skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Jarda/felda: Přípravek na honování ti zvlněnej a vydřenej válec fakt nezachrání.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 05.04.18 22:41:34: neboj, sem s tebou
vzhled je nepodstatnej. podstatný je aby ty co sem zrovna vod někud přivez i s gumama za pěcet byly rovný a doufat že nepotřebujou ani vyvážit a sem spokojenej jak nízkonákladový vozidlo vlastním. No a až to sjedu, tak pneu z toho ořežu kudlou a disky uskladním a gumy vyhodím :-D

-> Jarda/felda 28.05.18 19:05:44: diky, to neni drahy, ale mam strach abych to s tim jeste nepokazil.... zkusenost s tim zadnou nemam
www.kovonastroje.cz/Auto- moto/.../Pripravek-na-hono vani-lapovani-valcu-o-prum eru-51-177mm.html
www.kovonastroje.cz/Auto- moto/.../Pripravek-na-hono vani-lapovani-valcu-o-prum eru-51-177mm.html
-> Jarda - zrušená registrace 28.05.18 07:46:58: kup si přípravek na honování a přejed ty válce 

-> dragon_cb_cz: tak jsem se těsně vešel :)
jinak pořád mám zájem o ten svislák, co mám u Tebe, jen s tím vyzvednutím to bude asi na dýl
jinak pořád mám zájem o ten svislák, co mám u Tebe, jen s tím vyzvednutím to bude asi na dýl

-> Borderer 28.05.18 16:15:46: kup si ty plastový reflexní odrazky, tohle zatři hameritem a hotovo :-D je to jen felda :D
-> Borderer 28.05.18 16:15:46:
a ja myslel jakou to mas lestenku :) budu davat laminatove, tak Ti budu moct nechat moje, ale taky nejsou nic moc nebo i Bukaj mel celkem slusne na te na zahrade, jestli by Ti je nenechal...

Zase sem udělal něco, co se nemá. Sáhnul sem na pátý vrata u feldy, abych ošetřil povrchovou korozi.
dotaz: Nedávno sem se ptal ohledně vymezení vůle na bubnu u kyvky...Kdyby byla vůle na bubnu, tak se zatažením ruční brzdy vymezí a přestane cvakat?



dotaz: Nedávno sem se ptal ohledně vymezení vůle na bubnu u kyvky...Kdyby byla vůle na bubnu, tak se zatažením ruční brzdy vymezí a přestane cvakat?
-> Jarda: no pekne 

-> Kilián 28.05.18 06:52:37: Mám pocit, že tolerance je max 10% rozdíl max/min, takže se ještě vlezeš 

Spis do podelali no :/
Za vikend sundany dve hlavy a vse v p*deli, tak zacnu skodovkou - BAZ, puvodni tesneni, vyplachoval se druhej valec, vlozky je jeste videt honovani, vse OK bez skrabancu, ale 4. pistem jde o kousicek pootacet
tak pistni cep? A ted nevim, kdo brousi litinu, vzdy jsem resil jen hlinik. kamarad mi to kdysi na 130 delal, ale uz dela uplne jinde a ve firme magnetky jsou, ale nikdo si to nelajzne, to je na vyhazov :/.
No a lada, tam jsem si rikal takove pekne tesneni, ale nakonec jsem zjistil trhlinu na 4. tesnicim krouzku, takze se vyplachoval valec, honovani uz nikde nevidno a druhy valec je trochu poskrabany a kdyz po plose jedu prstem, tak citim zvlneni
treti valec je pekny. To je ten pisek za filtrem nad klapkou a stovky km v zaprahu s detonujicim motorem, pry to neni skodovka, ze to vydrzi, vedel jsem ze todle zadny motor nenuze vydrzet, ale kdyz nic jineho, nez osmdesatka benzin nebylo a ani aditivum nepomahalo, mel jsem si propilova nastavovani predstihu jeste do minusu, ten kolega co jsem si kvuli nemu vyjel 30l lpg, abych mu sehnal dily a pak benzinem jsem si znicil motor :(. No asi udelam jen hlavu a budu s tim jezdit dokud to pojede na 4 valce. Doufam, ze me to nenecha par tisic km od baraku.
mozna bych mel sehnat nejake pisty a votit si je s sebou :)
Za vikend sundany dve hlavy a vse v p*deli, tak zacnu skodovkou - BAZ, puvodni tesneni, vyplachoval se druhej valec, vlozky je jeste videt honovani, vse OK bez skrabancu, ale 4. pistem jde o kousicek pootacet

