-> Jarda - zrušená registrace 04.05.20 10:17:56: To bude polák, ten mi za dva roky a pár tisíc km prasknul pod přírubou
Jinak pokud je na chalupě, tak ho vyhrabu a můžeš vyzkoušet.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
10:24:04
04.05.2020
04.05.2020
dragon_cb_cz
10:17:56
04.05.2020
04.05.2020
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 04.05.20 10:11:59: kdyby Bukaj nemel zajem, tak ho rad vyzkousim... prijde mi, ze rapid jezdival lip, ale mozna se mi to jen zda oproti zelenymu MTX a uprave metalexu a taky turboovci, ktera je sice tezka, ale zas 190 hp oproti nejakym 80
Todle je jedinej 130 vyfuk o kterym vim www.autopotreby-liska.cz/ ?1148,vyfuk...
Todle je jedinej 130 vyfuk o kterym vim www.autopotreby-liska.cz/ ?1148,vyfuk...
10:11:59
04.05.2020
04.05.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 04.05.20 08:34:10: Nechceš vyzkoušet ten Ronelt s 50mm výstupní trubkou? Ten by jako omezovač fungovat nemusel a bytelnej je až až. Ale má teda neorigo tvar tlumiče no...
Jinak nějaký origo výfuky kdyžtak mám, ale jen 120kové, 130kový žádný :/
Jinak nějaký origo výfuky kdyžtak mám, ale jen 120kové, 130kový žádný :/
09:21:59
04.05.2020
04.05.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 04.05.20 08:34:10: ja mam na vyfuku na rapidu jen 70 tis.km a uz taky cekam, kdya se objevi prvni dirka, nerez bych bral, klidne decentne ladenej, kdyz vim, jak to auto bylo lenive, kdyz jsem tam dal nerez vyfuk vyrobenej pro uzovku, ted jsem ho dal na BAZe, abych tam nemusel taky stale resit vyfuk
-> Borderer 04.05.20 08:32:54: u BAZe dodelaval minuly majitel mlhovku tak, ze nevyuzil origo drzak na narazniku, ale provrtal celo ja dirku zadelal rezistinkou a dal jsem ji na origo drzak
-> Borderer 04.05.20 08:32:54: u BAZe dodelaval minuly majitel mlhovku tak, ze nevyuzil origo drzak na narazniku, ale provrtal celo ja dirku zadelal rezistinkou a dal jsem ji na origo drzak
08:56:16
04.05.2020
04.05.2020
k.jarek
Jo, nějaký kvalitní výfuk na sériovou 130 by nebyl od věci...
-> Borderer: Tady někdo dodělal Filety a už sa zas nudí
-> Bukaj 03.05.20 23:29:12: To kolečko nemá chybu, dobrý nápad
-> Borderer: Tady někdo dodělal Filety a už sa zas nudí
-> Bukaj 03.05.20 23:29:12: To kolečko nemá chybu, dobrý nápad
08:42:17
04.05.2020
04.05.2020
palinator
-> Bukaj:
Taky jsem měl s Karsitem nejlepší zkušenosti z druhovýroby. Bohužel se už nevyrábí. Ale třeba by se nechali přemluvit, kdyby jich někdo 100 ks odebral. Ostatní je po stránce zvuku a geometrie hrozná bída. Životnost neřeším, i když je pravda, že ten výfuk hnusně ohnije i při minimálním nájezdu.
Taky jsem měl s Karsitem nejlepší zkušenosti z druhovýroby. Bohužel se už nevyrábí. Ale třeba by se nechali přemluvit, kdyby jich někdo 100 ks odebral. Ostatní je po stránce zvuku a geometrie hrozná bída. Životnost neřeším, i když je pravda, že ten výfuk hnusně ohnije i při minimálním nájezdu.
