Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3686 příspěvků (zobrazeno 1851 až 1900) od 28.02.2012 do 25.04.2025, založil/a Bukaj
řadit dle data
19:00:08
30.06.2015
Danster
-> Petr98 29.06.15 11:22:50: Určitě by byl zájem, 3sady bych bral 4
23:53:57
29.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Barevnost a tloušťka u mých zásob bude asi daná tím, že se (už podle tvaru kovových částí) nejedná o origo díly, ale spíš zakázkový věci pozdější. Na druhou stranu ke mě doputovaly vesměs zadara..5
23:21:36
29.06.2015
Bukaj
-> Petr98 29.06.15 11:22:50: Zájem by byl4

Tak dvě až čtyři (pět) sady...1
23:20:29
29.06.2015
Bukaj
-> Jozka 29.06.15 07:45:56: Poznatky z mého skladu:



Všechny mé 122,5 cm bowdeny (6 ks) jsou šedé a mají ty gumy na průchod kolem převodovky.



Všechny mé 112,5 cm bowdeny (7 ks) jsou černé a gumy nemají, přičemž délka lana je shodná s bowdeny 122,5 a bowden je o něco tenčí, než 122,5



Jediný můj bowden 85 cm je šedý.



Bowdeny pro kladkostroj mám příliš hluboko, takže jsem je nevytahoval, ale tuším, že tam byly jak šedé, tak černé, ale byly ještě tenčí oproti výše zmíněným druhům...
11:22:50
29.06.2015
Petr98
Davam do vyroby srouby na vnejsi prahove listy, na vnitrni prahove listy, na uchyceni pozicek, na zamky dveri (zapustne s pulkulatou hlavou)

Samozrejme vsechny s prubeznou drazkou.

Bude mit nekdo zajem? Musi se jich vyrobit hodne.
07:45:56
29.06.2015
Jozka
-> Bukaj: U toho MBB to klame, tam vlna docela i je. Bowden 85 cm byl černej, ty 107/8 asi vesměs taky (nevím jestli úplně všechny) - a žádnej nemá ten pryžovej převlek jako pozdější, jen stočený plechy a mají menší průměr.. Na druhou stranu mám ve sbírce i modrý, tlustý jak prst a přitom asymetrický pro MB kladkostroj. Bohužel na 100% můžu určit jen 122,5 cm kusy, na kterých je mototechní štítek začínající 113- 8
06:44:21
29.06.2015
Bukaj
-> Jozka: A barva bowdenů? Šedá, nebo černá?

Právě mám doma také jeden 85 cm bowden tak jestli to právě není ten správný?

na fotce MBB, cos dával, to vypadá, že tam na bowdenu pod sedákem není vlna, že jde napřímo...
22:35:49
28.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Snažil jsem se "měřit" i s koncovkama kovovejma - a na lana bych potřeboval asistenta,, ale koukaly jen konce, tj. tyčky se závitem na jednej straně a na druhej co dovolila uvolněná pružina. A našel jsem i jedno s bowdenem 85 cm (kterýmu chybělo jedno kování).
21:42:31
28.06.2015
Bukaj
-> Petr98 28.06.15 14:25:52: Jestli náhodou u té 64 nejsou na motorku místo fastonů šroubky, jako na spínači brzdových světel apod - to by vysvětlovalo rozšíření otvoru u novějších modelů - aby tamtudy šly protáhnout konektory...4



-> Jozka 28.06.15 19:34:46: Tak takový bowden tu stejně nemám...

...jak je to měřené? Jenom bowden bez koncovky, nebo s koncovkou? A délka lanka je jaká?
19:34:46
28.06.2015
Jozka
-> Bukaj 28.06.15 14:15:28: Mám tenhle v dosahu jen jeden a zrovna přesně ten správnej.. 5



