Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3685 příspěvků (zobrazeno 1751 až 1800) od 28.02.2012 do 23.04.2025, založil/a Bukaj
řadit dle data
08:26:19
15.10.2015
orf
-> Bukaj: to máš super já nevím kdo je Krejčík , Ledr a Janeček. 3 3 3
20:55:43
14.10.2015
Bukaj
-> Danster 14.10.15 16:01:59: Jo, s čepem je starší provedení, původní z MBček, nevím, kdy došlo ke zjednodušení výroby, ale myslím, že až u stovek. U všech MB jsem zatím objevil s čepem a ty s prolisem mám nové koupené coby ND. Ty novější mají i užší a tenčí zobáček na vyklapování, takže se lépěji ulomí...3



Jinak sady či samotné písty na 18 mm čep se sehnat dají, Krejčík určitě bude mít, Ledr taky a Janeček nevím, kdo je 3
17:33:51
14.10.2015
Jozka
-> Danster: Všiml jsem si toho náhodou - a můžu jen odhadovat, že ten s čepem (čili složitější) je starší..

-> orf: Sady pro čep 18 mm se v hojném počtu nikdy moc nevyskytovaly a náhradní ojnice 18 mm se s přechodem na 20 mm přestaly vyrábět úplně.
16:01:59
14.10.2015
Danster
-> Jozka 12.10.15 14:51:46: Zajímavý popelníky jsem nikdy nezkoumal. A jaká verze je starší ? Ta s čepem ?
12:26:29
14.10.2015
Petr98
-> orf: jj. Ale ojnice ma Krejcik za litr, takze neni problem. Jinak bude mit Ledr, Krejcik nebo Janecek.
10:41:00
14.10.2015
orf
-> Petr98: všude na inzerátech čep 20 hmm hmm
09:08:40
14.10.2015
Petr98
-> orf: Po nedavne diskuzi a porovnani cisel dilu potrebujes prumer 68 a cep 18mm 4
07:15:28
14.10.2015
orf
kucíí mám na Vás technickej dotaz chci si koupit do foroty go k mojí litrovce, neb už docela kouří. číslo motoru 256177/1 tj. 15.tá série a nemám potucha jaký by měl mít čep atd. neporadíte. tipuji čep 20 vrtání 68 a nebo naco si dát pozor
22:28:45
12.10.2015
Jozka
-> Bukaj: Jo, čep vs. prolis.. 4



1966 byl asi zajímavej rok - vloni na jednom deLuxe taky italský větračky, letos v létě na standartu 1966 pro změnu belgický..
21:57:10
12.10.2015
Bukaj
Jinak co si myslet o trojúhelníkových sklech italské výroby? Na De Luxe 66 jsou tři ze čtyř italské, ale auto je taková splácanina, že těžko říct, z kterého modelového roku pocházejí...7
21:54:24
12.10.2015
Bukaj
-> Jozka: Těch rozdílů je víc, ale asi myslíš čep vs prolis, že? Pak je trochu jinak tvarovaný bakelitový odlitek a i vnitřní hliníkový výlisek...4
14:51:46
12.10.2015
Jozka
Platí. Klikovenkovní kila sice mají ještě lisovaný plechový táhla, ale i tak jsou jiný než MB.. tj. uchycení protikusů zámků v karosérii je jiný a kousek jinde.





Jinak zajímavej detail jsem objevil na zadních popelnících.. nejděte rozdíl3
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Jozka vložen 12.10.2015 14:51:46
10:42:46
10.10.2015
Jozka
Pasujou perfektně - akorát nejdou zavřít. Mechanismus klik a vše kolem nich je totiž úplně jiný a tak se při takový záměně řeže do B sloupků a čel zadních blatníku.
10:10:14
09.10.2015
Danster
-> zralous: Moc zajímavý ty A2 motory, další fotky určitě dávej4
06:36:07
09.10.2015
Bukaj
-> zralous: Člověk tu chvilku není a pak se nestačí divit...9

Gratuluju a někdy se budu zase muset přijet pokochat...1
22:54:39
08.10.2015
Jozka
-> zralous: Jo, /5 = 110L.
21:31:46
08.10.2015
Petr98
-> zralous: Dávej, rád se přiučím(e) 4
21:26:39
08.10.2015
zralous
Dnes objeven další motor, resp. polomotor bez hlavy, také značen A2, ale už /5.. Tudíž 110? Kdyby byl zájem mohu blejsknout písty.
06:00:02
08.10.2015
Petr98
05:59:20
08.10.2015
Petr98
-> tukanovec83: slonova kost, dnesni RAL 1015
21:03:11
07.10.2015
Milan 136
-> Jozka: 3
20:58:37
07.10.2015
Jozka
-> Milan 136: Ty díry jsou velký proto, aby měly šanci se setkat..3
19:42:25
07.10.2015
tukanovec83
Zdravím, často diskutovaná otázka :)