No a lada, tam jsem si rikal takove pekne tesneni, ale nakonec jsem zjistil trhlinu na 4. tesnicim krouzku, takze se vyplachoval valec, honovani uz nikde nevidno a druhy valec je trochu poskrabany a kdyz po plose jedu prstem, tak citim zvlneni


Možná spíš podělali
Prišel jsem o stání pro mb a jelikož na něm potřebuju dělat, jde do garaže místo emka. Takže další garáž bude volná až za měsíc, tak to bude po letech muset emko zvládnout chvili venku hold :(
jinak na emku naměřeny tlaky ve válcích 9 ; 8,5; 9,1 a 9, je to ok ten rozdíl 0,5?


Prišel jsem o stání pro mb a jelikož na něm potřebuju dělat, jde do garaže místo emka. Takže další garáž bude volná až za měsíc, tak to bude po letech muset emko zvládnout chvili venku hold :(
jinak na emku naměřeny tlaky ve válcích 9 ; 8,5; 9,1 a 9, je to ok ten rozdíl 0,5?
Síce je to celé mastné ale je hotové.Škoda že je to premárnený víkend,zbytočná práca lebo dnes som to nevymenil a zajtra idem na stk.Ak to prejde tak predpolkadám že ďalšie dva roky to bude válať na dvore

Tento víkend som obetoval prednej náprave,nové zvyslé a gulové čapy,dotiahnuté klby v riadení,všetky skrutky premazané,vymenené silentbloky v dolnom ramene.
-> radekp 26.05.18 16:45:38: to chci 

V podstatě jsem neudělal nic divnýho, ale přesto je to pro mne zlomový okamžik. Asi se konečně vyřešilo chlazení...ještě před měsícem se auto při mírném tempu přehřívalo, teplota 90 - 95°C... Dnes jsem jel domů a v jednom místě sem zkusil, jestli uvařím. Rovina asi 3 kilometry dlouhá, mírně do kopce... Sice bylo příjemným překvapením, že na konci otáčkoměr ukazoval 5 tisíc otáček na čtyřku a tachometr lízal cifru 140km/h, ale HLAVNĚ teploměr stále ukazoval /pro mne vysněných/ 80°C a teplota vyskočila vejš, až když jsem musel brzdit do obce (85°C). Takže vyvalte sudy, děkuju virtu a hlavně Bukajovi za pomoc, ačkoliv závada nebyla v podstatě určena. Pravděpodobně se sešlo více maličkostí.
-> radekp: Koukám že jak začíná být horko tak všichni řeší klimu
Já jí dělal týden zpátky



-> SO545: dik 

Dneska jsem dodelal konzoli na klimu s vyklopem na zebrik na strechu. Ted komaxit a sup s tim na stenu
-> castrol 24.05.18 13:21:48: dovolenka a udrzba 

