
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Petr98 29.06.15 11:22:50: Určitě by byl zájem, 3sady bych bral 

-> Bukaj: Barevnost a tloušťka u mých zásob bude asi daná tím, že se (už podle tvaru kovových částí) nejedná o origo díly, ale spíš zakázkový věci pozdější. Na druhou stranu ke mě doputovaly vesměs zadara..

-> Jozka 29.06.15 07:45:56: Poznatky z mého skladu:
Všechny mé 122,5 cm bowdeny (6 ks) jsou šedé a mají ty gumy na průchod kolem převodovky.
Všechny mé 112,5 cm bowdeny (7 ks) jsou černé a gumy nemají, přičemž délka lana je shodná s bowdeny 122,5 a bowden je o něco tenčí, než 122,5
Jediný můj bowden 85 cm je šedý.
Bowdeny pro kladkostroj mám příliš hluboko, takže jsem je nevytahoval, ale tuším, že tam byly jak šedé, tak černé, ale byly ještě tenčí oproti výše zmíněným druhům...
Všechny mé 122,5 cm bowdeny (6 ks) jsou šedé a mají ty gumy na průchod kolem převodovky.
Všechny mé 112,5 cm bowdeny (7 ks) jsou černé a gumy nemají, přičemž délka lana je shodná s bowdeny 122,5 a bowden je o něco tenčí, než 122,5
Jediný můj bowden 85 cm je šedý.
Bowdeny pro kladkostroj mám příliš hluboko, takže jsem je nevytahoval, ale tuším, že tam byly jak šedé, tak černé, ale byly ještě tenčí oproti výše zmíněným druhům...
Davam do vyroby srouby na vnejsi prahove listy, na vnitrni prahove listy, na uchyceni pozicek, na zamky dveri (zapustne s pulkulatou hlavou)
Samozrejme vsechny s prubeznou drazkou.
Bude mit nekdo zajem? Musi se jich vyrobit hodne.
Samozrejme vsechny s prubeznou drazkou.
Bude mit nekdo zajem? Musi se jich vyrobit hodne.
-> Bukaj: U toho MBB to klame, tam vlna docela i je. Bowden 85 cm byl černej, ty 107/8 asi vesměs taky (nevím jestli úplně všechny) - a žádnej nemá ten pryžovej převlek jako pozdější, jen stočený plechy a mají menší průměr.. Na druhou stranu mám ve sbírce i modrý, tlustý jak prst a přitom asymetrický pro MB kladkostroj. Bohužel na 100% můžu určit jen 122,5 cm kusy, na kterých je mototechní štítek začínající 113- 

-> Jozka: A barva bowdenů? Šedá, nebo černá?
Právě mám doma také jeden 85 cm bowden tak jestli to právě není ten správný?
na fotce MBB, cos dával, to vypadá, že tam na bowdenu pod sedákem není vlna, že jde napřímo...
Právě mám doma také jeden 85 cm bowden tak jestli to právě není ten správný?
na fotce MBB, cos dával, to vypadá, že tam na bowdenu pod sedákem není vlna, že jde napřímo...
-> Bukaj: Snažil jsem se "měřit" i s koncovkama kovovejma - a na lana bych potřeboval asistenta,, ale koukaly jen konce, tj. tyčky se závitem na jednej straně a na druhej co dovolila uvolněná pružina. A našel jsem i jedno s bowdenem 85 cm (kterýmu chybělo jedno kování).
-> Petr98 28.06.15 14:25:52: Jestli náhodou u té 64 nejsou na motorku místo fastonů šroubky, jako na spínači brzdových světel apod - to by vysvětlovalo rozšíření otvoru u novějších modelů - aby tamtudy šly protáhnout konektory...
-> Jozka 28.06.15 19:34:46: Tak takový bowden tu stejně nemám...
...jak je to měřené? Jenom bowden bez koncovky, nebo s koncovkou? A délka lanka je jaká?

-> Jozka 28.06.15 19:34:46: Tak takový bowden tu stejně nemám...
...jak je to měřené? Jenom bowden bez koncovky, nebo s koncovkou? A délka lanka je jaká?
-> Bukaj 28.06.15 14:15:28: Mám tenhle v dosahu jen jeden a zrovna přesně ten správnej..
Dýlky bowdenů vypadají, že by mohly mít 107 - 108 cm..

