skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Bery: Tak dej včas vědět. Musím s tím vyjet z dílny a umejt to. Abys nedržkoval, že je to za ten rok zaprášený... :-D
-> Borderer 05.06.18 21:52:55: Nějakej stejně jetej pár světel bych tu výměnou měl...
Tohle asi těžko sjednotíš, když pravej kryt je Hirsch a levej PAL :-D
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Tohle asi těžko sjednotíš, když pravej kryt je Hirsch a levej PAL :-D
-> Borderer: obidve svetlá vybrús 800 šmirglom pod vodou , a potom poriadne rozlešti tempom ... myslim si že vo vysledku by potom mohli vyzerať dosť rovnako ... to lavé nemáš moc žlté , ale iba matné tak to trochu prekukne..
jeste těsnění a bude start a ven z dilny. Civil pro letosni rok hotov.poklidime, připravíme díly na závodního rapida a už to přijde... respektive prijede na podvalu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak konečné rozleštění laku dopadlo takto. Není to úplně ideální, ale i tak si myslim, že sem vzhledem k technickým možnostem udělal maximum. Chtělo by to ještě jednou vzít střední pastou, ale to až si pořídím leštičku.
edit: Jediný, co mne teďka sejří, je to levý světlo...Docela rád bych někde sehnal stejně vyšeptalý, jako je pravý.
edit: Jediný, co mne teďka sejří, je to levý světlo...Docela rád bych někde sehnal stejně vyšeptalý, jako je pravý.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: nestane se ti občas že ti nevypne čerpadlo pro otočení klíčkem ?
Asi sem konečně přišel na závadu na Feldě. Špatnej vstřik...polní zkouškou průtoku sem sice nezjistil podle množství takřka nic, ale najednou na mne vstřik začal bzučet a benzín místo toho, aby tekl čůrkem, stříkal všude možně.
Když si vezmu, že jsem se na takovou blbost snažil najít čas dva měsíce, tak se děsim toho, až přijde pracovní poměr. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: Leštěnka to byla do té doby, než jsem si uvědomil, že slova jako "denní provoz, Felicia a leštěnka" nejdou dohromady.
Mnoho sraní a stejně to hnije, nehledě na to, že na celym autě se ta červená Rally začala doslova rozpadat. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: Leštěnka to byla do té doby, než jsem si uvědomil, že slova jako "denní provoz, Felicia a leštěnka" nejdou dohromady.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> suri: pokial nepreskumas nevies
-> castrol: uvidíme , možno je inde chyba
-> suri: nepolames
-> suri: Tak pořád asi lepší sehnat na vrakáči čerpadlo a zkusit druhej pokus, když se to doláme.... Rozhodně bych šel touhle cestou, než si do auta cpát čínu.
-> minno: ORIGO VDO NIE , v lepších značkách len skladačky kde máš nechať pôvodný vrch a preskladať to čo viem že dopadne tak že to polámem a bude ...
-> Jarda: taky tak ale hlucnejsie nieje
-> minno 05.06.18 10:55:47: kupoval jsem magneti marelli a poslali prebalenyho no name :/, funguje, ale je trochu hlucnejsi :(
-> suri: Čerpadlo na feldu už nejde kúpiť nové? To je čo za haluz.
-> minno: budem mať niečo podobné , felda od zloženia obšas teplá točí a nejde chytiť , horšie je že čerpadlo sa nedá zohnať
Rozobral staré palivové čerpadlo z Punta a zistil, v čom bol zádrhel (nedržalo tlak po vypnutí motora a preto blbo štartovalo).
Výsledok: 1. zaseknutý regulátor tlaku v uzavretej polohe (regulátor je v čerpadle), 2. Dierka v odvodnej "hadičke", ktorou ide benzín k motoru, viď. foto. Po vypnutí motora touto dierkou vytiekol benzín z vedenia nazad do nádrže.