Dýlky bowdenů vypadají, že by mohly mít 107 - 108 cm..
14:25:52
28.06.2015
Petr98
Treba u motorku steracu je na 64ce malinka dira ( podobna te na vicku tunelu) a na 67ce normalne 18mm jako po celem aute....
14:24:17
28.06.2015
Petr98
-> Bukaj: aha. Diky :-) jinak tedka davam dokupy vsechny pruchodky, co jsou na aute. Je to peklo teda.
14:15:28
28.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Nebo jsem o něco déle listoval ve čtyřech katalozích 3
14:13:25
28.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Jsem to spíš o chvilku dřív přečetl..4
14:11:49
28.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Rychleji píšeš 3
14:11:22
28.06.2015
Bukaj
-> Petr98: Nemám zrovna doma konkrétně ten katalog (mám pro 12. a 13. serii a pak pro 18. až 21.), ale na straně 167 v katalogu 12./13. serie je nalévací hrdlo a pozice 38 jsou gumové kroužky, které drží odvzdušňovací hadici nádrže k hadici nalévacího hrdla...
14:09:01
28.06.2015
Jozka
-> Petr98: Jestli myslíme to samý, tak dvě gumičky (jak ustřižený z motorkový duše), který přidržujou u sebe odvzdušňovací hadičku nádrže s nalévací hadicí..
13:52:43
28.06.2015
Petr98
-> Bukaj: Samozrejme staci. Promin, byl jsem lenoch a bez jakehokoli hledani jsem to tady napsal. Cili - VYRESENO

Spis me tedka zajima: v katalogu pro 14-15 serii, strana 167 a pozice 38. Co to je?
13:26:56
28.06.2015
Bukaj
-> Petr98: Ta fotka, co jsem dával, nestačí?

Vyfotil bych, ale nemám jak dostat fotku z foťáku do kompu... :-/
upraveno 1x, naposled 28.06.2015 13:29:37
11:29:37
28.06.2015
Petr98
Prosim, vyfotte mi nekdo seshora origo deluxovy plech tunelu se spinacem zpatecky. Diky
23:12:54
23.06.2015
Jozka
-> Petr98: Asi že z boku přímo do tunelu to není blbý jako originálně.. 3

-> Bukaj: Bohužel nevím.. ale pod MBF mám asi ještě hozený lana vytažený z kusu, co měl už origo vahadlo - zkusil bych poměřit/porovnat, ale až tak ve čtvrtek 10
22:46:19
23.06.2015
Petr98
-> Bukaj: Díky, deklíky mám, i jsem na ně koukal. Nevím, proč jsem si myslel, že je dírka z boku tunelu 71
22:36:31
23.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Díky4

A délku toho "správného" bowdenu bys nevěděl?

-> Petr98 23.06.15 17:45:36: Jak píše Jožka - kablík vede blbě kolem pojezdu sedačky nahoru k víčku s jezdcem clonky a ve víčku je dirka odhadem tak 8 mm, v ní gumová průchodka a skrz ní jdou dovnitř kablíky. Na "de luxe" víčku je krom této dirky ještě velký oválný otvor a dvě malé dirky na přichycení a naštelování spínače...
20:14:02
23.06.2015
Petr98
-> Jozka: Ja si sakra nepamatuju jak jsem deluxu rozebiral a ani jsem si to nevyfotil.
19:22:14
23.06.2015
Jozka
-> Petr98: Jsem viděl vstup jen skrze víčko (co je na něm jezdec clony) = luxový se dvěma otvory - seřizovacím a pro průchodku kablíku..
17:45:36
23.06.2015
Petr98
Prosim, mohl by mi nekdo vyfotit popr. omerit dirku pro vstup kabliku do tunelu ke spinaci zpetnych svetel? Diky
07:00:41
23.06.2015
Jozka
Ale jinak se prostup řešil zdárně i kruhovým otvorem cca 15 mm v průměru a jeho vy- a za-hrdlením.
06:58:58
23.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Ty lanovody jsem řešil taky začátkem století, ale už si nepamatuju, jak jsem pořešil - ale nic jsem nakonec nekrátil, lano pod sedákem má sice oblouk důkladnej, ale fugnuje to.. Fotka je z MBB (= náhradní karosérie).
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Jozka vložen 23.06.2015 06:58:58
23:41:46
22.06.2015
Bukaj
Jak mají poslední modely MB a stovky řešené uchycení lanovodů ruční brzdy v tunelu? Předpokládám, že nějak podobně, jako pravý lanovod u MBček s kladkostrojem, tedy trubku, na konci zúženou, nabodovanou na tunel pod zadními sedáky?