Dýlky bowdenů vypadají, že by mohly mít 107 - 108 cm..
Treba u motorku steracu je na 64ce malinka dira ( podobna te na vicku tunelu) a na 67ce normalne 18mm jako po celem aute....
-> Bukaj: aha. Diky :-) jinak tedka davam dokupy vsechny pruchodky, co jsou na aute. Je to peklo teda.
-> Jozka: Nebo jsem o něco déle listoval ve čtyřech katalozích 

-> Bukaj: Jsem to spíš o chvilku dřív přečetl..

-> Jozka: Rychleji píšeš 

-> Petr98: Nemám zrovna doma konkrétně ten katalog (mám pro 12. a 13. serii a pak pro 18. až 21.), ale na straně 167 v katalogu 12./13. serie je nalévací hrdlo a pozice 38 jsou gumové kroužky, které drží odvzdušňovací hadici nádrže k hadici nalévacího hrdla...
-> Petr98: Jestli myslíme to samý, tak dvě gumičky (jak ustřižený z motorkový duše), který přidržujou u sebe odvzdušňovací hadičku nádrže s nalévací hadicí..
-> Bukaj: Samozrejme staci. Promin, byl jsem lenoch a bez jakehokoli hledani jsem to tady napsal. Cili - VYRESENO
Spis me tedka zajima: v katalogu pro 14-15 serii, strana 167 a pozice 38. Co to je?
Spis me tedka zajima: v katalogu pro 14-15 serii, strana 167 a pozice 38. Co to je?
-> Petr98: Ta fotka, co jsem dával, nestačí?
Vyfotil bych, ale nemám jak dostat fotku z foťáku do kompu... :-/
Vyfotil bych, ale nemám jak dostat fotku z foťáku do kompu... :-/
Prosim, vyfotte mi nekdo seshora origo deluxovy plech tunelu se spinacem zpatecky. Diky
-> Petr98: Asi že z boku přímo do tunelu to není blbý jako originálně..
-> Bukaj: Bohužel nevím.. ale pod MBF mám asi ještě hozený lana vytažený z kusu, co měl už origo vahadlo - zkusil bych poměřit/porovnat, ale až tak ve čtvrtek

-> Bukaj: Bohužel nevím.. ale pod MBF mám asi ještě hozený lana vytažený z kusu, co měl už origo vahadlo - zkusil bych poměřit/porovnat, ale až tak ve čtvrtek

-> Bukaj: Díky, deklíky mám, i jsem na ně koukal. Nevím, proč jsem si myslel, že je dírka z boku tunelu 

-> Jozka: Díky
A délku toho "správného" bowdenu bys nevěděl?
-> Petr98 23.06.15 17:45:36: Jak píše Jožka - kablík vede blbě kolem pojezdu sedačky nahoru k víčku s jezdcem clonky a ve víčku je dirka odhadem tak 8 mm, v ní gumová průchodka a skrz ní jdou dovnitř kablíky. Na "de luxe" víčku je krom této dirky ještě velký oválný otvor a dvě malé dirky na přichycení a naštelování spínače...

