T/Éro T/Éro

komentáře | popis | fotky | T | 06.06.24 12:44 | 412x v oblíbených
PODVOZEK :

->Přední náprava

- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )

- předělaný doraz + miska dorazu na rovno

- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm

- tvrdé uložení ramen od Pemita

- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž

- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2

- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"

- tlumiče HP

- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice

- odlehčené náboje + štefty vlečka

- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita

- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku



-> Převodovka

- 5Q se SP 4,22

- startér felicie

- tvrdé silenbloky

- carbonová krytka spojkového válečku

- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení



-> Zadní náprava

- ramena Molčan

- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN

- tlumiče HP

- sbíhavost cca 1mm

- odklony - 1° 55´

- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice

- dlouhé štefty



kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva

- Nankang AR-1 175/50, R5

- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu



INTERIÉR :

dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč

zadní sedačky pryč

přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení

čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )

palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama

trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,

shift light

natahal jsem novou elektriku



EXTERIÉR :

přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )

nárazníky - lamino v barvě auta

zadní blatníky - lamino

přední blatníky - lamino

přední lízátko - vlastní výroba podle originálu

zadní haubna - lamino

zadní čelo - lamino

přední haubna - lamino RS

barva - černá metalíza black panter

kromě předního okna všude makrolon

zrcátka - carbon





MOTOR :



- blok 781.

- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4

- odlehčený setrvák

- duralové řemenice

- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny

- vačka 282/282

- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery

- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC

138 HP, 164 Nm



váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D



Most 13.4.2022

Most 29.5.2024




nej čas - 2:12,89 - sucho









jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D

- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)

T/Éro - komentáře:

21:34:59
19.05.2011
vhml
-> T: FCP461 je 4píst.



FCP96 žigul



V renovaku 2200 bez DPH oproti 3400 za 4 pístovou desku, plus žigulí je asi ještě o 1,5mm silněší, takže životnost navíc Stálý zákazníci mají slevy, optej se v okolí, jestli od nich někdo nebere díly na kamiony atd, že bys to zkusil přes ně...
upraveno 2x, naposled 19.05.2011 21:36:58
20:55:53
19.05.2011
no tak hledam a hledam a ATE nacházim do litru,ale DS jsou úplně jinde s cenou 131



-> vhml: : a na žigula nenacházim...ty už jsi je někde našel? 4
20:29:08
19.05.2011
-> Tuner#2: : hele co se týká kotoučů, tak souhlas s Eidym...je to asi jako všude kus od kusu...Tobě se povedlo nějaký zkroutit a vhml píše bez chlaďáků a myslím,že se nabrdil už víc než dost,kamarád jezdí rapidy celý život...(a věkově by to mohl být spíš můj táta než kamarád) a taky říkal, že v životě nikdy žádnej nezkroutil, Eidy je další případ...tak jsi měl asi smůlu a nebo je ta muzika v autě moc těžká 4 40 ale asi půjdu cestou si to zkusit sám a začnu taky na klasice...



jinak na destičky kouknu pro porovnání na ceny a pak se uvidí,ale zatím je tu víc lidí se zkušenostma s DS, tak uvidíme, každopádně jako vždy díky za vyjádření Tvého názoru 4 cením si toho 5

stejně tak to platí pro Eidyho a vhml 4
20:05:19
19.05.2011
Eidy
-> Tuner#2: Já myslím, že dost záleží na kusu kotouče. Pokud to bude dobrá litina se správnou následnou tepelnou úpravou, tak to snese. Já měl na passatu kotouče ATE a bez nějakýho velkýho brzdění se zkroutily. Koupil jsem Ferodo a i když jsem je pral do fialova, tak drží. A to nemám chlaďáky.

Pokud se kotouč nezkroutí, tak je to hlavně o destičce.

Jo a co se týká žravosti destiček DS, tak já mám po asi 6000km destičky skoro jako nový a na kotoučích mám hranku pár desetinek, odhadem tak 3-4.
18:40:44
19.05.2011
vhml
-> Tuner#2: fakt si myslíš že to tomu kusu litiny nějak moc vadí?
18:34:58
19.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
vhml 19.05.11 18:31:11 napsal: → Tuner#2: usetris za chladak kdyz to snese desticka ROFL a co kotouč? Ten sériový 9 - 9,5mm se přehřeje po druhém ostrém brždění z větší rychlosti... To je pořád dokola...
18:31:11
19.05.2011
vhml
-> Tuner#2: usetris za chladak kdyz to snese desticka :-)



A zkousel jsem to na stejnejch gumach... Jak seriovejch, tak zavodnich. Jenom to auto bylo jiny...
18:11:50
19.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 19.05.11 17:38:40: NZ jen nechci aby to zas vyznělo, že DSka nejsou rozdíl. Jsou a to hlavně ve své odolnosti na vyšší teploty aneb tam kde sériová deska končí, tam DS začíná... Když jsem o tom kdysi četl článek, tak DS 2000 právě chválil pro stejný účinek za studena, ale vyšší tepelnou odolnost než sériová deska. DS 2500 už řadili do segmentu rallye a DS 3000 vyloženěn na okruh a nebo asfalt rallye, kde je na brzdy asi největší nápor. Pak jsem za čas četl, že u DS 2500 se povedlo zlepšit chování za studena a tím řadu 2000 údajně odbourali.



