-> palinator 28.05.23 11:07:29: Tak to je ale funkce těch přeprodávajících na trhu - poskytujou okamžitou likviditu. Někdo chce prodat, někdo prodávat a mezi tím je 50 odstínů šedi automobilového trhu.
Kolik aut jsi za poslední dobu prodával?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> saskyn2:
A seš si jistej že vyšmeleným nákupem zadarmo na rohlíku tohle změníš jo?
Já neřikám, asi je dobře nutit společnosti ke konkurenčnímu boji, ale třeba v případě bank je to prostě systémovej a tolerovanej problém, že různý pijavice zdražujou bankovní služby a to napříč všema bankama.
Na volným trhu to není o nic lepší. Třeba ojetiny nebo nemovitosti. Drtivá většina prodává za cenu, za kterou je málokdo ochoten koupit, když se objeví někdo s nějakou nabídkou, která je řekněme "odpovídající", okamžitě to někdo vyžere a přeprodává. Něco jako trh s emkovejma krytama světel![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Když jsem měl tu čest vidět do obchodů s e-Golfama (s jinejma autama to bude podobný, jen asi s menší marží), bylo to hustý. Nákupní cena z dražby x, prodejní cena dražitelem x+120, prodejní cena bazaru x+220. Sice to nikdo nekupuje, ale ostatní to za tuhle cenu taky prodávaj a "jednou se to prodá" - ta motivace mít z toho velký prachy je silná. Přitom ta cena je nafouknutá uměle. Stejně jako u nemovitostí.
A seš si jistej že vyšmeleným nákupem zadarmo na rohlíku tohle změníš jo?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Na volným trhu to není o nic lepší. Třeba ojetiny nebo nemovitosti. Drtivá většina prodává za cenu, za kterou je málokdo ochoten koupit, když se objeví někdo s nějakou nabídkou, která je řekněme "odpovídající", okamžitě to někdo vyžere a přeprodává. Něco jako trh s emkovejma krytama světel
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Když jsem měl tu čest vidět do obchodů s e-Golfama (s jinejma autama to bude podobný, jen asi s menší marží), bylo to hustý. Nákupní cena z dražby x, prodejní cena dražitelem x+120, prodejní cena bazaru x+220. Sice to nikdo nekupuje, ale ostatní to za tuhle cenu taky prodávaj a "jednou se to prodá" - ta motivace mít z toho velký prachy je silná. Přitom ta cena je nafouknutá uměle. Stejně jako u nemovitostí.
Dnešní úspěch na Vyskytnej
zase nejrychlejší auta srazu.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz 26.05.23 18:53:09: no ve finale to stejne schyta nejakej zamestnanec, snad to nebude muset platit ze svyho (cely) :)
-> palinator: Však život je boj a jak se říká u nás na vsi „silnější pes mrdá“
Nevidím důvod proč třeba zrovna v tvém zminovaném případě nechávat bance víc na poplatcích, když to jde jinde levněji, a že to má banka blbě zařízený je jejich mínus. Jako na východě to dopadne právě když budeme stád tupých hovad co nic neřeší a pak akorát brečí že nemá. Samozřejmě to musí mít člověk v hlavě trochu srovnaný a neprojebat tím víc času než ušetří. Ale každý samozřejmě at si to dělá jak chce.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny:
To je prostě taková životní optimalizace nákladů. Urvat co se dá.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: připomíná mi to jako když jsem posledně četl článek, že banky nadávaj na vyšší náklady s úvěrama nebo obecně bankovníma produktama, protože spousta uzavřenejch smluv nejde přes banku, ale přes externí poradce. Takže na jedné straně tu máme spokojeného klienta, kterej dostal sazbu, jakou by mu v bance nenabídli, spokojeného poradce, kterej dostává parádní provize a protože to jede v objemu, banka mu jde na ruku s podmínkama; a na druhé straně také spokojenou banku, která si drží podíl na trhu. Oh wait. Tady něco nesedí. Ano! Musíme zvýšené náklady kompenzovat manipulací se sazbama a hezky spravedlivě. Každýmu.
