skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
22:26:15
07.01.2023
07.01.2023
Borderer
-> StepaNoFUN: Samozřejmě, musí že to bavit, musí to být tvým koníčkem a musíš na to mít čas. Já se v roce 2016 zařekl, že po "vyvonění" mé červené kombi už nikdy a teď už sem v tom dva měsíce znova. :-D Kolikrát sem si říkal, ze sem blbec, takový práce s nulovou přidanou hodnotou...no a pak se stačilo s tím autem projet, rohlík a spokojenost... sem na tom asi jako Bukaj se svou 130lpg.
22:12:15
07.01.2023
07.01.2023
StepaNoFUN
-> Borderer: dobrej pohled. Ale beru to z pohledu toho, ze tu mam osobne O1 4x4 dnes s bufem a dalsima pikacovinama v hodnotě max 30. Kdyz do toho nacpu 15 a mesic prace, tak to bude mít hodnotu tak 32
22:03:52
07.01.2023
07.01.2023
Borderer
-> StepaNoFUN: V kontextu možné krádeže máš pravdu, ale když se vezme v potaz fakt, že 9 z 10ti hezkých felicií je v lepším případě 50kw holota po důchodci, tak je tohle fajn zpestření, jak ty auta taky mohly vypadat.
21:52:33
07.01.2023
07.01.2023
StepaNoFUN
Já teda nevím, ale asi bych se na alarm do feldy v dnešní době zvysoka vys*al...
Někde tu mám například MF volant v kůži do O1 s jednotkama jak pro 3drát, tak pro CAN a kusem svazku. Nechce to někdo? Já už to asi nikdy nenamontuju...
Někde tu mám například MF volant v kůži do O1 s jednotkama jak pro 3drát, tak pro CAN a kusem svazku. Nechce to někdo? Já už to asi nikdy nenamontuju...
21:42:38
07.01.2023
07.01.2023
Borderer
-> isti: Pokud to kucháš, tak Vem hlavně i zámek pátých dveří včetně kabeláže. Čidlo v zámku je totiž dvojité. Jednou pro světlo, podruhé právě pro alarm. A to klidně od A sloupku dál. Dále se alarm řídí int. Světlem potažmo otevřenými dveřmi a ultrazvukovými čidly umístěnými nahoře na A sloupku.
21:34:09
07.01.2023
07.01.2023
isti
-> Borderer: Ďakujem za reakciu.Kálik od sirény a od čidla kapoty je zachránený.Okolo baterky som nič okrem spomenutého nevidel.
21:26:23
07.01.2023
07.01.2023
Borderer
-> isti: Na pravé straně, u baterky, je zásobník podtlaku ke spínání vnitřního okruhu klimy.
Válec nastojato je vysoušeč, také klimatizace.
To od Sony origo určitě není.
Vlevo, u motoru stěračů je kastlik s pojistkama na ABS a další s relátkama a pojistkama ke klimatizaci.
Ohledně laserline neporadím, ale podle mne bude mít v motorovým prostoru pouze kabely k čidlu otevření motorového prostoru a dráty do jednotky umístěné vedle baterky.
Válec nastojato je vysoušeč, také klimatizace.
To od Sony origo určitě není.
Vlevo, u motoru stěračů je kastlik s pojistkama na ABS a další s relátkama a pojistkama ke klimatizaci.
Ohledně laserline neporadím, ale podle mne bude mít v motorovým prostoru pouze kabely k čidlu otevření motorového prostoru a dráty do jednotky umístěné vedle baterky.
21:00:47
07.01.2023
07.01.2023
isti
Dnes som pitval na vrakovisku spomínanú feliciu a mám pár poznatok.
1 Na pravej strane v motorovom priestore za aku je plastové krabica a akoby do toho viedli hadice,to je niečo ku klíme?
2 pravá strana,medzi výztuhou nárazníka a chladičovkou je niečo ako valec nastojato a vedú do toho káble,to je was?
3 Je v tom rádio SONY a blízko páčky smerovky je jeden tlstý bazmeg tiež s nápisom sony,vedie do toho iba jeden tenký káblik a dá sa s tým hrať To je vychytávka z výroby?
4 Na lavej strane v mot priestore je strašný bordel,samé relé,poistka a čojaviemčo.Vraj sú niekde veci k alarmu,vie niekto poradiť že kde to hladať?
