Co jste dnes udělali...

prohledat
123798 příspěvků (zobrazeno 9651 až 9700) od 06.12.2007 do 28.11.2024, založil/a iDawe
řadit dle data
06:23:20
24.01.2019
Bery
-> Jirik_Tuňák1983: ne malý a velký, ale měkký a tvrdý:-) a ty tvrdý už vůbec neprojdou sítkem5
04:43:31
24.01.2019
Mr._Nosferatu
-> dragon_cb_cz: Proč ne ? Když ses zvyklej jezdit denně v 5ti lidech v P106 s 1.0 tak je felda luxus.
23:05:19
23.01.2019
dragon_cb_cz
-> Borderer: S žádnou feldou nechceš jezdit denně a dlouhý trasy 3
22:08:26
23.01.2019
Cumper
-> miguelias: můžu vědět co jsi s tím udělal, když to bylo po koupi líné a teďko jezdí dobře? Mám totiž formana 50kw bmm, celkově jako novej, motor tichej, uvnitř čistej, najeto 70 t. jezdil s tim důchodce a je to líný jako prase, potom mám feldu kombi, rok 95 s úplně stejným motorem, najeto 130, uvnitř trochu černej, rachtají rozvody ale oproti formanu letí jako střela, vůbec to nechhápu a pěkně mě to štve 3

S formanem mě kvůli tomu nebaví jezdit nějaké delší trasy protože prostě nejede, kdežto s tou felicií je to pohoda, když jedu sám.



Jinak ještě jedna zvláštnost, nevím proč ale bmm mi přijde ve vyšších rychlostech (110+) výrazně tišší než MPi, mám porovnání dvou bmm a třech MPi a ty mpi při vyšších rychlostech tak nějak víc "hučí" nebo jak bych to popsal, je to možný aby jiný způsob vstřikování ovlivnil hlučnost a nebo je to blbost a náhodou se mi tady sešli tři hlučné feldy s mpi? :D
upraveno 2x, naposled 23.01.2019 22:14:43
21:29:43
23.01.2019
miguelias
-> Borderer 23.01.19 21:20:53: Já mám 50kw bmm formana, a ten oproti 1.6kam feldam nejak vyrazne nezaostava. Nejak az moc dobre jede. Ale jak jsem to koupil, tak to bylo line..1
21:20:53
23.01.2019
Borderer
-> Jarda: Jo, jenže s jednatři bmm nechceš jezdit denně a dlouhý trasy. 3 Jednou za čas mi to bohatě stačí, jinak ve feldě mam obyč 10W40, nic zvlášního.
20:14:58
23.01.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 23.01.19 18:07:32: Chápu to správně, že kristalky jsou malý a krystalky jsou větší? 3
19:13:27
23.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> castrol 23.01.19 19:10:33: ta ne, to je nejlepsi motor a naopak tadle 1.6 je ten nejhorsi a to ho mam ve 3 autech7

-> Borderer: co tam mas ted za olej, nejakej 10W40? cidlo mazani u feldy 1.6 je nahore u vacky, narozdil od vetsiny ostatnich aut, ktera ho maji dole na hlavnim kanalu, tak tam by Ti asi kontrolka nesvitila...
upraveno 2x, naposled 23.01.2019 19:17:07
19:10:33
23.01.2019
castrol
-> Borderer: zlata 1.3 bmm ta nemala problem 1
19:01:34
23.01.2019
Borderer
-> castrol: Starujou, ale nemažou. :-D
18:38:15
23.01.2019
castrol
este ani poriadne nemrzne a auta nestartuju 1
18:33:15
23.01.2019
Tomaso435
-> Borderer 23.01.19 18:07:32: mě zase felda ráno dělá zvuk jak když nechytne jeden válec a trochu motor mlátí... po prošlápnutí je vše OK. :-D uvidime po výměně oleje \ž se oteplí. tenhle už tam bude rok a pul a asi 12 000km
18:28:24
23.01.2019
MVM
-> palinator: Z dynamiky vozidel obecně. A jen co si v rychlosti vzpomenu. Odpor valení : vzniká odvalováním a deformací pláště po nějaké podložce. Vypočítává se pro danou situaci zvlášť,a je závislý na mnoha faktorech a zase se tam započítává vliv součinitele valivýho odporu podle povrchu vozovky.. A součinitel odporu valení je zase závislý na povrchu,huštění a rychlosti .. 3



