![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> MVM 26.01.19 10:34:18: no ten ram, kdyz jsem videl u 14ky, tak to je docela tragedie - z jekliku, skoro jak trubicky velorex :), ale tak ja jen, ze to jde... ale tak ta 57 s 1.8t alespon pojede![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 26.01.19 10:17:07: Když slyšim Kaipan zvracim dva dny ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: Třeba závodní CN prototypy se monokoky posílaly na crash testy .. Myslím že dva nebo tři rozflákali při testech.Proto se individuální stavba nevyplatila. Nevim jak má být tahle stavba pojata. Nicméně bourat v trubkovým rámu obecně bych v životě nechtěl ..
Jasný,podobnou trubkovou konstrukci má i Radical .. takže to třeba na cesty pustí. Musel bych se zeptat jestli má barierový zkoušky protože je i civilní verze.![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Jasný,podobnou trubkovou konstrukci má i Radical .. takže to třeba na cesty pustí. Musel bych se zeptat jestli má barierový zkoušky protože je i civilní verze.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> MVM 26.01.19 09:48:55: kaipan dela crash testy? na vetsinu jde udelit vyjimka, mimo emisi teda, pres ty nejede vlak![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> MVM: Pri maloseriovce se crash testy nedelaj ne?
-> dragon_cb_cz: tak to ja som mal felu +- 10r ale pravdu povediac tiez som sa novemu vyhybal a terat by som uz ine nechcel
-> MISCHO 26.01.19 08:12:13: Na domácí stavbu zajimavý. Určitě nejvic uznání má ten konstruktér, pro něhož jsou to roky práce. Ovšem pochybuju že to dostane schválení a homologace na crash testy. Kolik vyrobili už kusů který jim při bariérových zkouškách zničili? .. Na Slovensku už kdysi dávno vznikl takhle K1 Attack, jestli se nepletu tak z toho vzešla potom R1 Praga -která je diametrálně jinde než toto.
Nevim,ale v dnešní době trubkový rám je šest kroků vzad,palivová nádrž první na raně, konstrukce přední nápravy žádný zázrak bez přepákování,kdežto stabík ano … Jasně dynamika těží z motoru Subaru a téměř nic to neváží.. Tim co píšu to nepomlouvám, spíš to vídím mým úhlem pohledu. Samozřejmě majitel má poměrně hezkou hračku na blbnutí ..![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Nevim,ale v dnešní době trubkový rám je šest kroků vzad,palivová nádrž první na raně, konstrukce přední nápravy žádný zázrak bez přepákování,kdežto stabík ano … Jasně dynamika těží z motoru Subaru a téměř nic to neváží.. Tim co píšu to nepomlouvám, spíš to vídím mým úhlem pohledu. Samozřejmě majitel má poměrně hezkou hračku na blbnutí ..
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> T: www.brutal.sk
-> MISCHO: co to je ? ![131](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/131.gif)
![131](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/131.gif)
Nalozene,zagurtnovane , predok nahodeny a mozeme vyrazit do UK.
-> castrol: Já právě taky moc nenajedu a Soba jsem teď prodal po skoro 4 letech, za tu dobu některý kamarádi mají možná šestý auto.... a právě proto na nový zatím nemám odvahu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: tak ja niesom honic kilometrov a ani nestriedam auta jak fusekle ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> castrol: Tohle hrozně záleží na nájezdu. Pokud jezdíš hodně, tak ten pokles ceny tolik nebolí a klidně nové. Při našem nájezdu 10-15 tisíc km ročně na jedno auto už to bolí docela dost - dám za nové 500-600 tisíc Kč, abych ho za 8 let prodával za 200? To mě 1 km vyjde na 3-4 Kč jen v pořizovací ceně... v ojetině mě vyšel na 1.50 Kč a to jsem ještě prodával celkem levno... takový srandy jako havarijko nepočítám vůbec...
-> Jarda: A k čemu mi to bude, když většina neumí těch 100kW a více využít?