Všechno tohle může fungovat ve chvíli, kdy těch filutů je málo. Jakmile začne bejt filuta každej, dopadne to tak nějak... jako na východě.
E2: u kámoše v bance teď ve jménu ekologie hromadně zrušili celej fosilní vozovej park, pro řadový specialisty nechali jen nějaký elektriky sdílený a umožnili jim, používat svý soukromý auta k služebním účelům. Jak to asi dopadlo? Oficiálně se jezděj cesťáky benzínovejma X5 a podobně. Kdo to zaplatí? Správně. Já.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
To je prostě taková životní optimalizace nákladů. Urvat co se dá.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: připomíná mi to jako když jsem posledně četl článek, že banky nadávaj na vyšší náklady s úvěrama nebo obecně bankovníma produktama, protože spousta uzavřenejch smluv nejde přes banku, ale přes externí poradce. Takže na jedné straně tu máme spokojeného klienta, kterej dostal sazbu, jakou by mu v bance nenabídli, spokojeného poradce, kterej dostává parádní provize a protože to jede v objemu, banka mu jde na ruku s podmínkama; a na druhé straně také spokojenou banku, která si drží podíl na trhu. Oh wait. Tady něco nesedí. Ano! Musíme zvýšené náklady kompenzovat manipulací se sazbama a hezky spravedlivě. Každýmu.
Všechno tohle může fungovat ve chvíli, kdy těch filutů je málo. Jakmile začne bejt filuta každej, dopadne to tak nějak... jako na východě.
E2: u kámoše v bance teď ve jménu ekologie hromadně zrušili celej fosilní vozovej park, pro řadový specialisty nechali jen nějaký elektriky sdílený a umožnili jim, používat svý soukromý auta k služebním účelům. Jak to asi dopadlo? Oficiálně se jezděj cesťáky benzínovejma X5 a podobně. Kdo to zaplatí? Správně. Já.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 26.05.23 19:41:54: lidem co to objednali na později/zítra to nakonec naféra zrušili. Já neměl čas si dělat další registrace, ale švagrová objednala 4 nákupy po 3500, z toho tři jí přišli do 20h, poslední měl dorazit o hodinu později a už smolík. Myslím že z toho asi sami mají pěkně těžkou hlavu. A už i na raifce pro jistotu kupony zrušili
-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.05.23 20:14:50: já jí ted nějak chtěl použít tak jsem ji dobil a někde se to pojebalo(asi teda ani ne chybou mbank) a nešlo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.05.23 20:14:50: já jí ted nějak chtěl použít tak jsem ji dobil a někde se to pojebalo(asi teda ani ne chybou mbank) a nešlo.
-> Syny: Taky si říkám... jak s tou fejkovou kartou u mBank, kterou teda od tý doby aktivně používám
Ale 2000 dobrý tehdá.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 26.05.23 18:23:12: Mě by zajímalo, jak ty na tyhle věci vždy přijdeš ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 26.05.23 19:13:10: Spíš si asi někdo spočítal, že by je to ve výsledku na nasranejch zákaznících stálo víc... nakoupí od tebe ještě někdo, s kým jsi se dohadoval o pár tisíc max?
-> Nwkt 26.05.23 18:49:25:
Asi jim začali docházet zásoby tak si toho všimli.
-> dragon_cb_cz 26.05.23 18:53:09: Hele stopli to ještě než nákup dorazil, pokud by chtěli tak určitě dají vědět kurýrovi at to nevozí. A vymáhat, no proti pravidlům to nebylo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 26.05.23 18:53:09: Hele stopli to ještě než nákup dorazil, pokud by chtěli tak určitě dají vědět kurýrovi at to nevozí. A vymáhat, no proti pravidlům to nebylo.
-> saskyn2: To jsem zvědavej, jestli stáhnou vocas a budou dělat, jako že nic, nebo to zkusí nějak vymáhat. Ale to jim za to negativní PR asi nestojí...
