.01.2012
Athlonek
-> Tuner#2: Pružiny mají hlavně kompenzovat nerovnoměrný chod motoru a tím ochránit převodovku od nežádoucích rázů.
17:24:47
09.01.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
Mám neodpruženou na 90HP což tam Eidy možná ani neměl a naprosto bez problému. Naopak jsem viděl už vysypané pružiny z odpružené, dle mě je to zdroj problémů obzvlášť při dnešní kvalitě dílů. To jestli to odlehčí převodovce či ne je taky sporné když vezmu v potaz možnost zakmitávání pružiny bez "tlumiče". Dle mě je to vše o tom jak se k tomu chováš. Prase trhá převodovky s 80HP motorem a někdo je jezdí na 160 - 180HP motorech bez problému 4
upraveno 1x, naposled 09.01.2012 17:26:49
17:20:18
09.01.2012
Eidy
-> m8rinek: A proč odpruženou? Ptám se. Třeba keramiky taky nejsou odpružený. Nějak se mi odpružený nelíbí.

-> T: Lamelu jsem dával funglovku. A přítlačák přitlačoval a nikdy neklouzal. Ale to jestli chceš dát nový, je to na tobě.
15:06:09
09.01.2012
m8rinek
-> T: dej novou, ideálně odpruženou..
10:36:59
09.01.2012
a lamela ?
20:54:39
08.01.2012
-> m8rinek: : to mi stačí...to jen abys věděl, že nejde jen o to jak to vypadá 40
Extreme Tyres