Bukajovo

prohledat
478 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 07.04.2014 do 25.04.2024, založil/a Bukaj
řadit dle data
23:28:39
17.01.2023
Bukaj
23:28:19
17.01.2023
Bukaj
23:28:00
17.01.2023
Bukaj
-> darklord:

Tak jsem vyhrabal toho LEKRa. Je to 2201, vyroben v červnu 1989.

Chybí mu mechanismus ovládání sytiče - víko s bimetalem je, ale je odstřižené (vodič) od zbytku karburátoru.

Podle pána, od kterého jsem jej kdysi kupoval, byl demontován v autosalonu z nového vozu kvůli dílu na jiný vůz (tomu by odpovídal chybějící ovladač přívěry sytiče a jinak stav nového kusu, ovšem nese stopy po montáži)...

Chtěl bych za něj 5000.
zvětšit Bukajovo - obrázek od Bukaj vložen 17.01.2023 23:28:00
19:11:45
01.01.2023
Bukaj
-> SO545: Jo, to jsem kdysi dělal u škodovky, ale tady se mi do toho nechce - nebude snad problém sehnat nějakej méně jetej4
12:15:59
01.01.2023
SO545
ten pas na volve skus docasneorezat a okraj zatavit zapalovacom.
21:55:32
28.12.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Ok :)
21:52:26
28.12.2022
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Už vyřešeno, ale díky 4

forum.volvoklub.cz/viewto pic.php?p=1009107
21:49:36
28.12.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Na fb jsem viděl, že sháníš altík Bosch 100 A, není to tento? www.lkq.cz/Product/.../39 849642;39850140;70;145717; 147873;35118561;34863151;3 2818941 Výměnným způsobem přes kámoše v Kelly za 2600...



Případně díl BO 0986040370 pokud nebude fungovat odkaz...



Jinak na S40 jsem toho času koupil v AV dílech asi za 500 no, ale to je loterie...
upraveno 1x, naposled 28.12.2022 21:50:26
11:41:06
22.12.2022
Bukaj
-> Tom Troll: Hmm, tak to je fajn inspirace1
22:55:01
21.12.2022
Tom Troll
Říkal jsem, že tu nepraktickou fotku zezadu, najdu. 1
zvětšit Bukajovo - obrázek od Tom Troll vložen 21.12.2022 22:55:01
10:32:10
19.12.2022
Bukaj
-> swičak: Tak tryska 122 odpovídá karburátoru 110L (100 má trysku 120), ještě zezadu mrkni na trysku spořiče, ta by měla být pro 110L 55 (Š 100 má 50).

Vzdušník volnoběhu opravdu není značený, musel by se měřit, ale to není podstatné.

Jediné, co tedy zůstává otázkou je, jestli někdo v Jikovu sáhl při výrobě 2904 do špatné bedny s odlitky, nebo se nějak odlitek s Dif-23 zamíchal mezi odlitky s Dif-24... 3

Zkus nějak změřit průměr nejužšího místa difuzoru, jestli si někdo nedal práci se zvětšením z 23 na 24 mm, ale o tom dosti pochybuji.

Prostě je to zmetek 3

Jinak je zajímavý ten závit a průchodnost kanálu na přípojku termosytiče - u tohoto typu odlitku není možné termosytič zprovoznit, protože chybí některé kanály. Sice se ještě minimálně do začátku 90. let vyráběly karburátory s termosytičem pro chladírenské nástavby (a jako náhradní díl ještě mnohem déle), ale stále s původním provedením odlitku bez přípojky odsávání (trubička 6 mm)...