1 Na pravej strane v motorovom priestore za aku je plastové krabica a akoby do toho viedli hadice,to je niečo ku klíme?
2 pravá strana,medzi výztuhou nárazníka a chladičovkou je niečo ako valec nastojato a vedú do toho káble,to je was?
3 Je v tom rádio SONY a blízko páčky smerovky je jeden tlstý bazmeg tiež s nápisom sony,vedie do toho iba jeden tenký káblik a dá sa s tým hrať To je vychytávka z výroby?
4 Na lavej strane v mot priestore je strašný bordel,samé relé,poistka a čojaviemčo.Vraj sú niekde veci k alarmu,vie niekto poradiť že kde to hladať?
16:26:15
07.01.2023
07.01.2023
U-Geen
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jj je to super... clovek netravi pracovni dobu na parkovisti, navic jezdi min lidi... dneska obzlast, byli jsme tam rano pred branou 3, jindy bejvala fronta 10-15 aut
16:16:29
07.01.2023
07.01.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> U-Geen: Máte otevřeno v sobotu na STK? Hustý.
16:13:37
07.01.2023
07.01.2023
U-Geen
STK na Sorentu... posledni STK byla do 05/2021 (pak "amnestie do 03/2022")... a cestou z STK me staveli policajti na dechovou zkousku :-)
16:08:52
07.01.2023
07.01.2023
castrol
tak urcite by som to nefukal ustami ,radsej si do tej garaze zajdem
00:46:53
07.01.2023
07.01.2023
Jirik_Tuňák1983
-> King 06.01.23 21:15:18: Já to foukám ženě nebo dětem tlamou normálně, co je na tom tak zvláštního?
Stejně tak slona a žirafu od Fatry (starší generace ví. ).
Kdybych to chtěl foukat kompresorem, musel bych do garáže a pak ten balón ještě umejt, nebo tam táhnout něco čistého na zem.
Stejně tak slona a žirafu od Fatry (starší generace ví. ).
Kdybych to chtěl foukat kompresorem, musel bych do garáže a pak ten balón ještě umejt, nebo tam táhnout něco čistého na zem.
23:33:02
06.01.2023
06.01.2023
King
21:46:10
06.01.2023
06.01.2023
dragon_cb_cz
-> King 06.01.23 21:15:18: To je ovšem jinej level toho "jak se línej strhal"
21:36:22
06.01.2023
06.01.2023
k.jarek
-> darklord:
-> King: Ještě že já k tomu měl ruční pumpičku
-> King: Ještě že já k tomu měl ruční pumpičku
21:18:37
06.01.2023
06.01.2023
isti
-> King: To je na cvičenie?Kedy bude video?
21:18:19
06.01.2023
06.01.2023
darklord
-> King: a na spodku kaluz kondenzatu?
21:15:18
06.01.2023
06.01.2023
King
Ukol znel nafouknout tohle 65cm hovado z Lidlu. Kdo by se s tim tahal do garaze ke kompresoru...nafoukano hubou
15:47:45
06.01.2023
06.01.2023
hans1
-> Borderer: Pokud má cočko normálně bych navařil matku jako když povoluješ utržený šroub,hořák opřeš o matku nastavíš větší proud obalíš hadrou a za dvě vtěřiny hotovo
10:14:10
06.01.2023
06.01.2023
Borderer
-> isti: Všechno chci komplet odstrojit a vyměnit pouze "železo". Proto řeším ty trhací šrouby.
09:43:52
06.01.2023
06.01.2023
isti
-> Dauntless24: To je úžasná vychytávka
-> Borderer: Podla mňa tie trhacie skrutky sú bežne dostupné.(majú jemný závit a sú kratšie ako u 742?)Jeden by som odrezal medzi telesom spínačky a objímkou a druhý už povolí samo.Ako budeš riešiť immo?
-> Borderer: Podla mňa tie trhacie skrutky sú bežne dostupné.(majú jemný závit a sú kratšie ako u 742?)Jeden by som odrezal medzi telesom spínačky a objímkou a druhý už povolí samo.Ako budeš riešiť immo?
09:13:45
06.01.2023
06.01.2023
Jumbo
-> Zeke-ten šestý: Tak tady byl akorat prach, spina, trava, listi, vetve a podobne veci, proste auto, co jezdilo po vinohradech... Jinak se o nej bylo starano pekne...
