skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
Hrabem sa v ˝˝čerstvo˝˝ pozinkovaných veciach a je to tootálne odfláknuté.Nič nie je také lesklé ako by malo byť,veci sú matné a flakaté.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 20.11.23 21:45:11: jj, jasny, cena je poplatna dobe a ja to tenkrat prodaval za tu cenu spis, abych se ho zbavil, ted by se mi zas do LUXe hodil, no... ale i tak jsem kupujiciho nepotesil

-> ajok: Hele, já skladoval 2 a půl 136 motorů. Čili jeden blok s klikou, dva 136tky někde koupené na díly. Jako fakt nebudu rozebírat motor z vrakoviště abych se díval co v něm jak je. Vzal se blok který se mi líbil pohledově co nejvíc a byl to ten nekompletní. Právě protože se dalo podívat co jak. Vnitřnosti do něj mám stejně sehnané vše nové z Fabie od hlavy přes kliku po vložky písty a ojnice. Takže bylo logické, že když nic dalšího stavět nebudu a nechci řešit, tak jsem je prodal. Oba dva jsou pryč. Cena ať se vám líbí nebo ne tehdy byla taková a oba šly pryč rychle. Takže se neda říct, že by neodpovídala v daném momentě poptávce. Jeden je co vím po GO a už jezdí a ten druhý se teď po roce a půl najednou vynoří. OK. Když nic mohli jsme to nejdřív vyřešit spolu a pak jsme mohli začít kydat špínu a kýble hoven.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 20.11.23 21:12:11: hele, ja jednou prodal motor 130 za 2000,-kc a ten clovek mi psal, ze me rozmazne na virtu, ze jsem mu prodal srajdu... nakonec me tu nerozmaznul a zlikvidoval rapida, ze uz na ten kram nema nervy, coz mi bylo lito a byval bych mu i nejak pomohl aby to nemusel udelat
Ale ten motor jsem psal, ze na nej uz nemam nervy na LPG, ze jsem udelal GO hlavy a ze jezdi :), ze na plyn bych tu hlavu znovu znicil, tak ze ho prodavam, kdyz jsem poridil 136. Asi byl problem jeste v pistni sade - mozna stacilo vymenit krouzky, protoze na vlozkach jeste bylo videt honovani. Tak 130, ktera ma pres 250. Uz ani presne nevim, co mu vadilo, mozna ta spotreba oleje asi litr na 1000, jinak nesel uplne spatne.
Ale ten motor jsem psal, ze na nej uz nemam nervy na LPG, ze jsem udelal GO hlavy a ze jezdi :), ze na plyn bych tu hlavu znovu znicil, tak ze ho prodavam, kdyz jsem poridil 136. Asi byl problem jeste v pistni sade - mozna stacilo vymenit krouzky, protoze na vlozkach jeste bylo videt honovani. Tak 130, ktera ma pres 250. Uz ani presne nevim, co mu vadilo, mozna ta spotreba oleje asi litr na 1000, jinak nesel uplne spatne.
-> Hanz1912: Hezké čtení. Dovolím si doplnit info taky z mojí strany ať je to blití kompletní.
Ano, prodával jsem ho.
Ano, byl prodáván s informací, že je to bez záruky z důvodu mě neznámého stavu.
Ano, řekl jsem to, co jsem se dozvěděl. Že to mělo dojet po vlastní ose a že je z vrakoviště a bral se na díly a že je potřeba počítat s tím, že je to dílovka na kompletní generalní opravu.
Do koupě nikdo nikoho nenutil. Přivezl jsem ho a informace - měl dojet, je z vrakoviště, bral se na díly, stav neznám a počítejte s kompletní GO byla přijata tak jak jsem jí řekl. Že to je bez záruky už jen doplnilo info o tom, že co je uvnitř je mi neznamé.
Nevím co jsem měl udělat jinak nebo říct jinak. Pak upřímně nechápu, proč když víš kdo ti ho prodal a proč se neozveš nejdřív mě a neřešíme to spolu. Byť nevím co bych vlastně měl řešit. Jednak je to kolik? Rok? Rok a půl? A jednak je hezké, že na někoho ukážeš prstem a hodíš slinu, ale tak OK, asi je taková doba.
Překupník... To mě taky baví. Téměř všichni lidi kšeftují, mění, nakupují, prodávají ale jen někteří jsou překupníci a zmrdi. O to více pobaví, že když je potřeba tak se ti co ukazují prstem nestydí zavolat a přijít když je něco potřeba nebo něco vzacného shaní.
Nechápu, proč jsi to neřešil nejprve se mnou. Mohli jsme hledat cestu jak něco z toho vyřešit, zmírnit, nahradit, pomoct. Vyblil ses, ukázal jsi prstem.
Gratuluji.
Ano, prodával jsem ho.
Ano, byl prodáván s informací, že je to bez záruky z důvodu mě neznámého stavu.
Ano, řekl jsem to, co jsem se dozvěděl. Že to mělo dojet po vlastní ose a že je z vrakoviště a bral se na díly a že je potřeba počítat s tím, že je to dílovka na kompletní generalní opravu.
Do koupě nikdo nikoho nenutil. Přivezl jsem ho a informace - měl dojet, je z vrakoviště, bral se na díly, stav neznám a počítejte s kompletní GO byla přijata tak jak jsem jí řekl. Že to je bez záruky už jen doplnilo info o tom, že co je uvnitř je mi neznamé.
Nevím co jsem měl udělat jinak nebo říct jinak. Pak upřímně nechápu, proč když víš kdo ti ho prodal a proč se neozveš nejdřív mě a neřešíme to spolu. Byť nevím co bych vlastně měl řešit. Jednak je to kolik? Rok? Rok a půl? A jednak je hezké, že na někoho ukážeš prstem a hodíš slinu, ale tak OK, asi je taková doba.
Překupník... To mě taky baví. Téměř všichni lidi kšeftují, mění, nakupují, prodávají ale jen někteří jsou překupníci a zmrdi. O to více pobaví, že když je potřeba tak se ti co ukazují prstem nestydí zavolat a přijít když je něco potřeba nebo něco vzacného shaní.
Nechápu, proč jsi to neřešil nejprve se mnou. Mohli jsme hledat cestu jak něco z toho vyřešit, zmírnit, nahradit, pomoct. Vyblil ses, ukázal jsi prstem.
Gratuluji.
-> Jirik_Tuňák1983 06.11.23 20:05:39: su.tech - nezodpovědný hajzlík
-> minno: "Škoda-Virt - Sebrané spisy"


