skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
08:34:24
16.07.2019
16.07.2019
k.jarek
-> Borderer: Aneb jistota je kulomet Budeš jistit aj pumpu?
08:24:05
16.07.2019
16.07.2019
11mAjA11
-> Borderer:
Taky to tak nám.
Taky to tak nám.
16:43:14
15.07.2019
15.07.2019
ZdenoR
-> vhml: JJ. Jsem zvědav jak dlouho to vydrží.
13:20:53
15.07.2019
15.07.2019
castrol
-> Borderer: jj vtedy to bolo stavane na vecnost
ja som dnes oprasil PFko
ja som dnes oprasil PFko
07:17:56
15.07.2019
15.07.2019
vhml
-> ZdenoR 13.07.19 15:11:59: vytištěno?
06:40:06
15.07.2019
15.07.2019
Borderer
-> palinator: Nevim co to bylo, ale už na to docela nadává. Dvakrát sem mu to pomáhal dotlačit z louky domu (má cca 65 let). Pak to na tý louce ještě rozebíral, řešil nějaký reklamace a letos s tím ještě pro jistotu vůbec nevyjel. Já už X let po roce přijdu k MFce, pustim benzín, přeplavim karburátor a maximálně na třetí škubnutí lanem vrčí. Takovýhle výdobytky socialismu mam strašně rád. Jen hold za blbuvzdornost tohohle motoru se platí vibracema, hlukem, kouřivostí (1:25) a spotřebou. Jinak náš kus je z roku 1970, což je slušný na padesát let starej stroj.
21:14:30
13.07.2019
13.07.2019
palinator
-> SO545:
Kolko to má rokov? To je právě ono. Konstrukčně je to prostě starý a i když to člověk uvede do stavu nového stroje, tak to furt nefunguje jako moderní motory, případně se právě ty drobný poruchy znova objevujou. Že furt kdesi z něčeho cosi teče, že jehlovej ventilek v karburátoru opět netěsní, atd. atd.
-> castrol:
Teď si soused v rámci šrotovnýho přivez novej motor na starou převodovku, tak jsem zvědavej. Starej motor zadřel.
Kolko to má rokov? To je právě ono. Konstrukčně je to prostě starý a i když to člověk uvede do stavu nového stroje, tak to furt nefunguje jako moderní motory, případně se právě ty drobný poruchy znova objevujou. Že furt kdesi z něčeho cosi teče, že jehlovej ventilek v karburátoru opět netěsní, atd. atd.
-> castrol:
Teď si soused v rámci šrotovnýho přivez novej motor na starou převodovku, tak jsem zvědavej. Starej motor zadřel.
15:45:11
13.07.2019
13.07.2019
castrol
-> palinator: jak si moze niekto kupit tu novodobu teru, sak to je sama past
14:53:16
13.07.2019
13.07.2019
SO545
-> palinator 13.07.19 12:31:06: spocitaj si kolko to ma rokov a vystruhaj velku poklonu
mne je ci socializmus alebo kapitalizmus u riti ale tieto veci slusne fungovali a funguju akurat to nesmie dostat do ruk ITckar
Dnes to ide postupne do ... vdaka dobe spotrebnej... mal som tu cest prelizt dost drahy -rider- to nema sancu vydrzat bez nakladneho servisu 15rokov...
mne je ci socializmus alebo kapitalizmus u riti ale tieto veci slusne fungovali a funguju akurat to nesmie dostat do ruk ITckar
Dnes to ide postupne do ... vdaka dobe spotrebnej... mal som tu cest prelizt dost drahy -rider- to nema sancu vydrzat bez nakladneho servisu 15rokov...
12:31:06
13.07.2019
13.07.2019
palinator
-> Bukaj:
Jednu Terru jsem generálkoval pro dědu, jako náhradu za zadřenýho Mountfielda s Briggsem. Ačkoliv umí fungovat dobře (využívá to jen s vozejkem), furt z toho ten socialismus čiší v podobě obtížnější obsluhy, tedy někdy v to v důsledku drobných závad uvízt v chod, dá docela zabrat. O běžným problému s tím, že si nepamatuje jestli do benzínu lil olej nebo ne, tak ho tam radši dá podruhý, nemluvě.