08:37:06
06.01.2023
06.01.2023
Zeke-ten šestý
-> Jumbo: pamatuju si, když jsem tohle dělal u bývalého formana, kterého měli dělnící. V zásadě všude, včetně rezervy byly víčka od piva, vajgly a jinej sajrajt. Jediné pozitivum bylo, že jsem v tom autě našel tak 300kč v drobákách
A u nově koupeného formana jsem skoro nemusel ani nic luxovat
A u nově koupeného formana jsem skoro nemusel ani nic luxovat
23:19:38
05.01.2023
05.01.2023
Jarda/felda
-> Borderer 05.01.23 23:07:43: vyvrtej dirku a vyšroubuj www.autodily-pema.cz/vrta
ky-do-pretrzenych-sroubu-y
ato-6-kusu?gclid=CjwK...
23:07:43
05.01.2023
05.01.2023
Borderer
-> isti: Tyč řízení je záměnná napříč motorizacemi, liší se airbagy (harmonika vs. pevná) a servem - zde je rozdíl ve spodním kříži, protože servo má jemnější drážkování.
Edit: laserline je originální autoalarm včetně dálky k centrálu, co se do feldy dával.
Jinak sem koukal na ty trhací šrouby v autě a tam cokoliv řezat je pasé, ty šrouby sou utopeny několik mm do masa tý objímky. :/ Zkusím ten důlčík nebo na to mavařit matku.
Edit: laserline je originální autoalarm včetně dálky k centrálu, co se do feldy dával.
Jinak sem koukal na ty trhací šrouby v autě a tam cokoliv řezat je pasé, ty šrouby sou utopeny několik mm do masa tý objímky. :/ Zkusím ten důlčík nebo na to mavařit matku.
22:34:22
05.01.2023
05.01.2023
Dauntless24
-> isti 05.01.23 20:52:29: zatáhni za něj, a zkus zatlačit /zatáhnout za opěradlo. Ono u Felicie jsou výškově stavitelný sedačky vlastně spiš naklápěcí sedačky , kdy v přední části je pant a nahoru a dolů se reálně hýbe vlastně jen zadní část sedáku
22:28:09
05.01.2023
05.01.2023
Jumbo
Vyhral jsem boj proti kilum bordela... A fakt jsem tam nasel pekne auto...
20:52:29
05.01.2023
05.01.2023
isti
-> StepaNoFUN: Ten bazmeg na boku som mačkal ale nič sa nestalo
encrypted-tbn0.gstatic.co m/images?q=tbn:ANd9...
encrypted-tbn0.gstatic.co m/images?q=tbn:ANd9...
20:34:34
05.01.2023
05.01.2023
StepaNoFUN
-> isti: Sedačky jsou čistá mechanika. Prostě vyměníš kus za kus.
Ta "harmonika" je právě ta deformovatelná tyč řízení. Kvůli bagu. Záměnnost si už nepamatuju. Ty woe to je let, co jsem páchal feldu...
Ta "harmonika" je právě ta deformovatelná tyč řízení. Kvůli bagu. Záměnnost si už nepamatuju. Ty woe to je let, co jsem páchal feldu...
20:30:23
05.01.2023
05.01.2023
isti
Ludia,ďakujem za rady,názory,,nápady.zreka
pitulujme to
(Bol som pri aute pred týždňom a nepamätám na všetko tak budem pýtať blbosti)
Pyropásy nie sú na škodu a nevedie k nim žiadná elektronika.
Drží to jedna skrutka k prahu,to som videl,po odmontovaní sa to dá vyvliecť celé?
Ovládanie zrkadiel,kryt volantu,fungovanie airbagu a centrál v zadných dverách je jasné.
-> Borderer:
Ano ten kabel čo som opisoval vedie v tlstej ˝˝bužírke˝˝.Čo je to orig. laserline,alarm?Moja felda je 1.3-ka a to v ktorom sa vrtám je 1.6 ,predpokladám že kabeláž z motorového priestoru nepasuje.
Ešte niečo.Ako fungujú výškovo nastaviitelné sedačky?Je to na elektriku?Žiadné kable som tam nevidel.
A v posledný odstavec venujme volantovej tyče horný/spodný diel.V tej 1.6-ke spodný diel vyzerá ako harmonika alebo manžeta na hrebeňovom riadení.To je kvôli tomu že je to 1.6 ,kvôli servu alebo kvôli airbagu?Táto tyč by pasoval do 1.3
1 bez serva a bez bagu
2 so servom a bez bagu
Vlastne či je to rozumné zobrať.
