skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Bukajovo
-> Bukaj: Pracuju...
-> Jumbo 13.11.23 15:38:24: Co Ty děláš v Práglu?
Jel jsem od Krejčíka z nákupu/výměny dílů
-> Bukaj 13.11.23 18:49:17:
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jel jsem od Krejčíka z nákupu/výměny dílů
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Bukaj 19.10.23 21:39:43: me se zluta taky libi, ja uz uvazuji i o zlutem LUXovi, ikdyz rapid byl puvodne bilej a potom v GB vinovej... je zajimave, ze zeleny mtx byl taky puvodne bilej (kdyz se neco v motoraku odloupne, tak je tam bila), ale od novoty ma v tp zelena metaliza. Jestli bila auta byla oblibena jako zaklad na prestavby, vlastne i dlouha niva byla jeste jako kratka bila.
Kdyz na LUXe zlutou, tak uz alespon origo zlut podzimni
Kdyz na LUXe zlutou, tak uz alespon origo zlut podzimni
-> ajok: No, bukajova ne, ale za to je to bejvalá truhláře o pár vesnic vedle, od kterého už jsem, jak je zmíněno na dveřích, taky bral palivové brikety. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ajok: Jo, 1,6 LPG
-> Bukaj 19.10.23 21:39:43: nj, Ty jsi mel LPG?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale fuj, takhle mi kazit den. Ale v té žluté se mi vždy líbila, ale samé dýzly...
-> ajok: Hh ne, jina plecka...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.10.23 21:05:29: to je ta byvala Bukajova dacie?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> saskyn2 25.07.23 21:30:21: Vše nejlepší i Tobě![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2: Pred par dny jsem videl v Hornbachu jinyho vlasatce bez bot. Asi jich tu teda beha vice ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jsem nevěděl že Ježíš má svátek zrovna na moje narozeniny
Jinak též přeji vše nejlepší
![143](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/143.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![143](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/143.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Díky ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Vse nejlepsi k svatku ![16](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/16.gif)
![16](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/16.gif)
-> jans: Díky, napsal jsem tam :)
-> Bukaj 10.02.23 12:10:43: On ten rozdíl je v obojím (jinak by zmínka o novodobých přeplňovaných malorážkách nedávala moc smysl
). A není to ani tak o tom, že se nešetřilo "v té době", jako spíš o tom, že je to auto z cenové kategorie zhruba dvojnásobné než ta Caddy nebo Oktávka, o škodovce nemluvě ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz:
Tam nejde o hluk od motoru, v tom se to Volvo zase tak neliší od jiných aut. Rozdíl je (oproti škodovce, té Caddyně, ale i třeba trojkové Octavii) v aerodynamickém hluku, který se se zvyšující rychlostí stupňuje. V tom Volvu ale neznatelně. Třeba je to tím, že v druhé půlce devadesátek se nešetřilo a tak má Volvo vychytané gumové těsnění oken, dveří, aerodynamiku spár panelů karoserie a pod kobercem na podlaze těžkou pěnovou hmotu a motor se v autě nevrtí, jako ve škodovce s vlečkou nebo novodobých emisně uškrcených přeplňovaných malorážkách...?![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Tam nejde o hluk od motoru, v tom se to Volvo zase tak neliší od jiných aut. Rozdíl je (oproti škodovce, té Caddyně, ale i třeba trojkové Octavii) v aerodynamickém hluku, který se se zvyšující rychlostí stupňuje. V tom Volvu ale neznatelně. Třeba je to tím, že v druhé půlce devadesátek se nešetřilo a tak má Volvo vychytané gumové těsnění oken, dveří, aerodynamiku spár panelů karoserie a pod kobercem na podlaze těžkou pěnovou hmotu a motor se v autě nevrtí, jako ve škodovce s vlečkou nebo novodobých emisně uškrcených přeplňovaných malorážkách...?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj 10.02.23 00:15:13: Auto co nehnije něco jako lochneska - spousta lidí tvrdí, že existuje, ale nikdo ho ještě neviděl. A pokud náhodou ano, tak se stejně časem ukáže, že ne
Hnijou všechny, některý rychleji, některý pomaleji, ale všechny...
