Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3670 příspěvků (zobrazeno 1651 až 1700) od 28.02.2012 do 04.02.2025, založil/a Bukaj
řadit dle data
09:29:34
12.11.2015
Martin14
-> Petr98: A jaký byl teda rozdíl čepu mezi 1-3 série oproti ostatním? V katalogu jsou uvedeny jiná čísla pro pístní čep po 4té sérii. Jelikož písty zůstaly stejné a pouzdro taky tak se to lišilo jen délce nebo síle stěny toho čepu?
21:11:43
11.11.2015
Petr98
-> Fávo forever: Ja taky 8
20:17:09
11.11.2015
Fávo forever
-> Petr98: Ola-la, žil jsem v omylu 9
20:11:02
11.11.2015
Petr98
-> Fávo forever: Vsechny ;-)
20:01:27
11.11.2015
Fávo forever
Pánové, nevíte někdo, do kolikáté serie měly motory v MB 18mm pístní čep?
23:45:23
06.11.2015
Jozka
-> Václav Kršek: Za 40 tisíc by nepopraskaly - ale za pár let postávání by mohly naoxidovat tak, že by srostly s paticema a přestaly fungovat..
21:18:34
06.11.2015
Milan 136
-> Václav Kršek: tak těch 40 to taky asi nenajelo za dva roky ne?
21:02:26
06.11.2015
Václav Kršek
-> Jozka: No mě to taky udivilo, dvouvláknovky v hlavních reflektorech jsou normálně Tesla, ale vše ostatní právě Philips.. docela pochybuju že by během 40 tkm popraskalo tolik žárovek...zejtra se podívám do zadních světel co v nich najdu
19:21:12
06.11.2015
Jozka
-> Václav Kršek: Všechny možný komponenty se dodávaly i ze zahnívajícího Západu, když socialistický průmysl nestíhal - nebo ještě neuměl.. Ale zrovna o žárovkách jsem nikdy neslyšel a to ani do exportních aut.. v tomhle sortimentu se celkem dařilo (až do nástupu halogenových)..
18:53:18
06.11.2015
Bukaj
-> Václav Kršek: Pochybuji o tom. Možná měl majitel příbuzné v BRD, ale z výroby vše Tesla...
18:39:56
06.11.2015
Václav Kršek
Kluci, dneska jsem rozebíral přední světla na vraku 1100 MB vyrobené v únoru 1969, a docela mě překvapilo že parkovačky, a žárovky v předních blinkrech jsou Philips Made in Germany, to auto mělo najeto 40 000 km, téměř origo stav a asi od roku 1994 stálo a nikdo s tím nic nedělal...myslíte že se mohly dávat už ve výrobě?
17:58:08
06.11.2015
Jozka
-> Bukaj: Sice komplikovaná, ale taky možná varianta.. 3
17:50:24
06.11.2015
Bukaj
-> Přema: A není to tak, že kdysi bylo stříkané komplet auto a pak při výměně blatníků stříkli jenom blatníky, dveře a kapoty? Přední blatníky také asi nebudou původní - když mají díry na nový typ blikačů...

...leda, že by v nějaké etapě života vozu na auto někdo navěsil novější blinkry a pak když sehnal starší typ, tak vrátil Cčka a dírky po novějších blinkrech jenom zaslepil...7
16:35:19
06.11.2015
Jozka
-> Přema: Hm, tak jestli vidím a chápu, je stříklá jen střecha a "torpéda" pod oknama - teď mi dává smysl, žes psal jen skelet, což není obvyklý.. No, v tom případě pokud existuje odpověď, dá jí jen průzkum střechy, kterej jsi zmínil hned zkraje..
14:30:08
06.11.2015
Přema
-> Jozka: pravda v kartě to moc vidět nejde... možná tahle..



edit: tak taky nic... no nějakým způsobem kvalita fotky po vložení na virt degraduje na kvalitu kalkulačky...
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Přema vložen 06.11.2015 14:30:08
upraveno 1x, naposled 06.11.2015 14:31:32
06:01:42
06.11.2015
Petr98
-> Bukaj: ja ho taky jeste nenasel 8
23:14:40
05.11.2015
Bukaj
-> zralous 05.11.15 20:25:11: Paráda - aspoň konečně vidím, jak má vypadat origo plíšek na pružinku táhel dvoukarburace...4
22:45:42
05.11.2015
Jozka
-> Přema: Tam jsem mrk a dle foto se dá leda tak odhadovat, že někdo sundaval zadní blatníky a pak je tam už nazpět nedal úplně správně.
21:50:18
05.11.2015
Přema
-> Jozka: lakovaná byla jen kastle takže blatníky atd. vyloučený... když tak mrkni do mojí karty možná to půjde poznat na fotkách...
21:42:44
05.11.2015
Petr98
-> zralous: Paráda 4
20:25:11
05.11.2015
zralous
20:24:54
05.11.2015
zralous
20:24:31
05.11.2015
zralous
20:23:54
05.11.2015
zralous
1000MB/A2
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od zralous vložen 05.11.2015 20:23:54
20:22:11
05.11.2015
zralous
110L/A2
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od zralous vložen 05.11.2015 20:22:11
20:21:34
05.11.2015
zralous
Omlouvám se za odmlku, ale poslední dobou nevím, kde mi hlava stojí.. Přidávám slíbená fota soutěžních motorů..



