skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dálkové cesty se škodovkami
14:32:52
06.06.2011
06.06.2011
doking
-> j_j: Odkud je přesně fotka té cesty? Mě totiž přijde že ji znám Není tam ten vrchol nějakých 2100 m.n.m, i když oni tty cesty budou asi hodně podobný :-)
14:32:43
06.06.2011
06.06.2011
j_j
-> all tak pojdte příští rok udělat nějakou alpskou túru se škodovkama
14:28:25
06.06.2011
06.06.2011
Luky
-> Syny: každopádně doporučuju, kam se na to hrabe GG Kdybys měl zájem a chtěl si udělat výlet trochu delší, pošlu ti trasu přes pár pěkných kopců
-> j_j: ok, nevadí, stejně myslím že kamarád má mylné info, ale radši jsem se zeptal, aby mě třeba nějakej pěknej kopec zbytečně neuniknul
-> j_j: ok, nevadí, stejně myslím že kamarád má mylné info, ale radši jsem se zeptal, aby mě třeba nějakej pěknej kopec zbytečně neuniknul
14:25:42
06.06.2011
06.06.2011
Luky
-> Syny: Luky. 06.06.11 14:16:12 napsal: → j_j: Stelvio...
14:23:34
06.06.2011
06.06.2011
Syny
-> j_j 06.06.11 14:14:05: Todle by me zajimalo kde to tam je :) To vypada jeste lip nez Alpenstrasse na kterou se opet chystam :)
14:19:57
06.06.2011
06.06.2011
Jozka
-> vhml: Mám napsáno, přijedu juknout - teda nebudu-li zas někde v pr..li..
14:19:38
06.06.2011
06.06.2011
j_j
-> Luky.: tak to ti bohužel neporadím nevím, nejel jsem s ním - známe se chvíli...
14:16:12
06.06.2011
06.06.2011
Luky
-> j_j: Stelvio je podle mých zdrojů druhá nejvyšší. Dokázal bys vyzjistit které jsou vyšší? Zajímá mě to čistě z cestovatelských důvodů
Díky
EDIT: tedy dokonce druhá nejvyšší v Evropě, nikoliv v Alpách...
Díky
EDIT: tedy dokonce druhá nejvyšší v Evropě, nikoliv v Alpách...
14:14:35
06.06.2011
06.06.2011
Luky
-> Pavlas2: přesně tak, nemá to smysl. Navíc tě bude míň brnět hlava
14:14:05
06.06.2011
06.06.2011
j_j
toto jsem si půjčil od kámoše : ctvrta nejvyse polozena zpevnena cesta v Alpach - cestoval se škodou 1000 MB (světlá tyrkys) model 1968.
kámoš : " Motor byl dost rychle a samozrejme ze jsme jím brzdili , brzdy by byly uvareny hned... vetsinu cesty dolu na dvojku, na hodne dlouhejch rovnejch usecich na trojku... Motor 55-65 stupnu :) "
kámoš : " Motor byl dost rychle a samozrejme ze jsme jím brzdili , brzdy by byly uvareny hned... vetsinu cesty dolu na dvojku, na hodne dlouhejch rovnejch usecich na trojku... Motor 55-65 stupnu :) "
14:07:20
06.06.2011
06.06.2011
Pavlas2
-> Luky.: S tim vejfukem jsem pořád váhal, ale radši teda vemu sériovej. Tohle riskovat nehodlám
13:51:56
06.06.2011
06.06.2011
COL
-> Pavlas2:
Ja tam treba byl, nahoru se da vyjet bez problemu, zas takove dramaticke stoupani to neni. Obcas se vyplati zastavit kvuli koukani po okoli.
Sjezdu bych se take nebal, az na dojezdy do vracecek se to v podstate da ubrzdit motorem.
Ja tam treba byl, nahoru se da vyjet bez problemu, zas takove dramaticke stoupani to neni. Obcas se vyplati zastavit kvuli koukani po okoli.
Sjezdu bych se take nebal, az na dojezdy do vracecek se to v podstate da ubrzdit motorem.
13:46:07
06.06.2011
06.06.2011
Luky
-> Pavlas2: určitě serii. Tyčky do výfuků už se údajně neřeší, prostě ti změří hlučnost a nazdar
Jakmile ti najdou problém, údajně je neukecáš, dají ti pokutu a vozidlo odstaví. Pokud si během určité doby (tuším během 4 hodin?!) neseženeš odtah, odtáhnou tě oni, né zrovna levně. Takže pak se taková taškařice vyšplhá údajně někde kolem 15 tkč
Jakmile ti najdou problém, údajně je neukecáš, dají ti pokutu a vozidlo odstaví. Pokud si během určité doby (tuším během 4 hodin?!) neseženeš odtah, odtáhnou tě oni, né zrovna levně. Takže pak se taková taškařice vyšplhá údajně někde kolem 15 tkč
13:42:33
06.06.2011
06.06.2011
Pavlas2
-> Jarda: Já asi radši nasadim sériovej vejfuk. Rakušáci prej rádi buzerujou a jsou schopný strčit do vejfuku tyčku, aby zjistili, jestli má ňáký přepážky...