...u ostatních karburátorů byl otvor pro připojení trubky termosytiče zaslepen (viz foto karburátoru o 8 měsíců dříve vyrobeného, než je ten tvůj):
zvětšit Bukajovo - obrázek od Bukaj vložen 19.12.2022 10:32:10
16:56:05
18.12.2022
swičak
-> Bukaj: Po bližším ohledání uznávám že nový není.. V té díře závit je a slepá není. Tryska hlavní 122, vzdušník hlavní 180, tryska volnoběhu 50, na vzdušníku volnoběhu sem nic nenašel (možná sem jen slepej). Doufám že to bude stačit, víc to rozebírat nechci, to by nedopadlo dobře 1
02:18:08
18.12.2022
Bukaj
-> swičak: S největší pravděpodobností se někdo ve výrobě překlepl s raznicí (čtyřka místo trojky) nebo překoukl (místo tělesa Dif-24 vzal Dif-23). Nepředpokládám, že by někdo upravoval difuzor - pokud ano, tak určitě ne v Jikovu...

...podle výrobního kódu je vyroben v listopadu 1991 - to už se dělaly jen coby náhradní díl, takže nějaké pochybení se stát mohlo. Ještě mi na něm tedy nesedí jedna věc - ta díra nad ploškou s označením a výrobními údaji by u tohoto ročníku už dávno měla být zaslepená (nevyvrtaný otvor v odlitku) - je nebo není tam vyřezán závit? Pokud je, tak to někdo možná upravoval pro použití s termosytičem (na což tento odlitek nejde použít).

A zdá se mi, že ten karburátor není nepoužitý - vidím jisté stopy po používání...



Napiš, jakými tryskami a vzdušníky je osazen ;-)
21:37:36
17.12.2022
swičak
-> dragon_cb_cz: Právě že ne. Karbec je novej, snad pozná Bukaj podle fotky víc. Případně můžu nějak oměřit, ale nevím kde přesně
21:20:54
17.12.2022
dragon_cb_cz
-> swičak: Ty dvě čísla k sobě nějak nesedí, ne? 9
18:39:31
17.12.2022
swičak
-> Bukaj:
zvětšit Bukajovo - obrázek od swičak vložen 17.12.2022 18:39:31
01:04:32
08.11.2022
Bukaj
-> saskyn2 07.11.22 20:08:16: Jel jsem k zubaři 40

Jinak poklice Ok, už jezdí na Caddyně6
21:40:03
07.11.2022
Jirik_Tuňák1983
20:08:16
07.11.2022
saskyn2
Dneska jsem tě viděl na Bulovce jak si to tam pálil 3
22:48:20
06.10.2022
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Jo, teplem. A taky jak tam ten oblouk poskakuje, tak dost trpí konec bowdenu (tam, kde je nalisovaná koncovka - průvlak)...
21:05:26
06.10.2022
dragon_cb_cz
-> Bukaj 06.10.22 05:33:34: Namáhán čím? Teplem? OK, tam zkušenost nemám jak jsou ty cyklobowdeny odolné, na kole se k nim teplo moc nedostane. Ale jinak kvalitnější bowdeny dokážou vydržet nesmysl. Ovšem taky to něco stojí...
12:47:03
06.10.2022
Bukaj
-> minno: S páčkou sytiče jsem nikdy neměl problém. jediné, co je potřeba ohlídat je, aby sytič zcela dovíral, pak při dotahování úchytu struny si přidržet otočnou matici klíčem, aby se struna při dotahování neohybala (což vede k budoucímu lomu struny) a aby nebyl příliš dotažen bowden v držáku (aby se v bowdenu neskřípla i struna)... Jinak bowden akcelerátoru i sytiče mám na 130LPG také dosud původní (a strunu sytiče též), ale teplem od motoru u nich slezla plastová "izolace" - hlavně u bowdenu plynu v části nad výfukovým potrubím - tak přemýšlím, že bych nechal vyrobit nějaké odolnější bowdeny...
12:01:53
06.10.2022
minno
-> darklord 05.10.22 19:53:36: -> palinator 05.10.22 21:17:24: Hm. Tak to netuším. Už tak pred 15 rokmi som vymenil plynovú strunu za lanko a odvtedy mi chodí plynový pedál hladko. A pred 9 rokmi som dal normálny karburátor, tak odpadli problémy aj s tým nezmyslom (SEDR). Auto má 300 tkm, bowden je pôvodný, lanko má už okolo 200 tkm a plynový pedál chodí hladko, plynule. A na karbec som 100 tkm v podstate nešahol.



