
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> isti 07.12.23 19:07:00: filterbox je v plnici....mam trosku behania s pani zienkou a v praci som asi ako cigan v skole....ale co skoro to budes mat.

-> isti 03.12.23 11:35:12: Mám kúpený 20 percentný ocot,zajtra bude preplach.Ale smrdí to strašne,dúfám že to nebude cítiť aj po roku

neposkodilo to ani vystuhu , ani blatnik....a dokonca ani antenu GSM co coho to je....
Ale vzala to sebou cely rohovy plech aj s vnutornou vystuhou.
Vymena -laparoskopicky bez poskodenia blatnika...
Plech hrubka 0,8mm uzatvaraci plech 1mm...kaleny.
Ale vzala to sebou cely rohovy plech aj s vnutornou vystuhou.
Vymena -laparoskopicky bez poskodenia blatnika...
Plech hrubka 0,8mm uzatvaraci plech 1mm...kaleny.
-> SO545: 

-> Tom Troll 03.12.23 11:48:37: Citronka funguje výborně. Hliníku se nedotkne, mosaz a měď vyčistí od sajrajtů a oxidace, rez sežere dokonale, ale s ocelovými a hlavně litinovými díly musíš být opatrný, aby to nesežralo i je (pohlídat koncentraci a dobu působení - což se v motoru dělá blbě)

-> isti: Mozna lepsi proplachovat bez termostatu...
Ešte včera večer som to narýchlo zložil kým som na to mal náladu
,keby som mal tesnenie pod klapku tak by to už bežalo.OK kúpím ocot.

-> isti 03.12.23 11:35:12: obyčejný ocet, ale je třeba to ohřát 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Já budu něčím muset vypláchnout V8 v Dodgovi co mám... chladí, ale chladič je plný kuřete na paprice, a nedělám si iluze o tom, jak to bude vypadat v bloku. S chemikem v práci jsem se poradil, jestli by tomu nevadil roztok citronky, které mám v práci kila a kila, a prý pokud pohlídám pH nad 5, tak nic lepšího na výplach neexistuje. 

-> isti: Na výplach jsou speciální sračky nebo jsem používal ocet. Ovšem ideálně ješte do motoru, kterej jel, aby to tam chvíli kolovalo... Takhle to už je naprd.
To bych to možná prolejval vodou z hadice včetně chladiče a hadic... Zkusit oba směry, ať tam nic nezůstane, pokud máš podezření, že tam mohou být zbytky těsnění.
To bych to možná prolejval vodou z hadice včetně chladiče a hadic... Zkusit oba směry, ať tam nic nezůstane, pokud máš podezření, že tam mohou být zbytky těsnění.
Otec zapadol a uvaril to.Ale medzi valcami to vyzerá v poriadku.Obávám sa že to vcuclo niekde kus tesnenia.Istú zásluhu na stave tesnenia má aj to že som musel bojovať s hlavou lebo to bolo prirastené na štyftoch.Vypustil som z toho hnus,aký produkt použiť na výplach?
já jsem včera domaloval barák...uklid, nastěhovat z5 věci, přebrat skříně a šel bych zase dělat něco na motorsport na příští sezónu. byla to šichta letos...
Byl jsem dnes ve večerce a vietnamská paní (cca 45 let) mluvila normálně španělsky.
Pak jsem se teprve u pokladny všiml, že tam má na telefonu videohovor. Vypadalo to, odhaduji, na nějakého lektora nebo tak něco. 


-> isti: To chce zatezovej merak nebo chytrej merak baterek. Pripadne s pomocnikem merit napeti baterky pri startu. Pak pro fajnsmekry merit napeti pri startu mezi plusem baterky a plusem starteru; mezi minusem baterky a kostrou starteru.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 25.11.23 18:54:09: ono si nevybereš, ani fenos co sem dával na nissana nebyl bez úprav. Držák navařenej úplně jinde a kratkej. Takže oříznutí ze starého a navareni.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 25.11.23 21:16:04: Zatial nemôžem vylúčiť ani jednu variantu.Túto baterku som pred rokom nepekne potrápil štartovacím vozíkom lebo traktor pod +5 stupňov štartuje velmi neochotne.Na jar som tam dal novú baterku ktorá teraz spinká v kombajne a v lete vrátil túto.Okrem toho že sa na kostre objavuje ˝˝tvaroch˝˝ (viď foto,bolo to aj horšie) s tým zaťial nebol problém.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 25.11.23 18:54:09: Jo, proto Starline jako jediný nabizí pod OE číslem třeba tři varianty. Páč když to někdo blbě navaří, hned je z toho nový typ
. Pokud by byl dostupný, tak můžeš příště zkusit ještě MTS. Z nabízených značek LKQ je jednookým králem.

-> Syny: No je to mozny 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Myslel jsem jestli jsi nedostal vejfuk na krátkýho fíkuse namísto kombíka (tedy pokud ten tvuj je kombík), pak by kratší koncovka a jinej závěs možná odpovídal.
-> Syny: No koncovku jsem ze staryho taky uriznul a navaril na novej asi 19 cm
fotku davat nebudu, je ti hrozna fuserina
. Ale vepredu to sedelo krasn ten zadni dil a stredovej byl celej dobrej...