13:23:15
06.06.2011
06.06.2011
Jarda - zrušená registrace
-> Pavlas2: je to tam pekne, ale do rakouska se mi rapem moc nechce :( uz jen proto, ze mi kape z prevodovky olej a semtam i neco z motoru
13:11:22
06.06.2011
06.06.2011
vhml
-> Jozka: 25.6 a 26.6 slalomujeme znovu.
13:09:32
06.06.2011
06.06.2011
Jozka
-> vhml: Ajo, takže víceméně dvě akce.. já jen že tam byl kámoš se synovcem slalomovat, ale řekli mi to až v neděli..
13:07:06
06.06.2011
06.06.2011
vhml
-> Jozka: na jedný půlce tuning, na druhý slalom
13:05:36
06.06.2011
06.06.2011
Jozka
-> Luky.: Hele, v sobotu ve Lnářích na letišti, to bylo co za akci?
13:03:19
06.06.2011
06.06.2011
Pavlas2
-> j_j: -> Luky.: Díky za info. Já už tam byl, ale VW Polem 1.4, který trojku bralo málokdy Ale právě, že je to taková meta veteránů a různejch strojů, tak bych to taky chtěl se svym drakem pokořit. Jen doufám, že mi to neklekne už cestou do Rakous Ale moc se nebojim. Převodovka je fungl zrepasovaná, motor přetěsněnej, novej olej, novej rozdělovač a máme najeto asi 112 000 km. Tak uvidíme. Kdyžtak pošlu pohled
12:55:16
06.06.2011
06.06.2011
j_j
-> Pavlas2: na webu spartaky.cz jsem viděl že tam někdo vyjel octávií - www.spartaky.cz/coppermin
e/.../album=342.html
12:53:23
06.06.2011
06.06.2011
Luky
-> Pavlas2: my tam byli kolonou starých felicií. A v pohodě. Cyklisti sice byli místy skoro rychlejší než my, ale zase jsme si hezky prohlídli krajinu
A nahoru jezdí spousta veteránů, mají to jako takovou nedosažnou metu. Z čechů jsme tam potkali dvě aerovky, nějaký 350 kývačky a 2x Jawa 500OHC (jednu už s padlym motorem ). A hromadu zahraničních starých strojů taky. Dokonce pod Franz Josef Hohe jsme v protisměru potkali nějakou veteránskou rallye se startovními čísly.
Takže se 120, pokud je v rozumnym stavu, bych se vůbec nebál. Nahoru nechvátat, dolů taky ne, brzdit hodně motorem, občas si zastavit (stejně budeš hodně fotit) a je to...
A nahoru jezdí spousta veteránů, mají to jako takovou nedosažnou metu. Z čechů jsme tam potkali dvě aerovky, nějaký 350 kývačky a 2x Jawa 500OHC (jednu už s padlym motorem ). A hromadu zahraničních starých strojů taky. Dokonce pod Franz Josef Hohe jsme v protisměru potkali nějakou veteránskou rallye se startovními čísly.
Takže se 120, pokud je v rozumnym stavu, bych se vůbec nebál. Nahoru nechvátat, dolů taky ne, brzdit hodně motorem, občas si zastavit (stejně budeš hodně fotit) a je to...
12:49:11
06.06.2011
06.06.2011
Pavlas2
-> Jozka: Takže asi někde mezi Možná se dolu bojim víc než nahoru, ale do tý doby bych měl mít vepředu chlazený kotouče a 4p, takže to by mělo bejt bez problémů.
12:46:41
06.06.2011
06.06.2011
Jozka
-> Pavlas2: Osobně nevím, ale vyslechl jsem cca 1995 jednoho týpka, že nahoru (Š105 s motorem z embéčka !?) prý v pohodě.. ale pak dolů že mu v podstatě shořely brzdy.. Tak nevím, kterým směrem víc přeháněl.. .
12:36:36
06.06.2011
06.06.2011
Pavlas2
Zdar chlapi. Já se s mojí 120-kou chystám koncem července do Rakouska na Gross Glockner. Určitě to všichni znáte. Ale byl jste tam někdo se škodovou? Je to 27 km neustálýho stoupání, takže to tipuju na 27 zastávek :-))
www.grossglockner.at/en
www.grossglockner.at/en
12:07:43
06.06.2011
06.06.2011
vhml
Gryzly 06.06.11 07:26:40 napsal:
→ Jarda 05.06.11 13:01:20: Pár cest za Angelou
do Bolešin (15km od Běšin).