U SEDR som mával problém hlavne s chodom sytičovej páčky, naladiť to, aby páčka nepružila a zároveň aby nevypadával bowden z uchytenia, býval celkom boj3 Ale chvalabohu už som to dávno vyhodil...



A áno, u škodovky je zopár komponentov, ktoré nefungujú ani pri sebelepšej snahe (alebo zlyhávajú po krátkej dobe) a treba to prerobiť inak, inak sa z toho stáva boj s veternými mlynmi - nikdy nemôžeš vyhrať (a je tam toho teda celkom dosť1)
upraveno 1x, naposled 06.10.2022 12:03:29
11:21:18
06.10.2022
Tom Troll
-> Bukaj: GLS hrála jak harfa, když se zatlačilo na pedál, ale karburátor byl kompletně zatuhlý 1
10:51:22
06.10.2022
palinator
-> Bukaj:

Jo, to si pamatuju taky, jen jsem nevěděl jak to popsat. 3
05:38:19
06.10.2022
Bukaj
-> palinator: Já si zase z dřívějších dob pamatuju ten zvuk při šlapání na pedál, jak struna "mňoukala" (jako při natahování struny na kontrabas) 3

...a taky to, jak jsem coby puberťák v mrazu měnil prasklou strunu u máminy škodovky při odjezdu z hor a získal si tak obdiv nejen mámin, ale též jejího přítele1
05:33:34
06.10.2022
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Třeba aby něco vydržel, nelámal se a tak? Přecejen ho jsou nějaké 3 metry a konkrétně v motorovém prostoru (oblouk zpod trubek chlazení k držáku na karburátoru) je značně namáhán4
02:19:30
06.10.2022
palinator
-> Tom Troll 05.10.22 21:33:48:

To auto znám od malička a z dob, kdy se s tím pravidelně jezdilo. Ten pružící a poskakující pedál, když jsem si s tim jako capart hrál, si pamatuju doteď.
23:50:27
05.10.2022
dragon_cb_cz
-> Bukaj: A nějaký důvod, proč by ten bowden měl být macatější? Vždyť se tam přenáší zanedbatelné síly.
23:44:32
05.10.2022
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Ale brzdové cyklobowdeny jsou takové malé titěrné nic - oproti bowdenu ve škodovce. není problém lano (kterého mám po dědovi 200 m cívku), ale obal...
23:30:03
05.10.2022
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Brzdové cyklolanko je 1.6mm a jde koupit v metráži.
22:56:31
05.10.2022
Bukaj
-> dragon_cb_cz: No, ale když mám lanko 2 mm a cyklolanka jsou kolem 1 mm...
22:56:02
05.10.2022
Bukaj
22:02:01
05.10.2022
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Průměr bowdenu zvolíš podle tloušťky lanka, tam není moc co řešit... ten škodovácký je tak předimenzovaný, že bys tu koncovku přes nový cyklobowden v klidu přetáhl a hotovo 3
22:01:30
05.10.2022
StepaNoFUN
-> Bukaj: Na Zbraslavi proti mostu máš výrobu bowdenů s tažnejma lanama na míru... Dělali mi tam toho už dost a vždy spokojenost. Například chcípací lana na JCB asi tak za 5% ceny originálu...

www.vojkovska.cz/



Aha... :-D
upraveno 1x, naposled 05.10.2022 22:02:42
22:00:04
05.10.2022
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Jo, ale ne škodováckého průměru s koncovkami na segerovky...

Tohle bych případně řešil na Zbraslavi, kde je specializovaná firma na výrobu lanovodů...
21:58:27
05.10.2022
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Bowden s teflonem koupíš v libovolném cykloshopu v metráži...
21:45:55
05.10.2022
Bukaj
Struna je pakárna. Také na všech škodovkách (a na jednom MBčku), se kterými jsem kdy jezdil, jsem záhy vyměnil strunu za lanko a je pokoj. Navíc lanko dá dostatečně dopředu vědět, že umře (začne se třepit u táhla karburátoru) a auto s ním vydrží kulturně fungovat mnoho desítek tisíc kilometrů (měním cca jednou za 3-4 roky, což odpovídá plusmínus 100-150 tisícům km).