Na světlech stejně hned všem ujedu
Na světlech stejně hned všem ujedu
-> David29 25.01.19 21:04:08: asi 55, ale ten kroutak teda nic moc, to fabie 1.4mpi je na to lip... auta5p.eu/vystavy/.../ami
_785.php
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Já nevím kolik mám kW, a je mi to úplně jedno
Ale je to 1.4 MPI, takže to bude okolo 60kW?
A jezdím za 9l![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A jezdím za 9l
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> suri: to ne ,nove auta zas niesu take drahe
-> suri 25.01.19 20:18:44: jj, ja si hlavne nedovedu predstavit jezdit s autem bez LPG, tak s feldou 1.3mpi by to jeste slo, ikdyz pod 6 jsem se dostat nedokazal, tata umel i pod 5![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> castrol: dnes už sa to neoplatí vôbec , záleží čo človek chce a očakáva, ja mám oct od nova a som spokojny
-> suri:
to je jedna vec a druha je co za to slovac pyta
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> castrol: to je hlavne o tom že sa nič rozumné jazdené kúpiť nedá , videl som kopu áut pred predajom a všetko sú to kurínyy , väčšie alebo menšie, ja tiež už jedine nové alebo predvádzacie
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak ja nemam az tak silne auto ale zistil som ze uz by som nechcel ziadne stare- jazdene auto
-> Jarda: ja ako šetrím a nikde nechodím tak to toľko nebude ...hlavne mám toho veľa na striedanie , časy kedy som na felde dal 27-30tis km ročne a 12-15tis ešte na octavii sú dávno preč ...
-> suri 25.01.19 20:05:04: to jsme na tom podobne, ja tech 100km/den + nejakej vylet a je to okolo 50tis.km/rok (predloni s asii skoro 70), kdyz jsem jezdil jen rapidem, tak jsem za 2 roky udelal 101tis.km a technik mi na STK rikal, ze jestli jsem za ty dva roky najel jen 1tis.km
Tak si rikam, ze z nostalgie ted (od jara) s rapidem muzu najet tak 15-20tis.km
(a vyjde to levneji, nez s octou, pokud teda nebudou odchazet ty dnes silene drahy dily :)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak si rikam, ze z nostalgie ted (od jara) s rapidem muzu najet tak 15-20tis.km
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> palinator: ja tých 800 za týždeň a pol až dva
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ono ve výsledku prostě stejně neexistuje žádnej dokonalej univerzál - malý slabý auto na dálnici mě štve podobně jako velký silnější ve městě. Vždycky je to nějakej kompromis a člověk musí volit podle toho, k čemu ho používá nejvíc. Nám se třeba aktuálně změnila dojížděcí situace a od ženy jsem převzal SX4 a v zásadě jsem skoro spojenější než před tím s 9-5 - na dojezdy do práce. Ale když pak jedeme "na víkend k babičce", tak ze Soba se mi v cíli skoro nechtělo vylézt, jak pohodlný sesle měl... z tý SX4 sice nejsem vyloženě rozlámananej, ale že bych měl tendenci zůstat v něm sedět ještě hodinu, to teda ne. A na dálku už ten rozdíl spotřeby zas tak propastnej nebyl... Jen to potvrzuje mojí teorii, že ideálně by člověk potřeboval alespoň tři auta aby mohl volit podle potřeby - ale to je ekonomická sebevražda ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak já mam 160kW, ale taky to musí rozhejbávat 2,2t, takže to prostě bere 10+ ať chceš nebo ne :D.
Většinou jak si člověk čuchne k silnýmu autu, tak už slabý nechce... A jestli si mam vybrat mezi feldou, co žere 7-8 litrů a má 50 kW nebo obstarožnim volvem co žere 7-8 litrů a má 120 kW, tak je to asi jasný :-)
A kvůli bezpečnosti je silný auto taky lepší. Hlavně když člověk narazí na nějakýho závodníka co brání v předjíždění atd... Toho času na TechWebu (asi 10 let zpět :-D) někdo razil myšlenku, že je v pohodě předjíždět na okresce s jednim pruhem v každym směru tak, že má člověk odstup od auta který chce předjet, pak když je místo pomalu přidává (resp max. co auto dovolí) a pak dotyčnýho předjede. Dle mě je to píčovina a je lepší mít silný auto, držet se v bezpečný vzdálenosti za autem, který chci předjet a když je volno tak na to šlápnout...
