
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Bukajovo
-> Jumbo: Aha, nevěděl jsem 

-> Bukaj: Pracuju...
-> Jumbo 13.11.23 15:38:24: Co Ty děláš v Práglu?
Jel jsem od Krejčíka z nákupu/výměny dílů
-> Bukaj 13.11.23 18:49:17:

Jel jsem od Krejčíka z nákupu/výměny dílů

-> Bukaj 19.10.23 21:39:43: me se zluta taky libi, ja uz uvazuji i o zlutem LUXovi, ikdyz rapid byl puvodne bilej a potom v GB vinovej... je zajimave, ze zeleny mtx byl taky puvodne bilej (kdyz se neco v motoraku odloupne, tak je tam bila), ale od novoty ma v tp zelena metaliza. Jestli bila auta byla oblibena jako zaklad na prestavby, vlastne i dlouha niva byla jeste jako kratka bila.
Kdyz na LUXe zlutou, tak uz alespon origo zlut podzimni
Kdyz na LUXe zlutou, tak uz alespon origo zlut podzimni
-> ajok: No, bukajova ne, ale za to je to bejvalá truhláře o pár vesnic vedle, od kterého už jsem, jak je zmíněno na dveřích, taky bral palivové brikety. 

-> ajok: Jo, 1,6 LPG
-> Bukaj 19.10.23 21:39:43: nj, Ty jsi mel LPG?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale fuj, takhle mi kazit den. Ale v té žluté se mi vždy líbila, ale samé dýzly...
-> ajok: Hh ne, jina plecka...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.10.23 21:05:29: to je ta byvala Bukajova dacie?

-> saskyn2 25.07.23 21:30:21: Vše nejlepší i Tobě

-> saskyn2: Pred par dny jsem videl v Hornbachu jinyho vlasatce bez bot. Asi jich tu teda beha vice 

Jsem nevěděl že Ježíš má svátek zrovna na moje narozeniny
Jinak též přeji vše nejlepší




-> Matthes, záškodník z TechWebu: Díky 

Vse nejlepsi k svatku 

-> jans: Díky, napsal jsem tam :)
-> Bukaj 10.02.23 12:10:43: On ten rozdíl je v obojím (jinak by zmínka o novodobých přeplňovaných malorážkách nedávala moc smysl
). A není to ani tak o tom, že se nešetřilo "v té době", jako spíš o tom, že je to auto z cenové kategorie zhruba dvojnásobné než ta Caddy nebo Oktávka, o škodovce nemluvě 


-> dragon_cb_cz:
Tam nejde o hluk od motoru, v tom se to Volvo zase tak neliší od jiných aut. Rozdíl je (oproti škodovce, té Caddyně, ale i třeba trojkové Octavii) v aerodynamickém hluku, který se se zvyšující rychlostí stupňuje. V tom Volvu ale neznatelně. Třeba je to tím, že v druhé půlce devadesátek se nešetřilo a tak má Volvo vychytané gumové těsnění oken, dveří, aerodynamiku spár panelů karoserie a pod kobercem na podlaze těžkou pěnovou hmotu a motor se v autě nevrtí, jako ve škodovce s vlečkou nebo novodobých emisně uškrcených přeplňovaných malorážkách...?
Tam nejde o hluk od motoru, v tom se to Volvo zase tak neliší od jiných aut. Rozdíl je (oproti škodovce, té Caddyně, ale i třeba trojkové Octavii) v aerodynamickém hluku, který se se zvyšující rychlostí stupňuje. V tom Volvu ale neznatelně. Třeba je to tím, že v druhé půlce devadesátek se nešetřilo a tak má Volvo vychytané gumové těsnění oken, dveří, aerodynamiku spár panelů karoserie a pod kobercem na podlaze těžkou pěnovou hmotu a motor se v autě nevrtí, jako ve škodovce s vlečkou nebo novodobých emisně uškrcených přeplňovaných malorážkách...?

-> Bukaj 10.02.23 00:15:13: Auto co nehnije něco jako lochneska - spousta lidí tvrdí, že existuje, ale nikdo ho ještě neviděl. A pokud náhodou ano, tak se stejně časem ukáže, že ne
Hnijou všechny, některý rychleji, některý pomaleji, ale všechny...
Jinak to s tím komfortem jsem se snažil vysvětlit dlouhé roky, ale zjevně to je prostě potřeba zažít no
A ten hluk teda podle mě taky souvisí s tím, že ten motor prostě nejede na doraz - což se o spoustě aut v rychlostech lehce nad dálničním limitem říct nedá

Jinak to s tím komfortem jsem se snažil vysvětlit dlouhé roky, ale zjevně to je prostě potřeba zažít no

A ten hluk teda podle mě taky souvisí s tím, že ten motor prostě nejede na doraz - což se o spoustě aut v rychlostech lehce nad dálničním limitem říct nedá

