skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
16:31:53
19.05.2011
19.05.2011

Eidy
-> Tuner#2: Nenazval bych to zavádějící. Je to o tom, že za studena musíš šlapat víc na pedál. Spolujezdec to nepozná, ale řidičova pravá noha ano.
15:55:39
19.05.2011
19.05.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 19.05.11 15:45:19: To zas netvrdím... Už jsem to tady psal na 4P je řada sériových desek. Od origo Osinku azbestových, přes obyč Ferodo Premier (stojí za prd, dost často se drolí), přes Lucas (ten nebyl špatnej, jen občas pískal) až po Textar a nebo ATE. Mě se nejvíc ze sériových desek líbí ATE (mimochodem taky to chce min. 2 x zabrzdit aby to fungovalo jak má).
Pak je tady řada DS od Feroda což jsou prostě závodní desky (čím vyšší číslo tím více odolné teplu, ale horší za studena (např. 2000, 2500, 3000 ale 2000 směs se už ani nedělá, ta byla nejvhodnější do provozu), které vydrží mnohem vyšší teploty než sériová deska, jsou z tvrdší směsi, proto víc žerou kotouče, ale na oplátku víc vydrží desky a víc vydrží teplo, tzn. že neuvadnou ani po x bržděních. Je otázka zda ale takovou desku využiješ s motorem jaký máš, když já nemám problém ani v Mostě a nějakého koně tam navíc taky mám... Takže asi tak. Vašek tady míchá jabka s hruškama, porovnává tady úplně jiná auta s úplně jiným obutím a nápravama a dělá z toho závěry dle mě zavádějící...
Pak je tady řada DS od Feroda což jsou prostě závodní desky (čím vyšší číslo tím více odolné teplu, ale horší za studena (např. 2000, 2500, 3000 ale 2000 směs se už ani nedělá, ta byla nejvhodnější do provozu), které vydrží mnohem vyšší teploty než sériová deska, jsou z tvrdší směsi, proto víc žerou kotouče, ale na oplátku víc vydrží desky a víc vydrží teplo, tzn. že neuvadnou ani po x bržděních. Je otázka zda ale takovou desku využiješ s motorem jaký máš, když já nemám problém ani v Mostě a nějakého koně tam navíc taky mám... Takže asi tak. Vašek tady míchá jabka s hruškama, porovnává tady úplně jiná auta s úplně jiným obutím a nápravama a dělá z toho závěry dle mě zavádějící...
15:45:19
19.05.2011
19.05.2011

T
-> Tuner#2: : to vůbec ne
jen se tak ptám jaký je rozdíl mezi nima kromě ceny
v podstatě asi skoro žádny teda koukám 
jen se tak ptám jaký je rozdíl mezi nima kromě ceny
v podstatě asi skoro žádny teda koukám 
15:23:01
19.05.2011
19.05.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 19.05.11 14:57:39: S ATE na 4P jsem Tě svezl, měl jsi pocit, že by to brzdilo málo?
-> vhml 19.05.11 14:36:31: Už poněkolikátý konstuju tím, že se 4P se brzdy dají dávkovat na hranici smyku semislicku. Co chceš víc?
-> vhml 19.05.11 14:36:31: Už poněkolikátý konstuju tím, že se 4P se brzdy dají dávkovat na hranici smyku semislicku. Co chceš víc?

14:59:02
19.05.2011
19.05.2011

T
jinak tady náboje zatím varianta číslo jedna, číslo 2 je ve výrobě a rozhodne se až podle kol...
14:57:39
19.05.2011
19.05.2011

T
-> vhml: : jojo koukal jsem na to, jak jsi to tu někde řešil s někým a vzhledem k nutnosti úprav a rozdílu ceny se mi to řešení líbí 
-> Eidy: : no na silnici to neni zase tak potřeba snad, díky za vysvětlení, to mi asi stačí,abych se rozhodoval zatím pro DS2500...
a na ty ATE na 4p má někdo názor? v porovnání s Ferodem?

-> Eidy: : no na silnici to neni zase tak potřeba snad, díky za vysvětlení, to mi asi stačí,abych se rozhodoval zatím pro DS2500...
a na ty ATE na 4p má někdo názor? v porovnání s Ferodem?
14:36:31
19.05.2011
19.05.2011

vhml
-> Tuner#2: zpravidla se to projevuje tak, že auto méně zpomaluje. Nevím co je na tom k nepochopení
13:41:48
19.05.2011
19.05.2011