-> Matthes, záškodník z TechWebu 25.11.23 21:06:10: No i koncovka vypada o dost kratsi. Nebyl to nejakej omyl kratkej / dlouhej ?
-> isti: Baterka z traktoru by pri napeti 12,5 V mela tocit jak svin...
Bud mas nekde prechodak, nebo je ta baterka v pici, ze sice drzi napeti, ale neda proud (velkej vnitrni odpor).
Bud mas nekde prechodak, nebo je ta baterka v pici, ze sice drzi napeti, ale neda proud (velkej vnitrni odpor).
12,5 v u 180ah aku postačí na prevalenie motora?Toto ani necinkne.(je tam reduktorový štarter)
-> ajok 22.11.23 21:44:13: Minule s tým nebol žiadný problém.
Tak ten novej tlumic mel drzak, akorat jinej a blbe umistenej... Jesi mi nedali omylem na jinou verzi karoserie...
-> Jirik_Tuňák1983 25.11.23 19:50:23: tohle nejni nerez, výrobce by to tam přivařil zrovna tak 

-> Jirik_Tuňák1983: Jo, tak stal asi 1400, svarecka byla po ruce, tak jaky s tim srani. To auto stejne asi neda dalsi stk... Mama ma svoji fabii a focuse drzi jen proto, ze na nej deda ma zaplaceny modry zony u baraku, tak aby za nim mohla jezdit a parkovat bez problemu. Coz je celkove pekna zmrdovina ty zony, pac jinak by clovek musel tahat nakup osobe, o kterou pecuje, jak curak 300 m v ruce.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 25.11.23 18:54:09: Já bych na ten novej tlumič nevařil, ale vyřešil to závěsem s objímkou přes tělo tlumiče nebo tu trubku. Třeba některá francouzská auta mají zadní závěs právě s nerez objímkou přes tělo tlumiče. Ale pokud to byl tlumič za pár korun, tak je to fuk.
Ono teda cely auto je hrozna pastika.
-> ajok: Asi jo, jedina nezrezla cast 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 25.11.23 18:54:09: to je nerez ta vystupni trubka na starym?
Menil sem u dedovyho focuse vejfuk, vzal sem starline v LKQ. Radoval jsem se, jak to krasne pasuje, ze narozdil od Walkeru a Bosalu (ktery bezne davam) nejsou nasponovany zavesny gumy atd... Ale na konci mensi fakap
Tak jsem ten starej drzak navaril na novej tlumic no a dobry...

Dneska 2 malé, ale podstatné věci. Vyměnil regulátor altíku, takže už motor nemusím vytočit nad 2000ot/min,aby to začalo dobíjet a nacvaknul utrhnutej konektor snímače tlaku oleje. Jo a trochu jsem opláchl motor od mírně unikajícího oleje.
-> isti: ted jsem treba nechaval delat drzaky a brzdice fa/fel
-> isti 22.11.23 21:30:00: jeste aby nedelal neplechu ten odrezovac (jsou ruzne), me jednou odmitli nazinkovat vyztuhu pod naraznik v odrezovaci, jinak veci s otvorem, co nemaji zavit davam piskovat na drate a pak zinkovat zavesove (kdyz zavit maji, tak na piskovani do zavitu sroub a na galvanicke zinkovani sroub vyndam)
-> Bukaj: Bolo by to treba omlátiť ale.Šlo to tam cez sprostredkovatela a prevzal som to od neho.V zinkovne to bolo viac než mesiac a už mesiac je to doma.Keď som to uvidel pri prevzatí tak som na to nemal chuť ani pozrieť.Niekedy to urobí ďalšie kolo s ostatnými pripravenými vecami ale určite to im pripomeniem.
-> isti 22.11.23 20:35:57: mozna s necim rezatym teda, kdyz jsi to mel ocistene...
a jeste do koncici lazne, jak pise Bukaj

-> isti: velice biedne nazinkovane
-> isti 22.11.23 19:57:54: Buď to blbě opláchli po lázni v kyselině (odrezení, odzinkování) nebo už měli "vyčpělou" lázeň zinkovací. V galvanovnách často takovouto "veteránskou veteš" dávají až úplně nakonec, aby jim ty šupinky rzi nekontaminovaly lázeň. Ale tohle je tedy slušnej humáč a šel bych jim to omlátit o hlavu...
-> ajok 22.11.23 20:18:58: Myslíš že tieto bodky -> isti 22.11.23 19:54:21: môžu byť od toho že sa to motalo v bubnu spolu so skrutkami?
Všetko bolo dokonalo očistené ,okúpené v odrezovači a bez hrdze.Menšie skrutky m6 a m8 sú matné ale sú v pohode.Podla mňa to robili v bubnu..Vyzerá to tak akoby na to dostalo už v hotovom stave nejaká žieravina.
-> isti 22.11.23 19:57:54: to delali v bubnech? proste to jen poradne neocistili... kamarad to nechaval motat treba se spojovakem, hrebikama atd. ted uz tam nepracuje :/
-> isti: Tyjo ja si rikal, proc sem fotis takovej srot a ono to je po zinkovani?
V jakym stavu si to tam daval?

tak to je des.
Ja davam zinkovat do -zavesnej zinkovne- Cize vsetko pekne naviazat na drot.
A mam to zbavene necistot a hrdze.
Ja davam zinkovat do -zavesnej zinkovne- Cize vsetko pekne naviazat na drot.
A mam to zbavene necistot a hrdze.
Sú aj takéto,skrutka z polovice v zinku a druhá polka hrdzavá.Pozná niekto z vás postup pri zinkovaný?