
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> vhml 12.04.23 08:04:34: narozdíl od zbytku zdejších "nabídek od členů" to mám jako plnohodnotné a legální zaměstnání už několik let,akorát mám taky svědomí a něco,co jde vyrobit za tu hodinu a 1000kč nebudu prodávat za 6x tolik....pokud to někdo udělá na noční,tak super,ale těžko ti tam potáhne 10 setrváků v batohu a jednu 12 hod šichtu ztratí na tvojím rozmaru,navíc až zjistí,že ti udělal práci,kterou ty prodáváš za 60 litrů,težko ho uspokojí utopenec s hořčicí 

-> Bukaj 25.04.23 00:08:47: podobny to asi bude, protoze me se libi oboji asi tak zhruba stejne (tzn vubec :D)
-> Bukaj: Tak snad budeš spokojený
Já je neplánovaně opět otestoval cca dva týdny zpět, když byl zrovna ten nejdeštivější den. Prolítl jsem zatáčku do kopečka s hodně rozbitým asfaltem, krátká ztráta přilnavosti (nejspíš odskočilo kolo) a auto pod plynem jen lehce zavrtělo zádí a letělo se dál. Žádný lovení po silnici. Jako byl jsem mile překvapen vzhledem k tomu, že je mám na autě pět let. Příští jaro jsem zvažoval obnovu za stejný typ, ale jak to vypadá, tak vlastnosti stále dobré, takže to možná budu moct ještě o rok odlozit
Mimochodem, nezkoušel jsi porovnat tuhost bočnic oproti těm Brilliantisům? Jsem zvědav, jak moc se ti budou bočnice rolovat pod sebe oproti té památné fotkce skoro zutého kola při dovednosti se 130LPG


Mimochodem, nezkoušel jsi porovnat tuhost bočnic oproti těm Brilliantisům? Jsem zvědav, jak moc se ti budou bočnice rolovat pod sebe oproti té památné fotkce skoro zutého kola při dovednosti se 130LPG

-> saskyn2 24.04.23 23:28:17: Mně to, nevím proč, hrozně připomíná T 613 - velikostí, tvarem lemů zadních kol a délkou přední kapoty...

-> k.jarek 24.04.23 23:10:46: To není žádná práce, nasadit kola 
Jo, Falkeny jsem vzal Sincera 832 na Tvé doporučení, tak jsem zvědav, jaký to bude pokrok oproti Brillantis2

Jo, Falkeny jsem vzal Sincera 832 na Tvé doporučení, tak jsem zvědav, jaký to bude pokrok oproti Brillantis2

-> dragon_cb_cz: Ty gumy, co jsou na těch "nových" kolech, jsou o chlup větší balony, než povolený rozměr - 195/65/15 namísto 195/60/15 - cca o 3-5 cm (v závislosti, jestli měřím na nové nebo lehce ojeté gumě) na obvodu gumy víc, než ten "správný" rozměr, ale aspoň mi nebude přeměřovat tachometr a na ty naše tankodromy ideál
Sice jsem k autu dostal 4 letní gumy ve správném rozměru, ale přece nebudu měnit zánovní Firestonky za o něco méně zánovní Matadory...
Jinak na laku není co leštit, když ho tam půlka není. Uvažuju, že bych nechal olakovat aspoň kapotu, blatníky, zrcátka a nárazníky a opravit střechu a zadní blatník, ale to už bych rovnou vyndal čelní sklo, nechal opravit rám a dal nové (tohle, ač není původní, už je tolik posekané, že proti slunku nebo v noci při jízdě proti jinému autu nic nevidím), a pak dalších 1000 drobností - vyměnit oboje přední dveře a dát do laku, sundat, opískovat a nalakovat tažné, atd., atd.
To bych rázem byl na sto tisících a furt by to bylo jenom ojeté auto na zimu...
Ale po kousíčkách se budu snažit vylepšovat, co bude v mých možnostech - teď jsem třeba objednal silentbloky zadních ramen, aby mi už nedrásaly nervy ty tupé údery z pravé strany na nerovnostech...