Výsledok: 1. zaseknutý regulátor tlaku v uzavretej polohe (regulátor je v čerpadle), 2. Dierka v odvodnej "hadičke", ktorou ide benzín k motoru, viď. foto. Po vypnutí motora touto dierkou vytiekol benzín z vedenia nazad do nádrže.
-> Jarda - zrušená registrace 31.05.18 06:59:15: no stejně bych to asi nezaplatil :(
-> minno 31.05.18 09:24:38: No muj rapid je temer dokonalej, jedine co bych mu vytknul je spotreba altiku :)
-> Jarda - zrušená registrace 30.05.18 21:48:10:
Ono u škodovky je veľa veci dobrých, ale zároveň veľa vecí z dnešného pohľadu konštrukčne nedokonalých. Sú to všelijaké drobnosti, ktoré človeka len znervózňujú. Ono hlavne záleží, s čím je človek zvyknutý jazdiť a čo od toho očakáva.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MVM 31.05.18 07:57:41: tenkrat to byla jina kvalita no :/ 1600 zigul dal pul mega a nic zasadniho se nesypalo, stejne tak 1500 a 1600 nivy, vedouci lesu tu mel nivu, 250tis. km najezdil jen s beznou udrzbou a kdyby neshnila, tak asi jezdi stale... My jsme meli 01 zigula - davana nova kastle, co vim tak tata mel problemy jen s elektrikou, pak dal motor z nivy a bralo to olej, delal gufera a stale to bralo olej (co mi to pripomina :), potom objednal novej 5q z UA (orginal, ale vyrabenej v UA) a z tichounkeho auta byl vrtulnik. Tak to znechucenej prodal, koupil to zednik a za 4 roky tu novo kastli rozrezaval na trakturek :/, ale motor a prevodovka pry vyborna, tak trakturek jezdi doted...
No jak jel semnou s tou cervenou nivou 1.6, tak mu to jelo o dost hur, dostal z toho max 120kmh, ja 140kmh a ja to mel nalozene o dost vic a navic dlouha niva... ale on ma r. 96, puvodne spi E1, ale vystrihal elektriku a ma tam karbec ze 120 a je znamo, ze sli s kvalitou dolu od konce 80. let a s jeho pristupem k udrzbe :) ja se o to staram, ale on jel, dokud se mu neco nerozpadlo.
No jak jel semnou s tou cervenou nivou 1.6, tak mu to jelo o dost hur, dostal z toho max 120kmh, ja 140kmh a ja to mel nalozene o dost vic a navic dlouha niva... ale on ma r. 96, puvodne spi E1, ale vystrihal elektriku a ma tam karbec ze 120 a je znamo, ze sli s kvalitou dolu od konce 80. let a s jeho pristupem k udrzbe :) ja se o to staram, ale on jel, dokud se mu neco nerozpadlo.
-> Jarda: No Nivu neznám .. já to beru co jsem viděl motory VAZ 1600 zformulí MTX,Mundial ,,
-> MVM 31.05.18 07:25:01: vsak taky jsem mluvil jen o motoru
ono se staci podivat na obrabeni, kovarensky vady... Nevim o nejakych tolerancnich tridach jako u skodovky atd. Jo sesazeni by slo doladit, vyfukovy potrubi na kanal hlavy mam o centimetr :) stejne tak saci, na co se podivas, to je proste odflaknute, ale vetsinou to funguje, zbytek auta z vyroby je na tom stejne, problem nastane az pri zanedbane udrzbe nebo pouzitim novych dilu.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 30.05.18 21:48:10: Byl myšlenej jen motor že jde udělat poměrně dost odolnej... zbytek auta bez komentáře.
-> Jarda/felda 31.05.18 06:29:01: Jj, ted s ni pojedu jeste Albanii a pak si udelam tu kratkou... ale vzal bych si z ni nejaky tuning jako samosvor, predni pevnostni diferak, mozna listu a snorchl, polyuretany na napravach a zvednuti bych nechal, s tim se mi fakt predelavat nechce, zadni pruziny jsou zesilene a to by na kratkou bylo moc.