Odpor vzduchu: Tj všechny aerodynamický síly působíci proti pohybu vozidla, závisí hlavně na : Tvaru a povrchu vozidla (Cx), Rozměrech vozidla (Sx),hustotě vzduchu,a rychlosti pohybu vozidla.

Cx -součinitel odporu vzduchu - říká jak vzduch obtéká povrch auta v podélným směru, a jsou to hodnoty naměřený v tunelu.



Sx - čelní plocha, (něco jako stín za autem),nebo přirovnám jakoby projelo stěnou

3 Buď se vypočítá nebo je ta plocha známá z výkresů.
18:07:32
23.01.2019
Borderer
Dneska sem po týdnu mrazu, kdy byla teplota mezi -5 až -15 stupňů nastartoval feldu 1.6, vystoupim, škrábu auto a najednou si všimnu, že svítí kontrolka mazání. Chcípnu motor, kouknu na olej a zmizely cca dva centimetry na rysce. Vzpomněl sem si, co potkalo Jardu a šel na to z druhé strany. Vzal sem horkovzdušku a nechal ji deset minut foukat na vanu. Pak sem zkusil nastartovat a kontrolka zhasla už při startování. Můj tip krystalky vody v oleji a ucpali sací koš. Motor jel dálku, pak pár dnů stál a naposledy běžel po výměně alternátoru poslední den, než uhodily mrazy. Motor se nestihl prohřát, voda zkondenzovala, zamrzla a hotovo. Když jsem viděl kapotu zevnitř, byla celá pokrytá 0,5cm velkejma krystalama ledu.

Toť asi vše, kdyby to ještě někoho někdy potkalo. :-)



P.S pravopisný chyby opravím až na počítači, ta nápověda je děs a ještě mi mění a za q - nevím proč. :-D
upraveno 1x, naposled 23.01.2019 21:19:56
15:48:36
23.01.2019
palinator
-> Borderer:

Však to přece nerozporuju a píšu to samý.



-> bouchy:

Ale prostě přítlak jako takovej na zpomalení má skrze valivej odpor pramalej vliv. To, že je přítlak generovanej prvkem zvyšujícím odpor vzduchu (z něčeho se ta dolu působící síla vzít musí) jako takový - to je příčina zpomalení.

U pozemních strojů hovoříme o přítlaku, u letadla zase o vztlaku a jsou předměty, které nemají ani přítlak ani vztlak, pouze odpor vzduchu. To, že se vhodným tvarem vozidla dosáhne příznivého rozkladu sil a působí vyšší přítlak/vztlak při stejném odporu vzduchu, to je jen dobře.
14:18:47
23.01.2019
dragon_cb_cz
-> Borderer: Samozřejmě že souvisí, tak jak píše -> palinator: ... ale její vliv na valivý odpor pneu je mizivý a stejně tak je ve vyšších rychlostech dost zanedbatelný ten valivý odpor jako takový. Odpor vzduchu začíná ten valivý převyšovat už při velmi nízkých rychlostech - jakože někde možná okolo 20km/h ? Tak nějak to platí pro kola, ale u motorek to nebude výrazně jiné... a v rychlostech okolo 200km/h už je ten rozdíl propastný.
14:13:48
23.01.2019
bouchy
-> palinator: To sem ani nepsal...motorce stačí "málo", aby přetlačila ten vzduch, kdežto u auta to je o dost horší. Když udělám formuli, bude to lepší, ale bude to víc tlačit na kola, čili valivej odpor se zvýší. www.mercedesamgf1.com/wp- content/.../emain_1280-14- 1280x720.jpg (jo, je to průjezd zatáčkou, ale i tak jsou vidět deformace - bez toho přítlaku by se tam jet nedalo. Jenže +přítlak = -Vmax a obráceně)
14:02:36
23.01.2019
Borderer
-> palinator: Zrovna u formulí, pokud si to dobře pamatuju, X let zpět, kdy jsem to ještě sledoval funkce DRS byla založena na principu snížení přítlaku a formule pak byla schopná jet o dost rychlejc. Bylo to kvůli "zatraktivnění" závodů. Podle mne musí přítlačná síla souviset s odporem vzduchu, neb jediný, co ten systém udělal je, že "otevřel" zadní křídlo.
13:45:09
23.01.2019
palinator
-> bouchy:

