Dálkové cesty se škodovkami

prohledat
1457 příspěvků (zobrazeno 1451 až 1457) od 04.06.2011 do 16.09.2024, založil/a j_j
řadit dle data
12:27:01
04.06.2011
palinator
-> j_j:

To těsnění sice nic neváží, ale trochu mě děsí představa to někde u krajnice měnit, přece jenom to není práce na chvíli. Na technický se ti jetý těsnění neprojeví. To se projeví až po 100 km jízdy ve větší zátěži. Viz náš případ z roku 2002 z cesty na Slovensko od Pardubic. U Vysokýho Mejta prvně vyvřela i přes ručně spuštěný ventilátor chladiče. Pak dojela až na hranice v pohodě a kopec hranic Makov se škůdce stal těžce osudovým. Vyjíždeli jsme jej asi na 3x. O tom, že by bylo něco v nepořádku, jsme před cestou neměli sebemenší tušení.



Mimochodem, docela mě zaujalo, že ten Rapid jel taky nějakých 100 km na jedničku pořád do prudkého stoupáku v nehorázném terénu v nějakých 30 °C vedrech a nevyvřel - i když.. jeli se špalkem mezi kapotou a čelem, topením a ventilátorem naplno.3
12:08:56
04.06.2011
Jarda - zrušená registrace
-> palinator: jj, presne tak.... pist jsem si vezl jen kdyz jsem mel mooc velkou kompresi, tenkrat byla hlava u 136 o vic jak 2mm dole a klepalo to dle kvality paliva1
12:05:12
04.06.2011
j_j
-> Jarda: Slovenské Tatry na začátku srpna, viděl bych to tak na těch 600 km jednu cestu. Dobrý nápad s tou karburací, to ještě vyřešim - je tam klasický jednokomorák JIKOV DIF 24.

-> palinator: auto ted nechám projít regulerní technickou, tak snad se tam i něco eventuelně odhalí. To těsnění pod hlavu nic neváží, to přiberu. Díky za odkaz s rapidem, ta cesta přes Rusko byla nedávno i v Objektivu na ČT1 s kluky s tím embéčkem, jeli 200km na jedničku a dvojku, pak se jim tak protrhlo přední rameno, tak jim to tam nějakej Voloďa spravil. 6



PS : láká mě do toho kilča udělat "ruční plyn" na ty dálnice - co si o tom myslíte ?
upraveno 1x, naposled 04.06.2011 12:06:54
12:02:51
04.06.2011
Jarda - zrušená registrace
-> j_j 04.06.11 11:56:09: tak to je jeste v zabehu, muj rapid uz atakuje hranici 500tis. km, no jestli mas dobre serizenej predstih a smes a menenej olej, tak bych se vubec nebal, ze by motor nevydrzel, spis tesneni pod hlavou uz muze byt vyzrany, pokud nebylo delane a tam bych mel hodne velky strach z povoleni sroubu, ale zas bez jednoho, by to tky melo fungovat....4
11:57:20
04.06.2011
palinator
-> j_j:

Já nevim jestli není jednodušší všechny potenciálně rizikové díly vyměnit a jet na jistotu. Samozřejmě vzít s sebou nejnutnější věci, které se pokazit mohou (kabely, cívku, atp., ale těsnění pod hlavu?!)



EDIT: Myslím, že Jarda nemyslel válce vložené, ale válce hydraulické. Pokud se mýlím, oprav mě Jardo.



Jinak 2 odvážlivci dojeli s Rapidem z Česka až do Vladivostoku téměř bez poruchy (vytrhl se jim pant u dveří nebo co) a to byla těžká cesta necesta. Rusáci jim říkali, že s tímhle to nikdy nemohou přejet, protože kdo má alespoň trochu tušení o Rusku ví, že hlavní silnice vedoucí ze západu na východ není silnice, ale náspy upravené krajinné nerovnosti s povrchem naprosto proměnlivým, přičemž horní hranice kvality je hodně omezena, zato dolní nekonečná. Docela pěkný počtení.

