skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Bukaj: Jsem si taky myslel.. jen jsem teďka vyndal nějaký divný..
-> Jozka:
Ty gumový kroužky ("průchodky trnu") nové sice nemám, ale 100% je díra konická - s náběhem
Ty gumový kroužky ("průchodky trnu") nové sice nemám, ale 100% je díra konická - s náběhem

-> Bukaj: Zřejmě jo.. mě se jen jednou dostala do rukou tyčka, která vypadala, že tu podivuhodnou mrtvolně žlutozelenou někdo na černo natíral dodatečně (auto bylo zkraje roku 1966.
Mám taky dotaz - nenarazils někde na nový "průchodky" trnu zadních opěradel ? Ptám se, že si nejsem jistej, zda je otvor tvarovanej (s náběhem pro kolík), anebo má prostou kulatou díru..
Mám taky dotaz - nenarazils někde na nový "průchodky" trnu zadních opěradel ? Ptám se, že si nejsem jistej, zda je otvor tvarovanej (s náběhem pro kolík), anebo má prostou kulatou díru..
-> Jozka: Díky.
Udělal jsem hloubkovou sondáž a zjistil jsem, že z pěti řadiček, co tu mám (1x1968, 3x1967, 1x1966, 1x1965) ani jedna není béžová. (Tedy takto: béžové jsou všechny, ale přestříkané na černo (ještě z výroby). Takže je možné, že jich na začátku vyrobili spoustu a posléze je přestříkali na černo. Ale co si vybavuji, tak i 105/120 má řadičky s "béžovým základem"
)
Takže na černou tyčku řadičky přešli v AZNP velmi záhy
Udělal jsem hloubkovou sondáž a zjistil jsem, že z pěti řadiček, co tu mám (1x1968, 3x1967, 1x1966, 1x1965) ani jedna není béžová. (Tedy takto: béžové jsou všechny, ale přestříkané na černo (ještě z výroby). Takže je možné, že jich na začátku vyrobili spoustu a posléze je přestříkali na černo. Ale co si vybavuji, tak i 105/120 má řadičky s "béžovým základem"

Takže na černou tyčku řadičky přešli v AZNP velmi záhy

-> Bukaj: Ručka šedobéžová ještě v 16. sérii ještě zcela jistě, řadička černá (dle mých aut) minimálně od 13. série.. Jinak ani MBM z 18. série nemělo černou páku ruční brzdy, ale to má divných dílů povícero.
-> Petr98 29.07.15 16:32:18: Nevím, jak u prvních MB, ale ve voze z roku 65 (pravděpodobně 6. série, ale nevím jistě - nedochoval se štítek ani motor, jen číslo karoserie 063xxx) byl motorek 09-9421.84 (dle výrobního čísla ZU 1164 vyroben v září 65) - už s novým typem víka s přídržným perem a ventilátorkem, silentblok lakován šedě (později černé silentbloky) - s nožovými fastony, ačkoli na přístrojovce byly ještě hvězdicové konektory...
Edit: a pokud dobře vidím, tak druhé písmeno výrobního čísla Tvého motorku je R, což by odpovídalo roku výroby 1962...
Edit: a pokud dobře vidím, tak druhé písmeno výrobního čísla Tvého motorku je R, což by odpovídalo roku výroby 1962...
Přátelé, kamarádi...
...vracím se opět k tématu "barva řadicí páky".
Zítra jedu pro nakomaxitované díly a vezu do lakovny palubní desku a páku ruční brzdy a rád bych vzal i pár tyček řadiček...
...dokdy byla řadička béžová a odkdy černá? Dle materiálu, který tu mám k dispozici to vypadá, že páka ručky byla béžová určitě do 16. série, auta modelu 69 už mají černou. Ale páky řadičky byly černé už asi mnohem dřív - tušíte někdo odkdy?
...vracím se opět k tématu "barva řadicí páky".
Zítra jedu pro nakomaxitované díly a vezu do lakovny palubní desku a páku ruční brzdy a rád bych vzal i pár tyček řadiček...
...dokdy byla řadička béžová a odkdy černá? Dle materiálu, který tu mám k dispozici to vypadá, že páka ručky byla béžová určitě do 16. série, auta modelu 69 už mají černou. Ale páky řadičky byly černé už asi mnohem dřív - tušíte někdo odkdy?
-> Mr._Nosferatu: Asi ne, 44. týden nebude v srpnu...
Nejsou to náhodou týdny výroby ?
Na srpnové 68 (také šedá levandulová) mám žlutou voskovkou číslo 44 a hned vedle červenou nějakej ne moc čitelnej klikyhák...
-> Bukaj 01.09.15 22:20:11: Čáranice (často modrý) taky nevím, co znamenaj, navíc jsou naprosto nečitelný.. A krom tapeců a sacího pláště bývaly i jinde.. (celkem na 4 místech ?) jen teď nevím kde..
-> isti: děkuji za tip
-> Nemky: Je to na predné čelo,časť nápisu SKODA ak s nemýlím.
-> Bukaj: Skvělé
děkuji.
Neměl by někdo doma navíc ventilové pružiny s klínky k této hlavě? Mám jen horní misky
či případně domek termostatu s dlouhým vyústěním k topení.

Neměl by někdo doma navíc ventilové pružiny s klínky k této hlavě? Mám jen horní misky

-> Fávo forever: Pravděpodobně ano.
Jinak tušíte někdo, co značí údaje, psané voskovkou pod štítkem na chladičovce? Že by nějaký "podpis" zaměstnance, který dělal výstupní kontrolu? Podobné "čmáranice" voskovkou jsou i zezadu na tapecírunkách a mám dojem, že jsem něco viděl i pod palubní deskou - pokud si to nepletu s 742, kde je to určitě...
Jinak tušíte někdo, co značí údaje, psané voskovkou pod štítkem na chladičovce? Že by nějaký "podpis" zaměstnance, který dělal výstupní kontrolu? Podobné "čmáranice" voskovkou jsou i zezadu na tapecírunkách a mám dojem, že jsem něco viděl i pod palubní deskou - pokud si to nepletu s 742, kde je to určitě...
-> Bukaj: -> Jozka: Takže se jedná o hlavu 1964-65 ?

