
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Užovky - jak šel čas
08:52:07
13.11.2010
13.11.2010

Mantrabeach
-> Hurdis: jo tohle táhlo je luxus,zapomeneš zavřít kapotu a hezky si ji přitáhneš zevnitř.luxus

22:08:59
12.11.2010
12.11.2010

kamikaze
No tak já mám lanko, bohužel, když se trhlo lanko, tak před policejní hlídkou otevírat kufr kombinačkama nebylo zrovna příjemný
Navíc teď to jde blbě otvírat, asi jsem to udělal moc dlouhý a neodskočí oba, musím tahat víckrát


19:33:47
12.11.2010
12.11.2010

Hurdis
-> maca: Jelikož trpím úchylkou vybavovat kufr každého auta nejen povinnou, ale i nouzovou výbavou se zásobou drobných ND a nevyjíždím bez putovní maxibasy nářadí, kterou si vždy při přesednutí z auta do auta (ano klidně i 5x denně, pokud použiju tolik aut) beru s sebou, (u škodovek je to kvůli poruše, u nových aut kvůli práci), tak jsem si zvyknul na táhlo hned po pár otevření kufru. A chtěl bych to do Rapida. 

19:17:28
12.11.2010
12.11.2010

maca
-> Hurdis: jj určo lepší,jen občas zapomenu kapotu táhlem uzamknout

16:41:14
12.11.2010
12.11.2010

Hurdis
-> TT_daniel: Na 77 mám zadní sedačky na šteft + matku. EDIT - nemám, máš pravdu, je to na šroub. Koukal jsem se na fotku, spletl jsem se.
-> maca: Tohle otvírání mám taky. Mnohem lepší než lanko vytahané jako prsa staré indiánky. Jen si kapotu holt zvenku nezacvakneš.
-> maca: Tohle otvírání mám taky. Mnohem lepší než lanko vytahané jako prsa staré indiánky. Jen si kapotu holt zvenku nezacvakneš.
09:35:55
12.11.2010
12.11.2010

TT_daniel
-> maca: presne-dakujem

09:34:52
12.11.2010
12.11.2010

maca
09:27:01
12.11.2010
12.11.2010

TT_daniel
este ma napadlo otvaranie kapoty bud packa+tiahlo (treba potlacit) alebo packa+lanko(sa taha) a este to je somarina len ma to vcera napadlo ze myslim do 79 boli zadne sedanky srobovane srobmi a po 79 bol navareny stift a davala sa matka-ale to je asik moc somarina 

18:58:50
11.11.2010
11.11.2010

kamikaze
Jak to bylo třeba s koberečkama, já mám takový šedivý, materiál nevím jak popsat, jakoby svařený umělý vlákna.
18:50:14
11.11.2010
11.11.2010

Gryzly
A tady ještě není kreganitová odhlučnovaci doska natavená pod zadnými sedačkami k podlahe. svazek je přilepek koženkou k podlaze. auto je rok 1979.
18:49:06
11.11.2010
11.11.2010

MOLSO
-> Gryzly: presne tak 

18:48:30
11.11.2010
11.11.2010

Gryzly
-> MOLSO: průchodka
11:36:09
11.11.2010
11.11.2010

MOLSO
-> TT_daniel: na starom modrooku isli kable uplne inde ako na draxovi a emkách
už ti to ale asi neodfotím dnes uz asi odišla do šrotu
už ti to ale asi neodfotím dnes uz asi odišla do šrotu

