![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Tomaso435: Je to tak, aspoň teda ta převodovka co máme v BMM je skvělá buďto do města - člověk jede pořád za 4 a otáčky jsou "akorát" nebo do Maďarska - tedy rovinatý území, kde to utáhne i ta pětka. Nic mezi ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 24.01.19 12:41:29: Vyprošuji si od tebe toho debila, jediný kdo se tady tak chová si ty. Ano chápu že tvé ego je moc velké na to aby ti to došlo, ale to je jen tvůj problém.
-> Cumper: jak se to vezme, když jedu dál tak mi felda jede za nějekých 5,3 měřeno několikrát od na cca 200 - 400km... a jedu tak nějak v klidu pořád kolem kila.. . což s bmm formanem neumím ani kdybych se posral. pač musim často podřazovat, kdežto felda jede ochotně furt na pětku. ale maximálku nemá žádnou no. ta moje 40kw má snad ještě kratší pětku.
-> Borderer: -> Tomaso435: Aha, tak tím se to vysvětluje.
Ta převodovka mě nenapadla, myslel jsem že se liší jen 1.3/1.6/1.9, to je teda pěkně debilní, když by nechali převodovku jako u bmm udělali by líp...
Ta převodovka mě nenapadla, myslel jsem že se liší jen 1.3/1.6/1.9, to je teda pěkně debilní, když by nechali převodovku jako u bmm udělali by líp...
-> palinator: u mňa nikdy nič kým som nedoniesol 1,8TSI
-> dragon_cb_cz:
U nás jsou jediný auta, do kterejch se nedolejvá Swift, moje Octa a všechny otcovy služební fábie (FI 1,4 16v, FII 1,6 TDI, FIII 1,4 TDI), který měl. Jinak vždy do všech.
U nás jsou jediný auta, do kterejch se nedolejvá Swift, moje Octa a všechny otcovy služební fábie (FI 1,4 16v, FII 1,6 TDI, FIII 1,4 TDI), který měl. Jinak vždy do všech.
-> palinator: Jediný spotřební auto na kterým jsem kdy dolejval olej byla 120GLS... Octa, Honda, oba Saaby, Suzuki... nic. A hrozně nerad bych tenhle zvyk měnil ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Cumper 23.01.19 22:08:26: hluk záleží na tom zkurveným hranatým filtru vs kulatej. tam to rezonuje jak kráva...
-> dragon_cb_cz:
A mně bude povídat že mám starou haraburdu.
400 tkm, turbo dost možná původní (a nebo je tam už mrtě dlouho) a mezi výměnama doleju jednou.
A mně bude povídat že mám starou haraburdu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 24.01.19 06:51:02: Já řídil tak mi to bylo jedno ...
-> Jarda - zrušená registrace 24.01.19 07:40:47: ale je, váha 60-75kg takže pohoda, takhle jsem nejezdil asi 20tis km, 3 mi auty, vždy jsem koupil jiný levněji než kolik by stála oprava starého
-> Jarda - zrušená registrace 24.01.19 07:40:47: ale je, váha 60-75kg takže pohoda, takhle jsem nejezdil asi 20tis km, 3 mi auty, vždy jsem koupil jiný levněji než kolik by stála oprava starého
-> darklord: Litr a pul na tisic, bozi... to bych pomalu dolejval olej casteji nez tankoval...
-> Syny 24.01.19 10:00:31: ked auto zere pol litra na tisic tak to nic neni, aha tu najdi "maximalnu" povolenu spotrebu :) a mozem potvrdit ze po pol milione co to zere cca liter/1000 je ten kat zvnutra stale ako novy (lebo to nikdy nejazdilo kratke trasy) a na emisiach to vzdy chvalili...
-> Cumper: To se ti nezdá, ale je to jen díky tomu, že MPi má kratší převodovku jak BMM. :-)
-> Chali 24.01.19 11:52:30: Nechovej se jako debil, buď tak laskav. Nikde jsem nic takového nenapsal.
Já tyhle debaty nechápu. Každýmu vyhovuje něco, má to z jinýho důvodu.
Když jsem měl Volvo - tak jsem chtěl pohodlný a dobrý auto, a ne tuctovku, kterou má dalších 20 lidí v ulici.