A délku toho "správného" bowdenu bys nevěděl?
-> Petr98 23.06.15 17:45:36: Jak píše Jožka - kablík vede blbě kolem pojezdu sedačky nahoru k víčku s jezdcem clonky a ve víčku je dirka odhadem tak 8 mm, v ní gumová průchodka a skrz ní jdou dovnitř kablíky. Na "de luxe" víčku je krom této dirky ještě velký oválný otvor a dvě malé dirky na přichycení a naštelování spínače...
-> Jozka: Ja si sakra nepamatuju jak jsem deluxu rozebiral a ani jsem si to nevyfotil.
-> Petr98: Jsem viděl vstup jen skrze víčko (co je na něm jezdec clony) = luxový se dvěma otvory - seřizovacím a pro průchodku kablíku..
Prosim, mohl by mi nekdo vyfotit popr. omerit dirku pro vstup kabliku do tunelu ke spinaci zpetnych svetel? Diky
Ale jinak se prostup řešil zdárně i kruhovým otvorem cca 15 mm v průměru a jeho vy- a za-hrdlením.
-> Bukaj: Ty lanovody jsem řešil taky začátkem století, ale už si nepamatuju, jak jsem pořešil - ale nic jsem nakonec nekrátil, lano pod sedákem má sice oblouk důkladnej, ale fugnuje to.. Fotka je z MBB (= náhradní karosérie).
Jak mají poslední modely MB a stovky řešené uchycení lanovodů ruční brzdy v tunelu? Předpokládám, že nějak podobně, jako pravý lanovod u MBček s kladkostrojem, tedy trubku, na konci zúženou, nabodovanou na tunel pod zadními sedáky?
Potřebuji vyřešit ručku u jednoho MB, kde je původní kladkostroj vykuchán (jako u mnoha vozů) a nahrazen novějším vahadlovým systémem, ovšem pro levý lanovod je jen vyseknutá díra do tunelu a lanko drhne o plech. Nehledě na to, že použité stovkové bowdeny (předpokládám, že jsou stovkové) jsou příliš dlouhé a po sedadly je na nich zbytečný ohyb a naopak čouhající lano se závitovou koncovkou je zase moc krátké.
Přemýšlím o elegantním řešení a s využitím pravého prostupu lanovou tunelem. Ovšem jaké lanovody použít? Stovkové jsou dlouhé, stodvacítkové ještě delší. Pak jsem v zásobách našel nějaké kratší (ale také dlouhé), které zase mají lano se závitovou koncovkou příliš dlouhé...
...zatím nejschůdnější varianta mi připadá zkrácení bowdenu (nikoli lanka) stovkového lanovodu o cca 5 cm (vyzkoušeno na pokusném lanovodu) - sice i tak bue pod sedáky větší ohyb, ale délka lana v tunelu bue přesně sedět k vahadlovému mechanismu...
...a ještě jak vyřešit ten levý prostup tunelem? Napadá mne využití koncovky/průchodky lanovodu skrz štít brzdy, zvětšit v něm otvor, aby prošla koncovka se závitem M6 a nějak jej přibodovat k tunelu pod správným úhlem...
Mohu tedy pro inspiraci poprosit o fotky, jak má originálně řešené kilo lanovody pod sedáky a prostup do tunelu? Předpokládám, že poslední MBčka to mají stejně...
A délky lanovodů?
Naměřil jsem délky bowdenů (z momentálně dostupných) 84 cm, 111 cm a 120 cm (měřeno od drážky pro segerovku po konec bowdenu).
Ty 120 cm jsou na 742, 111 cm předpokládám, že jsou na kilo?
Přitom ty 120 i 111 mají úplně stejně dlouhé lano, liší se jen v délce bowdenu a pružinky.
A co je ten 84 cm? Délkou přesahu lana přes bowden by odpovídal tomu stovkovému lanovodu...
...a je kratší, tudíž by nedělal vlnu pod sedákem - pokud by zase nebyl moc krátký - ale mám jen jeden, takže nevím, zda to zkoušet...
Potřebuji vyřešit ručku u jednoho MB, kde je původní kladkostroj vykuchán (jako u mnoha vozů) a nahrazen novějším vahadlovým systémem, ovšem pro levý lanovod je jen vyseknutá díra do tunelu a lanko drhne o plech. Nehledě na to, že použité stovkové bowdeny (předpokládám, že jsou stovkové) jsou příliš dlouhé a po sedadly je na nich zbytečný ohyb a naopak čouhající lano se závitovou koncovkou je zase moc krátké.