Takže ještě jednou uznávám DSka jsou na závodní použití rozhodně lepší desky, ale na druhou stranu kde brzdíš tak často, že by jsi uvařil desku a ta by nestíhala? Mě se to teda nikdy nestalo a v Mostě mě to čím víc kol jedu, tím to líp brzdí a jak už jsem psal není problém brzdit na hranici smyku i se sériovou deskou. Jak by jsi chtěl zpomalit rychleji a nebo účiněji jak píše Václav, když to nepřenese guma?
17:38:40
19.05.2011
-> Tuner#2: : hezký vysvětlění a závěr si z toho dělám, že opravdu budu koukat po ATE a DS 2500 a podle ceny se rozhodnu, že mi to přijde podle vyprávění tady na stejné úrovni....škoda těch 2000 no 40

jinak na můj motor nekoukej, stavím napřed brzdy, nechat původní motor, tak jiné brzdy neřeším, protože na mojí maximálku 120 km/h stačí stávající 3
16:31:53
19.05.2011
Eidy
-> Tuner#2: Nenazval bych to zavádějící. Je to o tom, že za studena musíš šlapat víc na pedál. Spolujezdec to nepozná, ale řidičova pravá noha ano.
15:55:39
19.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 19.05.11 15:45:19: To zas netvrdím... Už jsem to tady psal na 4P je řada sériových desek. Od origo Osinku azbestových, přes obyč Ferodo Premier (stojí za prd, dost často se drolí), přes Lucas (ten nebyl špatnej, jen občas pískal) až po Textar a nebo ATE. Mě se nejvíc ze sériových desek líbí ATE (mimochodem taky to chce min. 2 x zabrzdit aby to fungovalo jak má).



Pak je tady řada DS od Feroda což jsou prostě závodní desky (čím vyšší číslo tím více odolné teplu, ale horší za studena (např. 2000, 2500, 3000 ale 2000 směs se už ani nedělá, ta byla nejvhodnější do provozu), které vydrží mnohem vyšší teploty než sériová deska, jsou z tvrdší směsi, proto víc žerou kotouče, ale na oplátku víc vydrží desky a víc vydrží teplo, tzn. že neuvadnou ani po x bržděních. Je otázka zda ale takovou desku využiješ s motorem jaký máš, když já nemám problém ani v Mostě a nějakého koně tam navíc taky mám... Takže asi tak. Vašek tady míchá jabka s hruškama, porovnává tady úplně jiná auta s úplně jiným obutím a nápravama a dělá z toho závěry dle mě zavádějící...
upraveno 2x, naposled 19.05.2011 17:53:30
15:45:19
19.05.2011
-> Tuner#2: : to vůbec ne 4 jen se tak ptám jaký je rozdíl mezi nima kromě ceny 4 40 v podstatě asi skoro žádny teda koukám 5
15:23:01
19.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 19.05.11 14:57:39: S ATE na 4P jsem Tě svezl, měl jsi pocit, že by to brzdilo málo?



-> vhml 19.05.11 14:36:31: Už poněkolikátý konstuju tím, že se 4P se brzdy dají dávkovat na hranici smyku semislicku. Co chceš víc? 41
14:59:02
19.05.2011
jinak tady náboje zatím varianta číslo jedna, číslo 2 je ve výrobě a rozhodne se až podle kol...
zvětšit T/Éro - obrázek od T vložen 19.05.2011 14:59:02
14:57:39
19.05.2011
-> vhml: : jojo koukal jsem na to, jak jsi to tu někde řešil s někým a vzhledem k nutnosti úprav a rozdílu ceny se mi to řešení líbí 4



-> Eidy: : no na silnici to neni zase tak potřeba snad, díky za vysvětlení, to mi asi stačí,abych se rozhodoval zatím pro DS2500...







a na ty ATE na 4p má někdo názor? v porovnání s Ferodem?
14:36:31
19.05.2011
vhml
-> Tuner#2: zpravidla se to projevuje tak, že auto méně zpomaluje. Nevím co je na tom k nepochopení
13:41:48
19.05.2011
Eidy
-> T: Musíš na nich udržovat já nevím, odhaduju asi 100 stupňů, a pak fungují dobře. Stačí párkrát zabrzdit a je to. Když pak pojedeš 10 minut bez brzdění tak zase vychladnou. Na okruhu to nehrozí a na silnici je to jiná situace.
13:41:28
19.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 19.05.11 12:02:45: Jak může 4P, který klidně bez problému zablokuje i 195mm semislick brzdit hůř než 2P fakt nechápu...
12:02:45
19.05.2011
vhml
-> T: za studenba to brzdí podobně jako série, jenom při větší síle má tendenci se kolo blokovat, než se to ohřeje



Ze žigula desky zatím nemám, ale dají se prý bez problému použít a jezdí se. Budu je kupovat až dojezdím ATE.



4p ATE brzdí hůř než 2p DS3000
19:57:41
18.05.2011
-> Eidy: ,-> vhml: : no zní to dobře a ty už jsi to tu někde psal, že ze žigula a už jsi je zkoušel jo? (vhml)

a jinak co říkáte na ferodo a ATE?



jinak se pořád ztrácím v pojmu "po zahřátí"....v normalnim provozu teda se budou vlastne chovat jako serie, což stačí a na okruhu třeba dvě, tři zatáčky a brzdí tak,jak je třeba na pořádné brždění? 4
Extreme Tyres