
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
23:29:10
18.11.2015
18.11.2015

Jozka
-> Bukaj:
Mám začít hledat nějaký ten svařovací stroj/zdroj ?

23:27:23
18.11.2015
18.11.2015

Bukaj
-> Jozka: Takže budu shánět víc "troskových" slunečních clonek...

23:13:32
18.11.2015
18.11.2015

Jozka
-> Bukaj: Ono taky ne všechno jde v dnešních surovinách napodobit zcela přesně.. Třeba poslední poznatek k polštářkům madel (jak jsem "nakoupil" u odborníků, tak prodávám): přesná replika asi dnes nepůjde, klasický dobový PVC originálu je dneska kvůli zlotřilým chloridům údajně na indexu a bohužel to byla právě ta složka, která usnadňovala (nebo dokonce umožňovala v téhle aplikaci) vysokofrekvenční svařování při původní výrobě.. Takže svařovací mašina by se u nás v okolí ještě snad i našla, formy by se daly, lisy obuvnický na vystřihování taky jsou, ale.. 

23:01:21
18.11.2015
18.11.2015

Bukaj
-> Jozka: -> Petr98:
Mně ty repliky připadají takové víc mléčné (jako ten čirý plast myslím) - oproti originálu, který je i po 40 a více letech průzračnější
A namodralé byly jen některé - ty nejstarší byly prakticky čiré, nebýt v plastu takových šupinek (nevím, zda je to materiálem, nebo technologií, ale třeba sklíčka blinkrů měla ty šupinky téměř všechna, a u prvních modelů byly šupinky ve všech průhledných plastech...
Mně ty repliky připadají takové víc mléčné (jako ten čirý plast myslím) - oproti originálu, který je i po 40 a více letech průzračnější

A namodralé byly jen některé - ty nejstarší byly prakticky čiré, nebýt v plastu takových šupinek (nevím, zda je to materiálem, nebo technologií, ale třeba sklíčka blinkrů měla ty šupinky téměř všechna, a u prvních modelů byly šupinky ve všech průhledných plastech...
20:44:19
17.11.2015
17.11.2015

Fávo forever
-> Petr98: -> Jozka: Děkuji 

10:57:24
17.11.2015
17.11.2015

Jozka
V reálu to takovej rozdíl ani není, obrázek se moc nepovedl..
10:54:46
17.11.2015
17.11.2015

Jozka
-> Fávo forever: Něco jsem našel.. vlevo replika.
K tý barvě bych ovšem poznamenal, že i u originálů kolísala, ty dnešní původní jsou už nejmíň 40 let vystárlý a pozdější hranatý kousky byly tu a tam i modřejší..
K tý barvě bych ovšem poznamenal, že i u originálů kolísala, ty dnešní původní jsou už nejmíň 40 let vystárlý a pozdější hranatý kousky byly tu a tam i modřejší..

09:35:13
17.11.2015
17.11.2015

Petr98
-> Bukaj 17.11.15 00:16:10: Ano, chrom je trochu modřejší. Ale nemůžu porovnat fotkou blinkrů vedle sebe.... Naštěstí mám dost originálů....
09:33:26
17.11.2015
17.11.2015

Petr98
-> Fávo forever: Výhoda repliky širokého úsměvu je v tom, že je oproti blinkrům a céčkám chromovaný povrch, čili je v podstatě jedno, co tam dáš, pokud to bude mít aspoň trochu ucházející tvar 

08:15:30
17.11.2015
17.11.2015

Fávo forever
-> Jozka: Ovšem porovnávací foto by mě zajímalo.
-> Bukaj: Víme
A co replika dílů širokého úsměvu, měl jste ji někdo v rukách? Jako né, že bych po replice čehokoliv toužil, ale asi nebude jiná možnost.
-> Bukaj: Víme

A co replika dílů širokého úsměvu, měl jste ji někdo v rukách? Jako né, že bych po replice čehokoliv toužil, ale asi nebude jiná možnost.
00:16:10
17.11.2015
17.11.2015

Bukaj
-> Fávo forever 16.11.15 21:43:28: Zatím nejpovedenější (z hlediska blízkosti originálu) replika.
I když bych měl výhrady k odstínu plastu, ale já jsem známej rejpal...
I když bych měl výhrady k odstínu plastu, ale já jsem známej rejpal...

23:26:50
16.11.2015
16.11.2015

Jozka
-> Fávo forever: Někam jsem dával porovnávací foto s originálem - ale kam?

23:24:10
16.11.2015
16.11.2015

Fávo forever
-> Jozka: Na mě to právě působí jako velmi slušně odvedená práce, takže asi neodolám ..
díky.