Tím bych se asi nikde moc nechlubil :-D
→ Jarda 05.06.11 13:01:20: Pár cest za Angelou
do Bolešin (15km od Běšin).
Tím bych se asi nikde moc nechlubil :-D
12:03:19
06.06.2011
06.06.2011
Jozka
-> j_j: Dneska už není problém jako dřív strunu nahradit - třeba 1,6 mm drátem do CO svářečky, to má dnes kdejakej kovozemědělec. Jinak táta vozil ještě hlavu rozdělovače (starý "probíjely"), nejdelší kabel ke svíčce (stály za starou belu) a taky maznici na vodní pumpu a axiální těsnění, případně celou pumpu.
Na co jsem úplně zapomněl, byl obsah náhradního kola - v něm byly vždy vloženy nezbytné klínové řemeny v počtu 2+2. Dřív to byla nutnost, v pátek po 17h všude zavřeno, potom jen sem tam Benzina, většinou taky jen do sobotního odpoledne.. dneska bych si akorát zjistil přesný rozměr řemenů, co jsou na autě - abych věděl, až pro něj pojedu k nejbližší pumpě stopem.. což se mi vloni už podruhý v životě stalo .
Na co jsem úplně zapomněl, byl obsah náhradního kola - v něm byly vždy vloženy nezbytné klínové řemeny v počtu 2+2. Dřív to byla nutnost, v pátek po 17h všude zavřeno, potom jen sem tam Benzina, většinou taky jen do sobotního odpoledne.. dneska bych si akorát zjistil přesný rozměr řemenů, co jsou na autě - abych věděl, až pro něj pojedu k nejbližší pumpě stopem.. což se mi vloni už podruhý v životě stalo .
10:07:06
06.06.2011
06.06.2011
j_j
-> Jozka: tak kolíňáka sebou na slovensko nepovezu ale díky za představu věcí co si vzít - víceméně zde zavládla shoda. Tu strunu plynu, nevim jestli mám...o víkendu nafotím nějaké věci, které beru :)
10:00:59
06.06.2011
06.06.2011
Jozka
-> j_j: Tak jsi mě donutil k zamyšlení.. a poslední delší cestu jsem konal kamarádovi od nás do Ostravy na svatbu, bylo to i s blouděním snad nějakých 850 km ssakumpikum..
Z osvědčené výbavy, ověřené předky jsem tehdy nic nepoužil, ale jinak krom poloosy jsem vozil zmíněné relé dobíjení, obě hadice k chladiči, náhradní víčko chladiče i oleje, strunu plynu, sadu těsnení pod jednokomorák, benzínové čerpadlo nebo alespoň membránu, trochu brzdovky a oleje... Pak nějakou tu svíčku, žárovku, spojovací materiál a nářadí, zejména pak vázací drát a kombinačky.. K tomu drátu - na takovouhle cestu po delším neježdění bych jím asi preventivně posichroval benzínovou hadici ke karbu..
Jeden čas jsem sebou vozil i náhradní volant. Chtěl jsem ho měnit a starej se nechtěl hnout, tak jsem jezdil s povolenou matkou a "kolína" měl sebou, kdyby se náhodou originál "pustil". To bylo divení, třeba ostraha při vjezdu na JE Temelín.. "hele vole, von má sebou i náhradní volant!".
Z osvědčené výbavy, ověřené předky jsem tehdy nic nepoužil, ale jinak krom poloosy jsem vozil zmíněné relé dobíjení, obě hadice k chladiči, náhradní víčko chladiče i oleje, strunu plynu, sadu těsnení pod jednokomorák, benzínové čerpadlo nebo alespoň membránu, trochu brzdovky a oleje... Pak nějakou tu svíčku, žárovku, spojovací materiál a nářadí, zejména pak vázací drát a kombinačky.. K tomu drátu - na takovouhle cestu po delším neježdění bych jím asi preventivně posichroval benzínovou hadici ke karbu..
Jeden čas jsem sebou vozil i náhradní volant. Chtěl jsem ho měnit a starej se nechtěl hnout, tak jsem jezdil s povolenou matkou a "kolína" měl sebou, kdyby se náhodou originál "pustil". To bylo divení, třeba ostraha při vjezdu na JE Temelín.. "hele vole, von má sebou i náhradní volant!".