Jako je mi to lito zbavit se auta, se kterym jsem byl nejdal, 5km o Chiny a par metru od Afganistanu a taky v Africe, ale mam toho moc a ze skodovek se zbavovat nechci, maximalne zelenej felicie a pritelkyne fabie.
-> Borderer 30.05.18 23:41:18: ale to uz jsou taky vse nahrady, ne? Nejlepsi, jak vsude na eshopech pisou origo rusko, ze to je z ruska vubec neznamena, ze to je origo... origo dily maji vady, ale vtsinou funguji, narozdil od tech nahrad, ikdyz origo sovietskej pritlacak nefungoval, tak dobre funguje sachs
No rozvody si me na nive tak sedly, ze jsem je musel presadit o zub :), ale jsem rad, ze mam dvouradej rozvodak, ten jednoradej u mpi, s tim melo uz spousta lidi spatnou zkusenost. Na magnetu jsem parkrat neco pravdepodobne z rozvodu mel.
Jako je mi to lito zbavit se auta, se kterym jsem byl nejdal, 5km o Chiny a par metru od Afganistanu a taky v Africe, ale mam toho moc a ze skodovek se zbavovat nechci, maximalne zelenej felicie a pritelkyne fabie.
-> Borderer 30.05.18 23:41:18: ale to uz jsou taky vse nahrady, ne? Nejlepsi, jak vsude na eshopech pisou origo rusko, ze to je z ruska vubec neznamena, ze to je origo... origo dily maji vady, ale vtsinou funguji, narozdil od tech nahrad, ikdyz origo sovietskej pritlacak nefungoval, tak dobre funguje sachs
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 30.05.18 13:29:05: dlouhou nivu povídáš ? :D
-> Jarda: Jo Rusové jsou jiná liga. Na Urala neumí udělat ozubený kolo na rozvody.
Všecko šmejdy, akorát tak někde zůstat s očesanym rozvodem. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM 30.05.18 14:31:28: proto jsem nesel a nepujdu s kompresi nahoru i za cenu vetsi spotreby LPG, no s tou nesmrtelnosti nevim, na vsem je tolik nekvality a vyrobnich vad :/ s tim jsem se u skodovek nikdy nesetkal
jak si minno stezuje na nejakou nekvalitu u skodovky, to mi prijde smesne, kdyz vim, co dokazi rusove, ale u rumunu to je jeste o level horsi
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak v otackach to celkem drzim a pri cene LPG 3,5kc/l nebyl ani duvod nejak setrit, daval jsem tomu a jel jsem za 16l/100km. Ted na UA i v terenu, ale zas jsem malem spalil spojku, je tam ted sachs s origo ruskym pritlacakem a konecne dobre funguje, tak by to bylo skoda, ale mam v zaloze lamelu valeo.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak v otackach to celkem drzim a pri cene LPG 3,5kc/l nebyl ani duvod nejak setrit, daval jsem tomu a jel jsem za 16l/100km. Ted na UA i v terenu, ale zas jsem malem spalil spojku, je tam ted sachs s origo ruskym pritlacakem a konecne dobre funguje, tak by to bylo skoda, ale mam v zaloze lamelu valeo.
-> minno: ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Jarda: Detonačí hoření a samozápaly od ostrý hrany třeba jsou něco jinýho. Nejde udělat motor tak aby jel s vyšším KP dost dobře na plyn a přitom zase s tak nízkým KP aby dokázal nouzově jet na nekvalitní benzin. Určitě by ten LADA motor šel postavit při GO tak,aby byl skoro nesmrtelnej Ty detonace navíc způsobí přehřívání pístu,teplo se nejvíc přenáší přes kroužky a ty zase namáhají stěnu válce zvlášť když je motor v detonacích v nízkých otáčkách - což je třeba problém v terénu,rozjíždění atd. Proto je dobrý benzín držet v otáčkách max výkonu.