-> saskyn2: Já to říkám pořád, nedělejte ty releasy v pátek odpoledne ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Bohužel už si všimli a pro další uživatele kupony zneplatnili a nabité kredity znulovali. Ale zaplacené nákupy stornovat zřejmě nemohli, v podmínkách bylo že kupon může využít uživatel jednou, ale o dalších uživatelích ani dalších kuponech nic, takže vše dle pravidel
Ale myslím že dneska přišli o dost peněz byla to celkem smršt, sám jsem to posílal asi dalším 10 lidem z nichž to dobrá polovina stihla.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Už si všimli a nejde to
-> saskyn2: Tvl toho si asi někdo všimne ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Děkujeme raifce a rohlíku za dnešní nákup za 6000 zdarma. Aneb když pošleš kupon na 250 slevu nad 2000 a neomezis počet kuponu ani platnost pro další uživatele![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 25.05.23 08:39:22: grc gdpr sa vztahuje na obcana/firmu nie na stat....a to je cele.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> saskyn2 25.05.23 08:39:22: Jo, to bylo taky velký WTF. Jako ono to teda nějakou logiku má (pokud existuje povinnost zasílat datovkou, tak musíš mít možnost ověřit, že ten subjekt datovku má/nemá), ale provedení dost nešťastný.
-> dragon_cb_cz: firmy musí řešit gdpr, stát řeší hovna typu rodný čísla tad. A pak stát v pohodě zveřejní kompletní seznam majitelů datovek který se dá ke všemu stáhnout jako komplet, se vším i s adresou, o živnostenském rejstříku nemluvě.
-> Bukaj 25.05.23 06:55:32: Tak jen doufej, že jednou nebudeš nepříjemně překvapen. Jako dokud to není fotka občanky tak asi dobrý, ale i tak to dokáže zadělat na nepříjemnosti...
-> dragon_cb_cz 23.05.23 10:59:41: Já s tím problém nemám. Rodné číslo považuji za veřejný údaj.
-> U-Geen 23.05.23 12:26:26: Díky, ale nemuselo být :)
-> U-Geen 23.05.23 12:26:26: Díky, ale nemuselo být :)
Kdyz nebudu pocitat generalni uklid domecku ma koleckach, tak jsem neudelal vlastne nic. Ale neco se chysta. Tak nam od zitrka drzte palce v okoli Opocna....
-> U-Geen: Tak lepší jak nic ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: smazano, ale cache :-)
-> Bukaj: To rodné číslo bych takhle veřejně nedával... jinak gratulace k "čistému štítu" ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zjistil jsem, že mám už zase týden propadlou technickou na Å.
Zajel jsem tedy na místní STK a zapsal se na pořadník na vratech SME (v půl osmé jsem byl osmý v pořadí). Zajel jsem se domů nasnídat, v devět byla z pořadníku odškrtnutá jen tři auta, tak beru propisku, že nemám čas a vyškrtnu se a kolemjdoucí technik mi říká, že půjdu na řadu hnedle po tom Tranzitu, co je na lince (ty další SPZ v pořadníku byly nejspíše vozů nějakého spřízněného autoservisu - čekající na zavolání, až bude na lince volno)![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Zajel jsem tedy na místní STK a zapsal se na pořadník na vratech SME (v půl osmé jsem byl osmý v pořadí). Zajel jsem se domů nasnídat, v devět byla z pořadníku odškrtnutá jen tři auta, tak beru propisku, že nemám čas a vyškrtnu se a kolemjdoucí technik mi říká, že půjdu na řadu hnedle po tom Tranzitu, co je na lince (ty další SPZ v pořadníku byly nejspíše vozů nějakého spřízněného autoservisu - čekající na zavolání, až bude na lince volno)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Nahazuji make-up na STK. Ale stejně se těším, až to jednou udělám pořdně.
-> Borderer: s těma dušema u motorek máš pravdu. Kolem roku 2000 jsem jako puberťák dával dohromady kejvačku po tátovi, co odstavil někdy v půlce 80tých let. Co si pamatuju tak to stálo na ráfkách. Během oprav ve výsledku stačilo nafoukat a vydržely dalších xlet provozu. Pláště jsou vypraskané, ale duše držely donedávna.
-> minno 16.05.23 14:09:49: Ono to kolikrát může lehce jít ventilkem a samotná duše může být OK (např.).