(Bol som pri aute pred týždňom a nepamätám na všetko tak budem pýtať blbosti)
Pyropásy nie sú na škodu a nevedie k nim žiadná elektronika.
Drží to jedna skrutka k prahu,to som videl,po odmontovaní sa to dá vyvliecť celé?
Ovládanie zrkadiel,kryt volantu,fungovanie airbagu a centrál v zadných dverách je jasné.
-> Borderer:
Ano ten kabel čo som opisoval vedie v tlstej ˝˝bužírke˝˝.Čo je to orig. laserline,alarm?Moja felda je 1.3-ka a to v ktorom sa vrtám je 1.6 ,predpokladám že kabeláž z motorového priestoru nepasuje.
Ešte niečo.Ako fungujú výškovo nastaviitelné sedačky?Je to na elektriku?Žiadné kable som tam nevidel.
A v posledný odstavec venujme volantovej tyče horný/spodný diel.V tej 1.6-ke spodný diel vyzerá ako harmonika alebo manžeta na hrebeňovom riadení.To je kvôli tomu že je to 1.6 ,kvôli servu alebo kvôli airbagu?Táto tyč by pasoval do 1.3
1 bez serva a bez bagu
2 so servom a bez bagu
Vlastne či je to rozumné zobrať.
15:02:56
05.01.2023
05.01.2023
charon
-> Borderer: Ja si na boky zech utrhanejch hlav vypiloval plosky a povolil jsem to desitkou klicem (tusim - uz je to davno, vic jak 15 let). A pak jsem to tim zase utahnul
14:51:02
05.01.2023
05.01.2023
saskyn2
-> Borderer: dulčíkem to jde krásně.
14:46:21
05.01.2023
05.01.2023
StepaNoFUN
-> Borderer: www.eva.cz/zbozi/.../vyta
hovaky-zalomenych-sroubu-e
xtol-premium-8801842?gclid
=CjwK...
Pak naříznout flexou a dotáhnout šroubovákem.
Pak naříznout flexou a dotáhnout šroubovákem.
14:25:35
05.01.2023
05.01.2023
Borderer
A když už se tu tohle řeší. Nemá někdo tip, jak sundat z volantovky spínačku? Potřeboval bych mezi auty prohodit tyče řízení (posilovač/bezposilovač) a jsou tam ty trhací šrouby. Nerad bych kvůli tomu přehazoval i zámky.
13:16:39
05.01.2023
05.01.2023
Borderer
-> isti:
1. Pyropásy jsou opravdu mechanická záležitost. A hlavně nutnost k zástavbě airbagů. Stejně jako deformovatelná tyč řízení - jinak tě v obou případech airbag spíš zabije, než pomůže.
Pokud budeš vyndavat pásy s pyropatronami. Je to easy, sedadlo pryč, odhrnout koberec. Nutně si vem všechen spojovací materiál. Hlavně oboustranný šrouby nejdou sehnat. Do holoty je potřeba pouze nanýtovat matici, která drží patronu a je to ní zašroubován ten oboustranný šroub.
2. Viz. výše. Pyropatrona ti při běžným zacházení nevyletí.
3. Odpověděli ostatní. Ovládání je pouze na jedné straně.
4. Ze spodní strany volantu jsou dva imbus šrouby. Ty povolíš a airbag odpojíš. Předtím je vhodné odpojit autobaterii.
5. Potřebuješ airbagy s příslušenstvím (kusy palubky, konzoli,...), jednotku, kabeláž, pásy s pyropatronama a volantovou tyč. Kabeláž jako taková je jednoduchá. Felicie nemá žádný snímače mimo jednotku. Takže kabeláž jde akorát od volantu k pojistkový skříni, kde se setkává s kabeláží od airbagu spolujezdce. Dále pokračuje na 4pinový konektor připravený v rámci hlavního svazku, který najdeš schovaný u hlavního svazku v úrovni pojistkovky. Je krásně vidět, když vytáhneš kastlík. A dál je žíla ke středovému tunelu, kde je pod vedením vzduchu na podlahu zadních cestujících schovaná jednotka připevněná třemi šrouby.
6. Sou ty kabely tlustý, černý, schovaný v plastovým nesmyslu? Za mne zadní čidla ABS.
7. víc než popis si stáhni dílenskou příručku z uložta. Máš tam šipky, kde všude jsou šrouby. Popsat to neumím, ale s tím papírem je to za 20 minut venku.
