Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3685 příspěvků (zobrazeno 1801 až 1850) od 28.02.2012 do 23.04.2025, založil/a Bukaj
řadit dle data
00:19:26
07.09.2015
Jozka
-> Bukaj: Jsem si taky myslel.. jen jsem teďka vyndal nějaký divný..
23:27:14
06.09.2015
Bukaj
-> Jozka:

Ty gumový kroužky ("průchodky trnu") nové sice nemám, ale 100% je díra konická - s náběhem 4
20:30:09
06.09.2015
Jozka
-> Bukaj: Zřejmě jo.. mě se jen jednou dostala do rukou tyčka, která vypadala, že tu podivuhodnou mrtvolně žlutozelenou někdo na černo natíral dodatečně (auto bylo zkraje roku 1966.



Mám taky dotaz - nenarazils někde na nový "průchodky" trnu zadních opěradel ? Ptám se, že si nejsem jistej, zda je otvor tvarovanej (s náběhem pro kolík), anebo má prostou kulatou díru..
17:26:27
06.09.2015
Bukaj
-> Jozka: Díky.

Udělal jsem hloubkovou sondáž a zjistil jsem, že z pěti řadiček, co tu mám (1x1968, 3x1967, 1x1966, 1x1965) ani jedna není béžová. (Tedy takto: béžové jsou všechny, ale přestříkané na černo (ještě z výroby). Takže je možné, že jich na začátku vyrobili spoustu a posléze je přestříkali na černo. Ale co si vybavuji, tak i 105/120 má řadičky s "béžovým základem" 4 )

Takže na černou tyčku řadičky přešli v AZNP velmi záhy 6
16:58:06
06.09.2015
Jozka
-> Bukaj: Ručka šedobéžová ještě v 16. sérii ještě zcela jistě, řadička černá (dle mých aut) minimálně od 13. série.. Jinak ani MBM z 18. série nemělo černou páku ruční brzdy, ale to má divných dílů povícero.
16:16:33
06.09.2015
Bukaj
-> Petr98 29.07.15 16:32:18: Nevím, jak u prvních MB, ale ve voze z roku 65 (pravděpodobně 6. série, ale nevím jistě - nedochoval se štítek ani motor, jen číslo karoserie 063xxx) byl motorek 09-9421.84 (dle výrobního čísla ZU 1164 vyroben v září 65) - už s novým typem víka s přídržným perem a ventilátorkem, silentblok lakován šedě (později černé silentbloky) - s nožovými fastony, ačkoli na přístrojovce byly ještě hvězdicové konektory...

Edit: a pokud dobře vidím, tak druhé písmeno výrobního čísla Tvého motorku je R, což by odpovídalo roku výroby 1962...
upraveno 1x, naposled 06.09.2015 16:21:59
16:06:10
06.09.2015
Bukaj
Přátelé, kamarádi...

...vracím se opět k tématu "barva řadicí páky".

Zítra jedu pro nakomaxitované díly a vezu do lakovny palubní desku a páku ruční brzdy a rád bych vzal i pár tyček řadiček...

...dokdy byla řadička béžová a odkdy černá? Dle materiálu, který tu mám k dispozici to vypadá, že páka ručky byla béžová určitě do 16. série, auta modelu 69 už mají černou. Ale páky řadičky byly černé už asi mnohem dřív - tušíte někdo odkdy?
13:23:42
02.09.2015
Bukaj
-> Mr._Nosferatu: Asi ne, 44. týden nebude v srpnu...
13:11:30
02.09.2015
Mr._Nosferatu
Nejsou to náhodou týdny výroby ?
12:34:17
02.09.2015
Bukaj
Na srpnové 68 (také šedá levandulová) mám žlutou voskovkou číslo 44 a hned vedle červenou nějakej ne moc čitelnej klikyhák...
08:14:42
02.09.2015
Petr98
Duben 68 toto:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 02.09.2015 08:14:42
08:03:28
02.09.2015
Jozka
-> Bukaj 01.09.15 22:20:11: Čáranice (často modrý) taky nevím, co znamenaj, navíc jsou naprosto nečitelný.. A krom tapeců a sacího pláště bývaly i jinde.. (celkem na 4 místech ?) jen teď nevím kde..
22:47:25
01.09.2015
Nemky
-> isti: děkuji za tip
22:45:38
01.09.2015
isti
-> Nemky: Je to na predné čelo,časť nápisu SKODA ak s nemýlím.
22:34:07
01.09.2015
Fávo forever
-> Bukaj: Skvělé 6 děkuji.