Jednu Terru jsem generálkoval pro dědu, jako náhradu za zadřenýho Mountfielda s Briggsem. Ačkoliv umí fungovat dobře (využívá to jen s vozejkem), furt z toho ten socialismus čiší v podobě obtížnější obsluhy, tedy někdy v to v důsledku drobných závad uvízt v chod, dá docela zabrat. O běžným problému s tím, že si nepamatuje jestli do benzínu lil olej nebo ne, tak ho tam radši dá podruhý, nemluvě.
08:28:41
13.07.2019
13.07.2019
Bukaj
-> palinator: Já na dvoutakty z Motoru Jikov nedám dopustit - jsou jednoduché a hlavní jejich přednost vidím v tom, že dokáží fungovat v jakémkoli terénu a při jakémkoli náklonu.
Z Vari systému používám především rotavátor a v těch podmínkách, kde s ním dělám (utužené pozemky u novostaveb, kde stroj poskakuje jako bejk při rodeu, strmé svahy), by jakýkoli stroj s olejovou náplní měl problém - žádný běžný čtyřtaktní pohon by se nechytal.
Z Vari systému používám především rotavátor a v těch podmínkách, kde s ním dělám (utužené pozemky u novostaveb, kde stroj poskakuje jako bejk při rodeu, strmé svahy), by jakýkoli stroj s olejovou náplní měl problém - žádný běžný čtyřtaktní pohon by se nechytal.
23:34:51
12.07.2019
12.07.2019
palinator
-> Borderer:
Bubnovka je ale daleko náročnější na motorizaci. A ty Hondy zloběj spíš kvůli benzínu ne?
Mimochodem, právě jsem přivez Vari, nejvyšší model na malou trávu, s novým motorem GCVx 170. Chluběj se pokrokem z EURO2 na EURO5 a že jsou dělaný na palivo E10. Dalším pokrokem je přechod z OHC na OHV, což teda nemusí bejt špatně ve stroji tohoto typu, jen je to trochu úsměvný.
Co je horší, že předchozí čínskej Weibang, kterej teda stále úspěšně žije s SV Briggsem 675, mi přišel co se týče zpracování solidnější, než ta dle prodejce kvalitnější Vari. Na Weibangu byla spousta věcí plechová nebo litá, tady to je samej plast, kterej navíc působí fórovým dojmem. Od Weibangu mě prodejce zrazoval, že na něj jsou problémy s náhradníma dílama (to je dost možná regulérní argument) a že s ním řešili problémy technickýho rázu. My s tím žádnej zásadní problém za 9 let neměli. Mám trochu podezření, že ta Vari bude mít co dělat dožít se 9 let v takovým stavu, jako byl ten Weibang. Číňan byl výrazně jednodušší a v tom vidím jeho hlavní přednost. Jinak zkušenosti z provozu teprve sbíráme, zatím je to dost nezvyk. Jinak ta Honda je super co se týče snadnosti startu a nižší hlučnosti oproti pravěkýmu BS.
Bubnovka je ale daleko náročnější na motorizaci. A ty Hondy zloběj spíš kvůli benzínu ne?
Mimochodem, právě jsem přivez Vari, nejvyšší model na malou trávu, s novým motorem GCVx 170. Chluběj se pokrokem z EURO2 na EURO5 a že jsou dělaný na palivo E10. Dalším pokrokem je přechod z OHC na OHV, což teda nemusí bejt špatně ve stroji tohoto typu, jen je to trochu úsměvný.
Co je horší, že předchozí čínskej Weibang, kterej teda stále úspěšně žije s SV Briggsem 675, mi přišel co se týče zpracování solidnější, než ta dle prodejce kvalitnější Vari. Na Weibangu byla spousta věcí plechová nebo litá, tady to je samej plast, kterej navíc působí fórovým dojmem. Od Weibangu mě prodejce zrazoval, že na něj jsou problémy s náhradníma dílama (to je dost možná regulérní argument) a že s ním řešili problémy technickýho rázu. My s tím žádnej zásadní problém za 9 let neměli. Mám trochu podezření, že ta Vari bude mít co dělat dožít se 9 let v takovým stavu, jako byl ten Weibang. Číňan byl výrazně jednodušší a v tom vidím jeho hlavní přednost. Jinak zkušenosti z provozu teprve sbíráme, zatím je to dost nezvyk. Jinak ta Honda je super co se týče snadnosti startu a nižší hlučnosti oproti pravěkýmu BS.