Co do toho motáš přítlačnou sílu? Myslíš, že přítlačná síla bude mít na valivej odpor takovej vliv? Jinak aerodynamickej odpor je jen jeden, působí proti pohybu vozidla a je uplně jedno jestli má v rozkladu i nějaký složky, který fungujou jako přítlačná síla. Koeficient Cx je to, co tě zajímá, budou-li se řešit veličiny jako spotřeba a maximální rychlost (o handlingu se tu bavit nebudeme a nebude brát v úvahu specifické případy výkonných vozidel (jako například závodní tahače), kde jsi v maximální rychlosti omezen trakcí zadní nápravy).



Když uvedu rozdílný nastavení přítlačnejch křídel např. na F1, tak tam je samozřejmě rozdíl v maximálních rychlostech obrovskej. Ale důvodem není z naprosté většiny přítlačná síla a vzniknuvší přídavné odpory valivé a třecí, ale nárůst odporu vzduchu vyčíslitelný právě koeficientem Cx. Nemám to teda ověřené, ale vsadil bych na toto tvrzení.
12:52:30
23.01.2019
bouchy
-> palinator 23.01.19 09:07:10: Dovolím si oponovat, hrajou roli, rozhodně teda přítlačná síla. Tedy síla, která působí na karoserii/kola, aby tento "klín" protlačit oním vzduchem okolo. Přítlačná síla bude u auta větší, u motorky - si troufám tvrdit - naopak problematická (zatáčení?).

Jinak imho dost rozhoduje kw/kg - u motorek s životností 100tkm jinak než u aut, kde se vozí mnohem víc "balastu". Není problém mít (leteckej) motor 50kW o hmotnosti pod 50 kg, že ho zvedne jeden (bez perifierií jako nádrž, chladič (pokud to není vzducháč)) - ALE - tah při jedněch otáčkách, žádný řazení,... a ty kilowatty jsou platný všude.
09:30:18
23.01.2019
Borderer
-> ogi: Primárně koukám po 650, ale nebráním se i poslednímu modelu 600. U šestistovky se bojím sedla (šířka), budeme jezdit ve dvou, tak aby to bylo pohodlný na dlouhý trasy. TA 700 už je mimo moje finanční možnosti a hlavně se pohybuje v cenových relacích, kde bych volil něco úplně jiného. 3



P.S. Výkon neřešim, doteď jsme jezdili na Jawě 640 a taky to stačilo, jen je ta motorka malá a v podstatě nekvalitní - pod dvouma lidma s bagáží se ohýbal rám, osa kola a řetěz se vydojil za sezónu.
09:28:17
23.01.2019
Bery
-> palinator: ja to znám obráceně - do malucha motor z motorky. dělal jsem něco na takovou bestii a tym byly rovnou 2:-)))
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Bery vložen 23.01.2019 09:28:17
09:25:40
23.01.2019
ogi
-> Borderer 23.01.19 09:09:35: Chceš 600, 650 nebo 700? Sedmistovka se stříkačkou je na tom tak o litr líp. Ale zase ten přiteplenej design a už skoro nulový terénní vlastnosti...
09:13:20
23.01.2019
palinator
-> Borderer:

V tom případě můžu říct, že to Porsche 911 se kterým jsem tu motorku srovnával, je taky moc aerodynamický a ve srovnání s Nivou to taky bude vycházet jinak. Nedalo mi to a našel jsem tabulku koeficientů. Houpat můžete, ale ne kolem dokola.