Ten s odhalenými písty je zřejmě 110L/A2

Ten s dvěma karbci 1000MB/A2 r.1969
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od zralous vložen 05.11.2015 20:21:34
19:26:52
03.11.2015
Jozka
-> Přema: To bych musel vidět, aby se dal odhadnout důvod - ale třeba měněný zadní blatníky, nabouraný dveře, zašlej původní lak před prodejem novému majiteli.. byla jiná doba, blatníky rezly už cestou z Mototechny (někdy ještě i dřív), lak ovadal před očima a cena takhle ojetýho auta byla často jen o pár set nižší, nežli novýho = úplně jiná doba.
14:58:03
03.11.2015
Přema
-> Bukaj: jenže ten "nový" lak měl úplně stejnou barvu jako ten starý (pořád slonová kost) a tím "novým byla lakována jenom kastle, zbytek dílů v origo barvě... možná bych to tak i nechal kdyby ten lak nebyl nejspíš nějaká syntetika co zežloutla a rozpraskala... 10



-> Jozka: 83 ano ale MB někdy kolem roku 70? nejspíš co kdo měl doma, ale proč už se asi nedovím... jedině jak budu brousit střechu na kov tak že bych našel nějaké překvapení v podobě kytu...
07:38:35
03.11.2015
Jozka
-> Bukaj 02.11.15 22:01:00: Tak tak. V souvislosti se zdražováním (na dvojnásobek - čili nějakejch 15 kaček) a obvyklým syslením, končícím prázdnejma pumpama se zavedl přídělovej systém s limitem 10 lt na měsíc. Asi tuším tenkrát vázly dodávky hroutícího se Sojuzu..



Postup na celolak byl v roce 1983 normovanej a zahrnoval i odstrojení, taškařice stála sakum pikum 1900 Kč, končila vypalováním a zahrnovala i dveře a jejich rámy zevnitř.. což u našeho vozíku, lakovanýho v "autorizovaném" servisu třeba znamenalo, že dveře nebyly zevnitř ani pořádně odmaštený. Při vypalování se občas stalo, že auto zahořelo.8
23:58:59
02.11.2015
Bukaj
-> Přema: To je úplná klasika s tím lakem - z mnoha MBček, které mi prošly rukama byla většina přelakovaných a původní lak místy zachován bez poškození a gumy oken, kliky dveří a další díly byly při lakování jen zamaskovány, nikoli zcela demontovány. Postup na "celolak" v osmdesátých letech byl asi všude stejný... 3

Jinak co jsem koukal do několika TP, které tu mám, tak z razítek o tankování jsem vyčetl:

8.10.90

13.10.1990

13.X.

16.10.

20.října 1990

27.10.

Všechny původní TP od osobáků tam ten záznam o tankování mají a matně si vybavuji, že jsem tehdy s mámou jel natankovat plnou nádrž, ale už nevím, jaký byl konkrétní důvod...



Co přesně to bylo za "akci", by si mohl pamatovat třeba Jožka

4
22:55:09
02.11.2015
Přema
-> Bukaj: to datum sedí, 25.10. 1990 už jsem se lekl jestli to není nějaké značení stříkání kastle, mám ji totiž nepochopitelně lakovanou kdo ví proč... přitom původní lak je pod tím bez jakéhokoliv broušení....
22:01:00
02.11.2015
Bukaj
-> Tabi: -> Chali:

Tak, tak. Psalo se tam tankování - někdy po prázdninách roku 1990 byl benzín na příděl (25 litrů)...
21:17:17
02.11.2015
Chali
-> Přema: Jeden čas byl benzín zapisován do TP,myslím že byl omezenej na 25l na měsíc.
21:11:25
02.11.2015
Tabi
-> Přema: Myslím,že to značí BA-benzín automobilový 25L.4 Mám to taky v některých TP.
20:47:45
02.11.2015
Přema
Chlapi, v techničáku u celková oprava motorového vozidla napsána zkratka BA-90 za tím něco 25(nejspíš) a možná něco jako podpis... Někdo kdo by věděl co to znamená?
20:02:15
02.11.2015
Petr98
-> kája: Nee, nic 8
19:32:44
02.11.2015
kája
Chci se zeptat moje š 1100 mb má podvolantem cyklovač stěraču ! A když dám blinkr tak to vydává zvuk letadla před pádem . Je něco s toho originál ? 1
18:55:16
01.11.2015
Jozka
-> MimiMB: Stejný úplně nejsou (přední Š100 mají menší rozvor koleček - ale nejsem si jistej, jestli úplně všechny ročníky), ale jsou záměnný. Samozřejmě se liší taky potahy.
18:52:04
01.11.2015
Bukaj
-> MimiMB: Sedačky záměnné jsou, ale stejné nikoli.
18:49:00
01.11.2015
MimiMB
ahojte sedačka z kila je rovnaká ako z litra? mám dve predné proste všetky aj zadné
22:51:58
23.10.2015
Přema
-> Tabi: já v tom naštěstí ještě nic nehledal... jsem ve fázi demontáže...
20:37:46
23.10.2015
Tabi
-> Přema: Pěkná elektroinstalace.1 Když v tom pak člověk něco hledá,tak je to někdy asi dost zajímavé.4
20:03:10
23.10.2015
Přema
-> sliwowitz: Můžeš být v klidu 3 já tam mám od bývalého majitele tohle....



