skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> saskyn2: To dělali gumy oken na MBčka a kila taky a jak většinou v rozích vypadají...
-> Tom Troll: no to je jednoduchý dělali to z gumy
te opravdové, ne jako dneska slisovaná tma![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Přehodil jeden voňavej GLS perleťovej klínek. Jsou věci mezi nebem a zemí, co na auto prostě neseženete pokud nemáte komplet plesnivou GLS na díly.
Můžu dosvědčit že teď zadní okno fakt svítí když člověk vyjde zpoza rohu a to auto uvidí.
A teda nevim z čeho to pravěcí mágové dělali, ale guma okna je na tom autě, který má šislej i stín ručičky na palivoměru
, naprosto krásná, pružná, a nekladla při přehazování větší odpor.
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Můžu dosvědčit že teď zadní okno fakt svítí když člověk vyjde zpoza rohu a to auto uvidí.
A teda nevim z čeho to pravěcí mágové dělali, ale guma okna je na tom autě, který má šislej i stín ručičky na palivoměru
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> isti: Na pankáče ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ja som obetoval minulý víkend bleskovej vyvárke felicie
začiatok
začiatok
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 07.05.23 16:56:28: Já za svůj život měl asi tak dohromady 6 defektů, z toho 3 během měsíce letos v předjaří - všechny o hranu díry v silnici a všechny 3 gumy na vyhození...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Jel jsem pro brzdic na formana a potkal tam na nakupech dalsi lidi s favoritem ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Přišel jsme na to, jak u feldy levně zvýšit výkon motoru, zlepšit reakci na plynový pedál tak nějak vůbec jde auto celé líp než předtím. celé to vyšlo jen na 85,- Kč.
Vyhodil jsem vyrezlé a polámané plynové lanko a nahradil jej novým
Jinak jsem taky o víkendu vytáhl jezevčíka po zimě a vyměnil převodový olej (byl tam moc řidký). Přišel mi nějaký pohodlnejší. Až po návratu jsem zjistil proč. v Pneu bylo 1.5 BARu...
Vyhodil jsem vyrezlé a polámané plynové lanko a nahradil jej novým
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak jsem taky o víkendu vytáhl jezevčíka po zimě a vyměnil převodový olej (byl tam moc řidký). Přišel mi nějaký pohodlnejší. Až po návratu jsem zjistil proč. v Pneu bylo 1.5 BARu...
-> Borderer 09.05.23 18:48:42:
Máme radost, Vincente
Ty kola tomu seknou.
-> Jirik_Tuňák1983 09.05.23 19:20:08:![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![156](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 09.05.23 19:20:08:
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: Diky...
-> dragon_cb_cz:
![157](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
-> palinator 09.05.23 13:35:06: I ta barva je taková tomáte ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Jumbo:
Pjekní tomáte.
Pjekní tomáte.
Vymenil vyfuk, oplachl prach a jeste stihl posledni slunicko na kopci... Nakonec fajn den...
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Neni mozne, ze bys mel neco vevnitr v pneu?
-> Eidy: Taky nechápu. Nikdy jsem neměl defekt a teď během půl roku na jediném autě a na jediné pneumatice. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Tolik defektů v řadě? Ta pneumatika je magnetická?
Našel jsem pátý defekt v řadě za sebou během půl roku. Vtipné je, že je to pořád na té stejně pneumatice...
-> Enggik: A2242...
jinak na tý kastli fakt od sloupků dolu neni kde by se dalo vařit na plech. Pak asi udělám galerku, protože takhle po smrti auta se likvidovaly před 15 lety, ne teď. Moc s tim nechci hejbat protože naprosto reálně hrozí že zadní ramena projedou podlahou.
Ale je to furt plně pojízdný.![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
jinak na tý kastli fakt od sloupků dolu neni kde by se dalo vařit na plech. Pak asi udělám galerku, protože takhle po smrti auta se likvidovaly před 15 lety, ne teď. Moc s tim nechci hejbat protože naprosto reálně hrozí že zadní ramena projedou podlahou.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale je to furt plně pojízdný.
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Tom Troll: Ani nee, u takovýhle kastle se mě ještě drží snaha o záchranu
Pošli číslo kastle tý GLSy. Docela mne začíná zajímat nějaký rozpětí, kdy se tyhle chladiče dávali ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: asi jo, ale je to v nedořešeným dědictví, tak mi to nechtějí ani zlikvidovat. Resp. asi bude vývoz do Bulharska ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> cPetan: takže nejde pod lis?
Potřeboval jsem to trochu porovnat, aby se dalo do vsi zajet na evidenci. Měli jste pravdu, je to papír ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Enggik: Copak, máš dejavu? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tom Troll: Technicky neuvěřitelně netknutý auto, netchápu jak může bejt všechno až na kastli tak pěkný, a přiom karoserie tak po smrti.