22:55:26
16.11.2015
16.11.2015

Jozka
-> Fávo forever: Mám - a řekl bych, že to jsou velmi dobrý repliky. Přesněji: neumím ohodnotit nastrojení, kupoval jsem v době, kdy dodávali pouze pokovené "podvozky".
21:43:28
16.11.2015
16.11.2015

Fávo forever
Nevím kam to dát, případně prosím o přesun.
auto.bazos.cz/inzerat/... /SKODA-1000MB-kapkovite-bl inkry.php
Máte s tím někdo zkušenosti?
auto.bazos.cz/inzerat/... /SKODA-1000MB-kapkovite-bl inkry.php
Máte s tím někdo zkušenosti?
18:55:24
15.11.2015
15.11.2015

Jozka
-> tukanovec83: Tohle nevím, jsem s alkytonem nikdy nedělal. Chce to ale nějakej leptavej (reaktivní) základ, neb jsou tam "barevné" kovy (zinek, cín atd.). Když jsem dával posledně repasovat chladič, říkal jsem specialistovi, ať se na nátěr vy*ere, neposlechl a už se loupe, aniž bych vůbec namontoval.

18:35:20
15.11.2015
15.11.2015

tukanovec83
-> Jozka: takže můžu s přehledem i na chladič šoupnout alkyton? to by bylo dobrý, nechce se mi to leštit :D
14:53:47
15.11.2015
15.11.2015

Jozka
-> tukanovec83: Chladiče byly snad vždycky v sérii černý.. leštění je tuning. Koukni sem, Milan to má víceméně origo: skoda-virt.cz/cz/.../1403
-zralous-1000mb
Vaničky vyměnit jdou, ale jestli úplně univerzálně, tj. stará na všechny novější, to si netroufám tvrdit.
Ohledně vybarvení nápravy se u tohohle ročníku můžeš z tý nudný černý i rozšoupnout - třeba na béžový štíty brzd nebo spojovačku, protože tehdy to moc jednotný nebylo.
Vaničky vyměnit jdou, ale jestli úplně univerzálně, tj. stará na všechny novější, to si netroufám tvrdit.
Ohledně vybarvení nápravy se u tohohle ročníku můžeš z tý nudný černý i rozšoupnout - třeba na béžový štíty brzd nebo spojovačku, protože tehdy to moc jednotný nebylo.

14:34:29
15.11.2015
15.11.2015

tukanovec83
Zdar, mám dva dotazy, jak by měl vypadat chladič na můj rok 66, 9 serie? Chtěl bych vrch vyleštit, a spodek a boky normálně do černýho alkytonu, plech taky černej. Jak by to mělo vypadat origo včetně barev?
Ještě jsem přemýšlel, že teď tam mám chladič, s víčkem u strany ze stovky, kterej tam dal původní majitel zřejmě kvůli vyšší účinnosti. Tak že bych si nechal přeletovat jen vrchní díl s víčkem uprostřed, aby to vypadalo origo. Ale nevím jestli to takhle bastlit a jestli to vůbec pujde....
Dál dělám přední nápravu, tak bych chtěl vědět, jakou má opět mít origo barvu. Čepy řízení i spojovačku dám bez mazniček, taktéž čepičky nabojů dám bez mazniček, jen excentry dole dám origo s ložiskem, ne ty nový gumový.
Díky za rady
Ještě jsem přemýšlel, že teď tam mám chladič, s víčkem u strany ze stovky, kterej tam dal původní majitel zřejmě kvůli vyšší účinnosti. Tak že bych si nechal přeletovat jen vrchní díl s víčkem uprostřed, aby to vypadalo origo. Ale nevím jestli to takhle bastlit a jestli to vůbec pujde....
Dál dělám přední nápravu, tak bych chtěl vědět, jakou má opět mít origo barvu. Čepy řízení i spojovačku dám bez mazniček, taktéž čepičky nabojů dám bez mazniček, jen excentry dole dám origo s ložiskem, ne ty nový gumový.
Díky za rady
21:20:58
12.11.2015
12.11.2015

Jozka
-> Petr98: Tak já už v paměti věci, který se dají najít a který tak úplně nepotřebuju vědět, nedržím, aby se vešly věci, který naopak potřebuju..

21:13:48
12.11.2015
12.11.2015

Petr98
-> Jozka: To jsou hodiny v knizkach 

21:09:06
12.11.2015
12.11.2015

Jozka
-> Petr98: Takovou paměť zas nemám..

19:03:53
12.11.2015
12.11.2015

Petr98
-> Jozka:
z 13 na 12mm

10:29:51
12.11.2015
12.11.2015

Jozka
-> Martin14: Zesilovala se tloušťka stěny - zmenšením průměru díry.
09:29:34
12.11.2015
12.11.2015

Martin14
-> Petr98: A jaký byl teda rozdíl čepu mezi 1-3 série oproti ostatním? V katalogu jsou uvedeny jiná čísla pro pístní čep po 4té sérii. Jelikož písty zůstaly stejné a pouzdro taky tak se to lišilo jen délce nebo síle stěny toho čepu?
21:11:43
11.11.2015
11.11.2015

Petr98
-> Fávo forever: Ja taky 

20:17:09
11.11.2015
11.11.2015

Fávo forever
-> Petr98: Ola-la, žil jsem v omylu 

20:11:02
11.11.2015
11.11.2015

Petr98
-> Fávo forever: Vsechny ;-)
20:01:27
11.11.2015
11.11.2015

Fávo forever
Pánové, nevíte někdo, do kolikáté serie měly motory v MB 18mm pístní čep?
23:45:23
06.11.2015
06.11.2015