Eidy
-> T: Musíš na nich udržovat já nevím, odhaduju asi 100 stupňů, a pak fungují dobře. Stačí párkrát zabrzdit a je to. Když pak pojedeš 10 minut bez brzdění tak zase vychladnou. Na okruhu to nehrozí a na silnici je to jiná situace.
13:41:28
19.05.2011
19.05.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 19.05.11 12:02:45: Jak může 4P, který klidně bez problému zablokuje i 195mm semislick brzdit hůř než 2P fakt nechápu...
12:02:45
19.05.2011
19.05.2011

vhml
-> T: za studenba to brzdí podobně jako série, jenom při větší síle má tendenci se kolo blokovat, než se to ohřeje
Ze žigula desky zatím nemám, ale dají se prý bez problému použít a jezdí se. Budu je kupovat až dojezdím ATE.
4p ATE brzdí hůř než 2p DS3000
Ze žigula desky zatím nemám, ale dají se prý bez problému použít a jezdí se. Budu je kupovat až dojezdím ATE.
4p ATE brzdí hůř než 2p DS3000
19:57:41
18.05.2011
18.05.2011

T
-> Eidy: ,-> vhml: : no zní to dobře a ty už jsi to tu někde psal, že ze žigula a už jsi je zkoušel jo? (vhml)
a jinak co říkáte na ferodo a ATE?
jinak se pořád ztrácím v pojmu "po zahřátí"....v normalnim provozu teda se budou vlastne chovat jako serie, což stačí a na okruhu třeba dvě, tři zatáčky a brzdí tak,jak je třeba na pořádné brždění?
a jinak co říkáte na ferodo a ATE?
jinak se pořád ztrácím v pojmu "po zahřátí"....v normalnim provozu teda se budou vlastne chovat jako serie, což stačí a na okruhu třeba dvě, tři zatáčky a brzdí tak,jak je třeba na pořádné brždění?

16:41:52
18.05.2011
18.05.2011

vhml
-> T: 3000 za studena trpí na blokování, když je zmáčkneš víc, jinak to brzdí podobně jako série než se to ohřeje. 2500 by na to trpět neměly.
12:33:56
18.05.2011
18.05.2011

Eidy
-> T: Fungujou i na chlďáky. A brzdit to bude vždycky. Ale za tepla líp.
08:54:45
18.05.2011
18.05.2011

T
-> vhml: : neboj, ještě jsme to bral smirklem před natřenim, jsou jak nový 
a destičky v téhle kombinaci, nebo je lze pak použít případně na chlaďáky? a fungují " hned "? nebo třeba zahřát?

a destičky v téhle kombinaci, nebo je lze pak použít případně na chlaďáky? a fungují " hned "? nebo třeba zahřát?
22:18:01
17.05.2011
17.05.2011

vhml
-> T: destičky dej DS2500 na žigula
Jinak já nasazoval taky podobný kotouče, totálně olezlej hnusák, po vyčištění zánovní nevyrezlej kotouč.
Vem ho hlavně hodně šmirglem nakonec, dostaneš strašně bordelu ještě z pórů
Jinak já nasazoval taky podobný kotouče, totálně olezlej hnusák, po vyčištění zánovní nevyrezlej kotouč.
Vem ho hlavně hodně šmirglem nakonec, dostaneš strašně bordelu ještě z pórů
11:12:23
17.05.2011
17.05.2011

T
-> Eidy: : hraju si s tim, že je čas...dokud nebude motor 
ale rád bych do měsíce jezdil...vážně nespěchám, teď nějaký věci na zinek,pak lakování a na repas má taky přijít zbytek asi příští týden až.....jinak mi chybí zatim jen destičky asi..ještě přemýšlím

ale rád bych do měsíce jezdil...vážně nespěchám, teď nějaký věci na zinek,pak lakování a na repas má taky přijít zbytek asi příští týden až.....jinak mi chybí zatim jen destičky asi..ještě přemýšlím

22:50:20
16.05.2011
16.05.2011

Eidy
-> T: A kdy zavrčí? Totiž zabrzdí?
20:16:12
16.05.2011
16.05.2011

T
tak aby to nevypadalo, že tam dávam orpavdu šrot...tak jsem se na to dostal a takhle to vypada...pred a po :-) krásnej kotouč 9,5 mm, takže půjde na auto(měl jsem ho ke třmenům) a chlaďáky necham dejme tomu na evo brz číslo 3, ať mam nějaký možnosti, jak se v tom třeba zase někdy rejpat 

18:47:54
10.05.2011
10.05.2011

T
-> Péďa17: : no ještě v neděli to brzdilo, tak to nebude snad tak strašný rozebrat


18:47:15
10.05.2011
10.05.2011

T
hnus, co?
ale asi to půjde na auto
zánovní kotouče za nic,takže druhá evoluce brzd je asi na světě...chlaďáky hezký,ale moc peněz a asi dokud je nezkroutim,tak neuvěřim a stejně ještě neni motor 
jen destičky nemam, jaký?
ale asi to půjde na auto
zánovní kotouče za nic,takže druhá evoluce brzd je asi na světě...chlaďáky hezký,ale moc peněz a asi dokud je nezkroutim,tak neuvěřim a stejně ještě neni motor 
jen destičky nemam, jaký?
T/Éro