Neměl by někdo doma navíc ventilové pružiny s klínky k této hlavě? Mám jen horní misky 8 či případně domek termostatu s dlouhým vyústěním k topení.
upraveno 2x, naposled 01.09.2015 22:36:17
22:20:11
01.09.2015
Bukaj
-> Fávo forever: Pravděpodobně ano.



Jinak tušíte někdo, co značí údaje, psané voskovkou pod štítkem na chladičovce? Že by nějaký "podpis" zaměstnance, který dělal výstupní kontrolu? Podobné "čmáranice" voskovkou jsou i zezadu na tapecírunkách a mám dojem, že jsem něco viděl i pod palubní deskou - pokud si to nepletu s 742, kde je to určitě...
22:00:36
01.09.2015
Fávo forever
-> Bukaj: -> Jozka: Takže se jedná o hlavu 1964-65 ?6
07:59:17
01.09.2015
Jozka
-> Bukaj: Rok výroby ? To jsem si nikdy nevšiml.. ale nebyl by na škodu.
02:56:33
01.09.2015
Bukaj
-> Fávo forever: Asi jak píše Jožka - nějaká starší série.

Jinak novější MB hlavy měly mezi 3. a 4. svíčkou vyražený rok výroby (určitě od 1966, možná i dřív?)4
00:30:09
01.09.2015
Jozka
-> Fávo forever: MB OK a nějakej spíš starší odlitek - od 11. série už se nedával pro držák dynama ten svorník.. Novější provedení jsem šlechtil teď nedávno, je i lehce jinak označená..
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Jozka vložen 01.09.2015 00:30:09
21:08:13
31.08.2015
Fávo forever
Detail čísla. 7
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Fávo forever vložen 31.08.2015 21:08:13
21:07:21
31.08.2015
Fávo forever
Prosím místní znalce o identifikaci MB hlavy (má šteftíky na držák filtrboxu). 6
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Fávo forever vložen 31.08.2015 21:07:21
16:33:17
29.07.2015
Petr98
Katalog
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 29.07.2015 16:33:17
16:32:18
29.07.2015
Petr98
Tento je asi na oktavku ne? I podle tech silentbloku....
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 29.07.2015 16:32:18
16:30:54
29.07.2015
Petr98
V katalogu od nulte serie je motorek steracu nakresleny s klasickymi packami. Vzdyt prece jeste packy jeste nebyly ( vsude byly ty kulate ruzice) tak to nechapu. Jak to tedy je?
23:51:13
26.07.2015
Václav Kršek
Už jsem našel :) je to v článku Socialistický autosalon (číslo 7/1968) a cituji popis této fotky: '' Vlevo 1000 MB s klasickým motorem, vpravo s rotačním motorem W-414. Funkční vzorek tohoto jednopístového, kapalinou chlazeného motoru o objemu pracovního prostoru 400 ccm a výkonu 40 k při 6000 ot/min postavili v Ústavu pro výzkum motorových vozidel v Praze. Patrně zůstane pouze u pokusů.''

To je bohužel vše co se tam o wanklu ve škodovce píše. Za zmínku snad stojí že v NDR v té době připravovali Wankel do trabanta :)
23:29:26
26.07.2015
Václav Kršek
Tuto fotku s i článkem bych měl mít v časopise Věda a technika mládeži :) zkusím to najít
16:20:23
24.07.2015
Danster
-> Petr98: Jo máš pravdu je to tam 4 Hold jak tam není fotka tak jsem si myslel že to v ní neni..