Hlavně dneska už to není o tom, že silný auto je drahý a žravý...
A kvůli bezpečnosti je silný auto taky lepší. Hlavně když člověk narazí na nějakýho závodníka co brání v předjíždění atd... Toho času na TechWebu (asi 10 let zpět :-D) někdo razil myšlenku, že je v pohodě předjíždět na okresce s jednim pruhem v každym směru tak, že má člověk odstup od auta který chce předjet, pak když je místo pomalu přidává (resp max. co auto dovolí) a pak dotyčnýho předjede. Dle mě je to píčovina a je lepší mít silný auto, držet se v bezpečný vzdálenosti za autem, který chci předjet a když je volno tak na to šlápnout...
Hlavně dneska už to není o tom, že silný auto je drahý a žravý...
-> suri: Kdybych měl absolutní jistotu, že to auto nikdy nebudu muset vzít do dálničního provozu, tak třeba klidně. Ale na dálnici, speciálně tej džungli na prvních 10km D1, bych s tím jezdit fakt nechtěl... tam si i s těma 88kW ve svém momentálním postrkovadle připadám dost nepatřičně. Svojí roli v tom určitě hraje i převodovka, ale stejně...
-> suri 25.01.19 15:56:45:
Jo mladým, jo?
Jinak za měsíc a půl jsem autem najezdil asi 500 km. A bude hůř, koupil jsem si za 300 Kč měsíční jízdenku na vlak.
Čili silnici přenechávám lepším řidičům, pyráti musej z cest pryč.
-> Tomaso435:
No, rozumnýmu člověku přišla 105 zoufale špatná už tenkrát.
Kdyby tomu tak nebylo, tak by lepšolidi neměli potřebu kupovat Žiguly, Polský Fiaty nebo smradlavý Wartburgy.
Jo mladým, jo?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435:
No, rozumnýmu člověku přišla 105 zoufale špatná už tenkrát.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435 25.01.19 16:54:50: podle me to pojede asi jak niva a s tou ja i octavky predjizdel
ta ma teda 60kW a je lehci, ale ty prevody ten motor uplne zabijou...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda: já s tim problém neměl. ale jako jasný s oturbeným čímkoliv se jezdí uplně jinak.
No ale ber to tak že se 105kou lidi odjezdili celej život a nepřišlo jim na tom nic špatnýho.
No ale ber to tak že se 105kou lidi odjezdili celej život a nepřišlo jim na tom nic špatnýho.
-> Tomaso435 25.01.19 16:46:32: moc neverim, tak tezky auto...auto.pravda.sk/magazin/..
./3855-najslabsiu-octaviu-
14-mpi-v-roku-1999-nikto-n
echcel
-> Jarda: jede to s tim kupodivu uplně normálně :-D ještě o kousek lip než felicie :)
-> suri 25.01.19 16:36:56: jj, myslel jsem si, ze do o2 se uz skodovacka klasika nedavala... Ale ta o1 s tim ohv teda vubec nemuze jet
-> Jarda: normálny 16V vw
-> suri 25.01.19 15:56:45: ale to je ohc? ohv se davalo jen do o1? Jsem daval na rapida tesneni pod hlavu a bylo na nem napsano octavia 1.4 mpi
-> palinator: ak by som to mal tak po 107tis km zhrnúť tak to asi také strašné nebude keď som s tým čo to pojazdil a ešte som to neroztrepal ani pri obiehaní , robenie debilín na ceste nechám vám mladým
-> palinator: Jsem nejdřív myslel, že to "1.4 MPI" je překlep a oni to tam fakt dávali ![21](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/21.gif)
A tak radikální rozhodně nejsem, většinu km teď stejně najedeme po městě nebo blízkém okolí, kde ty koně nejsou to nejpodstatnější, ale tohle bych teda asi úplně nedal. Máme teď vyhlídnuté jedno docela hezké auto (a hlavně s těma nejlepšíma referencema), ale dost se bojím, že to celé padne na tom, že ta atmosférická 1.8 bude málo. Čert vem těch 122 koní, ale 167Nm se mi zdá poněkud málo a to, že bych je našel až pomalu při 4k rpm, se mi líbí ještě míň... ale třeba to ženě bude stačit.