-> Milan 136 10.11.23 10:01:27: Na toho zbyde další vydání "Aby jezdili i po roce 2035" 

-> dragon_cb_cz 10.11.23 09:39:16:
S Bukajem.

-> minno: To už ale asi budeš muset napsat spíš ty 

-> dragon_cb_cz: 
Mohlo by výjsť aj 3. vydanie, Aby jazdili aj po roku 2020

Mohlo by výjsť aj 3. vydanie, Aby jazdili aj po roku 2020

-> Bukaj: Ono to je občas ku prospěchu věci 

-> StepaNoFUN: To jo, ale člověk zapomíná... 

-> Bukaj: novodoby zdroj, ale od puvodniho autora?
-> Tom Troll: Tu knihu jsem taky někde od někoho dostal, ale nikdy jsem ji neotevřel - tyhle novodobé "zdroje" neberu jako příliš důvěryhodné... 

-> Bukaj: Jak píše Polyš, Aby jezdili i v roce 2000 od J.M. Cedrycha. Pomnožně asi nejlépe informována publikace o 742, mimo dílenské příručky se všemi přílohami, příkazy a změnami. Mám ji v knize, i v PDF, pokud bys chtěl. 

-> Polyš: Nebo druhé vydání - Aby jezdily i po roce 2000. :-D Nekde mám doma tu původní.
-> Tom Troll 09.11.23 16:47:41: Aby jezdily i v roce 2000,Cedrych
-> Tom Troll 09.11.23 16:47:41: Co je to za knihu, ze které tak často cituješ? Jakého ročníku se ty informace týkají?
A jak vypadá těsnění Donit? To neznám - znám Asbestos, Tesnila, Elring, ale Donit jsem asi ještě nepotkal...
A jak vypadá těsnění Donit? To neznám - znám Asbestos, Tesnila, Elring, ale Donit jsem asi ještě nepotkal...
-> Tom Troll: ... A tady jsem vyhrabal jeden prvovýrobní 130 elring.
-> Bukaj: tedy, kniha. To se silikonovým lemem, je hádám myšleno pouze pro 742/135/6
a tady elring kupovanej asi 2012 bpo 100tis.km, to asi nerez bude, ty krozky jsou leskle narzdil od toho noveho

První favority měly určitě azbestos, tak předpokládám i 742.136
-> Bukaj: Spíše bych to označil jako Schrodingerovo těsnění, anebo Manhattan projekt těsnění, které existuje zároveň všude a přitom nikde. 