Sice jsem k autu dostal 4 letní gumy ve správném rozměru, ale přece nebudu měnit zánovní Firestonky za o něco méně zánovní Matadory...

Jinak na laku není co leštit, když ho tam půlka není. Uvažuju, že bych nechal olakovat aspoň kapotu, blatníky, zrcátka a nárazníky a opravit střechu a zadní blatník, ale to už bych rovnou vyndal čelní sklo, nechal opravit rám a dal nové (tohle, ač není původní, už je tolik posekané, že proti slunku nebo v noci při jízdě proti jinému autu nic nevidím), a pak dalších 1000 drobností - vyměnit oboje přední dveře a dát do laku, sundat, opískovat a nalakovat tažné, atd., atd.
To bych rázem byl na sto tisících a furt by to bylo jenom ojeté auto na zimu...

Ale po kousíčkách se budu snažit vylepšovat, co bude v mých možnostech - teď jsem třeba objednal silentbloky zadních ramen, aby mi už nedrásaly nervy ty tupé údery z pravé strany na nerovnostech...

-> Bukaj 24.04.23 22:26:52: To je stejně kára, já si vždycky když to vidím vzpomenu na jednoho zamoznyho souseda co jezdil úplně tím samým akorát červenou barvu.
-> Bukaj: Pěkná práce a vypadá to fajn
Jinak, co jsi nakonec vzal za ty Falkeny? Také SN832?

-> Bukaj: Ještě těm kolům přidat tak 2-3 palce velikosti a bude to top
Jinak škoda, že je ten lak tak dobitej... nešlo by to ještě nějak rozleštt? Ta barva je pecka, to auto by bylo krásný.

Přezul na letní. Zatím jen Volvo, ale je to mnohem lepší, než ty okyslé zimní ráfky - prostě kola dělají auto
Předtím jsem Volvem přivezl 18 ks škodováckých plecháčů z práškové lakovny a (zatím) devět z nich nechal obout - 4 nové Falkeny na 130LPG a 5 nových a zánovních Barum OR34 na sklad

Předtím jsem Volvem přivezl 18 ks škodováckých plecháčů z práškové lakovny a (zatím) devět z nich nechal obout - 4 nové Falkeny na 130LPG a 5 nových a zánovních Barum OR34 na sklad

-> HASTRMAN-TATRMAN: ne, tam dojel spotřebákem
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 23.04.23 00:34:06: to je ta akce, na kterou Jenda#2 dojel na odtahovce? 

Oživeno po zimní údržbě, první sraz, rohlik na ksichtu
-> Sita: jo táák. Tahle úvaha mě nenapadla 

-> růža: spis jsem mel na mysli takovy ty adiktologicky pripady, kocoviny, apod :D
-> dragon_cb_cz: jojo
-> Pavel P.. 21.04.23 22:08:35: Černokostelecká?
-> Sita: Proč myslíš?
Jako že ty sysláty pak člověku akorát překáží a stejně nic nevydělají?

-> růža: stastnejsi, to je otazka... ale jo chvili asi jo 

-> Pavel P.. 21.04.23 22:08:35: Tohle je paráda. Škoda, že se bývalé showroomy a prodejny autodílů nedaji zapsat do památek Unesco
A šťastnej je ten, kdo podchytil výprodej dílů, když se to rušilo.

A šťastnej je ten, kdo podchytil výprodej dílů, když se to rušilo.
-> dragon_cb_cz 20.04.23 08:21:53: Já jsem chvilku uvažoval, jestli kvůli tvým problémům mám použít zrovna rohlíky. Ale to běžně užívané přirovnání právě k rohlíkům nakonec vyhrálo 

Dneska jsem to konečně vyfotil.... ale už je to nějaká doba co tu skončila dlouhodobě zavedená prodejna dílů na Fiaty.... a sundali i reklamní cedule a pod tím jsou původní výlohy z doby Mototechny.... na druhé výloze kde je strhlá barva bylo Fiat 127.