Přemýšlím o elegantním řešení a s využitím pravého prostupu lanovou tunelem. Ovšem jaké lanovody použít? Stovkové jsou dlouhé, stodvacítkové ještě delší. Pak jsem v zásobách našel nějaké kratší (ale také dlouhé), které zase mají lano se závitovou koncovkou příliš dlouhé...
...zatím nejschůdnější varianta mi připadá zkrácení bowdenu (nikoli lanka) stovkového lanovodu o cca 5 cm (vyzkoušeno na pokusném lanovodu) - sice i tak bue pod sedáky větší ohyb, ale délka lana v tunelu bue přesně sedět k vahadlovému mechanismu...
...a ještě jak vyřešit ten levý prostup tunelem? Napadá mne využití koncovky/průchodky lanovodu skrz štít brzdy, zvětšit v něm otvor, aby prošla koncovka se závitem M6 a nějak jej přibodovat k tunelu pod správným úhlem...
Mohu tedy pro inspiraci poprosit o fotky, jak má originálně řešené kilo lanovody pod sedáky a prostup do tunelu? Předpokládám, že poslední MBčka to mají stejně...
A délky lanovodů?
Naměřil jsem délky bowdenů (z momentálně dostupných) 84 cm, 111 cm a 120 cm (měřeno od drážky pro segerovku po konec bowdenu).
Ty 120 cm jsou na 742, 111 cm předpokládám, že jsou na kilo?
Přitom ty 120 i 111 mají úplně stejně dlouhé lano, liší se jen v délce bowdenu a pružinky.
A co je ten 84 cm? Délkou přesahu lana přes bowden by odpovídal tomu stovkovému lanovodu...
...a je kratší, tudíž by nedělal vlnu pod sedákem - pokud by zase nebyl moc krátký - ale mám jen jeden, takže nevím, zda to zkoušet...

-> Bukaj: Dobrá dokumentace.. a úplně jsem za ty léta zapomněl, že tam je místo jednoho šroubu tenhle záchytnej bazmek.. 

-> Petr98: -> Jozka:
Tak jsem si uvědomil, že jsem tyto prostory fotil u té jedenáctistovky v původním stavu a kouknul jsem do "archivu" a zjistil, že bowen vee nad převodovkou a mezistěnou spolu s jednou teplovodní hadicí...
...a koliduje s "ježkem v kleci, plechem na konci tunelu i s převodovkou
Tak jsem si uvědomil, že jsem tyto prostory fotil u té jedenáctistovky v původním stavu a kouknul jsem do "archivu" a zjistil, že bowen vee nad převodovkou a mezistěnou spolu s jednou teplovodní hadicí...
...a koliduje s "ježkem v kleci, plechem na konci tunelu i s převodovkou

-> Bukaj: Nejlíp bude asi origo nerozvrtaný auto - pamatuju podobnej problém i s plynovou strunou, když jsem dal originální dle stavu před, nevyšla jen proto, že byla v tunelový záslepce po původním majiteli v nesprávným otvoru. Jinak na mý 68-ce (MBF) je otvor pro zadní větev kabelovýho svazku, na "kterou si (soukromě) myslím", podezřele oválná..
-> Petr98: Jsem zvědavej..
-> Petr98: Jsem zvědavej..
-> Bukaj: jestli mi zbyde cas, tak dneska ti na to kouknu. Vcera jsem 64ku prohlizel, ale na tebe jsem se nevzpomnel.
Tak se pokusim to dnes napravit 


Tak jsem zase dělal pokusy a zjistil jsem, že jedině když vedu bowden směrem pod převodovku (mezi příčkou a převoovkou vedle silentbloku), tak mi nekoliduje s ježkem v kleci, ale nenašel jsem ani jednu ďouru v mezistěně, kterou by šel protáhnout tak, aby dosáhl k ventilátoru
A když táhnu bowden nahoru nad víkem převodovky, tak se opírá o hranu tunelu, o víko převodovky a ještě koliduje s klecí řazení...
...a stejně mi nevychází délkově...

A když táhnu bowden nahoru nad víkem převodovky, tak se opírá o hranu tunelu, o víko převodovky a ještě koliduje s klecí řazení...
...a stejně mi nevychází délkově...

-> Bukaj: Tak 3 cm je docela dost..
Proběhl jsem i srazový fotky a taky nic. Převodovky se asi v detailech lišej, ale že by až tak, aby způsobily tohle, se mi nezdá..

-> Jozka:
Právě, že mám za to, že by měl bowden vést mezi přepážkou a gumou, tam, jak píšeš, ale ať ělám, co ělám, tak mi chybí cca 3 cm...
Přemýšlím, jestli je převoovka 1000MB stejných rozměrů, jako 120L...
Právě, že mám za to, že by měl bowden vést mezi přepážkou a gumou, tam, jak píšeš, ale ať ělám, co ělám, tak mi chybí cca 3 cm...

