skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Užovky - jak šel čas
22:37:41
29.03.2019
29.03.2019
Enggik
Model 80" na fotce zvýrazněny odlišnosti ve výztuze oproti předchozí 77"-79" existuje ve verzích 36, nebo 34děr, vždy 10cm dlouhé. 36dírová je starší.
22:19:17
29.03.2019
29.03.2019
stepan
-> Enggik: A jaký teda na fotkách nemám?
22:06:46
29.03.2019
29.03.2019
Enggik
-> stepan: Jen těch s ,,pavoukem" je minimálně 5 verzí
Liší se jak počtem těch děr přívodu vzduchu k topení, tak i jejich délkou. A liší se i samotná ta výztuha
Zatím mám zmapováno, že jedna verze je na modelech 77-79, na modelu 80 jsou dvě verze
, a na modelu 82 se lámali další dvě verze. Od modelu 82 až do eMka 85 už je pavouk nejspíš stejnej.
-> stepan 28.03.19 22:35:18: Model 80" cca 15. série
-> stepan 28.03.19 22:36:42: Model 82" - eMko
-> stepan 28.03.19 22:37:41: Model 77-79"
Liší se jak počtem těch děr přívodu vzduchu k topení, tak i jejich délkou. A liší se i samotná ta výztuha
Zatím mám zmapováno, že jedna verze je na modelech 77-79, na modelu 80 jsou dvě verze
, a na modelu 82 se lámali další dvě verze. Od modelu 82 až do eMka 85 už je pavouk nejspíš stejnej.
-> stepan 28.03.19 22:35:18: Model 80" cca 15. série
-> stepan 28.03.19 22:36:42: Model 82" - eMko
-> stepan 28.03.19 22:37:41: Model 77-79"
22:28:07
28.03.2019
28.03.2019
stepan
A předních kapot existují 3 druhy?
1. 17+17 děr pavouk
2. 18+18 děr pavouk
3. 18+18 děr podelný výztuhy
Edit: Tak houby, moje zelená má pavouka 19+19.
1. 17+17 děr pavouk
2. 18+18 děr pavouk
3. 18+18 děr podelný výztuhy
Edit: Tak houby, moje zelená má pavouka 19+19.
22:04:56
28.03.2019
28.03.2019
stepan
Věděl by někdo, do kdy se na užovky dávalo přední čelo s 5 řadama děr a od kdy se čtyřma?
17:24:03
28.03.2019
28.03.2019
peter13789
-> Enggik: urcite sa to davalo, na 100% som to videl na modeli 83, ale vzdy len s plastovym znakom
09:25:40
28.03.2019
28.03.2019
Danster
-> Enggik 27.03.19 19:08:09: Tuhle divnou masku si pamatuju, že měl děda na svojí 120(S) 78" s nerez znakem.
20:01:14
27.03.2019
27.03.2019
Tomaso435
-> Enggik: to nevadí ale vypadalo to hustodémonskykrutopřísně :-D
19:56:20
27.03.2019
27.03.2019
Enggik
-> Tomaso435: Nooo, tam asi moc ,,funkční" nejsou
19:14:43
27.03.2019
27.03.2019
Tomaso435
-> Enggik: čoveče já viděl jednou i u kulatých předních světel funkční mřížky i v tech rámečkách světel :-D
19:10:19
27.03.2019
27.03.2019
Enggik
Standartní maska má označení: 441-9.6296-083.6 , 01 02 111156
19:08:09
27.03.2019
27.03.2019
Enggik
Tak schválně, jestli bude někdo něco vědět Vím že už se to tu někde řešilo, ale nevím zda se k něčemu dopátralo. Něco o týhle ,,divný" masce (ta horní ) ?? Zařadit do kategorie zmetků, nebo se to fakt někdy dávalo. Ale vzhledem k tomu že má odlišný ,,výrobní/katalogový"
; číslo tak to na zmetek nevidím.
17:16:00
04.02.2019
04.02.2019
Kocvin
-> palinator: M1 GLS měla lišty pod okny a kolem prdele, LS pak jen pod okny..
07:51:30
04.02.2019
04.02.2019
john simple
-> palinator 03.02.19 22:59:59: jen pod oknem
22:59:59
03.02.2019
03.02.2019
palinator
-> Enggik:
A jak to bylo u M1 GLS? Ty taky nerezový lišty kolem oken měly nebo ne?
A jak to bylo u M1 GLS? Ty taky nerezový lišty kolem oken měly nebo ne?