-> Bukaj: Rok výroby ? To jsem si nikdy nevšiml.. ale nebyl by na škodu.
-> Fávo forever: Asi jak píše Jožka - nějaká starší série.
Jinak novější MB hlavy měly mezi 3. a 4. svíčkou vyražený rok výroby (určitě od 1966, možná i dřív?)
Jinak novější MB hlavy měly mezi 3. a 4. svíčkou vyražený rok výroby (určitě od 1966, možná i dřív?)

-> Fávo forever: MB OK a nějakej spíš starší odlitek - od 11. série už se nedával pro držák dynama ten svorník.. Novější provedení jsem šlechtil teď nedávno, je i lehce jinak označená..
Prosím místní znalce o identifikaci MB hlavy (má šteftíky na držák filtrboxu). 

V katalogu od nulte serie je motorek steracu nakresleny s klasickymi packami. Vzdyt prece jeste packy jeste nebyly ( vsude byly ty kulate ruzice) tak to nechapu. Jak to tedy je?
Už jsem našel :) je to v článku Socialistický autosalon (číslo 7/1968) a cituji popis této fotky: '' Vlevo 1000 MB s klasickým motorem, vpravo s rotačním motorem W-414. Funkční vzorek tohoto jednopístového, kapalinou chlazeného motoru o objemu pracovního prostoru 400 ccm a výkonu 40 k při 6000 ot/min postavili v Ústavu pro výzkum motorových vozidel v Praze. Patrně zůstane pouze u pokusů.''
To je bohužel vše co se tam o wanklu ve škodovce píše. Za zmínku snad stojí že v NDR v té době připravovali Wankel do trabanta :)
To je bohužel vše co se tam o wanklu ve škodovce píše. Za zmínku snad stojí že v NDR v té době připravovali Wankel do trabanta :)
Tuto fotku s i článkem bych měl mít v časopise Věda a technika mládeži :) zkusím to najít
-> Petr98: Jo máš pravdu je to tam
Hold jak tam není fotka tak jsem si myslel že to v ní neni..
-> Jozka: Ono je i možný že to byla nějaká jiná dobová publikace, ale ty obrázky mi docela uvízli v hlavě

-> Jozka: Ono je i možný že to byla nějaká jiná dobová publikace, ale ty obrázky mi docela uvízli v hlavě

-> Danster: taky jsem si myslel, ze to v zadne knizce neni, ale je. Na strane 106 v "legendarni skoda 1000 mb"
-> Danster: SM z týhle doby mám docela načtený.. ale pravda, několik málo čísel mi opravdu chybí.. Když jsem pátral v paměti, tak zmínka že "něco možná někdy bude" byla spíš ve VTM nebo Téčku a bez foto.
-> Jozka: -> Petr98: Taky jsem o tom věděl myslím že v nějakým starým Světu motorů o tom byl článek.
Ale je fakt že v těch knížkách o MBčkách o tom není ani zmínka.


-> Jozka: -> Petr98: tak já za sebe můžu říct že sem to věděl, i sem viděl tyhle fotky. Ale už sem je dlouho nemohl najít.
-> Petr98 24.07.15 06:26:16:
Copak v knížkách, ale i dobově na veřejných informačních kanálech ticho po pěšině.. zírám.


-> Petr98: Príspevok pred fotkami som nečítal
-> MOLSO: Huš!

-> MOLSO: Huš!

-> francomk: sa ti niekto postavil na kabel ? 

-> francomk: no vzdyt to pisu 

-> Petr98: Zdá sa mi to, alebo to vypadá na wankel? 

A ani v jedne knizce ani zminka 

Vedeli jste, ze mezi lety 64 az 67 se do embecek namontovalo prototypove 10 motoru wankel? Slysim to dneska prvne. 400ccm 35-42 koni. 

-> Martin14: Však ty jsem myslel. M10 na hlavě člověče ani nevím, na kolik se utahujou. Ale mám tušení (ale nechci kecat) že tam byla později inovace na 17ku šestihran. Ale to spíš bude vědět Jozka nebo Bukaj.
-> Petr98 04.07.15 18:34:15: Ano utahuje se ale ne matice co ma velikost tela M8 ale zavit M10. M8 na 25Nm se utahuji matice jen pod svickama.
-> Martin14: M8 na hlavě válců se utahuje na 25 Nm.
-> Petr98: Tu sedmou sérii mám z katalogu ND. Nevím jak moc je to pravda. A dají se ještě někde sehnat? Nebo je nutné si je udělat? Přeci jen 50Nm na M8 je trochu dost.
-> Martin14: Myslíš jako matka M10 a šestihran 14mm? Ano tak to má být. Ale nevím teda, jestli až do 7 série...
Zdar nevíte zda matice na dotažení hlavy válců na prvních 7 sérií jsou všechny odjakživa M10 spoj ale tělo matice M8? Katalog píše pouze M10 matice a reference na CSN mi google nasel jen šestihrannou nízkou, ale to co jsem sundal byl tenhle paskvil. Ten mix mi dává smysl jen na spoje pod víkem válců kde je málo místa. Ale i tam to jde vyřešit trubkovým klíčem.
-> Petr98 29.06.15 11:22:50: Určitě by byl zájem, 3sady bych bral 