A to ještě pořád nevím na co všechno to slouží :D v různých polohách a kombinacích to dělá něco jiného 3 ale kabely vypadají jako kdyby byly originál...
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Přema vložen 23.10.2015 20:03:10
17:04:29
23.10.2015
sliwowitz
-> Bukaj: ten tahovy tam prave mam, ale chcel by som packovy 1
00:46:55
23.10.2015
Jozka
-> Bukaj 23.10.15 00:31:15: Takovej přepínač si ani nepamatuju, že bych viděl.. a s těma pozičkama v první variantě máš pravdu, přepínač byl kvůli kolaboraci s blinkrama plně obsazenej pouze drátama, obsluhujícíma světýlka.. ale taky se mi nechce hledat schémata.4
00:40:26
23.10.2015
Jozka
-> sliwowitz: Zajímací zjištění.. aktuálně mám v používání těhle přepínačů asi pět a všechny jsou a byly třípolohový, s "0" uprostřed - přitom 1 ks by měl být skoro jistě z 67-ky s pozičkama a s dalším v 68-ce (po dovolenej) jsem ani nehejbal. Ale jestli jsou původní a jestli takhle všechny, to netuším (jsem si akorát jistej, že v autě z ledna 1968 nebyl původně žádnej).
00:31:52
23.10.2015
Bukaj
00:31:15
23.10.2015
Bukaj
-> sliwowitz: V zapojení poziček byla nějaká změna v průběhu výroby. Teď se mi to nechce hledat ve schématech, ale mám dojem, že starší provedení mělo pozičky napojeny na páčku blinkrů, jako novodobá koncernová auta a vždy svítila jen jedna strana a i přepínačem šla rozsvítit buď jedna, nebo druhá pozička, novější (od 66?) to měly jak píšeš.



Co se týče vhodného přepínače na mlhovky, tak v jednom MB se mi osvědčil dobový tahový přepínač PAL typ 02-9440.00 - má tři polohy a je to akorát na zapojení:

1-nic

2-přední mlhovka

3-přední + zadní mlhovka

Navíc má shodné uchycení, jako originál pumpička ostřikovačů a i "knoflík" lze vyšroubovat a nahradit třeba knoflíkem z pumpičky, či jiným více či méně dobovým (stejné závity měly PAL spínače až do 90. let...

4
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 23.10.2015 00:31:15
22:53:27
22.10.2015
sliwowitz
K tomu origo prepinacu:



po rozobrati sa da otocenim spodneho bakelitu preskladat do 3 modov:

1. dvojpolohovy - v kazdej polohe spina jeden par kontaktov na rovnakej strane

2. trojpolohovy - ako ad 1. ale pribudne stredna poloha v ktorej su vsetky kontakty rozpojene

3. (vybratim izolatora v packe) trojpolohovy, v stredovej polohe su vsetky kontakty rozpojene, v krajnych su spojene vzdy 3 kontakty - dva na jednej strane a stredovy z opacnej strany. (toto asi nie je uplne koser, lebo prud tecie cez tenku pruzinku v packe)



a otazka znie: v akej zostave sa to pouzivalo origo?

ad 2 - pre auta s pozickami (pozicky-vypnute-hmlovky) - takto som to mal na jednom MB

ad 1 pre auta bez poziciek (vypnute - hmlovky) - na mojej preddovolenkovej '68 su kable pripravene, ale prepinac nebol.



otazka c.2 - hladam podobny 3polohovy prepinac, ktory by siel zapojit takto: 1.vsetko vypnute, 2.zadna hmlovka, 3.zadna + predna hmlovka
19:23:57
22.10.2015
Jozka
-> Bukaj: Jo, ty náhrady ze 70., už s označením 443.etc mají jiný patice.. ale musel bych vysypat krabici ve sklepě..



-> Přema: Ty origo přepínače se zřejmě vyskytovaly i v autech bez poziček - jako "příprava" na mlhovky, která spočívala jen v tom přepínači a kusu divnýho kabelu s bílou izolací. Ale zřejmě nebyly zdaleka ve všech kusech - a export do některých zemí (určitě Švédsko) měl ten přepínač někde kolem popelníku (ale možná ne úplně stejnej).
Extreme Tyres