Jakou barvu na ráfky na š1000 1966, říjen, žábrovka v profilu? :) díky případně foto s odstínem a kodem barvy.
19:41:43
07.10.2015
Milan 136
-> Petr98: děkuji pěkně. Rezavý M4ky tam byly, ale ty díry mi přišly celkem velký
16:40:13
07.10.2015
Petr98
-> Milan 136: 8ks sroubku s pulkulatou hlavou, chromovane M4x10
08:45:16
07.10.2015
Milan 136
Chlapci znali, prosim radu. Jakej rozmer sroubku patri na mrizku zadniho cela?
22:19:20
05.10.2015
Jozka
-> zralous: 52 A já s tím číslovacím infem budu prudit pamětníky.. 3



E: Ono se v těch knihách hledá blbě, v řadě jsou jen narazítkovaný jen kastle, motory jsou nadrásaný propiskou kolikrát ani ne moc čitelně..
upraveno 1x, naposled 05.10.2015 22:21:09
20:39:33
05.10.2015
zralous
-> Jozka: Taky jsem čekal, že mi prozradí konkrétnější údaje, kdybych měl číslo kastle, dalo by se po autu zapátrat dál. Ale tak až si někdy udělám výlet do Boleslavi, domluvím si termín v archivu a zkusím i ostatní resty co mi doma leží vyhledat sám6 Jak píšeš důležitá je potvrzená informace o fabrické úpravě.
19:03:35
05.10.2015
Jozka
-> zralous: Super - ale děsná škoda, že nenašli to auto, protože by mě hrozně zajímalo, jestli v kolonce "zákazník-místo určení" je ta spešl dílna, co shořela, anebo "Švýcarsko".



E: Ale hlavně, že je potvrzená ta A2, to mi přijde jako docela slušná rarita - jen ten květen moc neznamená, na po sobě jdoucích autech lítají čísla motorů ve stovkách sem tam (ale na tom nakonec vlastně vůbec nesejde).
upraveno 1x, naposled 05.10.2015 19:07:24
18:46:06
05.10.2015
Petr98
-> zralous: 171
18:43:16
05.10.2015
zralous
Přišla odp. z muzea: ano, takovýto motor se vyráběl a byl určen pro soutěžní vozy v kategorii A2.

Jedná se o rok 1969. Toto konkrétní číslo jsme bohužel nedohledali - ale protože jde o knižní evidenci s mnoha tisíci záznamy, kdy hlavním evidenčním znakem a třídícím kritériem bylo číslo karoserie nikoli motoru, je možné, že jsme ho jen přehlédli.

Motor s číslem o 1 vyšším (končí 695) byl vyroben v květnu 1969.
23:27:35
01.10.2015
Jozka
-> zralous: OK - zkusím ho i zaúkolovat, jestli by třeba něco nezjistil po svých známostech..
23:00:36
01.10.2015
zralous
-> Jozka: víc hlav víc ví.. Vezmi!!
22:55:26
01.10.2015
Jozka
-> zralous: Přijedu mrknout určitě - ale to abych sebou vzal alespoň kámoše, kterej dobově jezdil 120S..3
22:18:54
01.10.2015
zralous
-> Jozka: Až se mi to podaří přivézt, tak přijedeš na návštěvu4 Je to 6ks motorů 3 převodovky s poloosami a rameny a 3 přední nápravy. Z toho bezpečnš vím, ,že od každého kus patří k té 110L rallye
22:05:55
01.10.2015
Jozka
-> zralous: Třeba řádně zkodumentovat.. úprava A2 měla Purolator filtry bokem skoro od začátku, takže asi i tyhle, ale o jinak o tý poslední sérii závodních MB moc info není - akce skončila v plamenech a pak hned přišly 110L rallye.
20:55:24
01.10.2015
zralous
-> Jozka: Dnes jsem motor prohlédl ještě jednou, má dokonce oddělený olejový filtr s tlakoměrem a myslím, že k němu mám i převodovku s rameny. Když jsem to tenkrát nakládal, přišlo mi divné že by převodovka s nízkými rameny měla lyži na ochranu diferáku. Předpokládal jsem že patří k té 110, ale teď mi to dává smysl.
19:27:20
01.10.2015
Jozka
-> zralous: Fakt asi jedině muzeum.. jsem dneska zkoušel pamětníka, kterej měl to A2 MB začátkem 70. jako první auto - a ohledně značení motoru si pamatuje velký kulový 8 / 3.
08:02:54
01.10.2015
zralous
-> Duri: Nerozebral.. Privezl jsem toho celou garaz uz asi pred mesicem a pomalu zjistuju, co je v tom za poklady. Cisla jsem se vsiml nahodou min. tyden, kdyz jsem prohlizel kompletnost dvoukarburace.