Ted mám Dacii, hnusný levný auto - protože se nechci bát servisu kolik to bude stát, nebo řešit každej škrábanec. Nemusím to zamykat, kolikrát to mám odemčený a jsem v klidu. Když mi ujede nákupní vozejk a zastaví se o auto, tak to nemusím řešit. Když mě někdo odře na parkovišti, tak mi to může bejt jedno
Jako třeba jsme se třeba střetli zrcátkama s pánem, on Octavia 3 - mě se sklopilo, u něj škoda asi 3tkč - protože se mu ten plastovej bazmek rozpad, o blinkru nemluvě - což třeba zase nechápu já. Zráctko za nesmysl a když se na něj blbě podíváš, tak se rozpadne
Když jsem měl Volvo - tak jsem chtěl pohodlný a dobrý auto, a ne tuctovku, kterou má dalších 20 lidí v ulici.
Ted mám Dacii, hnusný levný auto - protože se nechci bát servisu kolik to bude stát, nebo řešit každej škrábanec. Nemusím to zamykat, kolikrát to mám odemčený a jsem v klidu. Když mi ujede nákupní vozejk a zastaví se o auto, tak to nemusím řešit. Když mě někdo odře na parkovišti, tak mi to může bejt jedno
Jako třeba jsme se třeba střetli zrcátkama s pánem, on Octavia 3 - mě se sklopilo, u něj škoda asi 3tkč - protože se mu ten plastovej bazmek rozpad, o blinkru nemluvě - což třeba zase nechápu já. Zráctko za nesmysl a když se na něj blbě podíváš, tak se rozpadne
-> dragon_cb_cz 24.01.19 11:29:29:
Je to tak. Ale teď zrovna přesně spotřebu oleje (po 70 tkm) změřenou nemám.
-> Jirik_Tuňák1983 24.01.19 11:28:47:
Každej to bere jinak. Já jsem třeba konzervativní a na vzhled tolik nedám. Nemám ani problém koupit tu nejčastější barvu, jaká je jen možná. Zajímá mě spíš životnost a spolehlivost, provozní náklady vs. výkon a možnost servisovat si to částečně sám. Navíc zvyk na určitou ergonomii jak psal Syny.
Je to tak. Ale teď zrovna přesně spotřebu oleje (po 70 tkm) změřenou nemám.
-> Jirik_Tuňák1983 24.01.19 11:28:47:
Každej to bere jinak. Já jsem třeba konzervativní a na vzhled tolik nedám. Nemám ani problém koupit tu nejčastější barvu, jaká je jen možná. Zajímá mě spíš životnost a spolehlivost, provozní náklady vs. výkon a možnost servisovat si to částečně sám. Navíc zvyk na určitou ergonomii jak psal Syny.
-> Syny: Pokud nemáš Volovo nebo Fijata, tak máš držet hubu a krok ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Vsak ano, jen pisu, ze nechtit koncern jen proto, ze to je koncern, i pres to, ze by mi jinak vyhovoval, je blbost :) Me osobne se interiery treba libi vicemene jen u koncernu. Nejen designove, ale i ergonomicky. A vzhledem k tomu, ze vetsinu casu, kterej travim s autem, je uvnitr auta, tak to pro me byl taky jeden z nemalo dulezitych faktoru.
-> Syny 24.01.19 11:34:57: Jsou pěkný, ale má to ty samý motory, který se tady probírají - TSI apod.
Jinak proč si nevybrat vůz, který není jako když si oblékneš uniformu a zároveň má faktory, které ti vyhovují, když ta možnost dnes už je?
Jinak proč si nevybrat vůz, který není jako když si oblékneš uniformu a zároveň má faktory, které ti vyhovují, když ta možnost dnes už je?
-> Jirik_Tuňák1983: Bravo davam za priklad, pac nevim co jinyho konkretne (typ) mas/mate
Jinak Golfu je 8 generaci - takze neni Golf jako Golf :) A tech 6kovejch kombiku co mam, zas tolik neni - i v autorizaku mi to sami rikali, kdyz jsem tam shanel atyp maticky na svetla vzadu. Nicmene i kdyby mel kazdej treti stejny auto, tak je mi to tak nejak burt - dulezity pro me je, ze to ma vybavu, kterou jsem chtel, ze to ma interier, kterej se mi libi atd. Rozhodne pro me neni dulezitej faktor to, jestli ho ma soused taky, nebo ne
Nekupuju to, abych byl na ulici stredem pozornosti, ale aby to vyhovovalo me. Ale jak pisu, kazdej to muze mit jinak.