11:21:30
11.11.2010
11.11.2010

TT_daniel
ja mam sice neodborny postreh,bo ho nemam podlozey,ale prve modely mali aj kable tahane az v priestore za sedankami a tie myslim od 79 mali klasicky za sedakom ,nie??
Myslim prechod zvazku z kabiny do motoroveho priestoru
Myslim prechod zvazku z kabiny do motoroveho priestoru
22:34:58
09.11.2010
09.11.2010

rapida
našiel som ešte zopár vecí je toho ešte vela ale nechce sa mi to všetko vypisovať
- od marca 1978 montáž poľskej húkačky
- od septembra 78 zkratená trubka tlmiča výfuku
- od novembra 78 zmenil výrobca uchytenie panelu s ovladacími pačkami kúrenia
- od maja 79 bol zrušený držiak tlmiča výfuku
- model 80 zapaľovacia cievka s predradením odporom
- model 80 kreganitové odhlučnovacie dosky natavené pod zadnými sedačkami k podlahe
- model 80 lepenie vystuženého oblúka ku streche plastizolom na odstránenie chvenia
- model 80 zvýšenie priemeru vačkového hriadeľa z 21 na 24 mm
- model 80 zmena sklonu sacej trubice vzduchového čističa s 32 na 5
- model 80 montovaná rozvodová retaz inakšieho konštrukčného riešenia
- model 80 montovaný chladič SOFICO s plastovej hmoty a hlinikovej zliatiny
- od 1.8. 81 halogénové svetlomety i na vozidlách Š 105 S a 120
- model 82 zmenšenie hlbky spodného víka o 30 mm
- od marca 1978 montáž poľskej húkačky
- od septembra 78 zkratená trubka tlmiča výfuku
- od novembra 78 zmenil výrobca uchytenie panelu s ovladacími pačkami kúrenia
- od maja 79 bol zrušený držiak tlmiča výfuku
- model 80 zapaľovacia cievka s predradením odporom
- model 80 kreganitové odhlučnovacie dosky natavené pod zadnými sedačkami k podlahe
- model 80 lepenie vystuženého oblúka ku streche plastizolom na odstránenie chvenia
- model 80 zvýšenie priemeru vačkového hriadeľa z 21 na 24 mm
- model 80 zmena sklonu sacej trubice vzduchového čističa s 32 na 5
- model 80 montovaná rozvodová retaz inakšieho konštrukčného riešenia
- model 80 montovaný chladič SOFICO s plastovej hmoty a hlinikovej zliatiny
- od 1.8. 81 halogénové svetlomety i na vozidlách Š 105 S a 120
- model 82 zmenšenie hlbky spodného víka o 30 mm
21:56:51
09.11.2010
09.11.2010

kamikaze
Pavel P.. 09.11.10 21:22:49 napsal:
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/2757_2006-12-19_ 22-18-34_4.jpgNemá náhodou jinak řešenou výztuž kapoty? Mě to jako takovej ten pavouk nepříde
EDIT: Tak je to klasickej pavouk, zmátlo mě, že tam není vidět celá kapota a připadalo mi to jiné
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/4812_2010-09-19_ 16-48-31_28.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/2757_2006-12-19_ 22-18-34_4.jpgNemá náhodou jinak řešenou výztuž kapoty? Mě to jako takovej ten pavouk nepříde
EDIT: Tak je to klasickej pavouk, zmátlo mě, že tam není vidět celá kapota a připadalo mi to jiné
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/4812_2010-09-19_ 16-48-31_28.jpg
21:28:43
09.11.2010
09.11.2010

Star LC20
-> Pavel P..: Díky pane
Akorát nechápu, proč to takhle nedělali dál? Vypadalo to lépe. Že by výrobní náklady na takovou tvarovou vyfikundaci byly vyšší?