Přemýšlím, jestli je převoovka 1000MB stejných rozměrů, jako 120L...
-> Bukaj: Jo, tu jsem myslel - ale tudy pokud vím nic navíc prostrčenýho nikdy nebylo.. fotek jsem prohledal mraky, ale nic moc tedy - když jsem to porovnával na autě, tak buď jde bowden společně s kabelovým svazkem anebo v obloukovém výřezu mezi pravou horní svislou a spodní šikmou chňapkou pro gumu (podobně jako "plyn" nalevo).
-> Jozka: Nedal bys sem foto? Velkou ďourou myslíš tu, kterou prochází ta roura topení?
-> Bukaj: Jsem možná trochu zblbej z MBB, který má kilí díly - ale v okraji tý stěny mám oválnej otvor mezi packama, držícíma gumu přepážky. Chtěl jsem to místo nafotit, ale zapomněl jsem - MB klasika je asi bez toho otvoru, ale bowdeny vystupovaly ve stejným místě. Nicméně jsem koukl na pár fotek v archivu a z nich to vypadá, že bowden sleduje topnou hadici a mizí vedle ní ve 22:00 v tý velký ďouře.
-> Jozka: Jaký oválný otvor? Myslím, že v dělicí stěně žádný oválný není...

-> Petr98: Trvalo jim dost dlouho, než přišli na to, jaká je to pitomost..
-> Bukaj: Nad převodovkou (nebo spíš vpravo vedle ni) a k motoru tím oválným otvorem v oddělovacím plechu to nefunguje ?
-> Bukaj: Nad převodovkou (nebo spíš vpravo vedle ni) a k motoru tím oválným otvorem v oddělovacím plechu to nefunguje ?
-> Petr98 11.06.15 06:29:40:
-> sliwowitz: Tyto lemovky se používaly na kde co, kromě černé jsou často k vidění červené a šedé...
Jinak mám jedno malé SOS:
Kudy přesně vede bowden od průchodky tunelem ke klapce ventilátoru topení?
Momentálně nemám přístup k žádnému vozu s původním zapojením a u MB, kde to potřebuji zapojit mi to vychází krátké, ať to tahám pod či nad převodovkou (i když bowden je původní nezkracovaný). Bohužel ten, kdo auto rozebíral, nedělal fotodokumentaci...
A nevím, jestli v tom nehraje roli to, že teď je v autě převodovka z užovky...

-> sliwowitz: Tyto lemovky se používaly na kde co, kromě černé jsou často k vidění červené a šedé...
Jinak mám jedno malé SOS:
Kudy přesně vede bowden od průchodky tunelem ke klapce ventilátoru topení?
Momentálně nemám přístup k žádnému vozu s původním zapojením a u MB, kde to potřebuji zapojit mi to vychází krátké, ať to tahám pod či nad převodovkou (i když bowden je původní nezkracovaný). Bohužel ten, kdo auto rozebíral, nedělal fotodokumentaci...

A nevím, jestli v tom nehraje roli to, že teď je v autě převodovka z užovky...
-> sliwowitz: zabrovky tesneni listy nemely. Tesneni (lem) list je az od 12te serie tusim.
-> Bukaj 26.11.13 18:44:49:
Vcera som dal dole listu zo zadnej kapoty zo ziabrovky, co som minuly rok poslal do huti.
Lemovka zvonka zvetrana do seda. Na stycnej ploche s kapotou biela.
Takze bud sa to tesnenie drezu robilo pred par desatrociami a niekto ho tam nabastlil, alebo tam sla biela z fabriky... auto bolo lakovane, cize tazko povedat.
Vcera som dal dole listu zo zadnej kapoty zo ziabrovky, co som minuly rok poslal do huti.
Lemovka zvonka zvetrana do seda. Na stycnej ploche s kapotou biela.

Takze bud sa to tesnenie drezu robilo pred par desatrociami a niekto ho tam nabastlil, alebo tam sla biela z fabriky... auto bolo lakovane, cize tazko povedat.
-> Bukaj: Tak to pak klidně jo, nějaký JS-cosi soupravy na tohle značení, co byly u firmy, měly design hrubě "šedesátkovej" a ta technologie samotná bude ještě vousatější...