07:26:40
06.06.2011
06.06.2011
Gryzly
-> Jarda 05.06.11 13:01:20: Bydlím u Šumperka. Takže po česku je jevzdálenější místo západní čechy. Byl jsem v těch Varech, pak jednou v Běšinách, což je taky 385km jedna cesta. Pár cest za Angelou do Bolešin (15km od Běšin). Loni jsem byl kabrie na východě v Čadci. A když nepočítám pár km po Polsku, tak jsem škodovkou nikde jinde v cizině nebyl.
Ale taky jsem si ted vzpomněl jak někdy v roce 94 tata vzal Warburga kombi, vlek a jel někam za Stuttgart pro tříradličnej pluh za traktor. Jeden den je l tam, naložil pluh, přespal vzadu v kombíku a druhej den jel domů. To je taky kolem 1000km jedna cesta.
Ale taky jsem si ted vzpomněl jak někdy v roce 94 tata vzal Warburga kombi, vlek a jel někam za Stuttgart pro tříradličnej pluh za traktor. Jeden den je l tam, naložil pluh, přespal vzadu v kombíku a druhej den jel domů. To je taky kolem 1000km jedna cesta.
06:28:03
06.06.2011
06.06.2011
john simple
dobré je vozit i brzdové destičky, stalo se, že se sekly válečky na předku na pravé straně po sjezdu z většího kopce, auto "nějak slabě táhlo" protože to furt přibrždovalo, až destičky úplně shořely. No a pak jsme sháněli na velikonoční neděli destičky na škodárnu naštěstí jeden soukromník měl doma a prodal
00:51:03
06.06.2011
06.06.2011
COL
Motivacni fotka z Tarify. Souradnice vlevo jsou asi o 3km jizneji na druhe nejiznejsi ulici ve meste, na te nejjiznenjsi nejak neslo zastavit nebo co :-). Jizneji se uz na pevninske Evrope neda dostat.
Dily vozim podle momentalni paranoi. Plus kufrik s naradim a drobnymi dily - vsechna mozna tesneni, gumicky do brzd, vyber z hadic, membranky.....
Ohledne vetsich dilu spoleham na to, ze se pohybuju v krajich, kde funguji veci jako DHL, UPS, Fedex atd... a doufam, ze jich nevyuziju.
Dily vozim podle momentalni paranoi. Plus kufrik s naradim a drobnymi dily - vsechna mozna tesneni, gumicky do brzd, vyber z hadic, membranky.....
Ohledne vetsich dilu spoleham na to, ze se pohybuju v krajich, kde funguji veci jako DHL, UPS, Fedex atd... a doufam, ze jich nevyuziju.
18:43:19
05.06.2011
05.06.2011
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
vlastně tohle téma jsem zakládal kdysi před 4 rokama když jsem ješte brázdil česko-slovensko s užovkou a přívesem
skoda-virt.cz/cz/.../6135 4-streky-daleky-d?gotopost =1...
skoda-virt.cz/cz/.../6135 4-streky-daleky-d?gotopost =1...
18:08:02
05.06.2011
05.06.2011
Jarda - zrušená registrace
-> VeTeV: ja mam taky spotrebaka zlutyho rapida, ale v zime bych uz s nim nerad jezdil - 3 zimy jsou uz na nem docela videt a felicii je dost, tak proc nicit rapida...
16:22:26
05.06.2011
05.06.2011
minno
-> j_j: nemáš za čo, v skratke - prejsť celé auto a zosumarizovať: môže sa pokaziť, nemôže? Ak sa pokaziť môže: budem môcť ísť ďalej, alebo bude treba hneď vymeniť, opraviť? Ak sa môže pokaziť a nebude sa dať pre to pokračovať v jazde, vziať to náhradné so sebou :-)
Všetky cesty so 120, fotky z Talianska sem:
minno120.rajce.idnes.cz/2 009.08.24_-_29_-_Dobrodruz ne_Taliansko_na_Skode_120
Z Prahy sem:
minno120.rajce.idnes.cz/2 010.08.25_-_27_-_Praha_Mla da_Boleslav
Všetky cesty so 120, fotky z Talianska sem:
minno120.rajce.idnes.cz/2 009.08.24_-_29_-_Dobrodruz ne_Taliansko_na_Skode_120
Z Prahy sem:
minno120.rajce.idnes.cz/2 010.08.25_-_27_-_Praha_Mla da_Boleslav
16:21:50
05.06.2011
05.06.2011
VeTeV
-> j_j: jezdi 120kou šedivko - ale minno je extrémista - jiní již podlehli a mají spotřebáky, minno nás dohání a dává novější věci na 120 - věřím tomu, že on udělá ještě výměnu motoru za MPi, aby mohl neustále lítat jak splašenej
16:15:54
05.06.2011
05.06.2011
j_j
-> VeTeV: to je svatá pravda...