Mimochodem co komu vadi na technice Seatu? Vsak to ma taky techniku z koncernu. A treba takovy Toledo nebo Leon jsou moc pekny auta :)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mimochodem co komu vadi na technice Seatu? Vsak to ma taky techniku z koncernu. A treba takovy Toledo nebo Leon jsou moc pekny auta :)
-> Jirik_Tuňák1983 24.01.19 11:28:47: Člověče, to už asi radši tu Škodovku než Audi... jako těm autům asi není co vytknout, věřím, že to bude v mnoha ohledech perfektní svezení, jen ve mě vyvolávaj naprosto nulovou míru emocí - nevím proč. Ale asi ze všech značek nejvíc - když se kouknu na Audi, tak si pomyslím "hmm, auto". Škodovky na tom jsou o fous líp a třeba současná krátká Fábie mi přijde jako designově povedený malý auto... což se bohužel nedá třeba říct o té nové Scale, která by mi jinak asi i celkem (výbavou atd) konvenovala...
-> Syny: Mně je ten odlišovací důvod taky dost šumák, ale třeba mojí ženu tohle sere dost... nerada potkává stejný auto na každým rohu. Já to mám daleko jednodušší, mě se prostě koncern netrefuje do vkusu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak ten 1l/1000km už je hraniční, to asi úplně běžné není, ale že lidi dolejvaj litr co 5 tisíc km nebo i častěji, to je běžné pokud vím dost - třeba právě -> palinator: si na to pokud vím u té O3 co mají v rodině stěžoval docela dost.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak ten 1l/1000km už je hraniční, to asi úplně běžné není, ale že lidi dolejvaj litr co 5 tisíc km nebo i častěji, to je běžné pokud vím dost - třeba právě -> palinator: si na to pokud vím u té O3 co mají v rodině stěžoval docela dost.
-> Syny 24.01.19 11:24:11: Ale nejezdí, nevím, proč tě tedy napadlo zrovna Bravo, kterým jezdí moje paní, ale budiž, jsi vztahovačný. Třeba kolegyně Golfa konby má, téhož jako ty a vidím je každou chvíli jezdit před domem, takže úplně ojedinělé vozidlo to není. Ale oktávek, fabií a pássovců je tady fakt záplava. Na to jsem spíše narážel. Pokud by se Vítek poohlížel po nějakém Audi s normálním motorem, na to není co říct.
A třeba Seaty jsou taky pěkný, byť tam mu vadí zase ta technika. Jednoduše řečeno, kdo měl Hondu a Saaba si asi Škodovku kupovat nebude.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Clovece nebudes tomu verit, ale mam auto od koncernu a na parkovisti ho nehledam :) Zaprve tedy vim, kde parkuju :) A za druhe to zas tak castej typ auta neni - to mozna tech Brav jezdi vic :) Jinak tydle duvody jako odlisovat se apod. jsou fakt usmevny. Tak snad si koupim to co mi vyhovuje a to jestli je to auto casty nebo ne, to zas takovou roli nehraje (naopak v pristupnosti ND je to i vyhoda, kdyz je castejsi)... Ale nekdo to ma asi jinak no.
-> dragon_cb_cz: TSI nemam, takze tezko rict - nicmene aby u tech motoru byla bezna spotreba 1l/1000km, tomu bych se hodne divil...
-> dragon_cb_cz: TSI nemam, takze tezko rict - nicmene aby u tech motoru byla bezna spotreba 1l/1000km, tomu bych se hodne divil...
-> Syny 24.01.19 10:54:31: Říká jeden z důvodů. Druhým bude předpokládám to, že nechce jít se stádem, chce se alespoň trochu odlišovat a třeba také nechce hledat svoje auto 3 hodiny na parkovišti před obchoďákem. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: Ne, jakoze ty motory realne takovou spotrebu maj. Nejvic tyhle stiznosti slysim prave na TSI, cimz nerikam, ze to nemuze byt problem i u dalsich vyrobcu... A taky nerikam, ze je to problem vsech TSI, prd se v tom vyznam.
-> dragon_cb_cz: Jako, ze se krejou tim jednim litrem na tisic? A vazne myslis, ze to dela jen koncern?
-> palinator: Ano... jeden z důvodů, proč se zdráhám pokukovat po koncernu.