-> Vojťas: U silničky to prostě tak je... i na těch starejch duších
Když máš tlak 8 bar v malej duši, tak i malej únik rovná se velký pokles tlaku. Když jsem jezdil každý den do práce, tak jsem dofukoval třeba po dvou týdnech, věděl jsem, že ten pokles je ještě bezpečnej.
Na krosce kde je ten objem větší tak úměrně tomu se ta doba prodlužuje...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Na krosce kde je ten objem větší tak úměrně tomu se ta doba prodlužuje...
Len pre info, naši mi kúpili bike v roku 1997 ako 13-ročnému a tam bolo treba od nova duše dofukovať isto raz za týždeň - po 2 týždňoch úplne prázdne.
Na dnešnom biku z roku 2019 mi po pár týždňoch duše trochu stratia tlak, ale fakt len trochu, nedá sa to porovnať.
Na dnešnom biku z roku 2019 mi po pár týždňoch duše trochu stratia tlak, ale fakt len trochu, nedá sa to porovnať.
-> dragon_cb_cz: jako že kolo dofukuješ každej tejden? To ti nestačí jako důkaz že stojej duše zahovno?
-> Borderer 16.05.23 12:36:53: Tak otázkou je, jestli je to nakolik duše drží dlouho vzduch jediný měřítko její kvality - na tom kole často ne. Spousta lidí si třeba připlácí nemalý peníze za latexový duše, přestože se musí dofukovat prakticky před každou jízdou - ale mají jiné výhody (typicky hmotnost a odolnost vůči defektu).
Každopádně čistě z pohledu "životnosti" úplně nepozoruju, že by mi moderní duše nějak "odcházely". Jestli drží vzduch líp nebo hůř, to úplně neposoudím, na různých kolech jezdím s dost nepravidelnou frekvencí a když vím, že jsem foukal před víc jak týdnem, tak stejně tu pumpu vezmu a tlak doladím...
Každopádně čistě z pohledu "životnosti" úplně nepozoruju, že by mi moderní duše nějak "odcházely". Jestli drží vzduch líp nebo hůř, to úplně neposoudím, na různých kolech jezdím s dost nepravidelnou frekvencí a když vím, že jsem foukal před víc jak týdnem, tak stejně tu pumpu vezmu a tlak doladím...
-> Borderer 16.05.23 12:36:53: U kol to samé. Všechny běžné průměrné duše uchází. Thule kočárek také uchází.
-> dragon_cb_cz: Nevím jestli to platí u kol, ale zrovna duše u motorek platí, že čím novější, tím horší. Nový duše jsou řiďounký jak cedník a člověk musí Xkrát za sezónu dofukovat. To u duší z Gottwaldova na Jawě neznám. A u Transalpa sem musel koupit nějaký ultra super hyper cross XL massive a bůhvíkolik ještě takových přízvisek, abych se dostal na stejnou kvalitu těch Gottwaldovek. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Jo, taky z nich občas něco vyrobím (dají se použít jako "omotávka" když je potřeba něco mechanicky ochránit třeba), ale že bych měl duši dál nepoužitelnou a musel jí čekat tenhle osud se mi stává strašně vzácně. Možná na horských kolech dochozí k větším poškozením co nejdou zalepit, nevím.
Pláště vyhazuju relativně často, to jo, ale většinou z nich vyndám perfektně použitelné duše co recykluju dál. Zrovna včera jsem se jel projet na Barešovi, co jsem ho koupil od Beryho... pláště tam mám nějaké novější (původní Schwalbe Ultremo ZX z mojí karbonové silničky - takže těm už taky bude přes 10 let asi), ale duše jsem tam nechal původní Barum Made in Czechoslovakia, se kterými mi to tenkrát Bery dovezl a nějak s těma sedmi atmosférama pořád nemají problém (zato moje tělo jo - po delší době jsem jel na silničce a nějak jsem odvykl - naklepanej jak řízek).