-> MVM 30.05.18 12:44:19: myslel jsem si, tak to od detonaci neni... Spis i od toho mazani, kolikrat ten motor zacal az jit hur :/
Ale to tesmeni na 4.valci, to klidne od toho mohlo byt, ventil tam mel ostrou hranku. To jsrm si neuvedomil, kdyz jsem delal motor do MTX Roa a ma taky sklony k detonacim :/, ale 3. hlavu fakt uz ted nesundavam :))).
2 minno: prodam Ti dlouhou nivu, nechces? :)))
Ale to tesmeni na 4.valci, to klidne od toho mohlo byt, ventil tam mel ostrou hranku. To jsrm si neuvedomil, kdyz jsem delal motor do MTX Roa a ma taky sklony k detonacim :/, ale 3. hlavu fakt uz ted nesundavam :))).
2 minno: prodam Ti dlouhou nivu, nechces? :)))
-> castrol: = jedna obrovská chyba![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: Tak detonace poškodí převážně píst a spalovaci prostor,těsnění pod hlavou.
-> MVM 28.05.18 19:57:33: Ale to zvlneni valcu od detonaci neni ne? To bych cekal jen nekde nahore a ne po cele delce... ventily jsou ok, zakarbonovane, ale nejsou podpalene, vule na voditkach take nejsou, jen v miste gufer podrapane od prasklych ventilovych pruzin, ale od vymeny cca 50tis. Km zadna dalsi nepraskla. Vrypy jeste lip zalapuju, tenkrat jsem to delal na motoru a gufera dam elring.
-> minno: to nieje chyba to je skodovka ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Kde robím chybu, keď na škodovke mi radiátor pri čiastočnom otvorení ventilu vydáva také hrozné zvuky?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> RadovanSkodovkar: no
-> suri 29.05.18 18:26:16: To sú až taký mantáci? Prídem ich vystriedať?
-> Tom Troll 29.05.18 18:37:55: Paráda, čiže opijanky rozbijanky?![107](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/107.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tom Troll 29.05.18 18:37:55: Paráda, čiže opijanky rozbijanky?
![107](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/107.gif)
-> Tomaso435: Tak na kyt asi sere pes, zalilo se to základovkou.
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> RadovanSkodovkar: já včera
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> RadovanSkodovkar: gratulujem , konečne mi aspoň odídu tí tvoji spolužiaci čo sú u mňa na praxi
Zmaturoval ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Celé auto dělám, ale musel sem ustoupit z původního plánu, protože byla měněná kastle a ten kdo ji stříkal, si s tím moc hlavu nelámal. Vrstva laku je strašně nepravidelná. Už na dvou místech stačil dotek 3000ovky s pastou a byl sem skrz. Místy není ani pořádná vrstva barvy a v podstatě jen krupice.
Takže auto bude stejně flekatý, ale pořád je to neskutečnej progress oproti tomu, co na něm bylo...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda: To máš pravdu, konkrétne asi 10 rokov
Rozoberal a čistil som ho asi pred 10 rokmi a odvtedy držal.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 29.05.18 08:33:04: jde pekne rozebrat s vycisti a tesni potom zas roky![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ak mi začal slziť v škodovke odvzdušňovací ventil v kufri po tom, ako som ho po dlhšom čase otvoril a zatvoril, bude stačiť ventil rozobrať a vyčistiť? Alebo sa rovno obzerať po novom?
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 29.05.18 07:10:38: ja chtel takhle ozivovat lak na cervenym apollo rapidu 136 a jen pastou a probrousil jsem to i na plose :(
-> Borderer: ...aby to mělo smysl a vysledek, tak ano, je to hrozná dřina, začínal bych 3000 na excentru, pak az pasty...první hrubá je bílá ,finál modrá(bavime se o 3M) , najdi si tabulku kde je jaký kotouč, jakou pastu, jaky otačky a priprav si ruce, jestli delas cely auto ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)