Ještě jsem přemýšlel, že bych si nechal vyrobit bowdeny s teflonovou vložkou, protože na LPG to občas trochu poškubává, ale to bude spíše membránami ve zplynovači (už 3 roky jsem je neměnil ani nekontroloval)...
21:33:48
05.10.2022
Tom Troll
-> palinator: Tak ta struna je spíš ta záležitost neježdění, mě taky drhne když je to auto z nějakýho důvodu třeba na měsíc odstavený, a podle toho jaká je teplota. Většinou drhne samotnej pedál jenom ve spolupráci se strunou. Jestli chceš, tak je plyn dokonale jemný po vynechání pružiny z primáru na filtrbox - vrátit se vrátí, naopak je pak ale pedál až moc lehký. Jinak co jsi popisoval je charakteristika škodovky co má na hrbu kilo, no. 1

A s těma karburátorama to tak složitý neni, jezdit to bude na nějakej, hlavně aby se ideálně nepřidíraly osky, a co nejmíň podfukoval, no.

Celkově docházím k závěru, že ty lidi na těch veteránech řeší daleko víc věcí, než co by řešili, kdyby s tim reálně jezdili. Paradoxně, i ve stavu v jakém to je, nemůžu říct že by zelená byla nespolehnivé vozidlo, ale mám jí jenom pět let a 50k km. Vše co eventuelně selže dá většinou vědět dopředu, nebo je to mojí vinou. 1
21:17:24
05.10.2022
palinator
-> Tom Troll: -> minno:

Fuuuu, bezúdržba... 36



Takže když jsem měnil karbec, protože starej měl zatuhlou druhou komoru a prohnutej byl do banánu, poskládal ten nejlepší jetej kterej jsem z asi 5 kusů našel, jen byl dif 22/24, z dostupnejch trysek a vzdušníků se mi povedlo udělat natryskování na 135 (což by i kompresí mohlo ke 120 sedět), v domácích podmínkách se mi povedlo nastavit a ověřit vše podle nejlepšího vědomí a svědomí, ověřil jsem že po odpojení struny chodí plyn volně a po opětovném zapojení na udělaném karburátoru to má záškuby, i když jsem do bowdenu struny nalil fůru oleje? To, že se to takhle chová před i po opravě, je to zásadní projev neúdržby? Je úplně jedno jestli se s tim autem jezdí nebo ne. Sere se to pořád a serou se na tom věci který jejichž výser snad popírá i fyzikální zákony. Polovina poruch se na autě řeší pořád dokola, z části kvůli nekvalitě ND.

To je bezúdržba? Pokud ano, nevim jak se chovám k Ovci... to je asi bezbezúdržba. 3
21:05:51
05.10.2022
Polyš
-> Bukaj: Máme v práci asi deset Jumperů,všechny od nova.A než to začne topit,tak to opravdu trvá dlouho.
20:56:07
05.10.2022
Tom Troll
-> dragon_cb_cz: Taky obvykle jedu do 10s od startu, předehřívání max v rámci zapomenutí si klíčí doma. 3

Jinak spíš než v porovnávání s modernějšíma (krom naft, tam to fakt srovantelný neni 47 ), to byl marvel nad tím, jaký s tim lidé mají zdánlivý problém a moc rádi vzpomínají že netopí, a hlavně kontrast s tím, že rozložení shodného agregáru jenom vůči felicii je v tomhle ohledu taky propastné.



