skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> isti: Náhodou, pokud je ostrá lišta a louka sekaná aspoň jednou ročně, ta MFka toho udělá straště moc, si myslim. Na bubnovku to samozřejmě nemá, ale ten 2T motor je nezničitelnej, když sem viděl, jak sousedovi zlobí zánovni VARI.
-> isti: sak jasom to len opravoval ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Borderer: Tieto skôr umierajú na zapalovanie.
-> castrol: Ani zadarmo by som to nechcel.V bívalej práci som mal česť dva dni kosiť s lištovou kosačkou a to mi stačilo na celí život
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> castrol: Ani zadarmo by som to nechcel.V bívalej práci som mal česť dva dni kosiť s lištovou kosačkou a to mi stačilo na celí život
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> isti: ano-> Borderer: zapalovanie a bordel v karburatore, gufera uz niekto menil
-> castrol: Jé hele, co ji trápí? Měl sem zato, že tyhle starý 2T můžou umřít akorát na gufera.
-> castrol: To je mf70?
-> isti: ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jozka: Ten dokáže rachotiť![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> isti: Nu, zázrak..
Ovšem nevydává to ty naprosto příšerný zvuky jako pozdější obvyklejší provedení.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P..: -> Jozka: Takže toto je ten aluminiový zázrak.
-> isti:
-> Pavel P..:
Zas*anej leden 1977.. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P..:
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> isti: užovka
-> Jozka: To je omedzovač dverí na tatrovke?
Konečně vyměnil zemřelou součástku.. kdyby tak byla v zásobách ještě jedna taková
.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Borderer: Tak z logiky mechaniky to tak plyne - že se nejen že ty dvě součásti kuželovýho soukolí zaběhávají,ale prvotně párují už při výrobě a tim je dané jejich geometrický záběrový pole a současně i zubová vůle. Timto je potom zaručena životnost a tichost chodu. Pokud ten převod je potom v provozu v jiným geometrickým stavu než je jeho ideální po delší dobu - tak samozřejme nelze očekávat ani tichý chod ani tu životnost .. zase záleží na tom kolik to najelo km ..
Ještě loni před dovolenou jsme ten zvuk řesili s Bukajem, vymezila se vůle na spodní hřídeli a pokud se nic nestalo, měla by být správná (tehdy ten zvuk částečně zmizel). Před rozborkou běhala převodovka s velkejma vůlema a povoleným pětkovým kolem. Bohužel netuším, jak dlouho takto jezdila (byla vyndaná z auta po důchodci). Je možné, že došlo k nějakýmu defektu na ozubu a následně při vymezení došlo k axiálnímu posuvu hrušky a proto ten kravál? (Jestliže je to na sebe zaběhnuté z výroby)
edit: Tzn. je moje úvaha správná, že by se to nemělo v blízké době vysypat? Rád bych to případně rozdělal až koncem sezóny.
edit 2: Teďka jsem vypouštěl olej po cca 6t kilometrech a pouze na výpušťáku byla lehká vrstva otěru ve formě pasty. Žádný pilinky, piliny, úlomky.
edit: Tzn. je moje úvaha správná, že by se to nemělo v blízké době vysypat? Rád bych to případně rozdělal až koncem sezóny.
edit 2: Teďka jsem vypouštěl olej po cca 6t kilometrech a pouze na výpušťáku byla lehká vrstva otěru ve formě pasty. Žádný pilinky, piliny, úlomky.
-> StepaNoFUN: Jasně,nebo i zubová vůle .. zkrátka je tam něco špatně.
-> MVM: Nebo blbě vymezená boční vůle talře...
-> Borderer: Na jednotlivých převodech nikdy žádný značky nebudou - protože se záměrně dělá převod tak,aby se co nejmíň potkávali totožný záběrový zuby. Stejně tak se vyhýbá při konstrukci převodu i=1.0 Talířový kolo a pastorek kuželovýho soukolí má svoje párový číslo. -> Eidy 03.07.19 21:50:31: Podle mě jak píšeš, nejspíš uvolněná matka hřídele..
-> Borderer: Stálej převod byl dodávanej jako spárovanej a zaběhnutej. Pokud bylo něco z toho měněno, tak pak kravál. Někdy až nesmyslnej. Svýho čau se do převodovek na autobusech sypaly dubový piliny, nebo se skládalo na vazelínu. Pak to ztichlo...
-> Borderer: Jak, která dvojice? Hrušku a talíř máš v převodovce jen jednu. Já to tipuju na vůli na spodní hřídeli. Hruška jezdi dopředu a dozadu a proto to hučí/kvílí.
-> StepaNoFUN: Dá se zjistit, která dvojice to dělá? Žádné značky atd si na kolech nevybavuji. :-/
-> Borderer: Blbě nastavenenej (spárovanej) šikmej zub. Kdysi dávno jsme tu měli stovku s převodovkou se kterou se v tom autě nedalo jezdit. Kvůli kraválu.
-> Borderer: Tak kdyby to byl pár kol tak to dělá v tom danym kvaltu žejo... Mě to zní jako hruška a věnec diferenciálu, ten je jedinej v tý převodovce furt v záběru. Popis sedí.
Dneska sem konečně rozhejbal auto po výměně poloosy, ložisek atd. No, řekněme, že sem odstranil X zvuků, pazvuků od ložisek, který byly po smrti a kvílivej zvuk z převodovky (mokrý 5Q) se zdá bejt snad už takovej, že mne to donutí ji znovu vyndat z auta.
Nicméně teoretická před dovolenou a rád bych, jestli mi to potvrdíte nebo vyvrátite.
