
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Přema: Myslím,že to značí BA-benzín automobilový 25L.
Mám to taky v některých TP.

Chlapi, v techničáku u celková oprava motorového vozidla napsána zkratka BA-90 za tím něco 25(nejspíš) a možná něco jako podpis... Někdo kdo by věděl co to znamená?
-> kája: Nee, nic 

Chci se zeptat moje š 1100 mb má podvolantem cyklovač stěraču ! A když dám blinkr tak to vydává zvuk letadla před pádem . Je něco s toho originál ? 

-> MimiMB: Stejný úplně nejsou (přední Š100 mají menší rozvor koleček - ale nejsem si jistej, jestli úplně všechny ročníky), ale jsou záměnný. Samozřejmě se liší taky potahy.
-> MimiMB: Sedačky záměnné jsou, ale stejné nikoli.
ahojte sedačka z kila je rovnaká ako z litra? mám dve predné proste všetky aj zadné
-> Tabi: já v tom naštěstí ještě nic nehledal... jsem ve fázi demontáže...
-> Přema: Pěkná elektroinstalace.
Když v tom pak člověk něco hledá,tak je to někdy asi dost zajímavé.


-> sliwowitz: Můžeš být v klidu
já tam mám od bývalého majitele tohle....
A to ještě pořád nevím na co všechno to slouží :D v různých polohách a kombinacích to dělá něco jiného
ale kabely vypadají jako kdyby byly originál...

A to ještě pořád nevím na co všechno to slouží :D v různých polohách a kombinacích to dělá něco jiného

-> Bukaj: ten tahovy tam prave mam, ale chcel by som packovy 

-> Bukaj 23.10.15 00:31:15: Takovej přepínač si ani nepamatuju, že bych viděl.. a s těma pozičkama v první variantě máš pravdu, přepínač byl kvůli kolaboraci s blinkrama plně obsazenej pouze drátama, obsluhujícíma světýlka.. ale taky se mi nechce hledat schémata.

-> sliwowitz: Zajímací zjištění.. aktuálně mám v používání těhle přepínačů asi pět a všechny jsou a byly třípolohový, s "0" uprostřed - přitom 1 ks by měl být skoro jistě z 67-ky s pozičkama a s dalším v 68-ce (po dovolenej) jsem ani nehejbal. Ale jestli jsou původní a jestli takhle všechny, to netuším (jsem si akorát jistej, že v autě z ledna 1968 nebyl původně žádnej).
-> sliwowitz: V zapojení poziček byla nějaká změna v průběhu výroby. Teď se mi to nechce hledat ve schématech, ale mám dojem, že starší provedení mělo pozičky napojeny na páčku blinkrů, jako novodobá koncernová auta a vždy svítila jen jedna strana a i přepínačem šla rozsvítit buď jedna, nebo druhá pozička, novější (od 66?) to měly jak píšeš.
Co se týče vhodného přepínače na mlhovky, tak v jednom MB se mi osvědčil dobový tahový přepínač PAL typ 02-9440.00 - má tři polohy a je to akorát na zapojení:
1-nic
2-přední mlhovka
3-přední + zadní mlhovka
Navíc má shodné uchycení, jako originál pumpička ostřikovačů a i "knoflík" lze vyšroubovat a nahradit třeba knoflíkem z pumpičky, či jiným více či méně dobovým (stejné závity měly PAL spínače až do 90. let...

Co se týče vhodného přepínače na mlhovky, tak v jednom MB se mi osvědčil dobový tahový přepínač PAL typ 02-9440.00 - má tři polohy a je to akorát na zapojení:
1-nic
2-přední mlhovka
3-přední + zadní mlhovka
Navíc má shodné uchycení, jako originál pumpička ostřikovačů a i "knoflík" lze vyšroubovat a nahradit třeba knoflíkem z pumpičky, či jiným více či méně dobovým (stejné závity měly PAL spínače až do 90. let...