-> růža 19.04.23 21:02:44: Tak úplně z hecu to nebylo,ono bylo docela zajímavý (teda spíš komponenty na něm, ale nakonec je to vlastně hezký celek - málo kdy pak mám srdce to trhnout)... Ale jo, po tej debatě s kámošem už z toho vycouvat nešlo no 
Jinak čistě technicky vzato kola kupuju posledních pár let daleko častěji než rohlíky, ale to bude tím, že rohlíky nemůžu, takže je nekupuju vůbec

Jinak čistě technicky vzato kola kupuju posledních pár let daleko častěji než rohlíky, ale to bude tím, že rohlíky nemůžu, takže je nekupuju vůbec

-> dragon_cb_cz:
To je dobrý, koupit kolo, jen tak z hecu. Ještěže nákup kol se u tebe rovná běžné situaci (jako například koupě rohlíků) 
Jinak mám pocit, jako by Bazoš pomalu umíral. Některé zajímavé věci se tam drží poměrně dlouho. V mém okolí je hodně v oblibě Marketplace a na Bazoš všichni pomalu zapoměli.


Jinak mám pocit, jako by Bazoš pomalu umíral. Některé zajímavé věci se tam drží poměrně dlouho. V mém okolí je hodně v oblibě Marketplace a na Bazoš všichni pomalu zapoměli.
-> růža: No vidíš... já takhle psal na 2 měsíce starej inzerát na kolo kde jsem se málem vsadil s kamarádem-cyklistou co se navzájem hecujeme k nákupům, že to bude pryč... nebylo. Tak jsem to musel koupit no 

Tak jsem dneska vzal telefon, zavolal na měsíc starý inzerát na Bazoši a hle, máme pronajatou garáž. A navíc za celkem rozumné peníze. Bůh mě má ještě pořád rád 

-> dragon_cb_cz 16.04.23 12:25:23: Bylo to kolo (24") s klaským nábojem. Ale je pravdou, že to bylo snad poprvé, co jsem rodělával už namazanou věc. Jindy to nebylo potřeba. Takže se tento jev mohl projevit pokaždé. Takže buď špatně zvolená vazelína, nebo normální stav. Akorát jsem to neznal.
-> Borderer 17.04.23 08:18:08: Potom mi z toho môžeš predať všetky dvere,aj piate,predné blatníky a kapotu

-> dragon_cb_cz: 

Palubka pryč. Půjde z GL. A při té příležitosti celé těleso topení dole. Začíná téct kohoutek. A nefunkční táhlo uzavření vzduchu do kabiny. Takže rozebrat a zjistit co se děje. Luxusní práce
Posledně sem si říkal, že už nikdy víc, protože sem zjistil, že když dávám bílou barvu na bílej plnič, tak na to nevidím i při sebelepším světle.
Tak sem si pro jistotu vybral bázi + vrchní lak na modrou. Sem zvědav, jak tohle dopadne. 


-> Enggik 16.04.23 21:32:32: Helemese
Může ti být útěchou, že jsi vlastně nevědomky zreplikoval historii počátků MTB ježdění a jejich nejslavnějšího sjezdovýho závodu. Jezdil se v Kalifornii, na začátku často používali na podobný kratochvíle starý plečky s torpédem - a podle toho, že po dojezdu bylo často potřeba ho rovnou komplet přemazat ten závod pojmenovali "repack"
(kdyby někoho zajímalo: mmbhof.org/mtn-bike-hall- of-fame/.../)


(kdyby někoho zajímalo: mmbhof.org/mtn-bike-hall- of-fame/.../)
-> růža 15.04.23 22:48:35: Hádám klasická protišlapná brzda - torpédo? Tam se to při používání dost výrazně hřeje, takže pokud to mazivo není teplotně úplně odolný, tak se to stát může... jsou tu tací, co by mohli vyprávět, jak uvařili zadní brzdu na skládačce při sjezdu z kopce a regulérně to vyteklo jak olej
A plus teda trochu neintuitivně platí, že tou vazelínou má být zapatlaný i ta brzda jako taková (tělo náboje zevnitř a ty brzdné segmenty), nemá to být na sucho a nemá se s ní šetřit - právě aby měla trochu tepelné kapacity než vyteče.
Ale zrovna s tímhle moc zkušeností nemám a s touhle vazelínou žádnou (používám nějakou univerzální od SKF co mi doporučil kamarád z ložiskárny).