Pískot, se zvyšující se rychlostí nabírá na frekvenci až jakoby se zdá, že kolem 2 500 otáček zmizí. Onen zvuk to vydává pouze při deceleraci nebo akceleraci. Jakmile vyřadím, zvuk zmizí, jakmile pouze udržuji rychlost, zvuk se taktéž nekoná.
Moje úvaha: Kdyby v převodovce byly KO ložiska, hvízdá to pořád a s rostoucími otáčkami převodovky se to zvyšuje. Projev spíš sedí na opotřebená (či nesednoucí si) ozubená kola - hvízdá, když jsou zuby v záběru. A jelikož se zvuk při jízdě na neutrál nemění, diferenciál můžu vyloučit. Z toho mi vychází závěr, že nehrozí fatální kolaps převodovky, maximálně se bude zvuk zhoršovat.
Dále, předpokládejme, že to jsou tedy ozubená kola. Dá se nějakým způsobem zjistit, který pár kol za tohle může, když se při skládání všechny jevily OK?
edit: Kvílivej zvuk z převodovky je přímo úměrný rychlosti auta a nemá vliv zařazený rychlostní stupeň. Tzn. to hvízdá stejně při rychlosti 50km/h na trojku, čtyřku i pětku.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Pískot, se zvyšující se rychlostí nabírá na frekvenci až jakoby se zdá, že kolem 2 500 otáček zmizí. Onen zvuk to vydává pouze při deceleraci nebo akceleraci. Jakmile vyřadím, zvuk zmizí, jakmile pouze udržuji rychlost, zvuk se taktéž nekoná.
Moje úvaha: Kdyby v převodovce byly KO ložiska, hvízdá to pořád a s rostoucími otáčkami převodovky se to zvyšuje. Projev spíš sedí na opotřebená (či nesednoucí si) ozubená kola - hvízdá, když jsou zuby v záběru. A jelikož se zvuk při jízdě na neutrál nemění, diferenciál můžu vyloučit. Z toho mi vychází závěr, že nehrozí fatální kolaps převodovky, maximálně se bude zvuk zhoršovat.
Dále, předpokládejme, že to jsou tedy ozubená kola. Dá se nějakým způsobem zjistit, který pár kol za tohle může, když se při skládání všechny jevily OK?
edit: Kvílivej zvuk z převodovky je přímo úměrný rychlosti auta a nemá vliv zařazený rychlostní stupeň. Tzn. to hvízdá stejně při rychlosti 50km/h na trojku, čtyřku i pětku.
-> suri:
V CZ wiki je psáno že je to utrpení v přeneseném významu. To by smysl dávalo.
-> Vojťas:
Jo, to už jsem našel. Přeptej se. Jeden fíra co jezdí občas pro EŽ nevěděl proč se tomu tak řiká.
V CZ wiki je psáno že je to utrpení v přeneseném významu. To by smysl dávalo.
-> Vojťas:
Jo, to už jsem našel. Přeptej se. Jeden fíra co jezdí občas pro EŽ nevěděl proč se tomu tak řiká.
-> palinator: cs.wikipedia.org/wiki/Kal
v%C3%A1rie
Si něco vyber
, ale jeden z traťmistrů se jmenuje Křížek ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
ale přeptám se na to![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Si něco vyber
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
ale přeptám se na to
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator: sk.wikipedia.org/wiki/Kal
v%C3%A1ria kadečo len nie to čo asi on chcel vyjadriť
-> suri:
Já hlavně doteď nevím, co kalvárie znamená, protože je to jedna část kolejiště v Český Třebový a nechápu proč se tomu tak říká.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já hlavně doteď nevím, co kalvárie znamená, protože je to jedna část kolejiště v Český Třebový a nechápu proč se tomu tak říká.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: ja to s kolegom vzťahujem aj na dnešnú dobu , autá sa kazia rovnako , nie sú rovnako , vyrába sa všetko na export do nesocialistických krajín a my máme hovno a čakáme rok na autá ... akurát slovo kalvária je veľmi divne použité a chlap sa decentne smial ako keby niečo húlil
-> suri:
Ta je s tým vozom odvtedy co ho znám.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ta je s tým vozom odvtedy co ho znám.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: aj si mal s tým vozom kalváriu?
Před TK a Pohofestem jsme provedli další repair etapu.
Štartér nešiel, otáčkoměr sa pokazil, benzín vytiekol.
Otáčkoměr teda vyměněnej ještě nemám, nevim kam jsem ho dal a jestli vůbec nějakej mám. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Štartér nešiel, otáčkoměr sa pokazil, benzín vytiekol.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dneska mě pustili ze špitálu a odvážně jsem zdolal cestu střešovice - centrum sockou.
![36](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
-> RadovanSkodovkar: to všetky náhrady sú polonepoužiteľné
-> castrol: prve co ma napadlo po tej minnovej hlaske![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> majop3k: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri: Nissens som minule zakladal do dvojkovej oct. Ani som ho nezaložil lebo mal tak nachuja odliate koncovky na plastové spojky hadíc, že sa nedali založiť. Boli väčšie asi o pol milimetra. Jedna šla, druhá nie. Nakoniec sa objednal iný.
-> majop3k: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: ovca ostala cela a vlk si len pokecal![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> castrol: z toho sa nenaješ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: bol fajn pokec
-> michael:
-> castrol: a bolo niečo?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
-> castrol: a bolo niečo?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> michael: dojdi mi nalestit fabku
inac ja som dnes zobral stoparku ,jako zasadovo neberiem stoparky tejto sa nedalo odolat![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
inac ja som dnes zobral stoparku ,jako zasadovo neberiem stoparky tejto sa nedalo odolat
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)