-> Tom Troll: Myslíš to těsnění, které je už X let v háji? 

A teda ad -> ajok: , jsem zvědavej jak to bude vypadat, až jednou přijde čas na to kouknout se pod pokličku, na původní těsnění na zelený 125 s 34 lety a cca 150k km. 

-> Bukaj: 105 120 rozhodně taky, akorát si teď nejsem jistý jestli ne až od x roku.
-> Tom Troll: Papír snese všechno
A myslíš, že Elringy byly z výroby jen ve 130, nebo i 105/120? Případně i ve starších modelech?

A myslíš, že Elringy byly z výroby jen ve 130, nebo i 105/120? Případně i ve starších modelech?
-> Bukaj: Já jo... Je to v knize.
Odpo ti to vyfotím.

-> Tom Troll: Nojo, jenže tuhle informaci máš ode mne (před lety jsme o tom mluvili) a já to nemám ničím podložené, je to jen má domněnka

-> Bukaj:
S těmi elringy na 130 bych mohl souhlasit, když jsme po burzách kupovali uloženky těsnění na 130 - tak to co vypadalo dobově byl často elring .. a kroužky kolem válců nevypadaly jako nerez .. bylo to něčím pokovené.. Zn?
A vlastně i pak do opravovaných motorů jsme dávali elring .. ať to byla 120 nebo 130/6 až po fabii a vždy ok. (Teda za předpokladu OK ostatních vlivů).
S těmi elringy na 130 bych mohl souhlasit, když jsme po burzách kupovali uloženky těsnění na 130 - tak to co vypadalo dobově byl často elring .. a kroužky kolem válců nevypadaly jako nerez .. bylo to něčím pokovené.. Zn?
A vlastně i pak do opravovaných motorů jsme dávali elring .. ať to byla 120 nebo 130/6 až po fabii a vždy ok. (Teda za předpokladu OK ostatních vlivů).
-> ajok: Nevím, jak novodobé Elringy - s těmi zkušenost nemám (také jsem při hledání na netu nikde nenarazil na Elring na 130, jen na osmikanály) - nicméně původní Elring z 80. let rozhodně nerez nebyly. Ale držely fest. Od doby, co na motory 130 používám výhradně Elring, nemusel jsem nikdy sundavat hlavu kvůli vadnému těsnění
A jsem přesvědčen, že Elring těsnění měly motory 130 z výroby. Na rozdíl od 1000/1100/100/110/105/120 jsem ještě neviděl jiné dobové těsnění (bez těch červených těsnicích proužků) pod hlavu na 130 než Elring - ani Asbestos, kterých je na ostatní pětikanály všude mraky.
Naopak mám i pár dobových Elringů na 110/120 a dokonce i starších na 1000/100...

A jsem přesvědčen, že Elring těsnění měly motory 130 z výroby. Na rozdíl od 1000/1100/100/110/105/120 jsem ještě neviděl jiné dobové těsnění (bez těch červených těsnicích proužků) pod hlavu na 130 než Elring - ani Asbestos, kterých je na ostatní pětikanály všude mraky.
Naopak mám i pár dobových Elringů na 110/120 a dokonce i starších na 1000/100...
-> dragon_cb_cz 07.11.23 20:04:31: Přesně tak. Někdo se staví na pumpě na chcaní, kafe a nabití auta o pár procent, někdo si tam střihne rovnou malou GO. 