K tomu origo prepinacu:
po rozobrati sa da otocenim spodneho bakelitu preskladat do 3 modov:
1. dvojpolohovy - v kazdej polohe spina jeden par kontaktov na rovnakej strane
2. trojpolohovy - ako ad 1. ale pribudne stredna poloha v ktorej su vsetky kontakty rozpojene
3. (vybratim izolatora v packe) trojpolohovy, v stredovej polohe su vsetky kontakty rozpojene, v krajnych su spojene vzdy 3 kontakty - dva na jednej strane a stredovy z opacnej strany. (toto asi nie je uplne koser, lebo prud tecie cez tenku pruzinku v packe)
a otazka znie: v akej zostave sa to pouzivalo origo?
ad 2 - pre auta s pozickami (pozicky-vypnute-hmlovky) - takto som to mal na jednom MB
ad 1 pre auta bez poziciek (vypnute - hmlovky) - na mojej preddovolenkovej '68 su kable pripravene, ale prepinac nebol.
otazka c.2 - hladam podobny 3polohovy prepinac, ktory by siel zapojit takto: 1.vsetko vypnute, 2.zadna hmlovka, 3.zadna + predna hmlovka
po rozobrati sa da otocenim spodneho bakelitu preskladat do 3 modov:
1. dvojpolohovy - v kazdej polohe spina jeden par kontaktov na rovnakej strane
2. trojpolohovy - ako ad 1. ale pribudne stredna poloha v ktorej su vsetky kontakty rozpojene
3. (vybratim izolatora v packe) trojpolohovy, v stredovej polohe su vsetky kontakty rozpojene, v krajnych su spojene vzdy 3 kontakty - dva na jednej strane a stredovy z opacnej strany. (toto asi nie je uplne koser, lebo prud tecie cez tenku pruzinku v packe)
a otazka znie: v akej zostave sa to pouzivalo origo?
ad 2 - pre auta s pozickami (pozicky-vypnute-hmlovky) - takto som to mal na jednom MB
ad 1 pre auta bez poziciek (vypnute - hmlovky) - na mojej preddovolenkovej '68 su kable pripravene, ale prepinac nebol.
otazka c.2 - hladam podobny 3polohovy prepinac, ktory by siel zapojit takto: 1.vsetko vypnute, 2.zadna hmlovka, 3.zadna + predna hmlovka
-> Bukaj: Jo, ty náhrady ze 70., už s označením 443.etc mají jiný patice.. ale musel bych vysypat krabici ve sklepě..
-> Přema: Ty origo přepínače se zřejmě vyskytovaly i v autech bez poziček - jako "příprava" na mlhovky, která spočívala jen v tom přepínači a kusu divnýho kabelu s bílou izolací. Ale zřejmě nebyly zdaleka ve všech kusech - a export do některých zemí (určitě Švédsko) měl ten přepínač někde kolem popelníku (ale možná ne úplně stejnej).
-> Přema: Ty origo přepínače se zřejmě vyskytovaly i v autech bez poziček - jako "příprava" na mlhovky, která spočívala jen v tom přepínači a kusu divnýho kabelu s bílou izolací. Ale zřejmě nebyly zdaleka ve všech kusech - a export do některých zemí (určitě Švédsko) měl ten přepínač někde kolem popelníku (ale možná ne úplně stejnej).
-> Bukaj: tenhle podle bývalého majitele by teoreticky měl být na zapínání elektrické vrtule na chladiči(kterou nepřidal k autu)... otázka- nechat a napojit na to něco nebo oddělat a zavařit díru...
-> Přema: Tohle origo přepínač není, origo byl podobný, ale s plastovou páčkou...
Na této fotce v druhé řadě shora třetí zleva www.i-bazar.cz/pictures/. ../prepinace-a-spinace-na- skoda-1000mb-a-dalsi-veter any-1501693.jpg
Na této fotce v druhé řadě shora třetí zleva www.i-bazar.cz/pictures/. ../prepinace-a-spinace-na- skoda-1000mb-a-dalsi-veter any-1501693.jpg
Pákový přepínač? mám tam tohle... té díry vedle si nevšímejte to vůbec netuším co to tam mělo být a přijde to zadělat nebo tam dát novodobou zásuvku ale každopádně upravit... problém je pokud je to origo přepínač k čemu může být protože pozičky na zadních sloupcích můj model nemá...
-> Jozka 21.10.15 22:28:51: Ale z výroby měly snad všechna MB (nejsem si jist u prvních modelů) tento typ regulátoru. Novější regulátory byly dodávané, coby n.d. a patici též neměly vždy stejnou - ty novější měly patici uzpůsobenou pro 100/110 (3 díry) a navíc ještě díru uprostřed na použití do MB... skoda-mb.prekladys.com/im
ages/bz_detail_rele.jpg
-> Petr98 21.10.15 22:34:47: Přesně tak
-> Jozka 21.10.15 22:44:44: Tak, tak. Pákový přepínač pod palubkou se montoval do modelu 68 (poziční světla), od modelu 68 už byla jen díra na něj. Zásuvka, myslím, byla příplatková výbava...
-> Petr98 21.10.15 22:34:47: Přesně tak