08:34:10
04.05.2020
04.05.2020
Bukaj
Jinak kromě níže popsaného jsem vyměnil i výfuk, neboť ten Karsit, který tam byl předtím, byl už značně rozpraskaný a měl nehezky sesmrkanou přírubu (poté, co mi potřetí upadla letos v zimě jsem to narychlo svařil - sic bytelně, ale dosti prasecky).
Nově namontovaný výfuk (nějaký buď domorobo, nebo spíš družstevní dobová výroba) má však přidanou funkci omezovače...
...tedy předpokládám, že to bude tím výfukem (má asi o třetinu užší sběrné trubky, než ten Karsit) - nic jiného jsem na motoru neměnil a po zprovoznění auto sice jezdí, lekce se změnil zvuk výfuku do "embéčkovitého" a nad 4500 otáček to je absolutně mrtvé, jako kdyby tam byl omezovač...
Tím vyvstává otázka - nevyrábí někdo (zakázkově) nějaký kvalitní výfuk, ideálně nerez (nebo si jej nechám našopovat hliníkem), který by odpovídal originálu na 130 (105/120) a který bych nemusel každých 50 tisíc nějak řešit?
Originální výfuky fungují, ale jaksi nejsou k sehnání, to ostatní, co se dá sehnat, stojí tak nějak za prd...
Originál, našopovaný hliníkem, mi vydržel na autě cca 30 let provozu a nebýt toho, že uvnitř urezla přepážka a začala rezonovat (což mne štvalo), tak jen na Å mám dodnes (teď tam mám nějaký našopovaný výfuk značky SVETON, který jsem kdysi sehnal nový a tváří se bytelně, ale s tím autem už toho ročně moc nenajedu, takže těžko soudit).
Poláci, Bosaly a jiné druhošky mi už do domu (do auta) nesmí...
Karsit (pokračovatel originálu) sice funguje výborně, ale je z nějakého tvrdšího materiálu a časem začne praskat (možná na 105/120 bez LPG by vydržel, to nevím, ale na 130LPG je asi nějaká vyšší teplota spalin, takže praská jak u příruby, tak u vstupu sběrných trubek do tlumiče).
Stejně, jako Karsit, mi praskal nějaký domorobo luxusní nerezový výfuk - ten mi na 130LPG vydržel asi nejdéle - s dvěma opravami 4 roky (tj nějakých cca 150 tisíc km) - první oprava byla uklepaná poddimenzovaná ouška na přichycení k držáku (ta jsem pak vyrobil bytelná), druhá oprava už bylo zavařování prasklin u vstupu trubek do tlumiče, poté, co po dalším užívání byl popraskaný i na dalších místech, jsem jej odstavil na pozdější opravu a nahodil ten Karsit...
Nově namontovaný výfuk (nějaký buď domorobo, nebo spíš družstevní dobová výroba) má však přidanou funkci omezovače...
...tedy předpokládám, že to bude tím výfukem (má asi o třetinu užší sběrné trubky, než ten Karsit) - nic jiného jsem na motoru neměnil a po zprovoznění auto sice jezdí, lekce se změnil zvuk výfuku do "embéčkovitého" a nad 4500 otáček to je absolutně mrtvé, jako kdyby tam byl omezovač...
Tím vyvstává otázka - nevyrábí někdo (zakázkově) nějaký kvalitní výfuk, ideálně nerez (nebo si jej nechám našopovat hliníkem), který by odpovídal originálu na 130 (105/120) a který bych nemusel každých 50 tisíc nějak řešit?
Originální výfuky fungují, ale jaksi nejsou k sehnání, to ostatní, co se dá sehnat, stojí tak nějak za prd...
Originál, našopovaný hliníkem, mi vydržel na autě cca 30 let provozu a nebýt toho, že uvnitř urezla přepážka a začala rezonovat (což mne štvalo), tak jen na Å mám dodnes (teď tam mám nějaký našopovaný výfuk značky SVETON, který jsem kdysi sehnal nový a tváří se bytelně, ale s tím autem už toho ročně moc nenajedu, takže těžko soudit).