8. Do motorového prostoru zasahuje orig. laserline. Má tam čidla. Jinak z tebou výše zmíněných asi nic. Nicméně bych to nestříhal, pokud budeš kuchat palubku ven, je to snažší zlamovákem rozkuchat na místě.
9. Držáky centrálu jsou přinýtovaný k zámku. Pokud je tvé auto nemá, nutnost vyměnit zámky jako komplet. A je to i mnohem snažší, než blbnout s nýtováním - dva/tři šrouby a není nutné nic nýtovat, seřizovat atd. Stejně to musíš vyndat, aby ses dostal k motoru.
Jinak držím palce, soustavu dvou airbagů sem pitval dva dny zpátky a je to pohoda. ABS už je horší. Tam sem v tom už druhej večer a ještě to nemám.
-> saskyn2: Z letošního odstřelování máme skóre, že vybouchli všechny. Jen některé se nafoukli tak nějak ležérněji. Aktuální přínos může být trochu nejistý, ale velkým plus jsou minimálně deformovatelná volantovka a ty pásy. S tím, že zastavět to do auta trvá asi tak hodinu...tak pročby ne.
1. Pyropásy jsou opravdu mechanická záležitost. A hlavně nutnost k zástavbě airbagů. Stejně jako deformovatelná tyč řízení - jinak tě v obou případech airbag spíš zabije, než pomůže.
Pokud budeš vyndavat pásy s pyropatronami. Je to easy, sedadlo pryč, odhrnout koberec. Nutně si vem všechen spojovací materiál. Hlavně oboustranný šrouby nejdou sehnat. Do holoty je potřeba pouze nanýtovat matici, která drží patronu a je to ní zašroubován ten oboustranný šroub.
2. Viz. výše. Pyropatrona ti při běžným zacházení nevyletí.
3. Odpověděli ostatní. Ovládání je pouze na jedné straně.
4. Ze spodní strany volantu jsou dva imbus šrouby. Ty povolíš a airbag odpojíš. Předtím je vhodné odpojit autobaterii.
5. Potřebuješ airbagy s příslušenstvím (kusy palubky, konzoli,...), jednotku, kabeláž, pásy s pyropatronama a volantovou tyč. Kabeláž jako taková je jednoduchá. Felicie nemá žádný snímače mimo jednotku. Takže kabeláž jde akorát od volantu k pojistkový skříni, kde se setkává s kabeláží od airbagu spolujezdce. Dále pokračuje na 4pinový konektor připravený v rámci hlavního svazku, který najdeš schovaný u hlavního svazku v úrovni pojistkovky. Je krásně vidět, když vytáhneš kastlík. A dál je žíla ke středovému tunelu, kde je pod vedením vzduchu na podlahu zadních cestujících schovaná jednotka připevněná třemi šrouby.
6. Sou ty kabely tlustý, černý, schovaný v plastovým nesmyslu? Za mne zadní čidla ABS.
7. víc než popis si stáhni dílenskou příručku z uložta. Máš tam šipky, kde všude jsou šrouby. Popsat to neumím, ale s tím papírem je to za 20 minut venku.
8. Do motorového prostoru zasahuje orig. laserline. Má tam čidla. Jinak z tebou výše zmíněných asi nic. Nicméně bych to nestříhal, pokud budeš kuchat palubku ven, je to snažší zlamovákem rozkuchat na místě.
9. Držáky centrálu jsou přinýtovaný k zámku. Pokud je tvé auto nemá, nutnost vyměnit zámky jako komplet. A je to i mnohem snažší, než blbnout s nýtováním - dva/tři šrouby a není nutné nic nýtovat, seřizovat atd. Stejně to musíš vyndat, aby ses dostal k motoru.
Jinak držím palce, soustavu dvou airbagů sem pitval dva dny zpátky a je to pohoda. ABS už je horší. Tam sem v tom už druhej večer a ještě to nemám.
-> saskyn2: Z letošního odstřelování máme skóre, že vybouchli všechny. Jen některé se nafoukli tak nějak ležérněji. Aktuální přínos může být trochu nejistý, ale velkým plus jsou minimálně deformovatelná volantovka a ty pásy. S tím, že zastavět to do auta trvá asi tak hodinu...tak pročby ne.