-> Syny: -> dragon_cb_cz:
Na druhou stranu je leckde spotřeba oleje 1l/1000 jako hraniční. Tzn. až když mezi výměnama na longlife doliješ 30 litrů oleje, tak si teprv můžeš jít k výrobci stěžovat.
Na druhou stranu je leckde spotřeba oleje 1l/1000 jako hraniční. Tzn. až když mezi výměnama na longlife doliješ 30 litrů oleje, tak si teprv můžeš jít k výrobci stěžovat.
-> Syny: Tomu se mi nejak nechce verit, takovou spotrebu maji co tak slycham treba TSI taky umi a ze by se tam menily katy casteji nez se tankuje jsem neslysel... To by musela byt jeste vyrazne vyssi a takove auto by ze silnice melo zmizet tuplem...
-> dragon_cb_cz: Kdyz tedy necham stranou legalnost a zivotni prostredi, tak to problem muze byt ve chvili, kdy auto zere treba 0,5l oleje na 1000km, pac je pak kat po par stovkach km opet KO...
-> Mr._Nosferatu 24.01.19 04:43:31: Na takový věci zvyklej nejsem a ani si zvykat nehodlám ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> miguelias 24.01.19 08:42:25: To je těch pár stovek za kat takovej problém?![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> miguelias 24.01.19 08:42:25: To je těch pár stovek za kat takovej problém?
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Cumper 23.01.19 22:08:26: místo katu trubka( byl ko) seridil ventily a zacal tomu dávat poradny knedlík. :D Ono se to po 2-3tkm chytlo a uz to letí, zadnou tak zivou 1.3 jsem nejel. Najeto 274tkm.
-> Mr._Nosferatu: to neni mozny :) ja s touhle zdechlinou skoda-virt.cz/cz/.../1525
54-felicia-lpg?gotopost=2.
.. (mela ucpanej kat) jsem vezl dva kolegy z prace, oba 150kg+ a mel jsem problem vyjet kopecek - v lete :)
-> Mr._Nosferatu 24.01.19 04:43:31: 5 lidí se smysluplně nevejde ani do Sharana ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: ne malý a velký, ale měkký a tvrdý:-) a ty tvrdý už vůbec neprojdou sítkem![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> dragon_cb_cz: Proč ne ? Když ses zvyklej jezdit denně v 5ti lidech v P106 s 1.0 tak je felda luxus.
-> Borderer: S žádnou feldou nechceš jezdit denně a dlouhý trasy ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> miguelias: můžu vědět co jsi s tím udělal, když to bylo po koupi líné a teďko jezdí dobře? Mám totiž formana 50kw bmm, celkově jako novej, motor tichej, uvnitř čistej, najeto 70 t. jezdil s tim důchodce a je to líný jako prase, potom mám feldu kombi, rok 95 s úplně stejným motorem, najeto 130, uvnitř trochu černej, rachtají rozvody ale oproti formanu letí jako střela, vůbec to nechhápu a pěkně mě to štve
S formanem mě kvůli tomu nebaví jezdit nějaké delší trasy protože prostě nejede, kdežto s tou felicií je to pohoda, když jedu sám.
Jinak ještě jedna zvláštnost, nevím proč ale bmm mi přijde ve vyšších rychlostech (110+) výrazně tišší než MPi, mám porovnání dvou bmm a třech MPi a ty mpi při vyšších rychlostech tak nějak víc "hučí" nebo jak bych to popsal, je to možný aby jiný způsob vstřikování ovlivnil hlučnost a nebo je to blbost a náhodou se mi tady sešli tři hlučné feldy s mpi? :D
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
S formanem mě kvůli tomu nebaví jezdit nějaké delší trasy protože prostě nejede, kdežto s tou felicií je to pohoda, když jedu sám.
Jinak ještě jedna zvláštnost, nevím proč ale bmm mi přijde ve vyšších rychlostech (110+) výrazně tišší než MPi, mám porovnání dvou bmm a třech MPi a ty mpi při vyšších rychlostech tak nějak víc "hučí" nebo jak bych to popsal, je to možný aby jiný způsob vstřikování ovlivnil hlučnost a nebo je to blbost a náhodou se mi tady sešli tři hlučné feldy s mpi? :D
-> Borderer 23.01.19 21:20:53: Já mám 50kw bmm formana, a ten oproti 1.6kam feldam nejak vyrazne nezaostava. Nejak az moc dobre jede. Ale jak jsem to koupil, tak to bylo line..![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda: Jo, jenže s jednatři bmm nechceš jezdit denně a dlouhý trasy.