21:22:49
09.11.2010
09.11.2010

Pavel P..
21:17:53
09.11.2010
09.11.2010

Pavel P..
21:15:34
09.11.2010
09.11.2010

Pavel P..
21:14:33
09.11.2010
09.11.2010

Pavel P..
21:14:00
09.11.2010
09.11.2010

Pavel P..
21:12:18
09.11.2010
09.11.2010

ondrej.
Obzvlášť pekne to vyzeralo na LS-kách..
20:56:09
09.11.2010
09.11.2010

ondrej.
Ten široký predný spojler mala asi iba overovacia séria.
A k nárazníkom - boli chromované, u prvých 105GL kovové matne-čierno lakované a neskôr tie už spomenuté prepregy, ktoré mali aj posledné úzke GLS-ky a Garde.
A prvé vozy mali tiež napr. trocha odlišné stierače, iné bezpečnostné pásy atď.
Prvé 105S mali diagonálne pneumatiky s dezénom OS-25 a obyčajné svetlomety (nie halogénové).
A k nárazníkom - boli chromované, u prvých 105GL kovové matne-čierno lakované a neskôr tie už spomenuté prepregy, ktoré mali aj posledné úzke GLS-ky a Garde.
A prvé vozy mali tiež napr. trocha odlišné stierače, iné bezpečnostné pásy atď.
Prvé 105S mali diagonálne pneumatiky s dezénom OS-25 a obyčajné svetlomety (nie halogénové).
18:34:07
09.11.2010
09.11.2010

rapida
ale zaujímavá je aj táto fotka asi to naozaj bolo len v prvých prospektoch
18:31:09
09.11.2010
09.11.2010

rapida
našiel som fotku s časopisu Stop 6/78 kde je test Škody 105 L predný spoiler klasika
14:02:52
09.11.2010
09.11.2010

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
Hmm, skoda ze si nespomeniem ako to bolo na mojej ´76 a foto nemam....
12:47:26
09.11.2010
09.11.2010

Matsoft
-> Star LC20: ja mel listopad 76 a kveten 77
12:40:26
09.11.2010
09.11.2010

ondie
petr s 09.11.10 12:31:44 napsal:
→ ondie: To ti nikdo neukáže Taky si myslim.
→ ondie: To ti nikdo neukáže Taky si myslim.
12:33:09
09.11.2010
09.11.2010

Star LC20
-> ondie: podle mě to do sériové výroby nešlo. Nejstarší užovku na vlastní oči sem viděl březen 77*, a taky neměla tenhle tunyng.
12:31:44
09.11.2010
09.11.2010

petr s
-> ondie: To ti nikdo neukáže
12:26:17
09.11.2010
09.11.2010

ondie
-> kamikaze: jo tam to je... ;)
..ukažte mi ale někdo reálnou fotku z provozu..
..ukažte mi ale někdo reálnou fotku z provozu..
12:18:33
09.11.2010
09.11.2010

kamikaze
-> ondie: No já to taky nikde neviděl, možná že je to vidět tady: img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/704_2004-10-03_0
1-40-58_25.jpg ale nevím, fotka je nic moc

17:56:32
08.11.2010
08.11.2010

gim
-> Evž@: ne vsechny ;-)
12:18:36
08.11.2010
08.11.2010

ondie
ondrej. 07.11.10 21:12:36 napsal:
..prvé vozy mali odlišný predný spoiler – bol širší a siahal až do
blatníkov
A tos opravdu viděl na vlastní oči,anebo si to viděl jen na těch prvních prospektech ?
Já si totiž myslim,že se to takhle nikdy nevyrábělo a na těch fotkách je nějaká předvýrobní serie s kterou pak nafotili ty obrázky..
..prvé vozy mali odlišný predný spoiler – bol širší a siahal až do
blatníkov
A tos opravdu viděl na vlastní oči,anebo si to viděl jen na těch prvních prospektech ?
Já si totiž myslim,že se to takhle nikdy nevyrábělo a na těch fotkách je nějaká předvýrobní serie s kterou pak nafotili ty obrázky..
11:01:22
08.11.2010
08.11.2010