22:29:28
03.02.2019
03.02.2019
Enggik
-> Tom Troll: Nerezový lišty se přestali dávat od modelového roku 83, z důvodu montáže nových sametek oken (alá eMko), tudíž lišty už nešli namontovat
17:06:48
03.02.2019
03.02.2019
FrantaM
trošku retro vzpomínka - Únor a AZNP. Fotka z titulní strany časopisu Svět motorů č. 8/1978...
12:20:47
28.10.2017
28.10.2017
Tom Troll
Zeptám se. Jak to bylo s chromovýma okenníma lištama u 120 GLS a 105 GL mezitypky, podle obrázků mají některé jen lišty ze spodní strany oken a některé po celém obvodu, jak GL tak GLS.
Taky některé mají stěrače na černo a některé na stříbrno, ale to se s lištama nepřekrývá.
Druh nárazníků a zadního čela se taky nezdá že by na to měl vliv.
Taky některé mají stěrače na černo a některé na stříbrno, ale to se s lištama nepřekrývá.
Druh nárazníků a zadního čela se taky nezdá že by na to měl vliv.
18:43:16
20.10.2017
20.10.2017
FrantaM
-> Enggik: díky, nebyl jsem si zcela jistý, a ohledně úzkého 105 SP jsem měl jen informace a foto ze Světa motorů č. 3/1983, kde jej představili jako novinku z Vrchlabí. Trochu mimo téma: v č. 1/1983 zase představili jako novinku Škoda 120 LE.
20:27:37
19.10.2017
19.10.2017
Enggik
-> FrantaM: Asi jediná známá fotka. Jeden ze dvou funkčních vzorků. Podle všeho by měli mít všechny užovkový SPčka černý nárazníky, dvě zrcátka a masku alá eSko. ale jak to bylo na sériových autech těžko říct. Tohle třeba zas má i prahový lišty
13:45:34
19.10.2017
19.10.2017
FrantaM
Zdravím, zajímalo by mne, jak to vlastně bylo u prvních vozů Škoda 105 SP (zajímá mne provedení vyráběné od 10/1982 do 7/1983).
1. přední maska odpovídala provedení 105 S?
2. jaké byly nárazníky? V chromu nebo černě lakované?
Díky za odpovědi.
1. přední maska odpovídala provedení 105 S?
2. jaké byly nárazníky? V chromu nebo černě lakované?
Díky za odpovědi.
19:24:59
01.10.2017
01.10.2017
Enggik
-> ondie: Nu vida
22:50:02
28.09.2017
28.09.2017
ondie
-> Enggik: No je to jakoby taková pravostranná LS a není teda moje.
Tak se s majitelem dohadujem jestli je taková konfigurace origo. Šedivý klínky+hřebínek. Fotky určitě časem budou,tak zkusím pak ukázat. Nejdřív trochu napulírujem.
Tak se s majitelem dohadujem jestli je taková konfigurace origo. Šedivý klínky+hřebínek. Fotky určitě časem budou,tak zkusím pak ukázat. Nejdřív trochu napulírujem.
21:56:20
28.09.2017
28.09.2017
Enggik
-> ondie: Teď už zas nevím, kde jsem na tuhle poznámku o montáži hřebenu do pravostranných oužích sedanů narazil (budu muset zas dohledat ). Spíš jsem to objevil někde náhodou, ale samotnýho mě to zajímalo po tom co jsem přitáh tu mojí ,,hromádku"
Vzhledem k okyslosti nápravnice i kastle, to vypadalo že ty dva díly k sobě opravdu původně patří
Co jsi zas kde objevil Nějaká ,,GLS" nebo něco obyčejnějšího.
Vzhledem k okyslosti nápravnice i kastle, to vypadalo že ty dva díly k sobě opravdu původně patří
Co jsi zas kde objevil Nějaká ,,GLS" nebo něco obyčejnějšího.
10:43:25
28.09.2017
28.09.2017
ondie
-> Enggik: měl jsem v tvoje poznatky naději a nezklamal jsi,díky moc
Úža s hřebenem,kterou mám na mysli,je samozřejmě pravostranná s první registrací 6/83,ražbu nad pravým světlem nemá.
Úža s hřebenem,kterou mám na mysli,je samozřejmě pravostranná s první registrací 6/83,ražbu nad pravým světlem nemá.
22:22:36
27.09.2017
27.09.2017
Enggik
22:15:36
27.09.2017
27.09.2017
Enggik
-> ondie: Noo, fakt budu sledovat, to s tím šedá vs. lesklá i mne zajímá.
ano, bavíme se o užovkách. emkovejch bylo z Vrchlabí a Kvasin o něco více. Ale taky né moc.
Ad hřeben viděl, jednu mám doma
ale to je tím , že je to,,anglán".
