Mates/Š136 1.4 Mates/Š136 1.4

komentáře | popis | fotky | Mates | 26.02.24 12:37 | 527x v oblíbených
Auto bylo rozebrané do posledního šroubku.Většina dílu je nových nebo zrenovovaných.Pracovalo se na ní přes 2 roky a i nadále se vylepšuje



Karoserie:



-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.

-B sloupek a rámy dveří matný lak.

-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem



-kompletně vyvařená a opískovaná

-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50

-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu

-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu

-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu

-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor

-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm

-Uchycení pásů z 3mm plechu

-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015



Přední náprava:



-vyztužená dle L/A

-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu

-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha

-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm

-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem

-strmé řízení od pana Kalouska

-štefty 68mm

-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu

-ovařená nápravnice

-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita

-Tvredé silentbloky svislých čepů

-10mm Alu podložka pod stabilizátorem

-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu

-vzpěra mezi tlumiči



Zadní náprava:



-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu

-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu

-štefty 68mm

-upravené zadní náboje se středícím kroužkem

-podélná ramena vyztužená dle L/A

-šikmá ramena vyztužená dle L/A

-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen

-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen

-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha

-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky

-vzpěra mezi tlumiči



Interier:



-Palubní deska z rapida a tunel z felicie

-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno

-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii

-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY

-Budík Teploty oleje a vody JFperformance

-Budík Lambda sondy

-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie

-centrál, el.stahování předních oken renault 19

-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom

-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm

-pedály sparco

-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu

-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly

-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky

-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky

-černý koberec

-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané

-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.

-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu



Exterier:



-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla

-Nové plastové nárazníky

-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou

-Boční blinkry z felicie

-Dvoudílná maska

-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem



Kola:

-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200

-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13



Přední brzdy:

Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500



Zadní brzdy:

- Beral obložení



-brzdova kapalina ATE 200



Převodovka:

-5q se stálým převodem 4,22

-jedno kloub na řadící tyči

-olej Millers oils CRX 75w90NT+



Motor:



Fabia 1.4 8v by Saky:

-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi

-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015

-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky

-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45

-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v

-nové kroužky NForm Geotze

-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm

-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem

-Odlehčeny setrvačník cca 1kg

-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

-Tvrdé silentbloky

-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU

-Nádobka na vodu z fiat

-Olej Millers oils 10w60

-Lambda sonda Bosch

-palivo 100oktan

-nerezový výfuk burgess

-Chladič oleje



-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou



-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg



Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.

Mates/Š136 1.4 - komentáře:

20:24:19
07.05.2012
havlik
-> Mates: na volnoběh to asi stačí při zahřátym motoru a otáčkách aspon trošku zvýšených je tam pod typu olej 4 až 6 10w-40 vs 10w-60
20:19:07
07.05.2012
Mates
-> havlik: Není to nějak málo??

Mám na sacím koši podložku a jeden pán říkal,že je to hrozně málo,že by to mělo tlačit více.
20:15:38
07.05.2012
havlik
-> Mates: mě ukazuje cca 1
20:12:07
07.05.2012
Mates
Chci se zeptat, kdo máte budík tlaku oleje KMGY, kolik vám ukazuje při zahřátém motoru.Mě to ukazuje cca 2 atmosféry, to ještě něco proměřuje.

Bude se muset dát chladič oleje z Mitsubishi L200.
12:29:58
07.05.2012
Mates
-> radekp: Odhalím je až po Běšinách, musí se ještě doladit,ale až po srazu. Stejně půjde ven náprava na větší odklony.
upraveno 1x, naposled 07.05.2012 12:31:23
18:52:39
06.05.2012
radekp
-> Mates: kola mají nové zbarvení? tak se pochlub...
19:14:54
28.04.2012
Mates
Dneska jsem se konečně svezl jede to hezky,nad 3000 ot. to má pěkný zátah,ale chce to ještě přivést studený vzduch k filtru a ještě do štelovat předstih. Zatím je 7° při 1000 ot.



Nikde nic nemlátí, řazení jde o proti prvnímu projetí lépe, protože už nedrhne tyč řazení.Kola už taky nehází, vše je vystředěné. Ještě pár drobností mimo nápravy a může v červnu do Běšin, snad se zase nic neobjeví a bude hezky a čas.
upraveno 1x, naposled 28.04.2012 19:34:40
12:02:00
01.04.2012
Mates
-> hany: dík i tobě
12:01:07
01.04.2012
hany
-> Mates: tak ať se daří
upraveno 1x, naposled 01.04.2012 12:01:18
09:08:45
01.04.2012
Mates
-> hany: Já doufám, že už nic nenajdu, kromě toho že bude muset nejspíš příští zimu přední náprava ven aby se udělal lepší odklon.
08:51:05
01.04.2012
hany
-> Mates: o smůle mi nemluv... mám taky opět další vychytanou závadu 3
19:20:49
31.03.2012
Mates
-> minno: Křivé se nezdály, ale jak jsem psal jsou vymačkané tisíci hrany.
19:05:05
31.03.2012
minno
-> Mates: Aha jasné. No ale to je potom divné že to nezistil už otec pri skladaní nápravy.

Ináč bubny by som do toho problému nespájal. Druhovýrobu mám aj ja, podľa fotky sú tie bubny rovnaké tie čo mám ja a no problem. Navyše bubon u vlečky na hádzanie kolesa nemá vplyv, maximálne tak môže hádzať samotný bubon na pohľad ak je zvonka nerovnomerne obrobený.

Ak však koleso hádže tak budú tie hriadele najskôr krivé.
18:54:22
31.03.2012
Mates
-> minno: Před tím tam byla kyvka. Nápravu skládal otec a když jsem s tím jel tak se mi trochu zdálo, že auto plave. Myslel jsem si, že to dělaj nové gumy a geometrie.



Zjistil jsem to až, když jsem zvedl auto a dal jsem tam kvalt.Ještě že se to zjistilo jinak by nejspíš praskla a to by bylo drahé.
18:42:36
31.03.2012
minno
-> Mates 27.03.12 20:13:07: a tie hriadele a unášače si predtým na aute ešte nikdy nemal? Keď až teraz si zistil, že sú vadné....
14:40:16
31.03.2012
Mates
-> hany: No jo, mám ve všem smůlu. Ale už jsme našli jednu hřídel a náboj v dobrém stavu, nešel sundat z hřídele. Ty co jsou na autě šly jedna báseň, jsou vymačkané.
upraveno 1x, naposled 31.03.2012 14:43:30
12:44:05
31.03.2012
hany
-> Mates: ty taky lovíš mouchy jednu za druhou jako já 8
20:13:07
27.03.2012
Mates
-> Mates: Vyskytl se další problém a to dost velký. Zjistili jsme, že jsou nespíš obě hřídele a náboje vymačkaný na tisíci hranu8 8 .Ukrutně to háže do boku a na výšku i díky bubnu, který je druho výroba.



Člověk si myslí, že už se pořádně sveze a ono se zase něco najde.
upraveno 2x, naposled 29.03.2012 17:27:14
16:07:37
18.03.2012
Mates
-> Péďa17: Ok, ideální bude po obědě třeba ve 14:00 a déle.
15:55:50
18.03.2012
Péďa17
-> Mates: Dám ti vědět v kolik se stavím.
Extreme Tyres