Poláci, Bosaly a jiné druhošky mi už do domu (do auta) nesmí...
Karsit (pokračovatel originálu) sice funguje výborně, ale je z nějakého tvrdšího materiálu a časem začne praskat (možná na 105/120 bez LPG by vydržel, to nevím, ale na 130LPG je asi nějaká vyšší teplota spalin, takže praská jak u příruby, tak u vstupu sběrných trubek do tlumiče).
Stejně, jako Karsit, mi praskal nějaký domorobo luxusní nerezový výfuk - ten mi na 130LPG vydržel asi nejdéle - s dvěma opravami 4 roky (tj nějakých cca 150 tisíc km) - první oprava byla uklepaná poddimenzovaná ouška na přichycení k držáku (ta jsem pak vyrobil bytelná), druhá oprava už bylo zavařování prasklin u vstupu trubek do tlumiče, poté, co po dalším užívání byl popraskaný i na dalších místech, jsem jej odstavil na pozdější opravu a nahodil ten Karsit...
08:32:54
04.05.2020
04.05.2020
Borderer
-> Bukaj: Auto momentálně vypadá takto. Takže ani palubka není problém. Předchozí majitel dodělával mlhovku a když pominu, že kabel vedl všude možně, tak to napojil před pojistku a zbytek už si domyslí každý sam.
08:21:37
04.05.2020
04.05.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 03.05.20 23:29:12: Musím už s tím taky pohnout. Ve stodole už je i místo. Bych tě na tej chalupě dokázal vytížit tak na měsíc sakra
23:35:47
03.05.2020
03.05.2020
Bukaj
-> StepaNoFUN: Jo, léty praxe odzkoušený "hever"
23:32:16
03.05.2020
03.05.2020
StepaNoFUN
-> Bukaj: hezkej dilenskej vozejk. Povolani se v tobe fakt nezapre.
23:29:12
03.05.2020
03.05.2020
Bukaj
Jinak po dlouhé době abstinence jsem se konečně zase dokopal něco udělat na autě - spojku jsem odpravil koncem listopadu, v zimě se mi do toho nechtělo a doteď nebyl čas a nálada
Při té příležitosti jsem poskládal převodovku, u které jsem v zimě zlomil hokejku a vrátil ji zase do auta na otestování - vždy je fajn mít aspoň jednu funkční převodovku v záloze
U té, co byla doteď v autě, musím někdy vyměnit gufero v komínku, aby po jízdě nebyly pod autem loužičky...
Při té příležitosti jsem poskládal převodovku, u které jsem v zimě zlomil hokejku a vrátil ji zase do auta na otestování - vždy je fajn mít aspoň jednu funkční převodovku v záloze
U té, co byla doteď v autě, musím někdy vyměnit gufero v komínku, aby po jízdě nebyly pod autem loužičky...
23:22:34
03.05.2020
03.05.2020
StepaNoFUN
-> Borderer: prasecsky se sekaly/vrtaly ty body 3 body k torpedu. Pak se "znasilnila" pricka, odehnul plech.... nekteri ("poctivci") tam i ten plech zpatky i nejtovali.
23:20:18
03.05.2020
03.05.2020
Bukaj
-> Borderer: Stačí topení kousek spustit, ani nemusíš demontovat palubku (pokud nemáš ipurovou). A taky pokud nemáš přídavný panel na rádio...
23:11:27
03.05.2020
03.05.2020
Borderer
-> StepaNoFUN: Jo, dneska sem zápasil s těma třema šroubama, vyhodil táhla stěračů, abych zjistil, že to o cca 1 centimetr nevyjde kvůli tý přepážce. A řezat do kastle nechci.
23:01:54
03.05.2020
03.05.2020
StepaNoFUN
-> Borderer: Jde to i bez demontáže topení. ;-) Ale neříkám, že to není prasečina. :-D U budoucí LR to musím řešit. Tam ho někdo takhle měnil.