-> minno: díky za skvělou úvahu, máš za ní jedničku,ale ještě mi řekni - ty cesty jsi absolvoval ve stodvacítečce nebo stovce? máš nějaké fotky?
-> minno: díky za skvělou úvahu, máš za ní jedničku,ale ještě mi řekni - ty cesty jsi absolvoval ve stodvacítečce nebo stovce? máš nějaké fotky?
16:07:20
05.06.2011
05.06.2011
minno
Ja by som to s cestovaním škodovkou na dlhé trasy videl asi takto:
Najideálnejšie je si to svoje auto poznať a mať už v ňom niečo odjazdené a poznať jeho neduhy. Ak má byť auto na takéto cestovanie spoľahlivé a dobre pripravené, treba ho prezrieť od predu až do zadu a spraviť údržbu všetkého. Nemať auto len v biednom stave bez pravidelnej údržby, kedy sa opravuje len vtedy, až sa niečo pokazí. V takomto aute je totiž skoro stále niečo, čo už dosluhuje a len sa čaká na moment, kedy to rupne. A ono to rupne vždy v tú nepravú chvíľu, to si môžete byť istí. Osobne som radšej za prevenciu a predvídavo auto udržovať v stave, aby sa nič nepokazilo. Robím to takto a zatiaľ sa mi to darí, škodovka ma nikdy nikde nenechala a to jazdím často diaľky.
No a keď je už škodovka v takto "porobenom" - pripravenom stave po celkovej údržbe všetkého, ono sa ani netreba pýtať, čo si na cestu vziať, čo nevziať, ja to robím tak, že si prejdem v hlave celé auto a sumarizujem, čo by sa kde na čom mohlo pokaziť. A tieto diely mám v aute v krabiciach pod sedačkami vlastne stále, takže kedykoľvek si zmyslím, môžem vyraziť kdekoľvek a nemusím rozmýšľať nad ničím. Ono škodovka dokáže byť "pojazdná" v akomkoľvek hroznom stave, dôležité je, aby to v poriadku bez ohrozenia života došlo do cieľa. Kravinky, ktoré nemajú bezprostredný vplyv na funkčnosť vozidla teda zbytočne nebrať.
Takže ideme: Predná náprava, riadenie - tam sú len samé železné diely, nápravnica, ramená, šróby, tam sa mi nemá čo pokaziť, aby som nemohol ďalej pokračovať v jazde, ložiská treba mať nové a novo naplnené, aby sa vedelo že sa na ne dá spoľahnúť, riadeniu sa nestane "nič" aj keď sa roztrhnú manžety a vytečie olej.... Zadná náprava: železným dielom sa nestane nič, poloosa viem že keď autom jazdím dlhšie a je to odskúšané tak ak mám správne usadené a dotianuté bubny tak sa nestane nič (kyvka), brzdy obecne treba mať pomenené aspoň hadice, predné brzdy treba mať po repase (gumičky, piestiky), zadné brzdy - pre prípad pribaliť k náhradnym dielom jedno nové prasiatko, hydrauliku obecne (brzdy, spojka) je dobré mať vyskladanú z nových dielov a pravidelne meniť brzdovku jedného typu, vtedy viem že sa mi na ceste nič nepokazí a môžem tomu veriť. Brzdovku k dielom nepribaľujem, tú kúpim na každej pumpe. Prevodovka - tam asi nemá význam nad ňou špekulovať a pribaľovať nejaké ND, ak je preverená spoľahlivá tak sa na nej nemá čo samo z ničoho nič pokaziť. Ak sa aj niečo pokazí, v teréne neopravíš nič. Dôležité je na dlhých cestách s autom naprasiť! Ale jazdiť s rozumom. Motor a elektrika to je kategória ktorej treba venovať asi najviac pozornosti. Osobne odporúčam ak sa chce s autom jazdiť dlhé trasy - mať motor po poctivej GO, to je na nezaplatenie. A keď už po GO, tak nie len holomotor, ale všetko - od karbu až po rozdeľovač. Ak je to motor, ktorý už vydáva podivné zvuky, stráca sa olej, voda, s takým motorom už radšej nikde nejazdiť. Ak motor funguje navonok dobre, osobne som aspoň za jeho obzretie a skontrolovanie ako vyzerá vnútri, prípadne spraviť malú údržbu - vymeniť tesnenie pod