Potřebuji vyřešit ručku u jednoho MB, kde je původní kladkostroj vykuchán (jako u mnoha vozů) a nahrazen novějším vahadlovým systémem, ovšem pro levý lanovod je jen vyseknutá díra do tunelu a lanko drhne o plech. Nehledě na to, že použité stovkové bowdeny (předpokládám, že jsou stovkové) jsou příliš dlouhé a po sedadly je na nich zbytečný ohyb a naopak čouhající lano se závitovou koncovkou je zase moc krátké. 7

Přemýšlím o elegantním řešení a s využitím pravého prostupu lanovou tunelem. Ovšem jaké lanovody použít? Stovkové jsou dlouhé, stodvacítkové ještě delší. Pak jsem v zásobách našel nějaké kratší (ale také dlouhé), které zase mají lano se závitovou koncovkou příliš dlouhé...

...zatím nejschůdnější varianta mi připadá zkrácení bowdenu (nikoli lanka) stovkového lanovodu o cca 5 cm (vyzkoušeno na pokusném lanovodu) - sice i tak bue pod sedáky větší ohyb, ale délka lana v tunelu bue přesně sedět k vahadlovému mechanismu...

...a ještě jak vyřešit ten levý prostup tunelem? Napadá mne využití koncovky/průchodky lanovodu skrz štít brzdy, zvětšit v něm otvor, aby prošla koncovka se závitem M6 a nějak jej přibodovat k tunelu pod správným úhlem...



Mohu tedy pro inspiraci poprosit o fotky, jak má originálně řešené kilo lanovody pod sedáky a prostup do tunelu? Předpokládám, že poslední MBčka to mají stejně...

A délky lanovodů?

Naměřil jsem délky bowdenů (z momentálně dostupných) 84 cm, 111 cm a 120 cm (měřeno od drážky pro segerovku po konec bowdenu).

Ty 120 cm jsou na 742, 111 cm předpokládám, že jsou na kilo?

Přitom ty 120 i 111 mají úplně stejně dlouhé lano, liší se jen v délce bowdenu a pružinky.

A co je ten 84 cm? Délkou přesahu lana přes bowden by odpovídal tomu stovkovému lanovodu...

...a je kratší, tudíž by nedělal vlnu pod sedákem - pokud by zase nebyl moc krátký - ale mám jen jeden, takže nevím, zda to zkoušet...8
19:27:05
16.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Dobrá dokumentace.. a úplně jsem za ty léta zapomněl, že tam je místo jednoho šroubu tenhle záchytnej bazmek.. 8
18:37:40
16.06.2015
Petr98
Hadici topeni mas pravdu
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 16.06.2015 18:37:40
16:59:30
16.06.2015
Bukaj
16:58:18
16.06.2015
Bukaj
16:55:33
16.06.2015
Bukaj
-> Petr98: -> Jozka:

Tak jsem si uvědomil, že jsem tyto prostory fotil u té jedenáctistovky v původním stavu a kouknul jsem do "archivu" a zjistil, že bowen vee nad převodovkou a mezistěnou spolu s jednou teplovodní hadicí...

...a koliduje s "ježkem v kleci, plechem na konci tunelu i s převodovkou3
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 16.06.2015 16:55:33
08:27:05
16.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Nejlíp bude asi origo nerozvrtaný auto - pamatuju podobnej problém i s plynovou strunou, když jsem dal originální dle stavu před, nevyšla jen proto, že byla v tunelový záslepce po původním majiteli v nesprávným otvoru. Jinak na mý 68-ce (MBF) je otvor pro zadní větev kabelovýho svazku, na "kterou si (soukromě) myslím", podezřele oválná..

-> Petr98: Jsem zvědavej..
07:10:13
16.06.2015
Petr98
-> Bukaj: jestli mi zbyde cas, tak dneska ti na to kouknu. Vcera jsem 64ku prohlizel, ale na tebe jsem se nevzpomnel. 8 Tak se pokusim to dnes napravit 4
06:54:02
16.06.2015
Bukaj
Tak jsem zase dělal pokusy a zjistil jsem, že jedině když vedu bowden směrem pod převodovku (mezi příčkou a převoovkou vedle silentbloku), tak mi nekoliduje s ježkem v kleci, ale nenašel jsem ani jednu ďouru v mezistěně, kterou by šel protáhnout tak, aby dosáhl k ventilátoru7

A když táhnu bowden nahoru nad víkem převodovky, tak se opírá o hranu tunelu, o víko převodovky a ještě koliduje s klecí řazení...