www.pangea.wz.cz/
upraveno 1x, naposled 04.06.2011 11:59:17
11:57:14
04.06.2011
Jarda - zrušená registrace
-> j_j: jj, jeste lanko resp. struna plynu by se mohla hodit a nevim, jak karbec, ja mam vse na LPG a pokud tam palivo je, tak vzdy nejak dojedu - i s proklepanym plovakem :)

Tesneni pod hlavou s tim jsem problem mel jen jednou a 200km jsem dojel s dolivanim litru vody po 10km :) a lidi co me potkavali, tak na me blikali a zapinali mlhovky :)

Kam a kdy planujete jet? jestli to neni tajme? 600km, to mam do Miskolce a letos jsem si to lajznul s rapem bez nahradnich dilu4 teda mel jsem v kufru zapomenutou poloosu6
upraveno 1x, naposled 04.06.2011 11:58:49
11:56:09
04.06.2011
j_j
-> iDawe: 6 ... v podstatě je kapitola o nezbytných součástkách v "Návodu obsluze - škoda 100", ale zajímají mě spíš vaše názory. Písty a válce asi brát nebudu, myslíš Jardo, že je to nezbytný ?

110L vypadá v dobré kondici, má najeto jen 40 tkm, měla by to zvládnout 6 Cestovní rychlost po dálnici bych viděl tak na 80-90 km/h - je tu prosím nějaký stovkař, který by to potvrdil nebo vyvrátil ? 4
11:49:37
04.06.2011
iDawe
-> j_j: připiš si tam nářadí aby jsi to měl čím vyměnit 4 1
11:47:06
04.06.2011
j_j
-> Jarda: chtěli bysme jet s kámošem 110tkou někam dál (cca 600km jedna cesta). Díky, takže zatím bude soubor věcí vypadat takto :

* poloosa

* rozdělovač + jeho náhradní věci, pojistky a další drobné elektro (žárovky, kabely, svíce)

* spojka, spojkové a brzdové prase

* dobíjecí relátko, cívka

* těsnění pod hlavu
11:43:38
04.06.2011
Jarda - zrušená registrace
ale na toho litra nemam... :) sel bych do toho hned objet skudkou svet, ale kde na to vzit :(

tady rapid kdysi img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/1212_2006-08-04_ 20-58-59_94.jpg , ale to neznamena, ze od te doby nikde nebyl, letos byl v Madarsku asi 4x :)
zvětšit Dálkové cesty se škodovkami - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 04.06.2011 11:43:38
11:34:38
04.06.2011
Jarda - zrušená registrace
Casto Madarsko rapidem - s sebou poloosa, altik, rozdelovac, valce, prasata

Chorvatsko, Slovinsko, Italie rapidem - s sebou + spojka, ted tam je sachs, tak uy bzch ju nebral

Chorvatsko, Madarsko, Cerna Hora, Rakousko MTXem - to same mimo hydrauliky

nejcasteji byva problem s altikem a ja mam jeste ve vsech autech bezkontakt, takze ten odchazi (civka v rozdelovaci) pravidelne po cca 50tis. km - vzdy mi odejde jeden asi po 3 letech
zvětšit Dálkové cesty se škodovkami - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 04.06.2011 11:34:38
upraveno 1x, naposled 04.06.2011 11:35:16
11:03:46
04.06.2011
j_j
Ahoj,



chtěl bych se zeptat, jaké máte zkušenosti s cestováním se starými škodovkami* , co jste za náhradní díly brali sebou, jaké jste měli poruchy či jiné špatné či dobré zážitky, kolik kilometrů jste ujeli,co jste viděli...no prostě co vás napadne 4



jako ilustrativní fotku přidávám známou cestu dvou studentů z Liberce kolem světa...samozřejmě, že naše diskuze bude spíš o cestování po Evropě...









* mám namysli především auta z let 1950-1990, různé octávečky, embéčka, stovky a stodvacítečky případně garde a rapidy
zvětšit Dálkové cesty se škodovkami - obrázek od j_j vložen 04.06.2011 11:03:46
Extreme Tyres