hlavou, skontrolovať presahy atď. Ak je holomotor v poriadku, pri normálnom zaobchádzaní sa nám na ňom nemá čo pokaziť, aby sme nemohli pokračovať v jazde. Takže voziť náhradné valce, kľuky a pod. je asi trochu na hlavu, že :) No a z dielov, ktoré treba pribaliť a môžu sa hodiť je vlastne celé zapalko: ja osobne vozím stále v zásobe: sadu sviečok, sadu káblov, cievka, palec, kontakty prerušovača, kondík, veko rozdeľovača, regler....Viac netreba. Samozrejme tiež náhradný kliňák. Nič viac sa tam v podstate nemá čo pokaziť, náhradný štartér netreba, roztlačiť sa dá vždy, náhradný karbeč je tiež k prdu, tam sa pokaziť "nemá čo", aspoň ako-tak to pôjde vždy. Altík mám po repase a na palubke voltmeter, ak by to prestalo dobíjať viem o tom hneď. V zásobe druhý altík nenosím, ak je elektrika v aute v poriadku tak sa na altíku neodpaľuje ani diodový mostík a altík je "nesmrteľný". Pre prípad fakt extra dlhých trás mám ale pre istotu v garáži altík do zásoby druhý :) No a z ostatných vecí, ktoré sa ešte môžu pokaziť samozrejme nejaká tá gumová lepiacia spešl páska na zalepenie prípadne prasknutej hadice, dlhší káblik silnejšieho prierezu, nejaké matičky, šróbiky, drôt.... Dobré je mať v zálohe aj náhradny termostat, osobne vozím aj olejové tlakové čidlo (tie dnešné dlho nevydržia a radšej ako mi tam má svietiť kontrolka a nemám prehľad o správnej funkčnosti mazania to čidlo za moment vymením), mám aj spojkové ložisko a tesnenie pod hlavu, ale to len pre extra prípad núdze Na dlhú cestu mať nejaký ten olej v zásobe, aspoň prázdnu bandasku na prípadnú vodu, 4-5 litrový kanister s náhradným benzínom a ide sa Z tých dielov čo vozím je všetko v spomínanej bedničke pod prednými sedačkami, nikomu nič nezavadzia, neochudobňujem sa o batožinový priestor a v prípade núdze mám všetko pod rukou....
Najdlhšou trasou na škodovke zatia+ u mňa bola cesta do Talianska pred 2 rokmi (Benátky, Miláno..., jedna cesta asi 1200 km, celkovo 3300 km) a potom Praha minulý rok (550 km jedna cesta, dokopy asi 1200), ináč bežné trasy sú okolo 300-400 km jedna cesta tam, bežne 1000 km za víkend v rámci relaxu
Najideálnejšie je si to svoje auto poznať a mať už v ňom niečo odjazdené a poznať jeho neduhy. Ak má byť auto na takéto cestovanie spoľahlivé a dobre pripravené, treba ho prezrieť od predu až do zadu a spraviť údržbu všetkého. Nemať auto len v biednom stave bez pravidelnej údržby, kedy sa opravuje len vtedy, až sa niečo pokazí. V takomto aute je totiž skoro stále niečo, čo už dosluhuje a len sa čaká na moment, kedy to rupne. A ono to rupne vždy v tú nepravú chvíľu, to si môžete byť istí. Osobne som radšej za prevenciu a predvídavo auto udržovať v stave, aby sa nič nepokazilo. Robím to takto a zatiaľ sa mi to darí, škodovka ma nikdy nikde nenechala a to jazdím často diaľky.
No a keď je už škodovka v takto "porobenom" - pripravenom stave po celkovej údržbe všetkého, ono sa ani netreba pýtať, čo si na cestu vziať, čo nevziať, ja to robím tak, že si prejdem v hlave celé auto a sumarizujem, čo by sa kde na čom mohlo pokaziť. A tieto diely mám v aute v krabiciach pod sedačkami vlastne stále, takže kedykoľvek si zmyslím, môžem vyraziť kdekoľvek a nemusím rozmýšľať nad ničím. Ono škodovka dokáže byť "pojazdná" v akomkoľvek hroznom stave, dôležité je, aby to v poriadku bez ohrozenia života došlo do cieľa. Kravinky, ktoré nemajú bezprostredný vplyv na funkčnosť vozidla teda zbytočne nebrať.