-> Jozka 21.10.15 22:44:44: Tak, tak. Pákový přepínač pod palubkou se montoval do modelu 68 (poziční světla), od modelu 68 už byla jen díra na něj. Zásuvka, myslím, byla příplatková výbava...
-> Přema: Zespoda palubky vlevo byly origo mám dojem nejvíc dva otvory - i ten přepínač může být origo, býval tam (různě zapojenej).
-> Přema: Patri tam pouze pumpicka. Dalsi diry pribyvaly s povinnoti zadni mlhovky a jeji kontrolky.
-> Bukaj 20.10.15 20:28:25: To je možná nejstarší provedení - ale "klasickým" bych ho teda asi nenazval..
E: Uchycení, resp. "patici" mají všechny varianty stejnou, jak moc se liší střeva, to netuším - bohužel i označení typu je stejný. A běžně se vyskytovaly i kusy s obtiskama v němčině.

E: Uchycení, resp. "patici" mají všechny varianty stejnou, jak moc se liší střeva, to netuším - bohužel i označení typu je stejný. A běžně se vyskytovaly i kusy s obtiskama v němčině.
-> Tabi: Tak tam dole mám spolu se zásuvkou ještě asi další 2-3 díry a na jedné je namontovaný nějaký přepínač... jinak vidím že na fotce jsou na palubovce 2 díry.. to bylo origo nebo je origo jen jedna z pumpičkou? já mám 2 ale jsou do toho dané přepínače ze 120ky a pod pravým je ještě malé světýlko..
-> mirecek.666 19.10.15 18:06:07: -> mirecek.666 19.10.15 18:06:07: Zásuvku máš určitě originál.Relé asi jak tady ostatní píšou,ale bylo několik druhů co jsem viděl.Já nemám víčko chycené dvěma šroubky z přední strany,ale dole na delší straně viz foto a teď nevím jestli je šroubek i nahoře,to si nevybavuju,musel bych se podívat.Koukni ke mě do karty,mám tam dvě fotky.A všechny ostatní relé co mám doma jsou stejné až na jedno,které je menší.Dynamo bys měl mít asi taky jako já,můžu se podívat jaké tam mám číslo.Ale dost by mě zajímalo jakou na něm máš vrtulku,máš někde foto dynama?Na fotce úplně vpravo je zásuvka na 12V,přesně na stejném místě jako máš ty.

-> mirecek.666: Originální je snad jen jedno, označený 02-9407.02 (14V 300W), ale existuje v různých provedeních (šroubky, nálepky), později se vyráběly náhrady, už označený jinak a krom toho se na pohled shodných relátek dělalo povícero - měl jsem to kdysi nastudovaný, ale jak v dynamech "nejedu"..
Termosytič za mě spíš ne, ruční je mnohem praktičtější, ale na autě se kterým se jede 4x v létě na sraz delší trasa to není nic proti ničemu a vypadá to pěkně.
Tohle by mělo být původní relé, resp. jedna z variant.

Termosytič za mě spíš ne, ruční je mnohem praktičtější, ale na autě se kterým se jede 4x v létě na sraz delší trasa to není nic proti ničemu a vypadá to pěkně.
Tohle by mělo být původní relé, resp. jedna z variant.
-> mirecek.666:
Tak relé by mělo být klasické MBčkové velké s víkem, chyceným dvěma šrouby M5 zpředu a se základnou se dvěma dírama na přidělání...
Třeba tady v tom inzerátu je to pravé ořechové:
skoda-virt.cz/cz/.../1150 33-dily-1000mb-nova-svetla -rele
Tak relé by mělo být klasické MBčkové velké s víkem, chyceným dvěma šrouby M5 zpředu a se základnou se dvěma dírama na přidělání...
Třeba tady v tom inzerátu je to pravé ořechové:
skoda-virt.cz/cz/.../1150 33-dily-1000mb-nova-svetla -rele
-> Jozka: on vnitřek je celej pěknej:-) jak zjistim který tam přesně patří? Další dilema je jestli termosytič ano či ne
-> mirecek.666 19.10.15 18:06:07: A jakej krásnej tapec na podběhu ještě.. 
E: relé bych možná nějaký doma i vyhrabal, akorát jaký přesně by chtělo vědět.