Jednou za čas mi to bohatě stačí, jinak ve feldě mam obyč 10W40, nic zvlášního.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer 23.01.19 18:07:32: Chápu to správně, že kristalky jsou malý a krystalky jsou větší? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> castrol 23.01.19 19:10:33: ta ne, to je nejlepsi motor a naopak tadle 1.6 je ten nejhorsi a to ho mam ve 3 autech![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Borderer: co tam mas ted za olej, nejakej 10W40? cidlo mazani u feldy 1.6 je nahore u vacky, narozdil od vetsiny ostatnich aut, ktera ho maji dole na hlavnim kanalu, tak tam by Ti asi kontrolka nesvitila...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Borderer: co tam mas ted za olej, nejakej 10W40? cidlo mazani u feldy 1.6 je nahore u vacky, narozdil od vetsiny ostatnich aut, ktera ho maji dole na hlavnim kanalu, tak tam by Ti asi kontrolka nesvitila...
-> Borderer: zlata 1.3 bmm ta nemala problem ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> castrol: Starujou, ale nemažou. :-D
este ani poriadne nemrzne a auta nestartuju ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Borderer 23.01.19 18:07:32: mě zase felda ráno dělá zvuk jak když nechytne jeden válec a trochu motor mlátí... po prošlápnutí je vše OK. :-D uvidime po výměně oleje \ž se oteplí. tenhle už tam bude rok a pul a asi 12 000km
-> palinator: Z dynamiky vozidel obecně. A jen co si v rychlosti vzpomenu. Odpor valení : vzniká odvalováním a deformací pláště po nějaké podložce. Vypočítává se pro danou situaci zvlášť,a je závislý na mnoha faktorech a zase se tam započítává vliv součinitele valivýho odporu podle povrchu vozovky.. A součinitel odporu valení je zase závislý na povrchu,huštění a rychlosti ..
Odpor vzduchu: Tj všechny aerodynamický síly působíci proti pohybu vozidla, závisí hlavně na : Tvaru a povrchu vozidla (Cx), Rozměrech vozidla (Sx),hustotě vzduchu,a rychlosti pohybu vozidla.
Cx -součinitel odporu vzduchu - říká jak vzduch obtéká povrch auta v podélným směru, a jsou to hodnoty naměřený v tunelu.
Sx - čelní plocha, (něco jako stín za autem),nebo přirovnám jakoby projelo stěnou
Buď se vypočítá nebo je ta plocha známá z výkresů.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Odpor vzduchu: Tj všechny aerodynamický síly působíci proti pohybu vozidla, závisí hlavně na : Tvaru a povrchu vozidla (Cx), Rozměrech vozidla (Sx),hustotě vzduchu,a rychlosti pohybu vozidla.
Cx -součinitel odporu vzduchu - říká jak vzduch obtéká povrch auta v podélným směru, a jsou to hodnoty naměřený v tunelu.
Sx - čelní plocha, (něco jako stín za autem),nebo přirovnám jakoby projelo stěnou
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dneska sem po týdnu mrazu, kdy byla teplota mezi -5 až -15 stupňů nastartoval feldu 1.6, vystoupim, škrábu auto a najednou si všimnu, že svítí kontrolka mazání. Chcípnu motor, kouknu na olej a zmizely cca dva centimetry na rysce. Vzpomněl sem si, co potkalo Jardu a šel na to z druhé strany. Vzal sem horkovzdušku a nechal ji deset minut foukat na vanu. Pak sem zkusil nastartovat a kontrolka zhasla už při startování. Můj tip krystalky vody v oleji a ucpali sací koš. Motor jel dálku, pak pár dnů stál a naposledy běžel po výměně alternátoru poslední den, než uhodily mrazy. Motor se nestihl prohřát, voda zkondenzovala, zamrzla a hotovo. Když jsem viděl kapotu zevnitř, byla celá pokrytá 0,5cm velkejma krystalama ledu.
Toť asi vše, kdyby to ještě někoho někdy potkalo. :-)
P.S pravopisný chyby opravím až na počítači, ta nápověda je děs a ještě mi mění a za q - nevím proč. :-D
Toť asi vše, kdyby to ještě někoho někdy potkalo. :-)
P.S pravopisný chyby opravím až na počítači, ta nápověda je děs a ještě mi mění a za q - nevím proč. :-D