Poslal jsem dotaz do Archivu muzea, tak uvidime6
20:05:45
30.09.2015
Petr98
-> zralous: Parádní úlovek 9
15:20:08
30.09.2015
Jozka
-> Duri: To dává smysl.. třeba je to motor z toho emba, co je vyfocený na vedlejší straně.. 3



-> zralous: Napsat do muzea, jestli knihy motorů vydají svoje tajnosti.
15:09:34
30.09.2015
Duri
-> zralous: Ohladom toho motoru, pozeral som do Gerega strana 170, Skoda 1000 MB Rallye A2 model 69

kompresia 10,5 + zmena casovania = +13koni

Zvacsene kanaly +1mm vylestene

silnejsie ventilove pruziny

vypukle 3 kruzkove piesty

...

karburatory (predpokladam ze dva) dostali difuzery 25mm

vyfuk burges



Vzhladom na rok vyroby, by som povedal, ze to moze byt jeden v tych motorov.

Parada :)



Asi si to nemal rozobrate, ci tieto upravy sedia s popisom?
13:14:48
30.09.2015
Jozka
-> zralous: Napadlo mě, že to souvisí - ale bohužel ani nevím, jestli měly MB motory pro závodní účely nějaký extra značení..8
11:03:15
30.09.2015
zralous
-> Jozka: Usuzuji pouze, protoze je motor osazen dvojkarburaci.. Je mozne, ze byl zakoupen jako nahradadni k me 110L Rallye. Byl totiz v konvolutu dilu k ni.
09:19:28
30.09.2015
Jozka
-> zralous: 9 Dobrej objev.. nikdy jsem neviděl - ovšem to číslo je v řadě tak vysoko, že v tý době už se MBG litrový nedělaly.
08:08:14
30.09.2015
zralous
Setkali jste se už někdy s tímto? Předpokládám MBG v úpravě A2
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od zralous vložen 30.09.2015 08:08:14
08:35:52
07.09.2015
Jozka
-> Bukaj: Zrovna ty pruhy koženky ještě nejsem rozhodnutej, zda budu vracet - resp. byl jsem rozhodnutej jako doposud nevracet, ale třeba u X opěradla byl ten pruh ke kostře dosti důkladně na kostru nalepenej. A navíc molitan kolem dokola k pružinovýmu rámu přicvakanej těma drátkama podivnejma - to jsem viděl prvně (a sponkovačku, kterou to páchali, tu bych ani vidět nechtěl).



Ty čtverečky u dveřních panelů jsem našel zatím na všech autech - a když na přes sponky jako těfnění, tak napadaný dole ve dveřích, protože origo na tom "igelitu" nijak zvlášť nedržej. Naše 1968/01 je ovšem měla přilepený celkem dobře a všechny fialový 4.
08:24:01
07.09.2015
Bukaj
-> Jozka: Sranda je třeba ta "odřezková" koženka, používaná jako výztuha pod pružiny sedáků a z. opěradel, případně na tapecy k zakrytí sponek lištičky - i v rámci jednoho vozu tři druhy koženky3



Vidíš, připomnělo mi to další otázku:

Měly všechny tapecy ty sponky zalepené koženkovými čtverečky?

Z mého standarda (1.8.68) jsem vytáhl tapecy bez těch čtverečků. Sice už byly kdysi sundavané (v 86 na lakování), ale nevidím důvod, proč by někdo ty čtverečky odlepoval...
08:13:23
07.09.2015
Jozka
-> Bukaj: Nu, stejně budu muset něco vyseknout.. ono horší bude zvolit čalounickej postup, rozebral jsem několik zadních opěradel v létě a provedením je to co kus, to originál.. 8
07:49:50
07.09.2015
Bukaj
-> Jozka: Tak možné je, že i tento "díl" se měnil v průběhu výroby...
Extreme Tyres