Ale zrovna s tímhle moc zkušeností nemám a s touhle vazelínou žádnou (používám nějakou univerzální od SKF co mi doporučil kamarád z ložiskárny).
-> dragon_cb_cz: Nechci to tady zasírat nepatřičným příspěvkem, ale mám z léta jednu zkušenost a zajímal by mě tvůj názor. Dělal jsem na jednom dětském kole zadní náboj a v rámci kvalitní práce (a hlavně, že jsem mazivo dostal zadarmo
), jsem použil Motorex Bike Grease 2000. Hustá mazivá hmota od kvalitní značky (v bývalé práci jsme to používali taky).
Bohužel se středem byly problémy, takže jsem to opětovně rozdělal a vazelína, jak kdyby tam ani nebyla. Poměrně výrazná změna konzistence. Nemáš s tím zkušenost?

Bohužel se středem byly problémy, takže jsem to opětovně rozdělal a vazelína, jak kdyby tam ani nebyla. Poměrně výrazná změna konzistence. Nemáš s tím zkušenost?
-> Bukaj 14.04.23 18:35:36: Jo jo, práce když opravuješ něco co vlastně bylo dobrý, ale někdo to posral, ty miluju nejvíc... zrovna jsem se pustil do oprav/přestavby silničky co jsem před nějakou dobou koupil pro Štěpánku. Vazelína v zadním náboji krásně čerstvá a čistá, ale ložisko přetažený jak hovado, takže konusy pochopitelně oba načatý
Je to nějaká totálně noname nába, ale naštěstí to vypadá, že konusy z 30 let starý náby Shimano Exage co jdou ještě koupit budou pasovat (na průměru o 0.1mm větší, ale prachovka přelisovat jde a dýlku doženu podložkama)... tak se tu odhodlávám lousknout přední, kde nejspíš bude stejný příběh, ale nevím jestli se stejně pozitivním koncem 


-> Bukaj: Môžem chystať bankovky?
-> dragon_cb_cz 14.04.23 16:41:28:
Tyhle jsem tu měl taky od loňského podzimu, ale moc se mi do nich nechtělo - byly sice zánovní (majitel je koupil za 11 tisíc), ale celé zastříkané žlutou barvou a jeden z nich se v minulosti někdo pokoušel odbarvit - zjevně jej napatlal OSN (Odstraňovač starých nátěrů), ale nechal to zaschnout, takže lahůdka na druhou
Den jsem je louhoval v nitroředidle, aby ta barva změkla a šla neinvazivní cestou seškrábat...

Tyhle jsem tu měl taky od loňského podzimu, ale moc se mi do nich nechtělo - byly sice zánovní (majitel je koupil za 11 tisíc), ale celé zastříkané žlutou barvou a jeden z nich se v minulosti někdo pokoušel odbarvit - zjevně jej napatlal OSN (Odstraňovač starých nátěrů), ale nechal to zaschnout, takže lahůdka na druhou

Den jsem je louhoval v nitroředidle, aby ta barva změkla a šla neinvazivní cestou seškrábat...
-> dragon_cb_cz: On to ještě přehodnotí - studený vlhko je objednaný prý až do konce dubna..

-> Bukaj 14.04.23 16:40:00: Tak proto pořád chčije - nějakej bohatej papaláš s Tatrou si objednal počasí, abys mu dodělal karburátory 

Dnes konečně dodělána definitivně poslední zakázka sezony 2022/2023
Sice to není na škodovku (2x DDSR T613/1, 2x SEDR na W353), ale i tak mám radost
Sice to není na škodovku (2x DDSR T613/1, 2x SEDR na W353), ale i tak mám radost