-> Bukaj: Budeš s nejvyšší pravděpodobností litovat. 3
20:49:06
05.10.2022
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jenže ta S40 bylo auto velikosti Feldy (kdyby dělali Feldu v sedanu), tohle je taková přerostlá Octavia (je to o půl metru delší, než škodovka)...3
20:46:28
05.10.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Heh, tak dobre dojed. Jinak jsem zvedav, jestli to bude "lepsi felda", jak si prohlasil o me S40 3
20:44:19
05.10.2022
dragon_cb_cz
-> Bukaj: No konečně 1 To zas bude nadávek 1
20:43:58
05.10.2022
dragon_cb_cz
-> Tom Troll: "Bez zásadního předehřívání, 30s, 2 minuty max". Aha.Tomu já naopak zásadní předehřívání říkám. Pokud zrovna neodmetám tunu sněhu, tak prostě nastartuju a jedu a třeba SX4 nebo všechny Saaby s H-čkem po těch 3km topily krásně a těch 70°C už tam nejspíš bylo taky.



To že Fábka 2.0MPi se ohřívá pomalu je vcelku logický, protože to je prostě litinovej ingot. Stejně tak třeba 9-3NG s EcoTecem (kde ale taky mám podezření na termostat), protože má skoro 7 litrů oleje.
20:38:11
05.10.2022
Bukaj
Taak, už jsem pomalu nevěřil, ale vypadá to, že zítra do tématu "dnešní nákup" přibyde jedno ošuntělé Volvo...1

(...tedy pokud dojede po vlastní ose z Plzně do Černík) 3
20:16:55
05.10.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
Nejlepší na topení bylo to Volvo S40. Tam stačilo ujet i v mrazu kousek a už to foukalo vlažný...



Jinak ano, je potřeba mít k autu vztah. Právě proto mě trápí stav a nedostatek času a vůle na to řešit škodovku. Vždy ji vytáhnu jen na STK víceméně, což bych rád změnil...

Vztah se ale dá získat i k modernímu autu... Třeba k debilnímu berlingu cítím nenávist, kterou jsem snad u jinýho auta nezažil 3 3 3 Transity mám rád od doby, co jsem řídil prvního někdy před 15 lety a trvá to do teď. Nová i30, co jsem dostal jako služební loni mě teda k srdci nepřirostla, ale je to takový jalový auto na přesu z A do B.
20:15:47
05.10.2022
Bukaj
-> dragon_cb_cz 05.10.22 19:57:02: Přesně tak. Nejlíp ze všech aut, kterými jsem kdy jel, topila Felda (respektive nejrychleji topil Favorit, do kterého jsem implantoval topení z Feldy). Na druhém konci žebříčku byl firemní Jumper, který v zimě začal trochu topit po ujetí cca 20 km, ale tam mám podezření, že to nebyla vlastnost, ale vadný termostat...3
20:13:53
05.10.2022
Tom Troll
-> dragon_cb_cz: Objem ropovodů začneš využívat až potom, co se otevře termostat, do tý doby tamtudy proudí pouze minimum přez odvzdušňování chladiče do topení + dirka v termostatu. Hlavní hadice do pumpy, jednoduše nemá průtok a většina jde z topení. I hlavní hadice od termostatu se začne zahřívat až potom, co začne termostat taktovat a topení je na cca 80c Navíc, protože je motor v závětří tak i při tuhé zimě se ohřívá docela svižně skrze minimum proudění kolem bloku. Fa/Fe s fakticky tím samým agregátem a daleko vyšší efektivitou přenosu tepla odvání v zimě strašně moc tepla jenom ofukem bloku co je pěkně nastaven kolmo.

Bez zásadního předehřívání za mrazu (30s, max 2 minutky u všech vozů), ve vedlejší obci po 3km. Škodovka pro mě má ručičku teploty tak na 70 a topí jak ďas, Felicie 1.3 (s novým termostatem) je v tom momentě ještě na zarážce, Fabie 2.0 benzín se horko těžko právě odlepuje ze zarážky, a naftové služebáky nezačnou použitelně topit za celou cestu do práce (15km teď).

Toť z mé upřímné zkušenosti ježdění emkem druhou zimou. Opravdu
Extreme Tyres