E: relé bych možná nějaký doma i vyhrabal, akorát jaký přesně by chtělo vědět.
-> Petr98: takže vše v pořádku, ještě relé sehnat:-)
-> mirecek.666: od 9te serie tlustsi kratsi prumer 112mm
-> Petr98: takle vymožený už v tý době byli:-D to jsem rád, další originál na originálním autě. Pak bych měl ještě jeden dotaz. Dá se nějak podle roku výroby určit, jaký dynamo přijde do tohodle ročníku? Jestli to užší nebo ten tlustší typ? Doufám, že ten tlustší, protože jsem ho nedávnou koupil:-)
-> mirecek.666: Origo 

takle vypadá samec co do ní přijde. Náhodou jsem ho doma našel, tak z toho vytvořím uni zásuvku na nabíječku atd
Je možný že tahle zásuvka v 1000MB Deluxe rok 1968 je originál? V dalších autech co mám (66 a 67) neni ani díra pro ní
-> Bukaj: Bych to zkusil.. pokud prošly "harmonika" ručním testem (ovšem protokol z dobového testeru, který tahle firma taky vyráběla, by byl stylovej).
-> Jozka:
Já jen, že jsem je zachránil od kamaráda (z tyrkysové 68), který je chtěl po renovaci vyhodit.
Minimálně jako zajímavý dobový artefakt a "na omak" mi fakt přišly solidně funkční, tak váhám, jestli je jen uložím "na někdy", nebo je mám nějak vyšlechtit a otestovat na nějakém MB
Já jen, že jsem je zachránil od kamaráda (z tyrkysové 68), který je chtěl po renovaci vyhodit.
Minimálně jako zajímavý dobový artefakt a "na omak" mi fakt přišly solidně funkční, tak váhám, jestli je jen uložím "na někdy", nebo je mám nějak vyšlechtit a otestovat na nějakém MB

-> Bukaj: Dobově to nebyla špatná značka.. kamarád je míval na kile (vyndaný z nějaký "západní" bouračky - ale jestli přední nebo zadní, to fakt už netuším), zkusím se zeptat..
Pánové, když už tady někdo zmínil tlumiče - mám z jednoho vývozního (a o tři roky později navrátivšího se) MBčka zadní tlumiče BOGE - made in W. Germany. Máte někdo nějaké reference na ně? Připadají mi po těch letech stále funkční a vzhledově podobné origo PALům, které nic moc nevydržely (alespoň ty s plechovou krytkou)...
-> Pavel P..: Doporučoval/nedoporučoval
. Za zavolání nic nedá. Kdysi jsem tu napsal o jeho cenách a od té doby mi nechce nic prodat 

-> Petr98: No zrovna toho Janečka z Chlumce bych moc nedoporučoval..... Ledr a Krejčík jsou aspoň solidní....
čau, scháním klidně starší hp tlumiče na škoda favorit/felicie nevíte kdo by je měl a kolik by za ně chtěl?
-> Petr98: nejhodnejší ukládám
-> orf:
Krejčík Praha 602271336
Ledr Vamberk 602467222
Janeček Nepolisy (chlumec nad cidlinou) 603110840
Krejčík Praha 602271336
Ledr Vamberk 602467222
Janeček Nepolisy (chlumec nad cidlinou) 603110840
-> Jozka: 

-> Petr98: tož kucí pošlete odkazy či nějaký kontakt at nejsem tak mimo. 

-> Petr98: Ale -> Bukaj: už dotahuje..

-> orf: to jsou majitele a prodejci asi nejvybavenejsich mototechen u nas. 

-> orf:
A taky proto ti připadá divný, že různý díly na starý škodovky jsou "běžně dostupný".. 