Jozka
-> Václav Kršek: Za 40 tisíc by nepopraskaly - ale za pár let postávání by mohly naoxidovat tak, že by srostly s paticema a přestaly fungovat..
21:18:34
06.11.2015
06.11.2015

Milan 136
-> Václav Kršek: tak těch 40 to taky asi nenajelo za dva roky ne?
21:02:26
06.11.2015
06.11.2015

Václav Kršek
-> Jozka: No mě to taky udivilo, dvouvláknovky v hlavních reflektorech jsou normálně Tesla, ale vše ostatní právě Philips.. docela pochybuju že by během 40 tkm popraskalo tolik žárovek...zejtra se podívám do zadních světel co v nich najdu
19:21:12
06.11.2015
06.11.2015

Jozka
-> Václav Kršek: Všechny možný komponenty se dodávaly i ze zahnívajícího Západu, když socialistický průmysl nestíhal - nebo ještě neuměl.. Ale zrovna o žárovkách jsem nikdy neslyšel a to ani do exportních aut.. v tomhle sortimentu se celkem dařilo (až do nástupu halogenových)..
18:53:18
06.11.2015
06.11.2015

Bukaj
-> Václav Kršek: Pochybuji o tom. Možná měl majitel příbuzné v BRD, ale z výroby vše Tesla...
18:39:56
06.11.2015
06.11.2015

Václav Kršek
Kluci, dneska jsem rozebíral přední světla na vraku 1100 MB vyrobené v únoru 1969, a docela mě překvapilo že parkovačky, a žárovky v předních blinkrech jsou Philips Made in Germany, to auto mělo najeto 40 000 km, téměř origo stav a asi od roku 1994 stálo a nikdo s tím nic nedělal...myslíte že se mohly dávat už ve výrobě?
17:58:08
06.11.2015
06.11.2015

Jozka
-> Bukaj: Sice komplikovaná, ale taky možná varianta.. 

17:50:24
06.11.2015
06.11.2015

Bukaj
-> Přema: A není to tak, že kdysi bylo stříkané komplet auto a pak při výměně blatníků stříkli jenom blatníky, dveře a kapoty? Přední blatníky také asi nebudou původní - když mají díry na nový typ blikačů...
...leda, že by v nějaké etapě života vozu na auto někdo navěsil novější blinkry a pak když sehnal starší typ, tak vrátil Cčka a dírky po novějších blinkrech jenom zaslepil...
...leda, že by v nějaké etapě života vozu na auto někdo navěsil novější blinkry a pak když sehnal starší typ, tak vrátil Cčka a dírky po novějších blinkrech jenom zaslepil...

16:35:19
06.11.2015
06.11.2015

Jozka
-> Přema: Hm, tak jestli vidím a chápu, je stříklá jen střecha a "torpéda" pod oknama - teď mi dává smysl, žes psal jen skelet, což není obvyklý.. No, v tom případě pokud existuje odpověď, dá jí jen průzkum střechy, kterej jsi zmínil hned zkraje..
14:30:08
06.11.2015
06.11.2015

Přema
-> Jozka: pravda v kartě to moc vidět nejde... možná tahle..
edit: tak taky nic... no nějakým způsobem kvalita fotky po vložení na virt degraduje na kvalitu kalkulačky...
edit: tak taky nic... no nějakým způsobem kvalita fotky po vložení na virt degraduje na kvalitu kalkulačky...
06:01:42
06.11.2015
06.11.2015

Petr98
-> Bukaj: ja ho taky jeste nenasel 

23:14:40
05.11.2015
05.11.2015

Bukaj
-> zralous 05.11.15 20:25:11: Paráda - aspoň konečně vidím, jak má vypadat origo plíšek na pružinku táhel dvoukarburace...

22:45:42
05.11.2015
05.11.2015

Jozka
-> Přema: Tam jsem mrk a dle foto se dá leda tak odhadovat, že někdo sundaval zadní blatníky a pak je tam už nazpět nedal úplně správně.
21:50:18
05.11.2015
05.11.2015

Přema
-> Jozka: lakovaná byla jen kastle takže blatníky atd. vyloučený... když tak mrkni do mojí karty možná to půjde poznat na fotkách...
21:42:44
05.11.2015
05.11.2015

Petr98
-> zralous: Paráda 

20:25:11
05.11.2015
05.11.2015

zralous
.
20:24:54
05.11.2015
05.11.2015

zralous
.
20:24:31
05.11.2015
05.11.2015

zralous
.
20:23:54
05.11.2015
05.11.2015

zralous
1000MB/A2
20:22:11
05.11.2015
05.11.2015

zralous
110L/A2
20:21:34
05.11.2015
05.11.2015

zralous
Omlouvám se za odmlku, ale poslední dobou nevím, kde mi hlava stojí.. Přidávám slíbená fota soutěžních motorů..
Ten s odhalenými písty je zřejmě 110L/A2
Ten s dvěma karbci 1000MB/A2 r.1969
Ten s odhalenými písty je zřejmě 110L/A2
Ten s dvěma karbci 1000MB/A2 r.1969