22:59:30
03.05.2020
03.05.2020
Borderer
Ještě neudělal, ale nerad bych podělal. Zkoušel už někdo vyměnit ventilátor v Š120, aniž by vypouštěl chladící kapalinu? Představuju si rozebrání palubní desky, mírné spuštění topení do vozidla, aby šel větrák ven a hotovo. Mám totiž lepenej náústek na radiátoru a jakákoliv manipulace s hadicema se mi ale vůbec nelíbí.
19:05:10
02.05.2020
02.05.2020
dragon_cb_cz
-> SO545 01.05.20 20:06:13: No, pro tebe určitě. Já svářečku nedržel v životě v ruce a ani s flexou nejsem zrovna kamarád...
20:06:13
01.05.2020
01.05.2020
SO545
11:04:28
01.05.2020
01.05.2020
dragon_cb_cz
-> SO545 01.05.20 08:05:39: Jo, přední sesle ze 120 jsou na válení se určitě dobrý. Na delší cestování v autě moc ne
Přední sesle ze Saaba moc válecí nejsou - kvůli bočnímu vedení. Ale vzadu je fajn gauč. A hlavně ve starších ročnících ta kůže byla fakt kvalitní.
Přední sesle ze Saaba moc válecí nejsou - kvůli bočnímu vedení. Ale vzadu je fajn gauč. A hlavně ve starších ročnících ta kůže byla fakt kvalitní.
08:05:39
01.05.2020
01.05.2020
SO545
-> dragon_cb_cz 30.04.20 22:21:52: u mna to je do dielne...a v lete na vonkajsiu pohodu.
Su to v podstate nove sedadla kupit ich nikto nechcel...
Rusil som kurenie tak sosm pouzil stare zelezo , zvaracku a kamarata ktory vladne pieskovacke a lakovacej elektro vani.
Paradne su predne sedadla. Z dvoch je luxusne lezadlo. Odporucam takto recyklovat.
Ale ako kazda bocna vec trvalo to trosku dlhsie ako som polovicke slubil.
Su to v podstate nove sedadla kupit ich nikto nechcel...
Rusil som kurenie tak sosm pouzil stare zelezo , zvaracku a kamarata ktory vladne pieskovacke a lakovacej elektro vani.
Paradne su predne sedadla. Z dvoch je luxusne lezadlo. Odporucam takto recyklovat.
Ale ako kazda bocna vec trvalo to trosku dlhsie ako som polovicke slubil.
03:25:18
01.05.2020
01.05.2020
Jarda - zrušená registrace
-> StepaNoFUN 30.04.20 20:58:08: jj, ten jsem samo odsal
-> Dušan 30.04.20 20:55:25: tak to jsem uz parkrat delal, ale to jsem tam mel jen lizinu, potom jsem tam doplnil vsechny plastiky kolem a upravil je k te lizine, takze pri sundavani te liziny hrozi, ze je i poskodim
-> Dušan 30.04.20 20:55:25: tak to jsem uz parkrat delal, ale to jsem tam mel jen lizinu, potom jsem tam doplnil vsechny plastiky kolem a upravil je k te lizine, takze pri sundavani te liziny hrozi, ze je i poskodim
22:55:50
30.04.2020
30.04.2020
StepaNoFUN
-> Eidy: Xenon...
22:53:27
30.04.2020
30.04.2020
Eidy
-> StepaNoFUN: LEDky? Slušný.
22:21:52
30.04.2020
30.04.2020
dragon_cb_cz
-> SO545 30.04.20 22:02:55: O tomhle jsme regulérně přemýšleli do obýváku - sesle ze Saaba místo pohovky. Ale sám si to vyrobit neumím. Takže nakonec nová pohovka za cenu, za kterou by ten Saab byl celej a docela hezkej
22:03:31
30.04.2020
30.04.2020
StepaNoFUN
Nedalo mi to a zkusil jsem těch 140W přídavnejch světel rozsvítít komplet. Za mě pecka. :-)
22:02:55
30.04.2020
30.04.2020
SO545
Dosiel cas vymenit retro lavicky s plavarne za nieco nove...