Praváci měli údajně hřeben od 82" standartně i v sedanu. Ale to ty asi budeš vědět, tušit.
V leváku jsem se s tím nesetkal. I když mám pocit že tu někdo měl béžový GLSo s hřebenem údajně už z výroby.
-> ondie 26.09.17 18:26:26:
ano, bavíme se o užovkách. emkovejch bylo z Vrchlabí a Kvasin o něco více. Ale taky né moc.
Ad hřeben viděl, jednu mám doma
ale to je tím , že je to,,anglán".
Praváci měli údajně hřeben od 82" standartně i v sedanu. Ale to ty asi budeš vědět, tušit.
V leváku jsem se s tím nesetkal. I když mám pocit že tu někdo měl béžový GLSo s hřebenem údajně už z výroby.
-> ondie 26.09.17 18:26:26:
18:26:26
26.09.2017
26.09.2017
ondie
-> Tom Troll: Tomuhle už vážně nevěřim,ale já nevěřil ani v hřebínek a viděl jsem ho,tak kdo ví
17:37:09
26.09.2017
26.09.2017
Tom Troll
-> ondie: Některý GLS 83 prej měli i úzkou vlečku. Je to možný?
12:23:48
26.09.2017
26.09.2017
ondie
-> Enggik: Tak nějak mi to právě taky přijde,tak dík alespoň za utvrzení,že to neni úplná kravina. Budem studovat dál.
Jinak tvá věta o Kvasinskejch a Vrchlabskejch LS,bavíme se furt o úžovkách ?
A poslední věc :-)
Viděl jsi někdy na úzkejch sedanech LS/GLS z konce výroby hřebenový řízení ?
Žil sem v dojmu,že to byla jen otázka Garde,nicméně takovýho úzkýho sedana sem teď viděl.
Tak moc nevim,co si o tom mám myslet.
Jinak tvá věta o Kvasinskejch a Vrchlabskejch LS,bavíme se furt o úžovkách ?
A poslední věc :-)
Viděl jsi někdy na úzkejch sedanech LS/GLS z konce výroby hřebenový řízení ?
Žil sem v dojmu,že to byla jen otázka Garde,nicméně takovýho úzkýho sedana sem teď viděl.
Tak moc nevim,co si o tom mám myslet.
19:34:28
25.09.2017
25.09.2017
Enggik
-> David.: Noo-> ondie: to teď trochu nabořil ale minimálně do konce modelu 79 měli i všechna LS lesklej klínek v okně i lemovku masky. 80ka na 99% také.
U dalších ročníků si za to teda teď ruku do ohně nedám Ale pokud se přešlo na šedou lemovku, tak podle aut co si tak vybavuji, taki na 81-82 jsem se setkal s lesklým. Takže možná 83ky?? Ale to fakt vařím z vody. No budu sledovat.
On i ten odklon od lesklých doplňků by byl celkem logickej, někde od toho roku 82-83, když i většina jinej lesklých věcí byla pryč. stěrače, kliky, zrcátko.
-> ondie: Drtivá většina LSek je Mladoboleslavských, a pár ks (cca 2500) bylo z Vrchlabí a Kvasin
-> FrantaM: Ano, může být
U dalších ročníků si za to teda teď ruku do ohně nedám Ale pokud se přešlo na šedou lemovku, tak podle aut co si tak vybavuji, taki na 81-82 jsem se setkal s lesklým. Takže možná 83ky?? Ale to fakt vařím z vody. No budu sledovat.
On i ten odklon od lesklých doplňků by byl celkem logickej, někde od toho roku 82-83, když i většina jinej lesklých věcí byla pryč. stěrače, kliky, zrcátko.
-> ondie: Drtivá většina LSek je Mladoboleslavských, a pár ks (cca 2500) bylo z Vrchlabí a Kvasin
-> FrantaM: Ano, může být
18:45:46
25.09.2017
25.09.2017
FrantaM
Zdravím, možná blbý dotaz, ale mohlo být tato kombinace už ze série? Jedná se o nerez kliky a zadní spoiler kapoty, údajně má jít o vůz vyrobený v lednu 1980
02:14:24
25.09.2017
25.09.2017
ondie
-> Enggik: pouze odpozorováno,ale celkem s pravidelnou pravděpodobností,že si myslim,že to nemůže být náhoda
02:11:52
25.09.2017
25.09.2017
ondie
No právě..
Já zas myslim,že i LS mělo lesklý klínky,ale jen do určitýho roku (třeba do chromovejch klik?) ,ke konci úžovek ale většina (např. prepregovejch) LS měla určitě šeď..
Ať tak či tak maska vždycky ruku v ruce s oknem.
Jenom k tomu hledám trošku konkrétnější klíč.