12:22:34
05.01.2023
05.01.2023
Jarda/felda
-> Bukaj 05.01.23 10:29:03: k pásu je bovdenem přivedenej takovej válec (montován na prahu) a všechno je v něm na konci je plastová čepička a ta když nárazem uletí tak se odpálí
my je odpalovali "šermováním"
my je odpalovali "šermováním"
12:20:00
05.01.2023
05.01.2023
Jarda/felda
-> Bukaj 05.01.23 10:19:49: jo v těch letech to byla mechanika
10:53:24
05.01.2023
05.01.2023
saskyn2
-> Bukaj: Má to v sobě něco co se uvolní při nárazu a zaktivuje patronu. Ma to třeba i B5, jednou jsem v šrotáku shodil předek kastle z vozíku a borec co tam sedí na tom drapáku si musel jít vyměnit prádlo
10:29:03
05.01.2023
05.01.2023
Bukaj
-> saskyn2: A to funguje jak? Respektive kde mají "čidlo" (spouštěč)?
ve Volvu mám boční airbagy v sedačkách a ty mají "detonátor" přímo na rámu sedačky - když dojde k deformaci, že se bok dveří, prahu či sloupku dotkne boku sedadla, tak se "zmáčkne spoušť", ale u pásu si to nedovedu představit - ten přece musí zareagovat ještě dřív, než se cokoli u něj začne deformovat. Tak je tam nějaké vedení k předku auta, nebo nějaký "otřesový detonátor", nebo jak to je řešené?
ve Volvu mám boční airbagy v sedačkách a ty mají "detonátor" přímo na rámu sedačky - když dojde k deformaci, že se bok dveří, prahu či sloupku dotkne boku sedadla, tak se "zmáčkne spoušť", ale u pásu si to nedovedu představit - ten přece musí zareagovat ještě dřív, než se cokoli u něj začne deformovat. Tak je tam nějaké vedení k předku auta, nebo nějaký "otřesový detonátor", nebo jak to je řešené?
10:21:31
05.01.2023
05.01.2023
saskyn2
-> Bukaj 05.01.23 10:17:16: ve feldě budou ještě mechanicky odpalovaný pásy, ty nemají elektriku
10:19:49
05.01.2023
05.01.2023
Bukaj
-> Jarda/felda 05.01.23 10:07:59: Jsi si jist, že pyropásy jsou mechanické? Předpokládám, že by to nemohlo fungovat a musí být elektronicky ovládané spolu s airbagy...
10:18:10
05.01.2023
05.01.2023
saskyn2
Jenom k těm airbagum, já bych u nich nebyl moc optimista, když jsme je kdysi práskali, tak takhle starý fungovaly tak každej druhej, a to je už tak 10 let.
10:17:16
05.01.2023
05.01.2023
Bukaj
-> isti:
Ujasněme si pojmy:
holobit - holografická jednotka datové kapacity
piropásy - velmi dlouhé nekynuté knedlíky
...
ad. 1) Pokud se bavíme o přitahovačích bezpečnostních pásů, tak je to dobré k tomu, že při nárazu vozidla "pyropatrony" předepnou bezpečnostní pás řidiče či spolujezdce (případně spolujezdců) ještě před tím, než dojde ke zpomalení vozidla nárazem a pokračování pohybu osob setrvačností a zaseknutí bezpečnostního pásu, tedy hrozí menší riziko poranění pásem (zlomeniny kostí, zhmožděniny apod.).
Funguje to na stejném principu, jako airbag, jen pyropatrona nevystřelí pytel z krabice, ale přitáhne bezpečnostní pás.
ad. 2) Stejně, jako airbag - normálně odpojit konektor z pásu (předpokládám, že na vrakovišti už v autě není akumulátor).
ad. 3) Ano, ve dveřích řidiče. Vozy s pravostranným řízením mají v pravých dveřích, levostranné v levých.
ad. 4) Zezadu na středu volantu budou někde šrouby. Pravděpodobně budou přístupné až po sundání krytů sloupku volantu (nevím přesně, jak to má felda). Po odšroubování střed sundáš a odpojíš konektor airbagu od kroužku pod volantem...
ad. 5) Airbagy (většinou) fungují na principu elektronickém: Čidla nárazu - řídící jednotka - jednotlivé airbagy. Existují i airbagy mechanické (většinou boční v sedadlech), kde není jednotka, ale mechanická spoušť (rozbuška) v rámu sedadla, fungují tedy i bez připojené baterie, ale to nebude případ Felicie. Takže budeš potřebovat komplet elektroinstalaci airbagů, řídící jednotku a všechny airbagy, které v tom autě jsou (včetně pásů, pokud mají přitahovače). Pokud budeš předělávat "holátko" na lepší výbavu, demontoval bych kompletní svazek elektroinstalace z dárce. Bude to jednodušší, než tahat jen části svazku, nehledě na to, že by ti jistě něco chybělo...
ad. 6-9) Odpovědi nechám na někom, kdo má Feldu...