Jinak to s tím komfortem jsem se snažil vysvětlit dlouhé roky, ale zjevně to je prostě potřeba zažít no![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A ten hluk teda podle mě taky souvisí s tím, že ten motor prostě nejede na doraz - což se o spoustě aut v rychlostech lehce nad dálničním limitem říct nedá![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak to s tím komfortem jsem se snažil vysvětlit dlouhé roky, ale zjevně to je prostě potřeba zažít no
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A ten hluk teda podle mě taky souvisí s tím, že ten motor prostě nejede na doraz - což se o spoustě aut v rychlostech lehce nad dálničním limitem říct nedá
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 09.02.23 22:22:19: Doteď jsem žil v tom, že tyhle Volva nehnijou, ale tohle je jak brambory
Jako nějaká S70 na díly by klidně na zahradě přistát mohla, ale tohle fakt ne, z toho bych sice pár věcí asi použil, ale jako celek určitě ne. A tahat si domů další práci (byť to jenom rozebrat), to raději nechci. Už chci jen vychytat pár detailů (audio, anténa, drobnosti v interiéru) a větších detailů (manžety poloos, vyměnit olej v převodovce, vyřešit únik oleje z řízení), ale hlavně se v tom nějakou dobu nechci vrtat, když to je jízdně sice nudné, ale poměrně pohodlné auto. Když z toho přesednu do o 11 let mladší Caddyny, tak je to poměrně nemilé překvapení, jak je to novější auto nepohodlné, hlučné a nejede
I kamarádka, které jsem půjčoval Volvo jako náhradní vůz, když jsem opravoval Caddy, říkala, že si tak na dálnici poslouchá rádio, koukne na tachometr a tam 170 km/hod
To mne na tom Volvu nejvíc fascinuje - i když není nijak extra dobře odhlučněné, tak hladina hluku v interiéru je stejná, ať jedu 50 nebo 150 - to auto má dobře vychytanou aerodynamiku (panely karoserie, spáry mezi nimi, zrcátka atd), že není slyšet aerodynamický hluk v interiéru![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Jako nějaká S70 na díly by klidně na zahradě přistát mohla, ale tohle fakt ne, z toho bych sice pár věcí asi použil, ale jako celek určitě ne. A tahat si domů další práci (byť to jenom rozebrat), to raději nechci. Už chci jen vychytat pár detailů (audio, anténa, drobnosti v interiéru) a větších detailů (manžety poloos, vyměnit olej v převodovce, vyřešit únik oleje z řízení), ale hlavně se v tom nějakou dobu nechci vrtat, když to je jízdně sice nudné, ale poměrně pohodlné auto. Když z toho přesednu do o 11 let mladší Caddyny, tak je to poměrně nemilé překvapení, jak je to novější auto nepohodlné, hlučné a nejede
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
I kamarádka, které jsem půjčoval Volvo jako náhradní vůz, když jsem opravoval Caddy, říkala, že si tak na dálnici poslouchá rádio, koukne na tachometr a tam 170 km/hod
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
To mne na tom Volvu nejvíc fascinuje - i když není nijak extra dobře odhlučněné, tak hladina hluku v interiéru je stejná, ať jedu 50 nebo 150 - to auto má dobře vychytanou aerodynamiku (panely karoserie, spáry mezi nimi, zrcátka atd), že není slyšet aerodynamický hluk v interiéru
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To sice je, ale ten sedan alespoň není durch prohnilej, ne? Tohodle kombíka bych radši moc nenakládal ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Jo no
Ale hlavne vyssi uzitna hodnota u konby...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 09.02.23 22:22:19: Jakože když už to nejhorší auto na volvofóru z půlky opravil, tak si pořídí ještě horší, aby mu ten titul někdo nevzal? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> darklord:
Tak jsem vyhrabal toho LEKRa. Je to 2201, vyroben v červnu 1989.
Chybí mu mechanismus ovládání sytiče - víko s bimetalem je, ale je odstřižené (vodič) od zbytku karburátoru.
Podle pána, od kterého jsem jej kdysi kupoval, byl demontován v autosalonu z nového vozu kvůli dílu na jiný vůz (tomu by odpovídal chybějící ovladač přívěry sytiče a jinak stav nového kusu, ovšem nese stopy po montáži)...