21:35:51
12.07.2019
12.07.2019
Borderer
-> isti: Náhodou, pokud je ostrá lišta a louka sekaná aspoň jednou ročně, ta MFka toho udělá straště moc, si myslim. Na bubnovku to samozřejmě nemá, ale ten 2T motor je nezničitelnej, když sem viděl, jak sousedovi zlobí zánovni VARI.
20:13:12
12.07.2019
12.07.2019
castrol
-> isti: sak jasom to len opravoval
19:00:40
12.07.2019
12.07.2019
isti
-> Borderer: Tieto skôr umierajú na zapalovanie.
-> castrol: Ani zadarmo by som to nechcel.V bívalej práci som mal česť dva dni kosiť s lištovou kosačkou a to mi stačilo na celí život
-> castrol: Ani zadarmo by som to nechcel.V bívalej práci som mal česť dva dni kosiť s lištovou kosačkou a to mi stačilo na celí život
12:16:32
12.07.2019
12.07.2019
castrol
-> isti: ano-> Borderer: zapalovanie a bordel v karburatore, gufera uz niekto menil
07:37:32
12.07.2019
12.07.2019
Borderer
-> castrol: Jé hele, co ji trápí? Měl sem zato, že tyhle starý 2T můžou umřít akorát na gufera.
21:37:00
11.07.2019
11.07.2019
isti
-> castrol: To je mf70?
23:03:44
10.07.2019
10.07.2019
Jozka
-> isti:
21:44:09
10.07.2019
10.07.2019
isti
-> Jozka: Ten dokáže rachotiť
22:58:54
09.07.2019
09.07.2019
Jozka
-> isti: Nu, zázrak.. Ovšem nevydává to ty naprosto příšerný zvuky jako pozdější obvyklejší provedení.
21:52:04
09.07.2019
09.07.2019
isti
-> Pavel P..: -> Jozka: Takže toto je ten aluminiový zázrak.
11:40:34
09.07.2019
09.07.2019
Jozka
-> isti:
-> Pavel P..: Zas*anej leden 1977..
-> Pavel P..: Zas*anej leden 1977..
20:14:03
08.07.2019
08.07.2019
Pavel P..
-> isti: užovka
16:31:11
08.07.2019
08.07.2019
isti
-> Jozka: To je omedzovač dverí na tatrovke?
15:20:11
08.07.2019
08.07.2019
Jozka
Konečně vyměnil zemřelou součástku.. kdyby tak byla v zásobách ještě jedna taková .
22:42:45
03.07.2019
03.07.2019
MVM
-> Borderer: Tak z logiky mechaniky to tak plyne - že se nejen že ty dvě součásti kuželovýho soukolí zaběhávají,ale prvotně párují už při výrobě a tim je dané jejich geometrický záběrový pole a současně i zubová vůle. Timto je potom zaručena životnost a tichost chodu. Pokud ten převod je potom v provozu v jiným geometrickým stavu než je jeho ideální po delší dobu - tak samozřejme nelze očekávat ani tichý chod ani tu životnost .. zase záleží na tom kolik to najelo km ..
22:31:29
03.07.2019
03.07.2019
Borderer
Ještě loni před dovolenou jsme ten zvuk řesili s Bukajem, vymezila se vůle na spodní hřídeli a pokud se nic nestalo, měla by být správná (tehdy ten zvuk částečně zmizel). Před rozborkou běhala převodovka s velkejma vůlema a povoleným pětkovým kolem. Bohužel netuším, jak dlouho takto jezdila (byla vyndaná z auta po důchodci). Je možné, že došlo k nějakýmu defektu na ozubu a následně při vymezení došlo k axiálnímu posuvu hrušky a proto ten kravál? (Jestliže je to na sebe zaběhnuté z výroby)
edit: Tzn. je moje úvaha správná, že by se to nemělo v blízké době vysypat? Rád bych to případně rozdělal až koncem sezóny.