Evž@
-> VeTeV: yes
10:32:28
08.11.2010
08.11.2010

VeTeV
-> Evž@: myslíš praskající Prepreg?
10:23:58
08.11.2010
08.11.2010

Evž@
v roce 83 měli poslední užovky plastové nárazníky tady nepadlo
21:12:36
07.11.2010
07.11.2010

ondrej.
Tých rôznych malých rozdielov je veľmi veľa.
Napr. z exteriéru:
- prvé vozy mali odlišný predný spoiler - bol širší a siahal až do blatníkov
- asi do 1978 sa montovali dlhšie antikorové prahové lišty
- pôvodne chromované matice uchytenia stieračov
- o rozdielnych zadných čelách tu už bola reč (3 druhy)
- rozdielne lišty prednej masky u L (najprv antikoro, neskôr plast)
- známa je rozdielna predná maska GLS (menilo sa koncom roka 1979)
- najprv vonkajšie kľučky s chromovanou miskou, neskôr čierna, a zase neskôr plastové madlo
- rôzne dĺžky pružín - postupne sa skracovali - najprv predné (asi od konca 1978), neskôr aj zadné (koniec 1979)
Interiér sa najviac menil u 105S, ale aj u ostatných modelov (napr. chromové rámiky prístrojov nahradili čierne, dverové kľučky a madlá, uzamykanie kufra, koberce, tlačítka zamykania dverí atď..)
Napr. z exteriéru:
- prvé vozy mali odlišný predný spoiler - bol širší a siahal až do blatníkov
- asi do 1978 sa montovali dlhšie antikorové prahové lišty
- pôvodne chromované matice uchytenia stieračov
- o rozdielnych zadných čelách tu už bola reč (3 druhy)
- rozdielne lišty prednej masky u L (najprv antikoro, neskôr plast)
- známa je rozdielna predná maska GLS (menilo sa koncom roka 1979)
- najprv vonkajšie kľučky s chromovanou miskou, neskôr čierna, a zase neskôr plastové madlo
- rôzne dĺžky pružín - postupne sa skracovali - najprv predné (asi od konca 1978), neskôr aj zadné (koniec 1979)
Interiér sa najviac menil u 105S, ale aj u ostatných modelov (napr. chromové rámiky prístrojov nahradili čierne, dverové kľučky a madlá, uzamykanie kufra, koberce, tlačítka zamykania dverí atď..)
13:22:41
27.10.2010
27.10.2010

1560 - zrušená registrace
-> Matsoft: -> VeTeV:
Aha, tak to jsem netušil... Jak se tak na to dívám, je to ta Polská variace.
Aha, tak to jsem netušil... Jak se tak na to dívám, je to ta Polská variace.
10:20:08
27.10.2010
27.10.2010

kamikaze
-> onda: Ano, to samé mám já (1982), dřív byly ale jiný
10:16:09
27.10.2010
27.10.2010

onda
kamikaze-já to mám takto,celé auto originál r.v.1983
09:57:59
27.10.2010
27.10.2010

kamikaze
Ano, sice tam je to, že od srpna 1978 je uzavřený čelo, ale prolis pod číslem se měnil, na mojí je SPZ jakoby zapadlá, někrerý užovky mají číslo upevněný na výstupcích.
Na fotkách v kartě to není moc vidět, možná dneska to vyfotím.

09:20:16
27.10.2010
27.10.2010

VeTeV
-> 1560: na andrtovi mám LS užovici a nebo červené emko 
takže asi myslíš tu plskou variaci, kde je opravdu bílej eman

takže asi myslíš tu plskou variaci, kde je opravdu bílej eman
01:20:24
27.10.2010
27.10.2010

Matsoft
-> 1560: Myslis v Andrtovi... mimochodem na prvnich vydanich je na obalu gls nebo ls uzovka
00:34:07
27.10.2010
27.10.2010

1560 - zrušená registrace
Dost informací je v... Taková ta velká tlustá knížka, jak je na obalu bílé eMko. Je tam přehled změn v každém roce.
23:35:16
26.10.2010
26.10.2010

kamikaze
Chtěl bych vás poprosit o postřehy vztahující se k různým odlišnostem jednotlivých modelových roků, verzí atd. Kdyby se nazbíral dostatek informací, byl bych ochoten udělat takový přehled změn v průběhu výroby. Momentálně mi napadá například různé umístění klaksonu, varianty zadních čel, přední masky, ... 