...jen centrál v zadních dveřích je stejný, jako v předních - motorky jsou přišroubované a snadno demontovatelné (pokud je to origo centrál)...
Ujasněme si pojmy:
holobit - holografická jednotka datové kapacity
piropásy - velmi dlouhé nekynuté knedlíky
...
ad. 1) Pokud se bavíme o přitahovačích bezpečnostních pásů, tak je to dobré k tomu, že při nárazu vozidla "pyropatrony" předepnou bezpečnostní pás řidiče či spolujezdce (případně spolujezdců) ještě před tím, než dojde ke zpomalení vozidla nárazem a pokračování pohybu osob setrvačností a zaseknutí bezpečnostního pásu, tedy hrozí menší riziko poranění pásem (zlomeniny kostí, zhmožděniny apod.).
Funguje to na stejném principu, jako airbag, jen pyropatrona nevystřelí pytel z krabice, ale přitáhne bezpečnostní pás.
ad. 2) Stejně, jako airbag - normálně odpojit konektor z pásu (předpokládám, že na vrakovišti už v autě není akumulátor).
ad. 3) Ano, ve dveřích řidiče. Vozy s pravostranným řízením mají v pravých dveřích, levostranné v levých.
ad. 4) Zezadu na středu volantu budou někde šrouby. Pravděpodobně budou přístupné až po sundání krytů sloupku volantu (nevím přesně, jak to má felda). Po odšroubování střed sundáš a odpojíš konektor airbagu od kroužku pod volantem...
ad. 5) Airbagy (většinou) fungují na principu elektronickém: Čidla nárazu - řídící jednotka - jednotlivé airbagy. Existují i airbagy mechanické (většinou boční v sedadlech), kde není jednotka, ale mechanická spoušť (rozbuška) v rámu sedadla, fungují tedy i bez připojené baterie, ale to nebude případ Felicie. Takže budeš potřebovat komplet elektroinstalaci airbagů, řídící jednotku a všechny airbagy, které v tom autě jsou (včetně pásů, pokud mají přitahovače). Pokud budeš předělávat "holátko" na lepší výbavu, demontoval bych kompletní svazek elektroinstalace z dárce. Bude to jednodušší, než tahat jen části svazku, nehledě na to, že by ti jistě něco chybělo...
ad. 6-9) Odpovědi nechám na někom, kdo má Feldu...
...jen centrál v zadních dveřích je stejný, jako v předních - motorky jsou přišroubované a snadno demontovatelné (pokud je to origo centrál)...
10:07:59
05.01.2023
05.01.2023
Jarda/felda
-> isti 05.01.23 09:44:02: Pyropásy jsou "mechanická" záležitost při nárazu se odpálí a zatáhnou
ovládání je u řidiče, to ke spolujezdci byli anglický verze
bag sundáš snadno zezadu jsou šrouby
pro zprovoznění bagů potřebuješ dotahat kabeláž a jednotku - je na tunelu pod topením
šrouby na palubovku jsou od motoru pod izolací- v té jsou vyřízlý takový okýnka který odklopíš a jsi u matek
kabeláž k motoru potřebovat nebudeš
ovládání je u řidiče, to ke spolujezdci byli anglický verze
bag sundáš snadno zezadu jsou šrouby
pro zprovoznění bagů potřebuješ dotahat kabeláž a jednotku - je na tunelu pod topením
šrouby na palubovku jsou od motoru pod izolací- v té jsou vyřízlý takový okýnka který odklopíš a jsi u matek
kabeláž k motoru potřebovat nebudeš
10:01:36
05.01.2023
05.01.2023
dragon_cb_cz
-> isti: Detaily ti neporadím, jen k těm pyropásům - potřebuješ je právě pokud bys chtěl i airbagy. Pokud vím, tak se oboje aktivuje současně. Na aktivaci bude asi nějaké čidlo příčného zrychlení a nějaké další blbiny? To už nevím. Každopádně bez předpínače by ten airbag mohl nadělat víc škody než užitku.