A jakýkoliv LS je vždycky z Boleslavi ?
Já zas myslim,že i LS mělo lesklý klínky,ale jen do určitýho roku (třeba do chromovejch klik?) ,ke konci úžovek ale většina (např. prepregovejch) LS měla určitě šeď..
Ať tak či tak maska vždycky ruku v ruce s oknem.
Jenom k tomu hledám trošku konkrétnější klíč.
A jakýkoliv LS je vždycky z Boleslavi ?
22:05:28
24.09.2017
24.09.2017
David.
-> Enggik: v masce co vím byly u LS šedé klínky, u GLS a garde byl lesklý
20:43:32
24.09.2017
24.09.2017
Enggik
-> ondie: Jak jsi na tuhle myšlenku přišel???
Popravdě jsi mě teď dost nahlodal, protože žiju v tom, že LS vždy lesklý doplňky. Ale teď jsem si projel nějaký dobový fotky a minimálně klínek v mase je opravdu někdy šedej
Popravdě jsi mě teď dost nahlodal, protože žiju v tom, že LS vždy lesklý doplňky. Ale teď jsem si projel nějaký dobový fotky a minimálně klínek v mase je opravdu někdy šedej
15:37:14
24.09.2017
24.09.2017
ondie
Může mi nějakej znalec potvrdit/vyvrátit myšlenku ohledně lesklejch/šedivejch klínků v masce a okenní gumě ?
Že byly lesklé klínky v plastové masce a okenní gumě u modelu GLS (stejně tak u Garde) až do konce výroby vím,poté ještě určitě u GLS M1 a i u několika prvních Rapidů 120 jsem to viděl (okenní guma).
Jak to bylo ale u úzkého modelu 120LS ?
Nejdřív byly lesklé,pak šedé (maska i okno).
Kdy přesně od kterého modelového roku se přešlo ?
Že byly lesklé klínky v plastové masce a okenní gumě u modelu GLS (stejně tak u Garde) až do konce výroby vím,poté ještě určitě u GLS M1 a i u několika prvních Rapidů 120 jsem to viděl (okenní guma).
Jak to bylo ale u úzkého modelu 120LS ?
Nejdřív byly lesklé,pak šedé (maska i okno).
Kdy přesně od kterého modelového roku se přešlo ?
00:10:52
14.12.2013
14.12.2013
Enggik
Jak píše -> myschaak AZNP K.Hora: Mám za taky za to že byli na užovkách jen dvě. Delší skoro po celé délce prahu a pak ty kratší. A jestli se nepletu, tak kratší začali od modelu 79"
21:46:04
10.12.2013
10.12.2013
oppik
-> myschaak AZNP K.Hora: já ti to můžu jen potvrdit s tou delší lištou že jde až kousek k blatníku,tak je mi to právě divné.protože jsem našel v garáži 2ks kratších
13:52:27
10.12.2013
10.12.2013
myschaak AZNP K.Hora
hliník a černý mě nezajímaj...jen nerezový byly dva druhy,první 105/120 měli tu delší co šla až přes přední blatníky skoro k lemu,pak už byly rochu kratší že přelezla na blatník jen kousíček....a kámoš mi tvrdí že úplně první glsa měle ještě delší....já si to nemyslim ale nemám 77ku tak nevim
00:25:22
10.12.2013
10.12.2013
Bukaj
-> oppik: Lišty na prahy byly minimálně tři druhy na Mko, myslím, že první a nejdéle vyráběná nerezová byla stejná od užovek až po M model 86.
Poslední modely Mka měly hliníkovou lakovanou s uřízlými konci (kryly je plastové koncovky).
Mezi těmito typy byly ještě klasické nerezové, ale také lakované na černo (určitě na modelu 87) opatřené koncovkami...
Poslední modely Mka měly hliníkovou lakovanou s uřízlými konci (kryly je plastové koncovky).
Mezi těmito typy byly ještě klasické nerezové, ale také lakované na černo (určitě na modelu 87) opatřené koncovkami...
22:18:36
09.12.2013
09.12.2013
oppik
-> myschaak AZNP K.Hora: nevím jaký tam má být správně
21:51:01
09.12.2013
09.12.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> Nwkt: min dvě,znám člověka co tvrdí že tři ae to nemůžu zaručit
20:54:23
09.12.2013
09.12.2013
oppik
-> Nwkt: já právě nevím jestli byli i jiné než mám na autě
20:38:05
09.12.2013
09.12.2013
oppik
-> Nwkt: fakt?no já ti nevím teda
20:35:27
09.12.2013
09.12.2013
Nwkt
-> oppik: Dýlka byla snad jenom jedna ne