Lahůdka, chladič s bílými boky, znalci vědí.![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Lahůdka, chladič s bílými boky, znalci vědí.
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> COL 02.05.23 21:33:37: Já to v sedivem filtruju, ale ne dost, alespoň to ale v zatáčkách divoce nelita.Ako to filtruješ? Poraď.
-> Václav Vašák 04.05.23 11:11:03: Můj motor jsem poskládal podle vyzkoušenýho fungujiciho dvojčete. A jestli je tam o něco miň nebo vic mě opravdu nezajímá.
Zajimalo by mě to tehdy,pokud by to bylo závodní auto, dodržovali by všichni 1300 čistých a potom by záleželo opravdu kolik tam kdo má. Tak jak se to dělalo driv. Dnes je stejně většina 1400 a vic.. Tak co bych si dělal stres. Navíc já tam u sebe vim o minimálně třech restrikcich,co je udělaný špatně.. Ale to je moje věc.
Zajimalo by mě to tehdy,pokud by to bylo závodní auto, dodržovali by všichni 1300 čistých a potom by záleželo opravdu kolik tam kdo má. Tak jak se to dělalo driv. Dnes je stejně většina 1400 a vic.. Tak co bych si dělal stres. Navíc já tam u sebe vim o minimálně třech restrikcich,co je udělaný špatně.. Ale to je moje věc.
-> MVM 01.05.23 16:05:01: kdyby ten motor dělal sám majitel,tak může být spokojený i se šlapkama...zde se jedná více méně o složení dodaných dílů a nemyslím jsi,že by se na tom dalo něco zkazit tak moc,aby to jako celek tak moc nefungovalo + tam bylo i nějaké ladění,takže mě vychází nekvalitní použité díly nebo nezkušenost s karbecama.Kdyby se vzala vrakovištní 1,4 co není zadřená a dala se do ní základní vačka kolem těch 280°,sériový rozdělovač,sedr 130 a domorobo výfuk,tak bych očekával podobné parametry.Ovšem každého věc,kam dává svoje prachy,i kdyby je spláchnul do záchodu,což se zde děje v mnoha případech,ale taky na to mohu mít vlastní názor a chápu,že se zde bude vše obhajovat,jenom aby to bylo opačného názoru,než mám já
Dřív se za jiný názor upalovalo na hranici,dneska fakuje na virtu
V první řadě to chce mít trochu sebereflexe,já se nestydím říct jaký to jsem kokot a jít jinam,když nejsem spokojený,ale je hodně lidí,kteří prostě svůj názor nemění...viz. moje video o rozvodech,on naštěstí není ten případ,ale znám lidi,co by nechali opravu opět na stejném servisu,co to takle pokurvil,protože nevím,asi nejspíš nemají mozek...a sebereflexně vím,že zkoušet tady něco dokazovat nemá smysl,zpochybnit se dá totiž všechno.Tebe nezajímá,jaký přínos měly ty prachy,cos do motoru nasypal,nebo se bojíš výsledku nebo ti je líto těch 1500kč za brzdu?Je to uplně stejný jako když mě pokrývač udělá střechu,ono do ní poteče a já budu dávat na ona místa kastroly místo toho,abych řešil nekvalitně odvedenou práci...ale přesnější je to,že se budu modlit,aby nezačlo pršet,co kdyby náhodou střecha byla udělána špatně ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny: Já je nevozím dodneška
A to jsem dědovi ještě říkal, že měl štěstí na slušného zloděje, že dost často se krade benzín akuvrtačkou...![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A to jsem dědovi ještě říkal, že měl štěstí na slušného zloděje, že dost často se krade benzín akuvrtačkou...
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Bukaj: Jo, po téhle zkušenosti už jsem náhradní šrouby vozil. Já tam měl na nádrži dokonce dva :)
-> StepaNoFUN 02.05.23 22:34:17: Jednak nemám půl mega a druhak nechci být závislý na servise (záruční opravy a servis). Takhle jsem si svým pánem, servis dělám, když je třeba nebo některý odkládám, když se to hodí mně a ta činnost na autě mne baví. jen bych tedy na ní potřeboval vyšetřit víc času, abych byl spokojenější...
-> Syny: Já tahkle kdysi ve Střešovicích (u muzea MHD) zastavil u stodvacítky na varovkách - starý pán povídal, že ujel tak kilometr a chcíplo mu to....
Po minutě ohledávání jsem shledal, že nemá vůbec žádnej benzín a následně jsem zjistil, že nemá ani výpustní šroub na nádrži...