-> Šediváček: toho bych se nebál.na sériový výkon stačí sériová lamela, přeci
-> vhml: do 100 řízení... lidi to chtějí
-> Václav Vašák 11.04.23 20:34:32: tak naštěstí pořád jsou lidi, co jsou ochotný to udělat " za flašku a krabičku". Pokud by ses tím měl živit, tak ale zjistíš, že dělat to pod 1000Kč/hod prostě nejde.
-> Václav Vašák 11.04.23 20:34:32: jo občas mi neukecáš, ale pak ti dam za pravdu. ne keramiku zatím nechci, ta přeobložená musí vydržet. Jestli ne, tak za to budeš moct ty, protože budu mít od tebe moc nadupanej motor.
-> Václav Vašák 11.04.23 20:34:32: kolko si priratavas za zotrvak ?
Ak je to predrazene dam ti polovicu z inzerovanej sumy.
Uvidim co dojde a poreferujem vospolok. Beries ?
Ak je to predrazene dam ti polovicu z inzerovanej sumy.
Uvidim co dojde a poreferujem vospolok. Beries ?
-> Šediváček 10.04.23 12:55:36: jo to určitě máš :-) Akorát tu úpravu na keramiku sis nedal rozmluvit...
-> Milan 136 10.04.23 13:05:49: promiň,že mám na něco vlastní názor,chápu,že se to tady nenosí a hrozně vás to všechny sere ;-)
-> SO545 10.04.23 13:30:21: běžně tohle úplně stejně vypadající účtuju tak za 2000kč + to je navíc ještě vyvážený a lépe obrobené...takže celkově lepší.
-> stepan 10.04.23 22:56:59: nene,neumím vůbec nic,ale i přes všechny moje nedostatky umím lépe soustružit jak dotyčný,kdo dělal tenhle setrvák,...špatný "nůž" + otáčky,evidentně dělané na rychlo a to ocelolitina nebo z jaké sračky jsou tyhle díly nemá ráda.
Takže máme 3 zastánce co by za to ty prachy daly a 1 co za to ty prachy dal jenom kůli tomu,že...vlastně nevím proč za něco platit víc než bych musel
Navíc bez kolíků na přítlačák se bavíme o finální nevyváženosti +/- 15-20g i kdyby se to vyvažovalo s ním,protože nějak nevím,jak to vyvážit spolu a potom montovat na klikovku,...takže dřív nebo později ulítne klikovka,ale zaslepené lidi fakta nezajímají.A docela bych se vsadil,že to má zuby ze 180mm setrváku podle vzhledu a zadní zkosená plocha pod 40°,která je rozdělená na několik částí mě tak trochu říká,že to je dělané na mašině,co neumí obrábět pod úhlem,takže nůž na plocho a než by začal drnčet,udělán předěl a znova a zase znova :-) Ale třeba to tak bylo v homologaci a jako ostatní debilniny se to tak musí dělat...
-> Milan 136 10.04.23 13:05:49: promiň,že mám na něco vlastní názor,chápu,že se to tady nenosí a hrozně vás to všechny sere ;-)
-> SO545 10.04.23 13:30:21: běžně tohle úplně stejně vypadající účtuju tak za 2000kč + to je navíc ještě vyvážený a lépe obrobené...takže celkově lepší.
-> stepan 10.04.23 22:56:59: nene,neumím vůbec nic,ale i přes všechny moje nedostatky umím lépe soustružit jak dotyčný,kdo dělal tenhle setrvák,...špatný "nůž" + otáčky,evidentně dělané na rychlo a to ocelolitina nebo z jaké sračky jsou tyhle díly nemá ráda.
Takže máme 3 zastánce co by za to ty prachy daly a 1 co za to ty prachy dal jenom kůli tomu,že...vlastně nevím proč za něco platit víc než bych musel

-> Bery 11.04.23 12:09:51: k čemu se hodí nakoupit 100 pastorků? Nebo to točíš dál?
dílnu má pěknou, jezdí kopce se 130 RS, takže pro něj není škodovka sprostý slovo..., dělá ipřevodovky - kombinuje kalmar a L/A převody, pastorků jsem od něj vzal tak 100ks, dělal mi setrvák do š 130 atd...