edit 2: Teďka jsem vypouštěl olej po cca 6t kilometrech a pouze na výpušťáku byla lehká vrstva otěru ve formě pasty. Žádný pilinky, piliny, úlomky.
edit: Tzn. je moje úvaha správná, že by se to nemělo v blízké době vysypat? Rád bych to případně rozdělal až koncem sezóny.
edit 2: Teďka jsem vypouštěl olej po cca 6t kilometrech a pouze na výpušťáku byla lehká vrstva otěru ve formě pasty. Žádný pilinky, piliny, úlomky.
22:26:45
03.07.2019
03.07.2019
MVM
-> StepaNoFUN: Jasně,nebo i zubová vůle .. zkrátka je tam něco špatně.
22:15:34
03.07.2019
03.07.2019
StepaNoFUN
-> MVM: Nebo blbě vymezená boční vůle talře...
22:06:51
03.07.2019
03.07.2019
MVM
-> Borderer: Na jednotlivých převodech nikdy žádný značky nebudou - protože se záměrně dělá převod tak,aby se co nejmíň potkávali totožný záběrový zuby. Stejně tak se vyhýbá při konstrukci převodu i=1.0 Talířový kolo a pastorek kuželovýho soukolí má svoje párový číslo. -> Eidy 03.07.19 21:50:31: Podle mě jak píšeš, nejspíš uvolněná matka hřídele..
21:50:32
03.07.2019
03.07.2019
StepaNoFUN
-> Borderer: Stálej převod byl dodávanej jako spárovanej a zaběhnutej. Pokud bylo něco z toho měněno, tak pak kravál. Někdy až nesmyslnej. Svýho čau se do převodovek na autobusech sypaly dubový piliny, nebo se skládalo na vazelínu. Pak to ztichlo...
21:50:31
03.07.2019
03.07.2019
Eidy
-> Borderer: Jak, která dvojice? Hrušku a talíř máš v převodovce jen jednu. Já to tipuju na vůli na spodní hřídeli. Hruška jezdi dopředu a dozadu a proto to hučí/kvílí.
21:09:21
03.07.2019
03.07.2019
Borderer
-> StepaNoFUN: Dá se zjistit, která dvojice to dělá? Žádné značky atd si na kolech nevybavuji. :-/
20:58:33
03.07.2019
03.07.2019
StepaNoFUN
-> Borderer: Blbě nastavenenej (spárovanej) šikmej zub. Kdysi dávno jsme tu měli stovku s převodovkou se kterou se v tom autě nedalo jezdit. Kvůli kraválu.
20:36:47
03.07.2019
03.07.2019
Tom Troll
-> Borderer: Tak kdyby to byl pár kol tak to dělá v tom danym kvaltu žejo... Mě to zní jako hruška a věnec diferenciálu, ten je jedinej v tý převodovce furt v záběru. Popis sedí.
20:23:09
03.07.2019
03.07.2019
Borderer
Dneska sem konečně rozhejbal auto po výměně poloosy, ložisek atd. No, řekněme, že sem odstranil X zvuků, pazvuků od ložisek, který byly po smrti a kvílivej zvuk z převodovky (mokrý 5Q) se zdá bejt snad už takovej, že mne to donutí ji znovu vyndat z auta. Nicméně teoretická před dovolenou a rád bych, jestli mi to potvrdíte nebo vyvrátite.
Pískot, se zvyšující se rychlostí nabírá na frekvenci až jakoby se zdá, že kolem 2 500 otáček zmizí. Onen zvuk to vydává pouze při deceleraci nebo akceleraci. Jakmile vyřadím, zvuk zmizí, jakmile pouze udržuji rychlost, zvuk se taktéž nekoná.
Moje úvaha: Kdyby v převodovce byly KO ložiska, hvízdá to pořád a s rostoucími otáčkami převodovky se to zvyšuje. Projev spíš sedí na opotřebená (či nesednoucí si) ozubená kola - hvízdá, když jsou zuby v záběru. A jelikož se zvuk při jízdě na neutrál nemění, diferenciál můžu vyloučit. Z toho mi vychází závěr, že nehrozí fatální kolaps převodovky, maximálně se bude zvuk zhoršovat.