Ta spotřeba bude podle mě daná konstrukcí motoru, kde jde o litrovej výkon a ne o měrnou spotřebu. Podivejte se kde maj (stačí běžný, žádný závodničky) posazenej vrchol točivýho momentu. Jak jsou ty motorky zpřevodovaný? Kdyby někdo do motorky zadlabal motor z Malucha tak to bude jezdit zadarmo.



simp.sweb.cz/jawa/aero.ht m
09:10:59
23.01.2019
vhml
-> palinator 23.01.19 09:07:10: jenže motorka která jede 300 vypadá trochu jinak a hlavně se na ní jinak sedí. Protože zatímco nějaký motorce stačí 120kW na to aby jela 300 , mě na Varaderu nestačí 70kW ani aby jela 200.
09:09:35
23.01.2019
Borderer
-> palinator: Ale na druhou stranu jak vypadají motorky, co tolik jezděj. Je to v podstatě "kulka". Člověk na tom leží, celej schovanej za plexi, všecko vestavěný, schovaný. Oproti tomu endurko - vzpřímenej posaz, vysoký plexi atd.



-> ogi: Tak to budu asi brát jako daň za spolehlivost.
upraveno 1x, naposled 23.01.2019 09:10:54
09:07:10
23.01.2019
palinator
-> vhml:

A proč teda motorce na to aby jela 300 km/h, stačí 120 kW a auto se superčuper aero karoserií potřebuje 300 kW? Na valivej odpor pneumatik a hmotnost to nesváděj. Ty v těhlech rychlostech skoro nehrajou roli.
09:04:35
23.01.2019
vhml
09:03:38
23.01.2019
palinator
-> vhml:

Myslíš o tolik tristnější, že ta násobně menší čelní plocha stejně vyjde hůř? Tzn. Cx třeba 3,5 nebo něco takovýho? 3
09:01:21
23.01.2019
vhml
-> Borderer 23.01.19 07:05:16: NTV s tím samým motorem mi jezdilo tak za 5,5 , ale naháč má lepší odpor vzduchu. Obecně motorka nikdy nebude žrát nějak míň než auto, protože její aerodynamika je úplně tristní.
08:50:34
23.01.2019
ogi
-> Borderer 23.01.19 07:05:16: Hele, jezdim normálně, cestovní rychlost tak kolem 100-110km/hod. max. Na dálnici to netaham.
07:41:57
23.01.2019
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Bukaj: sis to nechal omylem pozlatit ,ne?
07:05:16
23.01.2019
Borderer
-> ogi: A to jezdíš svižně? Já chci teďka TA kupovat a ta spotřeba mne trochu znejistila...dyť za 7 - 7,5 jezdí to prehistorický OHV. 3
23:53:20
22.01.2019
dragon_cb_cz
-> palinator: Finančně to je víc než pravděpodobný, skoro bych řekl, že mě to vyjde i dráž - ale bude to stát míň času. Doufám 3
23:15:56
22.01.2019
palinator
-> dragon_cb_cz:

Pak je otázka jestli v součtu nebudeš u jinýho auta řešit zrovna takovej objem věcí. 3
23:07:06
22.01.2019
dragon_cb_cz
-> palinator: Koroze na typických místech, na jedné straně posílená vylepšením o sloup v garáži, chrastící rozvody, podvozek už si taky říkal o pozornost, chybějících pár drobností z výbavy (ventilovaný sesle), různý další drobnosti... taková sešlost věkem prostě. Nic neřešitelného, ale taky nic co bych chtěl řešit...
22:26:17
22.01.2019
palinator
-> dragon_cb_cz:

Co tomu bylo?
22:09:36
22.01.2019
dragon_cb_cz
-> palinator: Nebylo to do budoucna perspektivní - ale náhrada jiným kusem nevyloučena 4
21:52:24
22.01.2019
palinator
-> dragon_cb_cz:

Tak jsi to neměl nahrazovat, to je jednoduchý.
21:33:53
22.01.2019
dragon_cb_cz
-> palinator: Saab je vlastně v mnoha ohledech okolo taky hrachovina (teda asi jinýho druhu, to je fakt)... ale ty sesle 32 To je prostě auto, ze kterýho se člověku nechce vylézt - speciálně v tomhle počasí, když je ta sedačka krásně vyhřátá 1 Tohle právě nevím čím nahradit 8



-> Jarda/felda 22.01.19 21:02:55: Teď zrovna jo - sousedka má přes zimu na střeše rakev, takže neprojede do garáže, tak můžu používat i její místo 1 Na dopravu dětí do školky je to třídvířko nepraktický a bezpečnostně nevhodný. A stejně to příští týden musí do servisu, když na tom naposledy měnili olej, tak pak začalo mlátit něco na předku...
21:21:46
22.01.2019
11mAjA11
21:21:03
22.01.2019
11mAjA11
Kompletace 1
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od 11mAjA11 vložen 22.01.2019 21:21:03
21:05:13
22.01.2019
ogi
-> vhml 16.01.19 09:12:39: Transalp tak 6,5 litru průměr
21:04:42
22.01.2019
castrol
-> peter13789 22.01.19 20:12:10: tak je to kus od kusu ale v podstate mas pravdu
21:02:55
22.01.2019
Jarda/felda
-> dragon_cb_cz 22.01.19 20:00:57: a stříbrnej sob spí v garáži ? 1
20:59:09
22.01.2019
palinator
-> dragon_cb_cz:

Kolega si na komfort hned stěžoval, když jsem pro něj místo Toledem přijel Octou. Asi mu ta Seatí hrachovina všude kolem nevadila. Polohu za volantem se mi proti Toledu podařilo najít lepší díky podélně nastavitelnýmu volantu, loketní opěrce a lepší pozici řadící páky. Ale záda a prdel si musely zvyknout no.

Smutný je, že je Toledo prostě rychlejší 3
20:55:59
22.01.2019
dragon_cb_cz
-> peter13789: Zas tak zlé to podle mě není - před devíti lety jsem přesedal právě z Feldy do O1 a skok to byl ohromný. Pravda, byla to téměř nejvyšší výbava... ale ta celková kvalita je určitě úplně někde jinde.



-> palinator: Ty sedačky jsou fakt děsivý... jakože i ta SX4 má výrazně lepší (pravda, nemá tolik najeto). A celkový komfort dost nula, pozice za volantem se mi nějak nedaří najít... Ale jinak se tomu autu zase nedá upřít pocit jistý robustnosti a poctivosti, to zase jo. Na to jakou absolutní neúdržbu tenhle kus dostává, tak drží naprosto obdivuhodně. A s tou 1.8T se to i jakž takž hýbe - uvidíme až do toho naberu plnou Vervy a trochu tomu vyfoukám pavouky 1
20:38:03
22.01.2019
palinator
-> peter13789:

Docela nevim o čem mluvíš. Měkčený plasty ve Feldě nenajdeš, hluk je oproti Feldě poloviční, nikde nic nevrže krom rachotu zadní roletky na nerovnostech a krom toho když se opřu vahou do opěrky ve výplni dveří. Možná mám ale z Toleda příliš nízký nároky, protože tam vrže uplně všechno a TDIčko s celým autem šije a plní ho svou dunivou zvukovou kulisou.
20:21:49
22.01.2019
isti
-> Bukaj: Neblázni9 ,ja chystám na podobnú akciu len nemám kedy poriadne nachystať diely.Akým spôsobom si odstraňoval hrdzu?
20:19:05
22.01.2019
peter13789
-> palinator: vnutorny hluk, kvalita a vrzanie plastov, celkové prevedenie ... osobne som bol sklamaný ... alebo mám vysoké nároky už =D
Extreme Tyres