Tak preco nie za sedadla zo Skodovky...letna gauc pohoda.
Tak preco nie za sedadla zo Skodovky...letna gauc pohoda.
20:58:08
30.04.2020
30.04.2020
StepaNoFUN
-> Dušan: Jarda má 4koly a nechce se mu sundavat lyžiny... Ale neodsával bych to.
-> Jarda: btw - vysáváš olej z filtru? Já jen, že tam zůstane i po vypušnění skoro půllitr starýho...
-> Jarda: btw - vysáváš olej z filtru? Já jen, že tam zůstane i po vypušnění skoro půllitr starýho...
20:55:25
30.04.2020
30.04.2020
Dušan
-> Jarda: chraň tě čápa páně. Olej spodem vypustíš jak nic a filtr jde normálně vrchem. Jen to nesmí být horký. To se pak cítíš jak kdybys chtěl sahat na 14 a věděl, že nesmíš.
19:19:48
30.04.2020
30.04.2020
Jarda - zrušená registrace
dnes jsem na naftovej ovci udelal prasecinu - odsal jsem olej favo cerpadlem ostrikovace, celkem to dalo a podle toho kolik jsem nalil, se mi podarilo odsat skoro vse...
priste to zase udelam treba spodem, ale odsavanim to ta ovce mela v rakousku delany, podle toho, jak byl zarezlej sroub na vane
premyslim, jestli to neudelat na 1.8T, ale tam asi nevymenim zezhora filtr, zas kdyby se mi to povedlo, tak to klidne udelam ted po 10tis.km, ale to uz by bylo lepsi udelat do toho plechu diru na povoleni a vypousteni
priste to zase udelam treba spodem, ale odsavanim to ta ovce mela v rakousku delany, podle toho, jak byl zarezlej sroub na vane
premyslim, jestli to neudelat na 1.8T, ale tam asi nevymenim zezhora filtr, zas kdyby se mi to povedlo, tak to klidne udelam ted po 10tis.km, ale to uz by bylo lepsi udelat do toho plechu diru na povoleni a vypousteni
22:33:49
26.04.2020
26.04.2020
darklord
-> isti: tak to prezije, kedze je z hlinika A co sa tyka korozie, vypada to hnusne, ale neviem co s tym, pred 10 rokmi som to pucoval, prelieval odhrdzovacom a vidis ako to dopadlo. Takze teraz som tam zase nalial odhrdzovac, cez tyzden postupne pojde penetrak, zakladovka a daky alkyton. A snad zase aspon 10 rokov pokoj. A potom nech sa stara junior
21:19:35
26.04.2020
26.04.2020
Jirik_Tuňák1983
-> David29 24.04.20 17:06:01: Tatík mi vyprávěl, jak kdysi na vojně jeli z lesa s tak přeloženou V3S dlouhým nákladem, že měla přední kola ve vzduchu.
Ti co šli pěšky vedle vozu, se starali o zatáčení. Stačilo vždycky v zatáčce zatlačit na kabinu z té správné strany.
Ti co šli pěšky vedle vozu, se starali o zatáčení. Stačilo vždycky v zatáčce zatlačit na kabinu z té správné strany.
21:06:08
26.04.2020
26.04.2020
isti
-> darklord: Toto už prežije auto.Ak to neupadne s tunelom je to slušne korodované
17:04:59
26.04.2020
26.04.2020
Eidy
-> darklord: Panečku, to je výztuha.
16:57:54
26.04.2020
26.04.2020
Enggik
-> palinator: Já si tam ty auta neobjednávám
14:58:55
26.04.2020
26.04.2020
King
-> darklord: Hezkypěkně! :-)
14:40:34
26.04.2020
26.04.2020
darklord
Tak, a nabuduce na STK urve celu paku rucky aj s kusom tunela
12:30:33
26.04.2020
26.04.2020
palinator
-> David29: -> Enggik:
Taky když jezdíte do terénu s autama co patřej na silnici. Osmikola Tatra by možná ani nezvedla přední kola od země.