Někdo mu před barákem benzín vypustil.
No, šroub jsem neměl, ale děda měl v autě krabičku s pár šroubkama a tak jsem vybral tu nejkratší M10, co tam byla a s použitím drobného násilí ji našrouboval do závitu pro vypouštěcí zátku - ta má sice jemnější stoupání závitu, ale co - fungovalo to (měděný těsnicí kroužek zůstal naštěstí na nádrži)
Pak jsem mu nalil z kanystru 5 litrů benzínu, načerpal ručně páčkou čerpadla a popřál šťastnou cestu k Benzině...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Po minutě ohledávání jsem shledal, že nemá vůbec žádnej benzín a následně jsem zjistil, že nemá ani výpustní šroub na nádrži...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Někdo mu před barákem benzín vypustil.
No, šroub jsem neměl, ale děda měl v autě krabičku s pár šroubkama a tak jsem vybral tu nejkratší M10, co tam byla a s použitím drobného násilí ji našrouboval do závitu pro vypouštěcí zátku - ta má sice jemnější stoupání závitu, ale co - fungovalo to (měděný těsnicí kroužek zůstal naštěstí na nádrži)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Pak jsem mu nalil z kanystru 5 litrů benzínu, načerpal ručně páčkou čerpadla a popřál šťastnou cestu k Benzině...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> StepaNoFUN: dobre... Tak jelikoz mi ted konci zaruka na sluzebaku... Tak bilance.
Najeto skoro 190tis. Mimo nafty, adblue, gum a brzd to stalo spojku a chladic. Na zaruku tesneni pod hlavou, vstriky, poloosy.
Porizovacka 650, dneska bych za to asi okolo 350 - 400 dostal.
Najeto skoro 190tis. Mimo nafty, adblue, gum a brzd to stalo spojku a chladic. Na zaruku tesneni pod hlavou, vstriky, poloosy.
Porizovacka 650, dneska bych za to asi okolo 350 - 400 dostal.
-> Bukaj 02.05.23 21:50:35: To máš dobrý, já takhle dojel jednou se škodovkou domů už skoro na výpary, druhej den jsem jako chudej student jel na benzínku, že tam natankuju alespoň za 400, ale v půlce cesty mi to zdechlo. Tak jsem vzal kanistr a těch pár litrů dal do něj. Donesl jsem to k autu, vylil to tam a ručička se taky ani nehla, navíc to nestartovalo pořád. Tak jsem vylez ven, že to tedy napumpuju pořádně a hle, těch 10 litrů benzínu mi teklo po silnici. Někdo mi přes noc povolil výpustnej šroub a chtěl ukrást benzín. K jeho smůle si odpustil tak možná 2 litry
Já pak 10 litrama vypláchnul nádrž a jel domů pěkně na laně, protože samozřejmě šroub nebyl a já náhradní neměl :)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: Fuj, nafta![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: koupit si uz konecne auto, do kteryho budes lejt jen naftu a obcas vymenis olej?
Jinak včera jsem přezul 130LPG na nové letní (dle doporučení zdejších členů Falken Sincera), promazal svisláky (u jednoho jsem vyměnil vyhřezlou spodní silonovou podložku) a vymezil vůle v ložiskách předních kol (obě dotáhnout na nejbližší díru v čepu), vyměnil brzdovou kapalinu v celém systému (i když vloni jsem dával repasované čtyřpísty a brzdy odvzdušňoval, tak se mi nechtělo lézt pod auto a laparoskopicky odvzdušňovat PSV - nevýhoda LPG), uklidil bordel v kufru a nakonec vyměnil výfukové parohy (za stodvacítkové) a rovnou dal nový výfuk (původní má žárem ohnuté vstupní trubky, jak byl stržený závit na původních parohách a příruba výfuku držela jen za dva šrouby...).
Ještě potřebuju dořešit držák výfuku (rád bych dal s měkkým uložením přes silentbloky, aby nebylo na výfuku pnutí) a taky konečně vyměnit membrány v reduktoru - už to na LPG nemá moc kultivovaný chod při pozvolném přidávání plynu - ten reduktor jsem taky rozebíral naposled tak před 3-4 lety, takže membrány budou mít přes 100 tisíc...
Jen kde na to všechno brát čas...?![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Ještě potřebuju dořešit držák výfuku (rád bych dal s měkkým uložením přes silentbloky, aby nebylo na výfuku pnutí) a taky konečně vyměnit membrány v reduktoru - už to na LPG nemá moc kultivovaný chod při pozvolném přidávání plynu - ten reduktor jsem taky rozebíral naposled tak před 3-4 lety, takže membrány budou mít přes 100 tisíc...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Jen kde na to všechno brát čas...?
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)