Takže ideme: Predná náprava, riadenie - tam sú len samé železné diely, nápravnica, ramená, šróby, tam sa mi nemá čo pokaziť, aby som nemohol ďalej pokračovať v jazde, ložiská treba mať nové a novo naplnené, aby sa vedelo že sa na ne dá spoľahnúť, riadeniu sa nestane "nič" aj keď sa roztrhnú manžety a vytečie olej.... Zadná náprava: železným dielom sa nestane nič, poloosa viem že keď autom jazdím dlhšie a je to odskúšané tak ak mám správne usadené a dotianuté bubny tak sa nestane nič (kyvka), brzdy obecne treba mať pomenené aspoň hadice, predné brzdy treba mať po repase (gumičky, piestiky), zadné brzdy - pre prípad pribaliť k náhradnym dielom jedno nové prasiatko, hydrauliku obecne (brzdy, spojka) je dobré mať vyskladanú z nových dielov a pravidelne meniť brzdovku jedného typu, vtedy viem že sa mi na ceste nič nepokazí a môžem tomu veriť. Brzdovku k dielom nepribaľujem, tú kúpim na každej pumpe. Prevodovka - tam asi nemá význam nad ňou špekulovať a pribaľovať nejaké ND, ak je preverená spoľahlivá tak sa na nej nemá čo samo z ničoho nič pokaziť. Ak sa aj niečo pokazí, v teréne neopravíš nič. Dôležité je na dlhých cestách s autom naprasiť! Ale jazdiť s rozumom. Motor a elektrika to je kategória ktorej treba venovať asi najviac pozornosti. Osobne odporúčam ak sa chce s autom jazdiť dlhé trasy - mať motor po poctivej GO, to je na nezaplatenie. A keď už po GO, tak nie len holomotor, ale všetko - od karbu až po rozdeľovač. Ak je to motor, ktorý už vydáva podivné zvuky, stráca sa olej, voda, s takým motorom už radšej nikde nejazdiť. Ak motor funguje navonok dobre, osobne som aspoň za jeho obzretie a skontrolovanie ako vyzerá vnútri, prípadne spraviť malú údržbu - vymeniť tesnenie pod hlavou, skontrolovať presahy atď. Ak je holomotor v poriadku, pri normálnom zaobchádzaní sa nám na ňom nemá čo pokaziť, aby sme nemohli pokračovať v jazde. Takže voziť náhradné valce, kľuky a pod. je asi trochu na hlavu, že :) No a z dielov, ktoré treba pribaliť a môžu sa hodiť je vlastne celé zapalko: ja osobne vozím stále v zásobe: sadu sviečok, sadu káblov, cievka, palec, kontakty prerušovača, kondík, veko rozdeľovača, regler....Viac netreba. Samozrejme tiež náhradný kliňák. Nič viac sa tam v podstate nemá čo pokaziť, náhradný štartér netreba, roztlačiť sa dá vždy, náhradný karbeč je tiež k prdu, tam sa pokaziť "nemá čo", aspoň ako-tak to pôjde vždy. Altík mám po repase a na palubke voltmeter, ak by to prestalo dobíjať viem o tom hneď. V zásobe druhý altík nenosím, ak je elektrika v aute v poriadku tak sa na altíku neodpaľuje ani diodový mostík a altík je "nesmrteľný". Pre prípad fakt extra dlhých trás mám ale pre istotu v garáži altík do zásoby druhý :) No a z ostatných vecí, ktoré sa ešte môžu pokaziť samozrejme nejaká tá gumová lepiacia spešl páska na zalepenie prípadne prasknutej hadice, dlhší káblik silnejšieho prierezu, nejaké matičky, šróbiky, drôt.... Dobré je mať v zálohe aj náhradny termostat, osobne vozím aj olejové tlakové čidlo (tie dnešné dlho nevydržia a radšej ako mi tam má svietiť kontrolka a nemám prehľad o správnej funkčnosti mazania to čidlo za moment vymením), mám aj spojkové ložisko a tesnenie pod hlavu, ale to len pre extra prípad núdze Na dlhú cestu mať nejaký ten olej v zásobe, aspoň prázdnu bandasku na prípadnú vodu, 4-5 litrový kanister s náhradným benzínom a ide sa Z tých dielov čo vozím je všetko v spomínanej bedničke pod prednými sedačkami, nikomu nič nezavadzia, neochudobňujem sa o batožinový priestor a v prípade núdze mám všetko pod rukou....
Najdlhšou trasou na škodovke zatia+ u mňa bola cesta do Talianska pred 2 rokmi (Benátky, Miláno..., jedna cesta asi 1200 km, celkovo 3300 km) a potom Praha minulý rok (550 km jedna cesta, dokopy asi 1200), ináč bežné trasy sú okolo 300-400 km jedna cesta tam, bežne 1000 km za víkend v rámci relaxu
15:59:36
05.06.2011
05.06.2011
VeTeV
-> j_j: hůavne tydle expedice na vychod maji jednu ohromnou vyhodu - lidi tam jsou neskutecne vynalezavy a dokazi opravit nemozne...
na zapad - servis - podiva se na to, najde chybnej dil, nema skladem nelze objednat - smula, tamdle sou vrata
na zapad - servis - podiva se na to, najde chybnej dil, nema skladem nelze objednat - smula, tamdle sou vrata
15:19:11
05.06.2011
05.06.2011
j_j
13:39:33
05.06.2011
05.06.2011
U-Geen
Jarda 05.06.11 13:01:20 napsal:
proto rad jezdim po Jadranske v Chorvatsku a nenecham si to zkazit
ani tema bezohlednyma a troubicima ridicema tam....