09:44:02
05.01.2023
05.01.2023
isti
Dočítal som sa že na virte človek vždy dostane rýchlí a adekvátný odpoveď tak to skúsím
Mám doma feliciu vo výbave holobit (1.3ka)a na vrakovisku je jedna 1.6-ka s klimou servom a v elektrike.obe predné dvere v elekrike už mám doma.
1Piropásy sú na niečo dobré alebo je to zbytočnosť a na akom princípe fungujú?
2Ako odmontovať piropás aby mi tam nerozletel?Totiž šoférový by som musel vybrať kvôli kábeláži ku prepínačom elektrických okien.
3Ovládanie elektr zrkadiel je vždy len na šoférvých dverách?Akoby som videl na predaj aj na pravé dvere.
4Zo štvorramenného volantu ako dám dole stred s airbagom?
5Na akom pricipe funguje airbag a čo je k tomu potrebné do auta v ktorej to nebolo z výboby?
6V tej 1.6ke vedú dve káble do plastovej ˝˝krabičke˝˝ u protikusov zadných pásov na podlahe,to je na čo?
7Stručný návod ako vymontovať palubovku?Na lavej strane som to už skúsil s menším úspechom ale na pravej nenachádzám skrutky.
8Kábeláž z motorového priestoru môžem odstrihnúť alebo z toho môžem niečo potrebovať k elektr oknám,zrkadlám k centrálu a alarmu?
9Centrál v zadných dverách.Ako to vybrať von?Sa mi zdá že plech ku ktorému je to prišrobovaný je prinitovaný k zámku.
10Asi je to všetko
Mám doma feliciu vo výbave holobit (1.3ka)a na vrakovisku je jedna 1.6-ka s klimou servom a v elektrike.obe predné dvere v elekrike už mám doma.
1Piropásy sú na niečo dobré alebo je to zbytočnosť a na akom princípe fungujú?
2Ako odmontovať piropás aby mi tam nerozletel?Totiž šoférový by som musel vybrať kvôli kábeláži ku prepínačom elektrických okien.
3Ovládanie elektr zrkadiel je vždy len na šoférvých dverách?Akoby som videl na predaj aj na pravé dvere.
4Zo štvorramenného volantu ako dám dole stred s airbagom?
5Na akom pricipe funguje airbag a čo je k tomu potrebné do auta v ktorej to nebolo z výboby?
6V tej 1.6ke vedú dve káble do plastovej ˝˝krabičke˝˝ u protikusov zadných pásov na podlahe,to je na čo?
7Stručný návod ako vymontovať palubovku?Na lavej strane som to už skúsil s menším úspechom ale na pravej nenachádzám skrutky.
8Kábeláž z motorového priestoru môžem odstrihnúť alebo z toho môžem niečo potrebovať k elektr oknám,zrkadlám k centrálu a alarmu?
9Centrál v zadných dverách.Ako to vybrať von?Sa mi zdá že plech ku ktorému je to prišrobovaný je prinitovaný k zámku.
10Asi je to všetko
20:45:11
04.01.2023
04.01.2023
Bukaj
-> Borderer 04.01.23 13:12:36: To "průhledné tekuté" byl právě ten Breox. Jinak pokud to je z Feldy, tak bych se nebál to zalít brzdovkou, zašpuntovat otvory (nebo našroubovat šrouby) a pokud to budeš skladovat v interiéru za stálé teploty a vlhkosti (zděný dům, ideálně panelák), tak by to mělo vydržet fůru let bez poškození.
Nebo koupit ten Breox - není ho potřeba zase tolik a naposledy jsem ho kupoval za cca 50 Kč lahvičku, která mi vystačila cca na konzervaci páru čtyřpístů a páru zadních prasat na škodovku. (lahviček jsem tedy koupil víc, než jednu)...
Nebo koupit ten Breox - není ho potřeba zase tolik a naposledy jsem ho kupoval za cca 50 Kč lahvičku, která mi vystačila cca na konzervaci páru čtyřpístů a páru zadních prasat na škodovku. (lahviček jsem tedy koupil víc, než jednu)...
18:15:34
04.01.2023
04.01.2023
David29
Možná blbost.. Ale co teflonové mazivo?
17:40:17
04.01.2023
04.01.2023
dragon_cb_cz
-> Borderer: Já bych se zase trochu bál "nějakého" oleje, že těm gumičkám taky úplně neprospěje.
Co zavolat Fiegrovi a poptat se u něj?
Co zavolat Fiegrovi a poptat se u něj?