-> ajok 07.11.23 19:44:16: To není jen ladafórum, Bukaj přece taky vyznává, že GO převodovky a výměna vložek je u 742 běžná údržba 

-> ajok 07.11.23 19:44:16: dostali me na ladaforu, pry namazte si tesneni grafitem, aby se neprilepilo a pri beznym servisnim ukonu - demontaz hlavy, aby jste ho neznicili


Moje Elring z roku 2018:



Moje Elring z roku 2018:
-> minno 07.11.23 19:08:58: blba fotka, ale vyzrany vubec nebylo
dostali me na ladaforu, pry namazte si tesneni grafitem, aby se neprilepilo a pri beznym servisnim ukonu - demontaz hlavy, aby jste ho neznicili, ja teda u nivy namontoval hlavu, jel jsem to projet a praskl mi ventil, tak jsem ji sundal a vymenil ventil, odloupnul se i kousek sedla, ale to uz jsem jen zabrousil a nechal a nechal jsem i to tesneni - ajusa (to bylo alespon sede) a od te doby to drzi
Ono i v odborne lada literature je tolik navodu, ktere by asi vetsina mechaniku nazvala prasecinou.
-> minno 07.11.23 19:08:58: to je jeste dobry, kdyby jsi videl, co jsem vyndal z 20 let favorita s 30tis.km s nemenenou zelenou kapalinou, ale tam chybela i cast dosedaci plochy vlozky... desim se, az jednou budu delat BAZe nebo mozna i zeleny MTX, tam jsou jeste tesneni puvodni
dostali me na ladaforu, pry namazte si tesneni grafitem, aby se neprilepilo a pri beznym servisnim ukonu - demontaz hlavy, aby jste ho neznicili, ja teda u nivy namontoval hlavu, jel jsem to projet a praskl mi ventil, tak jsem ji sundal a vymenil ventil, odloupnul se i kousek sedla, ale to uz jsem jen zabrousil a nechal a nechal jsem i to tesneni - ajusa (to bylo alespon sede) a od te doby to drzi
Ono i v odborne lada literature je tolik navodu, ktere by asi vetsina mechaniku nazvala prasecinou.
-> minno 07.11.23 19:08:58: to je jeste dobry, kdyby jsi videl, co jsem vyndal z 20 let favorita s 30tis.km s nemenenou zelenou kapalinou, ale tam chybela i cast dosedaci plochy vlozky... desim se, az jednou budu delat BAZe nebo mozna i zeleny MTX, tam jsou jeste tesneni puvodni
ten hologram bych rekl, ze byval jinej, no nekde bych mel mit jeste nejake starsi, tak zitra asi zkusim najit...
-> minno 07.11.23 19:08:58: mel jsem elring nerez, pockrj, jdu udelat rychlotest, jestli i novej elring je austeniticka nerez :)
edit: zklamani, austenit to urcite neni, magnetuje a krouzky vypadaji jak pozink :/ a jeste material je jak cernej temac
zkusim stare z rapida, to bylo po 100tis.km luxusni, nefouknout na vlozce, kde nebyl presah
edit: zklamani, austenit to urcite neni, magnetuje a krouzky vypadaji jak pozink :/ a jeste material je jak cernej temac
zkusim stare z rapida, to bylo po 100tis.km luxusni, nefouknout na vlozce, kde nebyl presah
-> ajok: Victor Reinz tesnenie mi vydržalo 5 rokov a 75 tkm. Takže už nikdy viac.
Elring má zatiaľ 50 tkm, tak snáď už nie je na tom podobne
Elring by malo byť nerez, nie?
Elring má zatiaľ 50 tkm, tak snáď už nie je na tom podobne

Elring by malo byť nerez, nie?
-> Bukaj 07.11.23 13:13:36: jo je
ani sedej temac neni nic moc, mely i vyrobni vady...
-> minno 07.11.23 13:03:31: presne
-> Borderer: myslel jsem, ze jsi rikal, ze budes davat reinz, to by mozna bylo lepsi...
-> dragon_cb_cz 07.11.23 08:45:22: jo jsem videl sluzebak vrakoviste - kvuli tesneni dali do zachovale feldy cely odjety motor
nepochopitelne..., vymena tesneni pod hlavou je i rychlejsi, nez vymena celeho motoru

ani sedej temac neni nic moc, mely i vyrobni vady...
-> minno 07.11.23 13:03:31: presne
-> Borderer: myslel jsem, ze jsi rikal, ze budes davat reinz, to by mozna bylo lepsi...
-> dragon_cb_cz 07.11.23 08:45:22: jo jsem videl sluzebak vrakoviste - kvuli tesneni dali do zachovale feldy cely odjety motor

-> Bukaj: Když už je řeč o těch originálech, tak na mě nedávno přistálo pár origo AZNP prvomontážních elringů. 

Když jsme u toho, tak jak je to s firmou Temac? To je bývalý Asbestos? V prvomontáži 136 byly těsnění Asbestos, ne?