Pláště vyhazuju relativně často, to jo, ale většinou z nich vyndám perfektně použitelné duše co recykluju dál. Zrovna včera jsem se jel projet na Barešovi, co jsem ho koupil od Beryho... pláště tam mám nějaké novější (původní Schwalbe Ultremo ZX z mojí karbonové silničky - takže těm už taky bude přes 10 let asi), ale duše jsem tam nechal původní Barum Made in Czechoslovakia, se kterými mi to tenkrát Bery dovezl a nějak s těma sedmi atmosférama pořád nemají problém (zato moje tělo jo - po delší době jsem jel na silničce a nějak jsem odvykl - naklepanej jak řízek).
-> dragon_cb_cz 16.05.23 09:08:12: Dřív se z nich vyráběly gumičky... ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak trochu příbuzné téma: www.cyclingweekly.com/new
s/10-million-bicycle-inner
-tubes-end-up-in-us-landfi
lls-each-year-schwalbe-aim
s-to-recycle-these-instead
Si říkám, co s těma dušema lidi dělají, nebo jestil už za oceánem neumí použít záplatu? Já mám teda spíš problém, že se mi doma použitelné duše hromadí spíš než naopak...
Si říkám, co s těma dušema lidi dělají, nebo jestil už za oceánem neumí použít záplatu? Já mám teda spíš problém, že se mi doma použitelné duše hromadí spíš než naopak...
-> Bukaj 16.05.23 00:54:51: Vida, zase soudruzi předběhli dobu ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 09.05.23 19:20:08:
Nejlepší je moje tetka, ta do telefonu použije jakoby 2x v jedný větě.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nejlepší je moje tetka, ta do telefonu použije jakoby 2x v jedný větě.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: u kterých se některé důležité pryžové díly rozpadaly už po necelých dvaceti letech provozu...Nič v zlom, viem, ako to myslíš, ale vyznie to komicky![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Inak áno, súhlasím, aj v minulosti sa "laborovalo" so zložením gumy, dokladujú to dobové dokumenty. Nie je teda pravda, že v minulosti bolo všetko kvalitné a dnes je všetko nekvalitné. Často je to naopak.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Inak áno, súhlasím, aj v minulosti sa "laborovalo" so zložením gumy, dokladujú to dobové dokumenty. Nie je teda pravda, že v minulosti bolo všetko kvalitné a dnes je všetko nekvalitné. Často je to naopak.
-> dragon_cb_cz: No, právě, že v padesátých a šedesátých letech byl asi v ČSR nějaký nedostatek kaučuku nebo co, ale gumové věci z té doby stály za pendrek. Taky si toho ale soudruzi v AZNP byli vědomi (poté, co nekvalitní gumové hadice chladicího systému byly častou příčinou poruch MBček a stovek a byl to těžce nedostatkový díl) a u nově vyráběného vozu (742) už byla většina gumových dílů naopak z velmi kvalitní pryže (taktéž kritické díly na starší modely, dodávané do sítě prodejen Mototechna n.p. - například ty hadice k vodní pumpě a termostatu na 1000/100 se začaly vyrábět kvalitní). Kam se hrabou novější modely (Felicia, Octavia, Fabia), u kterých se některé důležité pryžové díly rozpadaly už po necelých dvaceti letech provozu...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> saskyn2: To dělali gumy oken na MBčka a kila taky a jak většinou v rozích vypadají...
-> Tom Troll: no to je jednoduchý dělali to z gumy
te opravdové, ne jako dneska slisovaná tma![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Přehodil jeden voňavej GLS perleťovej klínek. Jsou věci mezi nebem a zemí, co na auto prostě neseženete pokud nemáte komplet plesnivou GLS na díly.
Můžu dosvědčit že teď zadní okno fakt svítí když člověk vyjde zpoza rohu a to auto uvidí.
A teda nevim z čeho to pravěcí mágové dělali, ale guma okna je na tom autě, který má šislej i stín ručičky na palivoměru
, naprosto krásná, pružná, a nekladla při přehazování větší odpor.
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Můžu dosvědčit že teď zadní okno fakt svítí když člověk vyjde zpoza rohu a to auto uvidí.
A teda nevim z čeho to pravěcí mágové dělali, ale guma okna je na tom autě, který má šislej i stín ručičky na palivoměru
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)