Dále, předpokládejme, že to jsou tedy ozubená kola. Dá se nějakým způsobem zjistit, který pár kol za tohle může, když se při skládání všechny jevily OK?
edit: Kvílivej zvuk z převodovky je přímo úměrný rychlosti auta a nemá vliv zařazený rychlostní stupeň. Tzn. to hvízdá stejně při rychlosti 50km/h na trojku, čtyřku i pětku.
Pískot, se zvyšující se rychlostí nabírá na frekvenci až jakoby se zdá, že kolem 2 500 otáček zmizí. Onen zvuk to vydává pouze při deceleraci nebo akceleraci. Jakmile vyřadím, zvuk zmizí, jakmile pouze udržuji rychlost, zvuk se taktéž nekoná.
Moje úvaha: Kdyby v převodovce byly KO ložiska, hvízdá to pořád a s rostoucími otáčkami převodovky se to zvyšuje. Projev spíš sedí na opotřebená (či nesednoucí si) ozubená kola - hvízdá, když jsou zuby v záběru. A jelikož se zvuk při jízdě na neutrál nemění, diferenciál můžu vyloučit. Z toho mi vychází závěr, že nehrozí fatální kolaps převodovky, maximálně se bude zvuk zhoršovat.
Dále, předpokládejme, že to jsou tedy ozubená kola. Dá se nějakým způsobem zjistit, který pár kol za tohle může, když se při skládání všechny jevily OK?
edit: Kvílivej zvuk z převodovky je přímo úměrný rychlosti auta a nemá vliv zařazený rychlostní stupeň. Tzn. to hvízdá stejně při rychlosti 50km/h na trojku, čtyřku i pětku.
22:07:38
02.07.2019
02.07.2019
palinator
-> suri:
V CZ wiki je psáno že je to utrpení v přeneseném významu. To by smysl dávalo.
-> Vojťas:
Jo, to už jsem našel. Přeptej se. Jeden fíra co jezdí občas pro EŽ nevěděl proč se tomu tak řiká.
V CZ wiki je psáno že je to utrpení v přeneseném významu. To by smysl dávalo.
-> Vojťas:
Jo, to už jsem našel. Přeptej se. Jeden fíra co jezdí občas pro EŽ nevěděl proč se tomu tak řiká.
22:00:04
02.07.2019
02.07.2019
Vojťas
-> palinator: cs.wikipedia.org/wiki/Kal
v%C3%A1rie
Si něco vyber , ale jeden z traťmistrů se jmenuje Křížek
ale přeptám se na to
Si něco vyber , ale jeden z traťmistrů se jmenuje Křížek
ale přeptám se na to
21:57:43
02.07.2019
02.07.2019
suri
-> palinator: sk.wikipedia.org/wiki/Kal
v%C3%A1ria kadečo len nie to čo asi on chcel vyjadriť
21:42:28
02.07.2019
02.07.2019
palinator
-> suri:
Já hlavně doteď nevím, co kalvárie znamená, protože je to jedna část kolejiště v Český Třebový a nechápu proč se tomu tak říká.
Já hlavně doteď nevím, co kalvárie znamená, protože je to jedna část kolejiště v Český Třebový a nechápu proč se tomu tak říká.
21:31:41
02.07.2019
02.07.2019
suri
-> palinator: ja to s kolegom vzťahujem aj na dnešnú dobu , autá sa kazia rovnako , nie sú rovnako , vyrába sa všetko na export do nesocialistických krajín a my máme hovno a čakáme rok na autá ... akurát slovo kalvária je veľmi divne použité a chlap sa decentne smial ako keby niečo húlil
21:26:27
02.07.2019
02.07.2019
palinator
-> suri:
Ta je s tým vozom odvtedy co ho znám.
Ta je s tým vozom odvtedy co ho znám.
21:22:27
02.07.2019
02.07.2019
suri
-> palinator: aj si mal s tým vozom kalváriu?