Taky když jezdíte do terénu s autama co patřej na silnici. Osmikola Tatra by možná ani nezvedla přední kola od země.
09:47:23
26.04.2020
26.04.2020
David29
-> StepaNoFUN: Ee, to i při jízdě dopředu. Stačí najet na jímku o které nikdo neví, nebo když řidiče ukecaj aby najel k základům tak jak chtěj... Nebo prostě stačí říznout zatáčku
23:59:10
25.04.2020
25.04.2020
Enggik
23:10:49
24.04.2020
24.04.2020
StepaNoFUN
-> David29: Když si neberete prášky na couvání.... :-D
23:09:54
24.04.2020
24.04.2020
David29
-> StepaNoFUN: Tak převrácenej nakladač jsem ještě neviděl, mixů několik
22:54:13
24.04.2020
24.04.2020
StepaNoFUN
-> David29: Stabilitou? To rozhodně ne. Stejně tam máš 30° křížení náprav a nedej bože bejt "zlomenej". To pak lehne ani nevíš. Jediný čím se oklidňuješ je ROPS/FOPS - čiliže při kutálení bys to měl přežít, ptotože ty boudy na to jsou počítaný. Jen v nich nesmíš mít moc bordelu ( řetězy, vazáky) který Tě dokážou zabít.
22:48:32
24.04.2020
24.04.2020
David29
-> StepaNoFUN: Jo, to taky vidám často. Ale zase přece jen nakladač bude se stabilitou jinde... Ne?
-> Enggik: No, to je libovka. A když to přeženeš s brzdou, tak zase mi to začne samovolně vykládat Což se tady stejně stalo, ale vzhledem k tomu jakej to byl sjíždák, tak bych tomu nezabránil
-> Enggik: No, to je libovka. A když to přeženeš s brzdou, tak zase mi to začne samovolně vykládat Což se tady stejně stalo, ale vzhledem k tomu jakej to byl sjíždák, tak bych tomu nezabránil
22:23:57
24.04.2020
24.04.2020
Enggik
-> David29: Tak tohle taky vždycky miluju. Ideálně, když se to za tím zlomem hned někam stáčí. S návěsem je to pak labůžo Jak nedávno u Velkýho beranova, kde dělají přemostění na obchvatu. Skončí asfalt, a hned za ním se to láme do údolí a štěrková cesta se hned začne stáčet. dokud jsem tam jezdil nakládat, poprázdnu, tak dobrý, ale když jsem tam jednou měl couvat naložený, tak jsem věděl, že bude o zábavu postaráno To mi bylo jasný, že jestli si hned na začátku blbě nadjedu, tak je konec, prostě jeden pokus, bez možnosti opravy by mne zajímalo, čím by mne odtamtud tahali, aby mne aspoň trochu srovnali A je až neuvěřitelný, jak se těch 40tun chce nazpátečku i přes motorovku nepěkně rozjet. Hnus
20:47:19
24.04.2020
24.04.2020
StepaNoFUN
-> David29: Zkus to 4kubíkovým nakladačem na kupu, kterou si sám hrneš. :-D To jsi posranej, jestli Tě to udrží do boku. Ale po 2 dnech si zvykneš a ani Ti to nepřijde, že vidíš pořád jen nebe. :-D
20:44:55
24.04.2020
24.04.2020
David29
-> Skili: Ano, to bych vyloženě miloval
Tady se couvalo do kamení - jako kdyby tam nebylo auto přede mnou, tak bych byl posranej, jestli mě to udrží. Tady vpravo byla jenom blbá Vltava...
Tady se couvalo do kamení - jako kdyby tam nebylo auto přede mnou, tak bych byl posranej, jestli mě to udrží. Tady vpravo byla jenom blbá Vltava...
20:26:26
24.04.2020
24.04.2020
Skili