Chtěl bych za něj 5000.
Tak jsem vyhrabal toho LEKRa. Je to 2201, vyroben v červnu 1989.
Chybí mu mechanismus ovládání sytiče - víko s bimetalem je, ale je odstřižené (vodič) od zbytku karburátoru.
Podle pána, od kterého jsem jej kdysi kupoval, byl demontován v autosalonu z nového vozu kvůli dílu na jiný vůz (tomu by odpovídal chybějící ovladač přívěry sytiče a jinak stav nového kusu, ovšem nese stopy po montáži)...
Chtěl bych za něj 5000.
-> SO545: Jo, to jsem kdysi dělal u škodovky, ale tady se mi do toho nechce - nebude snad problém sehnat nějakej méně jetej![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
ten pas na volve skus docasneorezat a okraj zatavit zapalovacom.
-> Bukaj: Ok :)
-> Bukaj: Na fb jsem viděl, že sháníš altík Bosch 100 A, není to tento? www.lkq.cz/Product/.../39
849642;39850140;70;145717;
147873;35118561;34863151;3
2818941 Výměnným způsobem přes kámoše v Kelly za 2600...
Případně díl BO 0986040370 pokud nebude fungovat odkaz...
Jinak na S40 jsem toho času koupil v AV dílech asi za 500 no, ale to je loterie...
Případně díl BO 0986040370 pokud nebude fungovat odkaz...
Jinak na S40 jsem toho času koupil v AV dílech asi za 500 no, ale to je loterie...
-> Tom Troll: Hmm, tak to je fajn inspirace![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> swičak: Tak tryska 122 odpovídá karburátoru 110L (100 má trysku 120), ještě zezadu mrkni na trysku spořiče, ta by měla být pro 110L 55 (Š 100 má 50).
Vzdušník volnoběhu opravdu není značený, musel by se měřit, ale to není podstatné.
Jediné, co tedy zůstává otázkou je, jestli někdo v Jikovu sáhl při výrobě 2904 do špatné bedny s odlitky, nebo se nějak odlitek s Dif-23 zamíchal mezi odlitky s Dif-24...
Zkus nějak změřit průměr nejužšího místa difuzoru, jestli si někdo nedal práci se zvětšením z 23 na 24 mm, ale o tom dosti pochybuji.
Prostě je to zmetek
Jinak je zajímavý ten závit a průchodnost kanálu na přípojku termosytiče - u tohoto typu odlitku není možné termosytič zprovoznit, protože chybí některé kanály. Sice se ještě minimálně do začátku 90. let vyráběly karburátory s termosytičem pro chladírenské nástavby (a jako náhradní díl ještě mnohem déle), ale stále s původním provedením odlitku bez přípojky odsávání (trubička 6 mm)...
...u ostatních karburátorů byl otvor pro připojení trubky termosytiče zaslepen (viz foto karburátoru o 8 měsíců dříve vyrobeného, než je ten tvůj):
Vzdušník volnoběhu opravdu není značený, musel by se měřit, ale to není podstatné.
Jediné, co tedy zůstává otázkou je, jestli někdo v Jikovu sáhl při výrobě 2904 do špatné bedny s odlitky, nebo se nějak odlitek s Dif-23 zamíchal mezi odlitky s Dif-24...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zkus nějak změřit průměr nejužšího místa difuzoru, jestli si někdo nedal práci se zvětšením z 23 na 24 mm, ale o tom dosti pochybuji.
Prostě je to zmetek
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak je zajímavý ten závit a průchodnost kanálu na přípojku termosytiče - u tohoto typu odlitku není možné termosytič zprovoznit, protože chybí některé kanály. Sice se ještě minimálně do začátku 90. let vyráběly karburátory s termosytičem pro chladírenské nástavby (a jako náhradní díl ještě mnohem déle), ale stále s původním provedením odlitku bez přípojky odsávání (trubička 6 mm)...
...u ostatních karburátorů byl otvor pro připojení trubky termosytiče zaslepen (viz foto karburátoru o 8 měsíců dříve vyrobeného, než je ten tvůj):