jako Cechama? :-)
proto rad jezdim po Jadranske v Chorvatsku a nenecham si to zkazit
ani tema bezohlednyma a troubicima ridicema tam....
jako Cechama? :-)
13:02:45
05.06.2011
05.06.2011
Jarda - zrušená registrace
a jeste kousek rapa v Italii, pak me dosly baterky :(
13:01:20
05.06.2011
05.06.2011
Jarda - zrušená registrace
-> Gryzly: jsem myslel, ze jsi kdysi daval fotku nekde z vetsi dalky... ja jezdim vse mimo dalnice :) proste me to vic bavi, nekde vidim neco zajimaveho, tak tam zastavim a proste si to uzit a ne tam byt co nejdriv. Moje nejdelsi trasa byla bud Jih Italie - Calabrie s Rapidem nebo ta Černá Hora - hranice s Albanii s MTXem
Kdyz jsem na MTX delal, tak jsem se mooc tesil, jak se s tim projedu okolo more bez strechy, proto rad jezdim po Jadranske v Chorvatsku a nenecham si to zkazit ani tema bezohlednyma a troubicima ridicema tam. Trochu mi vyrazil dech Lokaj, kdyz na Zelivi se divil, ze bych mohl jet s tak starym autem k mori. Az dokoncim renovaci LUXe, tak s nim chci jet na dovolenou do Anglie, jestli se toho teda doziju.
Kdyz jsem na MTX delal, tak jsem se mooc tesil, jak se s tim projedu okolo more bez strechy, proto rad jezdim po Jadranske v Chorvatsku a nenecham si to zkazit ani tema bezohlednyma a troubicima ridicema tam. Trochu mi vyrazil dech Lokaj, kdyz na Zelivi se divil, ze bych mohl jet s tak starym autem k mori. Az dokoncim renovaci LUXe, tak s nim chci jet na dovolenou do Anglie, jestli se toho teda doziju.
12:39:32
05.06.2011
05.06.2011
VeTeV
-> suri: no s tím máš pravdu - ejsem schopen přesvědčit okolí, že zatímco šádes opravím v pangejtu, citruse můžu zapálit a jet stopem - ale pohodlí a velikost pořád vyhrává
11:26:11
05.06.2011
05.06.2011
suri
-> j_j: 10x menej by som sa asi bál ísť na škodovke v dobrom stave ako v novom aute
11:19:12
05.06.2011
05.06.2011
j_j
-> Rooney: pěkná dálka...a ještě s vlekem
11:13:53
05.06.2011
05.06.2011
j_j
-> suri: jak jsem řekl níže - tahle diskuze má pomoct lidem, co pojedou dál než já a do zemí, kde věci na staré škodovky neseženeš. To co se může zdát brát na Slovensko jako zbytečnost, může být třeba v Dánsku docela problém...jinak u 40 let starého auta se může pokazit cokoliv, ikdyž je po 1.majiteli, garážované,STK vždy bez problémů, 40 tkm najeto...
-> Tom.t : via SZ :)
-> Tom.t : via SZ :)
09:44:24
05.06.2011
05.06.2011
Rooney - zrušená registrace
Ja byl nejdál v Aalenu v Německu cca 1630km tam a zpět,
Bylo to tátovou 120ckou když sme tam jeli pro mašinu, taky 4q, už bych to nejel.
Rychlost cca 100km/h, poruchy žádné.
Zvětšit mapu
Bylo to tátovou 120ckou když sme tam jeli pro mašinu, taky 4q, už bych to nejel.
Rychlost cca 100km/h, poruchy žádné.
Zvětšit mapu
09:37:02
05.06.2011
05.06.2011
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> j_j: jinak ti posílám do id můj tel, kdyby něco tak zavolej, z Košic to je do tater na skok tak není v případě nouze problém sednout do auta a přilétnout na pomoc.
09:32:01
05.06.2011
05.06.2011
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
Dneska už bych to nehrotil a zaplatil si asistenční službu
celá SR + ČR za 106eur = cca 2600kč
viz service24.jefta.sk/o-prod ukte/srs
můžeš někde srazit srnu nebo skončit v pangejtu a v tom případě nejakej altík nebo tesneni pod hlavu bude k prdu.
Dnes není záruka ani u nového auta že dojedeš do cíle.
celá SR + ČR za 106eur = cca 2600kč
viz service24.jefta.sk/o-prod ukte/srs
můžeš někde srazit srnu nebo skončit v pangejtu a v tom případě nejakej altík nebo tesneni pod hlavu bude k prdu.
Dnes není záruka ani u nového auta že dojedeš do cíle.