-> Borderer 02.02.23 11:42:08: Blbě, mám dojem, že čím dál tím hůř. Ale pokud nepřivezeš 10 karburátorů, tak to nějak zvládnem ještě letos
Na škodovce se zkroutí každý EDSR/SEDR. Je to konstrukční chyba - příliš "tekutá" slitina a měkké uložení - tři "papírové" podložky, plech a tenký měkký pertinax, pak stačí X provozních cyklů (zahřátí a chladnutí) a příruba se zkroutí i bez extrémního dotažení. Totéž víko.
Jediné EDSR/SEDR, které mi sem chodí v nezkrouceném stavu, jsou z Tatry 613 - tam je karbec jen přes jedno těsnění na hliníkové podložce, která je dost tuhá a nedeformuje se...
Z Jikov karburátorů byl nejpovedenější DDSR, ten vůbec netrpěl neduhy, kterými trpí jeho nástupci, co se týče konstrukce těla a uložení osiček klapek (osky klapek uloženy v hliníkovém bloku, který se nedeformuje a nevydírá se uložení, jako u zinkové slitiny). Taktéž víko se u něj neprohýbá, neboť šroub, za který drží filtrbox, není uchycen do víka, ale prochází víkem až do tělesa karburátoru... Také výměnné difuzory byl poměrně geniální nápad,
Škoda, že DDSR byl ve výrobě jen chvíli a jen pro omezený počet modelů, předpokládám, že DDSR byl výrobně příliš nákladný a v rámci úspor se od něj upustilo...
![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)