-> Jozka: Ono je i možný že to byla nějaká jiná dobová publikace, ale ty obrázky mi docela uvízli v hlavě 1
11:56:45
24.07.2015
Petr98
-> Danster: taky jsem si myslel, ze to v zadne knizce neni, ale je. Na strane 106 v "legendarni skoda 1000 mb"
10:46:14
24.07.2015
Jozka
-> Danster: SM z týhle doby mám docela načtený.. ale pravda, několik málo čísel mi opravdu chybí.. Když jsem pátral v paměti, tak zmínka že "něco možná někdy bude" byla spíš ve VTM nebo Téčku a bez foto.
10:11:58
24.07.2015
Danster
-> Jozka: -> Petr98: Taky jsem o tom věděl myslím že v nějakým starým Světu motorů o tom byl článek.4 Ale je fakt že v těch knížkách o MBčkách o tom není ani zmínka.8
09:05:30
24.07.2015
havlik
-> Jozka: -> Petr98: tak já za sebe můžu říct že sem to věděl, i sem viděl tyhle fotky. Ale už sem je dlouho nemohl najít.
09:02:14
24.07.2015
Petr98
Musim se poopravit. Zdroj facebook (skoda news)
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 24.07.2015 09:02:14
08:38:54
24.07.2015
Jozka
-> Petr98 24.07.15 06:26:16: 9 9 Copak v knížkách, ale i dobově na veřejných informačních kanálech ticho po pěšině.. zírám.
07:52:16
24.07.2015
francomk
-> Petr98: Príspevok pred fotkami som nečítal 40

-> MOLSO: Huš! 3
06:46:54
24.07.2015
MOLSO
-> francomk: sa ti niekto postavil na kabel ? 3
06:39:54
24.07.2015
Petr98
-> francomk: no vzdyt to pisu 4
06:28:18
24.07.2015
francomk
-> Petr98: Zdá sa mi to, alebo to vypadá na wankel? 40
06:28:08
24.07.2015
Petr98
A ani v jedne knizce ani zminka 8
06:27:34
24.07.2015
Petr98
06:27:08
24.07.2015
Petr98
06:26:16
24.07.2015
Petr98
06:19:39
24.07.2015
Petr98
Vedeli jste, ze mezi lety 64 az 67 se do embecek namontovalo prototypove 10 motoru wankel? Slysim to dneska prvne. 400ccm 35-42 koni. 9
21:20:36
05.07.2015
Petr98
-> Martin14: Však ty jsem myslel. M10 na hlavě člověče ani nevím, na kolik se utahujou. Ale mám tušení (ale nechci kecat) že tam byla později inovace na 17ku šestihran. Ale to spíš bude vědět Jozka nebo Bukaj.
19:54:34
05.07.2015
Martin14
-> Petr98 04.07.15 18:34:15: Ano utahuje se ale ne matice co ma velikost tela M8 ale zavit M10. M8 na 25Nm se utahuji matice jen pod svickama.
18:34:15
04.07.2015
Petr98
-> Martin14: M8 na hlavě válců se utahuje na 25 Nm.
21:59:55
03.07.2015
Martin14
-> Petr98: Tu sedmou sérii mám z katalogu ND. Nevím jak moc je to pravda. A dají se ještě někde sehnat? Nebo je nutné si je udělat? Přeci jen 50Nm na M8 je trochu dost.
15:48:54
03.07.2015
Petr98
-> Martin14: Myslíš jako matka M10 a šestihran 14mm? Ano tak to má být. Ale nevím teda, jestli až do 7 série...
15:16:03
03.07.2015
Martin14
Zdar nevíte zda matice na dotažení hlavy válců na prvních 7 sérií jsou všechny odjakživa M10 spoj ale tělo matice M8? Katalog píše pouze M10 matice a reference na CSN mi google nasel jen šestihrannou nízkou, ale to co jsem sundal byl tenhle paskvil. Ten mix mi dává smysl jen na spoje pod víkem válců kde je málo místa. Ale i tam to jde vyřešit trubkovým klíčem.
19:00:08
30.06.2015
Danster
-> Petr98 29.06.15 11:22:50: Určitě by byl zájem, 3sady bych bral 4
Extreme Tyres