...a stejně mi nevychází délkově...8
10:33:31
13.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Tak 3 cm je docela dost.. 4 Proběhl jsem i srazový fotky a taky nic. Převodovky se asi v detailech lišej, ale že by až tak, aby způsobily tohle, se mi nezdá..
01:29:57
13.06.2015
Bukaj
-> Jozka:

Právě, že mám za to, že by měl bowden vést mezi přepážkou a gumou, tam, jak píšeš, ale ať ělám, co ělám, tak mi chybí cca 3 cm...8

Přemýšlím, jestli je převoovka 1000MB stejných rozměrů, jako 120L...
09:10:25
12.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Jo, tu jsem myslel - ale tudy pokud vím nic navíc prostrčenýho nikdy nebylo.. fotek jsem prohledal mraky, ale nic moc tedy - když jsem to porovnával na autě, tak buď jde bowden společně s kabelovým svazkem anebo v obloukovém výřezu mezi pravou horní svislou a spodní šikmou chňapkou pro gumu (podobně jako "plyn" nalevo).
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Jozka vložen 12.06.2015 09:10:25
06:00:20
12.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Nedal bys sem foto? Velkou ďourou myslíš tu, kterou prochází ta roura topení?
20:29:16
11.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Jsem možná trochu zblbej z MBB, který má kilí díly - ale v okraji tý stěny mám oválnej otvor mezi packama, držícíma gumu přepážky. Chtěl jsem to místo nafotit, ale zapomněl jsem - MB klasika je asi bez toho otvoru, ale bowdeny vystupovaly ve stejným místě. Nicméně jsem koukl na pár fotek v archivu a z nich to vypadá, že bowden sleduje topnou hadici a mizí vedle ní ve 22:00 v tý velký ďouře.
18:27:36
11.06.2015
Bukaj
-> Jozka: Jaký oválný otvor? Myslím, že v dělicí stěně žádný oválný není...9
16:57:39
11.06.2015
Jozka
-> Petr98: Trvalo jim dost dlouho, než přišli na to, jaká je to pitomost..

-> Bukaj: Nad převodovkou (nebo spíš vpravo vedle ni) a k motoru tím oválným otvorem v oddělovacím plechu to nefunguje ?
06:44:53
11.06.2015
Bukaj
-> Petr98 11.06.15 06:29:40: 52

-> sliwowitz: Tyto lemovky se používaly na kde co, kromě černé jsou často k vidění červené a šedé...



Jinak mám jedno malé SOS:

Kudy přesně vede bowden od průchodky tunelem ke klapce ventilátoru topení?

Momentálně nemám přístup k žádnému vozu s původním zapojením a u MB, kde to potřebuji zapojit mi to vychází krátké, ať to tahám pod či nad převodovkou (i když bowden je původní nezkracovaný). Bohužel ten, kdo auto rozebíral, nedělal fotodokumentaci...7



A nevím, jestli v tom nehraje roli to, že teď je v autě převodovka z užovky...
upraveno 1x, naposled 11.06.2015 06:48:25
06:29:40
11.06.2015
Petr98
-> sliwowitz: zabrovky tesneni listy nemely. Tesneni (lem) list je az od 12te serie tusim.
23:13:00
10.06.2015
sliwowitz
neviem ako to lepsie nafotit :/
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od sliwowitz vložen 10.06.2015 23:13:00
23:12:18
10.06.2015
sliwowitz
-> Bukaj 26.11.13 18:44:49:

Vcera som dal dole listu zo zadnej kapoty zo ziabrovky, co som minuly rok poslal do huti.

Lemovka zvonka zvetrana do seda. Na stycnej ploche s kapotou biela. 9

Takze bud sa to tesnenie drezu robilo pred par desatrociami a niekto ho tam nabastlil, alebo tam sla biela z fabriky... auto bolo lakovane, cize tazko povedat.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od sliwowitz vložen 10.06.2015 23:12:18
07:15:14
08.06.2015
Jozka
-> Bukaj: Tak to pak klidně jo, nějaký JS-cosi soupravy na tohle značení, co byly u firmy, měly design hrubě "šedesátkovej" a ta technologie samotná bude ještě vousatější...
Extreme Tyres