decka co ma skodovka za vyrobne prazdniny ?
-> minno: už ak neveriť týmto šikmookým tak neviem komu
-> suri: typ sedel adekvátne k autu, máš pravdu, človek nikdy nevie, budem obozretný.
-> minno: stať sa môže hocičo , typ sedel adekvátne k autu ? podobný problém som nemal ani na france ani na japan sviečkach , ale viem ako sa k tomu niektorí správajú , nikdy nevieš či jedna niekomu nespadla
Pred mesiacom som na Punte preventívne menil sviečky (po 30 tkm) NGK. Baterka po výmene odpojená/pripojená, to je samozrejmosť.
Od výmeny som pozoroval problém s trasením motora a od neho celého auta po studenom štarte pri zvýšených otáčkach voľnobehu (cca 1200). Motor šiel podľa zvuku pravidelne, na všetky 4 valce, len sa triasol. Pri statickom pridaní plynu za státia otáčky poskakovali. Za jazdy nebolo nič poznať. Asi to nejako trochu blbo pálilo za studena. Po miernom ohriatí (200 metrov jazdy) ako už aj klesli otáčky voľnobehu, tak sa to už netriaslo.
Po odjazdení 1000 km sa nič nezmenilo, skúšal som preventívne znova odpojiť/pripojiť baterku, nič.
Včera som dal nazad staré sviečky a problém zmizol.
Staré aj nové sviečky presne rovnaký typ NGK Japan, typovo aké predpisuje výrobca, akurát nové sú z rady V-Line (netuším, aký je tam rozdiel, ale vraj by mali byť ešte lepšie
), porovnával som detaily - rozdiel som nenašiel. Kontroloval som elektródové vzdialenosti - OK.
Tak ja už neviem, buď sú tie nové sviečky zas nejaké fejky, alebo vadný kus a ja som natrafil na tú náhodu, alebo to už aj s NGK ide dole vodou.... Doteraz som s NGK problém nemal a dávam to všade...
Po nedávnej skúsenosti Bukaj-a s NGK, už asi prestávam veriť všetkému
skoda-virt.cz/cz/.../1009 63-co-jste-dnes-podelali?g otopost=3...
skoda-virt.cz/cz/.../1009 63-co-jste-dnes-podelali?g otopost=3...
Od výmeny som pozoroval problém s trasením motora a od neho celého auta po studenom štarte pri zvýšených otáčkach voľnobehu (cca 1200). Motor šiel podľa zvuku pravidelne, na všetky 4 valce, len sa triasol. Pri statickom pridaní plynu za státia otáčky poskakovali. Za jazdy nebolo nič poznať. Asi to nejako trochu blbo pálilo za studena. Po miernom ohriatí (200 metrov jazdy) ako už aj klesli otáčky voľnobehu, tak sa to už netriaslo.
Po odjazdení 1000 km sa nič nezmenilo, skúšal som preventívne znova odpojiť/pripojiť baterku, nič.
Včera som dal nazad staré sviečky a problém zmizol.
Staré aj nové sviečky presne rovnaký typ NGK Japan, typovo aké predpisuje výrobca, akurát nové sú z rady V-Line (netuším, aký je tam rozdiel, ale vraj by mali byť ešte lepšie

Tak ja už neviem, buď sú tie nové sviečky zas nejaké fejky, alebo vadný kus a ja som natrafil na tú náhodu, alebo to už aj s NGK ide dole vodou.... Doteraz som s NGK problém nemal a dávam to všade...
Po nedávnej skúsenosti Bukaj-a s NGK, už asi prestávam veriť všetkému
skoda-virt.cz/cz/.../1009 63-co-jste-dnes-podelali?g otopost=3...
skoda-virt.cz/cz/.../1009 63-co-jste-dnes-podelali?g otopost=3...
-> Borderer 22.05.18 14:23:59: Hezkej obor... z opačnýho konce a ve velkým (ve smyslu velikosti těch staveb) něco takovýho dělal můj táta - ty protipovodňový opatření. Konkrétně stochastický modelování přehrad...
-> palinator: jj, zaujalo mě, jakej neskutečnej bordel se v těch místech nachází 

-> Luky:
A u stávajících křovíček jste sem tam provedli revizi?
A u stávajících křovíček jste sem tam provedli revizi?

-> Borderer: to má dneska budoucnost hele 
Manželka dělala na ČZU krajinné inženýrství, či jak se to jmenovalo, při psaní diplomky jsem s ní obíhal remízky a vymýšleli jsme, kde zasadit jaký křovíčko a udělat vodoteč. Akorát teda na mateřský ji to moc platný není

Manželka dělala na ČZU krajinné inženýrství, či jak se to jmenovalo, při psaní diplomky jsem s ní obíhal remízky a vymýšleli jsme, kde zasadit jaký křovíčko a udělat vodoteč. Akorát teda na mateřský ji to moc platný není

-> Borderer:
Zajímavé.
Zajímavé.
-> palinator: Voda v krajině na Zemědělce. Rád bych se věnoval projekci - protipovodňový opatření, revitalizace vodních toků, drenáže, závlahy nebo malý vodní stavby. Jen jakožto ucho ze školy potřebuju zjistit, jak funguje realita a získat zkušenosti. Což pro mne znamená sehnat projektanta, kterej si mne vezme pod křídlo nebo firmu, která mne zaučí.
-> Borderer:
A jakou práci bys rád dělal? A vůbec - co máš za obor?
A jakou práci bys rád dělal? A vůbec - co máš za obor?
-> palinator: -> dragon_cb_cz: Diky kluci. A ohledně zaměstnanosti sem zvědavej. Chtěl sem si udělat poslední volné léto, pokud se nenaskytne práce, kterou bych rád dělal, ale rozhodující faktor bude ten, abych neumřel hlady. 