![21](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/21.gif)
A tak radikální rozhodně nejsem, většinu km teď stejně najedeme po městě nebo blízkém okolí, kde ty koně nejsou to nejpodstatnější, ale tohle bych teda asi úplně nedal. Máme teď vyhlídnuté jedno docela hezké auto (a hlavně s těma nejlepšíma referencema), ale dost se bojím, že to celé padne na tom, že ta atmosférická 1.8 bude málo. Čert vem těch 122 koní, ale 167Nm se mi zdá poněkud málo a to, že bych je našel až pomalu při 4k rpm, se mi líbí ještě míň... ale třeba to ženě bude stačit.
-> suri:
Viacej ako si očakával?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Když Vítek nic pod 250 koní nechce.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Viacej ako si očakával?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Když Vítek nic pod 250 koní nechce.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: ja som veľmi spokojný a nevidím dôvod prečo nebyť , 99% OII čo tu jazdia sú väčšie kuríny
-> suri:
1,4 MPI ovšem Vítek nechce možná ještě víc, než sebeolejžravější TSI.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
1,4 MPI ovšem Vítek nechce možná ještě víc, než sebeolejžravější TSI.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: ja to neriešim , nie je to moje auto ale je to jedna z mála OII ktoré jazdia ako majú a pri takých km , ja mám 1,4 mne to nežerie nič
-> suri: Tak o tom pochopitelně žádná - při tomhle nájezdu už to i má nárok a neřekl bych ani popel (a cenovka hezká teda). Mě spíš děsí, že bych dal za auto desetinásobnou sumu a stejně to musel řešit....
-> dragon_cb_cz: to auto stálo 2250€ , 2012 , DSG , xenony , alcantara ,webasto atd ... mozem sa vykaslat ci tam dolejem liter oleja na 4-5tis km pri tom stave km čo to má /360tis km/
-> dragon_cb_cz: U Forda by to problém bejt neměl, ale nám kape gufero kliky u špajzky, ale teče pak na zem. Takže to člověk musí kontrolovat a přitom bejt nervózní jestli to nepustí najednou proudem.
-> palinator: -> suri: Já tuhle stížnost na TSI slyším z různých stran. A možná to někomu připadá jako absurdní, ale pro mě je to fakt docela významnej důvod to auto nekupovat - tohle fakt není věc, kterou bych chtěl řešit... otravuje mě 2x měsíčně tankovat, natož pravidelně šaškovat s měrkou a shánět správnej olej. Jediný co to trochu zmírňuje je to, že (jestli jsem to dobře pochopil) si to tu hladinu umí hlídat samo a relativně včas upozornit, že je na čase zmíněnou šaškárnu provést...
-> Chali 25.01.19 11:33:43: nie kazdy vie povedat sproste slovo aj do oci...na internete je to taaakeeee lahke..
zaklad je sa nevytacat..
myslene vseobecne.
zaklad je sa nevytacat..
myslene vseobecne.
-> Jirik_Tuňák1983: Ty mě necháváš v naprostým klidu
Jestli na to něco pomáhá se mě neptej, nevím co bereš, zřejmě je to dost silný, a příznaky snad poznáš sám
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jestli na to něco pomáhá se mě neptej, nevím co bereš, zřejmě je to dost silný, a příznaky snad poznáš sám
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)