-> Matthes, záškodník z TechWebu 09.02.23 22:22:19: Doteď jsem žil v tom, že tyhle Volva nehnijou, ale tohle je jak brambory
Jako nějaká S70 na díly by klidně na zahradě přistát mohla, ale tohle fakt ne, z toho bych sice pár věcí asi použil, ale jako celek určitě ne. A tahat si domů další práci (byť to jenom rozebrat), to raději nechci. Už chci jen vychytat pár detailů (audio, anténa, drobnosti v interiéru) a větších detailů (manžety poloos, vyměnit olej v převodovce, vyřešit únik oleje z řízení), ale hlavně se v tom nějakou dobu nechci vrtat, když to je jízdně sice nudné, ale poměrně pohodlné auto. Když z toho přesednu do o 11 let mladší Caddyny, tak je to poměrně nemilé překvapení, jak je to novější auto nepohodlné, hlučné a nejede
I kamarádka, které jsem půjčoval Volvo jako náhradní vůz, když jsem opravoval Caddy, říkala, že si tak na dálnici poslouchá rádio, koukne na tachometr a tam 170 km/hod
To mne na tom Volvu nejvíc fascinuje - i když není nijak extra dobře odhlučněné, tak hladina hluku v interiéru je stejná, ať jedu 50 nebo 150 - to auto má dobře vychytanou aerodynamiku (panely karoserie, spáry mezi nimi, zrcátka atd), že není slyšet aerodynamický hluk v interiéru

Jako nějaká S70 na díly by klidně na zahradě přistát mohla, ale tohle fakt ne, z toho bych sice pár věcí asi použil, ale jako celek určitě ne. A tahat si domů další práci (byť to jenom rozebrat), to raději nechci. Už chci jen vychytat pár detailů (audio, anténa, drobnosti v interiéru) a větších detailů (manžety poloos, vyměnit olej v převodovce, vyřešit únik oleje z řízení), ale hlavně se v tom nějakou dobu nechci vrtat, když to je jízdně sice nudné, ale poměrně pohodlné auto. Když z toho přesednu do o 11 let mladší Caddyny, tak je to poměrně nemilé překvapení, jak je to novější auto nepohodlné, hlučné a nejede

I kamarádka, které jsem půjčoval Volvo jako náhradní vůz, když jsem opravoval Caddy, říkala, že si tak na dálnici poslouchá rádio, koukne na tachometr a tam 170 km/hod

To mne na tom Volvu nejvíc fascinuje - i když není nijak extra dobře odhlučněné, tak hladina hluku v interiéru je stejná, ať jedu 50 nebo 150 - to auto má dobře vychytanou aerodynamiku (panely karoserie, spáry mezi nimi, zrcátka atd), že není slyšet aerodynamický hluk v interiéru

-> Matthes, záškodník z TechWebu: To sice je, ale ten sedan alespoň není durch prohnilej, ne? Tohodle kombíka bych radši moc nenakládal 

-> dragon_cb_cz: Jo no
Ale hlavne vyssi uzitna hodnota u konby...

-> Matthes, záškodník z TechWebu 09.02.23 22:22:19: Jakože když už to nejhorší auto na volvofóru z půlky opravil, tak si pořídí ještě horší, aby mu ten titul někdo nevzal? 

-> darklord:
Tak jsem vyhrabal toho LEKRa. Je to 2201, vyroben v červnu 1989.
Chybí mu mechanismus ovládání sytiče - víko s bimetalem je, ale je odstřižené (vodič) od zbytku karburátoru.
Podle pána, od kterého jsem jej kdysi kupoval, byl demontován v autosalonu z nového vozu kvůli dílu na jiný vůz (tomu by odpovídal chybějící ovladač přívěry sytiče a jinak stav nového kusu, ovšem nese stopy po montáži)...
Chtěl bych za něj 5000.
Tak jsem vyhrabal toho LEKRa. Je to 2201, vyroben v červnu 1989.
Chybí mu mechanismus ovládání sytiče - víko s bimetalem je, ale je odstřižené (vodič) od zbytku karburátoru.
Podle pána, od kterého jsem jej kdysi kupoval, byl demontován v autosalonu z nového vozu kvůli dílu na jiný vůz (tomu by odpovídal chybějící ovladač přívěry sytiče a jinak stav nového kusu, ovšem nese stopy po montáži)...
Chtěl bych za něj 5000.
-> SO545: Jo, to jsem kdysi dělal u škodovky, ale tady se mi do toho nechce - nebude snad problém sehnat nějakej méně jetej

ten pas na volve skus docasneorezat a okraj zatavit zapalovacom.
-> Bukaj: Ok :)
-> Bukaj: Na fb jsem viděl, že sháníš altík Bosch 100 A, není to tento? www.lkq.cz/Product/.../39
849642;39850140;70;145717;
147873;35118561;34863151;3
2818941 Výměnným způsobem přes kámoše v Kelly za 2600...
Případně díl BO 0986040370 pokud nebude fungovat odkaz...
Jinak na S40 jsem toho času koupil v AV dílech asi za 500 no, ale to je loterie...
Případně díl BO 0986040370 pokud nebude fungovat odkaz...
Jinak na S40 jsem toho času koupil v AV dílech asi za 500 no, ale to je loterie...
-> Tom Troll: Hmm, tak to je fajn inspirace