-> Borderer: Ono ti to dlouho nevydrží, neboj
Gratulace 


-> Borderer: To ja si zas uzovkou prijel pro ridicak 

-> Borderer:
Gratulace.
Gratulace.

Sice jsem přehřívající se auto stále úplně nevyřešil, ale dovršil jsem životní trio. Dovezl jsem se užovkou k maturitě, ke státnicím na bakaláře a ode dneška jsem oficiálně nezaměstnaný. 

-> stepan 21.05.18 08:37:27: Na aukro nie som registrovaný,skúsím to na bazoši
veď je to na rapida,to sa predá




-> Bukaj: Ojnice mimo stred piestného čapu vychádzali aj mne pri skladaní súčasného 136 motora. Úhlovať a prepúzdrovať som ich dával motorárovi. A zdá sa, že na funkciu to nemá vplyv, motor nabehal už 75 tis. km a celý čas všetko OK. Hmotnostne na tom boli ale výborne (všetky 4 ks +/- 1 gram). Takto mimo stred som ojnice videl aj na felda mpi motoroch s málo km, ktovie čím to.
-> vhml: Však jsem nechal ojnice, jak byly - měl jsem 5 ks nových a jen jsem ověřoval, zda jsou jakžtakž v tolerancích. Všech 5 nových bylo váhově OK, jen nakonec při montáži do motoru jsem zjistil, že jedna z nich byla asi blbě zúhlovaná (nebo někomu spadla) a vyšla mimo střed pístního čepu - až tak, že se dotýkala pístu, takže šla zase ven - ještě, že jsem jich měl 5
Původní ojnice z motoru jsem nepoužil, neboť už měly vůle v pouzdrech a sada ojnic, kterou jsem měl vytaženou a z málo jetého 130 motoru a připravenou k použití zase byla mimo váhově - 2 ojnice byly jiné váhové třídy, než zbylé dvě (rozdíl 10 g)
A auto potřebuju, takže řešit, kdo by mi ojnice přefutroval, vyvážil a zúhloval, na to jaksi nebyl čas...

Původní ojnice z motoru jsem nepoužil, neboť už měly vůle v pouzdrech a sada ojnic, kterou jsem měl vytaženou a z málo jetého 130 motoru a připravenou k použití zase byla mimo váhově - 2 ojnice byly jiné váhové třídy, než zbylé dvě (rozdíl 10 g)

A auto potřebuju, takže řešit, kdo by mi ojnice přefutroval, vyvážil a zúhloval, na to jaksi nebyl čas...

-> Bukaj 21.05.18 11:04:19: jenže než to vážit takhle, to je lepší to nechat jak to bylo 

Včera jsem byl v jedný hospůdce, kde se po večerech scházej dědci hrát karty. Jak bylo fajn, když se nás jako nekuřáků zeptali, jestli můžou kouřit, my nebyli proti, zamkla se hospoda, stáhly žaluzie a člověk si připadal jako za protektorátu. 

-> bouchy 21.05.18 08:40:52: Váží se nejenom jako celek, ale i rozložení hmoty mezi oka 

-> bouchy 21.05.18 08:40:52: Ma to dobre...
-> Bukaj 18.05.18 08:08:42: Nechci rejpat, ale pokud se váží ojnice, asi by se neměla ničím podkládat...teda pokud to není jen pro prezentační účely

-> isti: Dáš ten blatník prodat na aukro? Řekněme od lidových 600kč. :D
-> isti: Tak to každopádně
Věřím, že teď je z ní nějakej poctivej ,,soused z Nošovic"
img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../10037_2013-0
6-29_22-39-20_50.jpg
-> Bukaj:



-> Bukaj:

dnes som dokončil jedno známe auto, menil sa výfuk zapalovanie aj nové krmítka 

-> Enggik: Moc pěkný. Ta poslední škodovka, kterou jsem tu likvidoval na díly na tom byla taky podobně...
A vzpomínám na MBčko, u kterého jsem na demontáž nádrže a dna kufru taky nepotřeboval žádné náčiní - dno kufru drželo na medvědím hovně...

A vzpomínám na MBčko, u kterého jsem na demontáž nádrže a dna kufru taky nepotřeboval žádné náčiní - dno kufru drželo na medvědím hovně...