Užovky - jak šel čas

prohledat
347 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 26.10.2010 do 26.01.2020, založil/a kamikaze
řadit dle data
23:57:33
26.01.2020
vaclav785
-> Nevšovjan: diky
22:18:24
26.01.2020
Zdendys Š.
-> vaclav785:
Ano.
Ano.
Ano.
1
20:02:36
26.01.2020
vaclav785
Pročetl jsem to tady, ale některé věci jsem nenašel.

Škoda 120L 1981 květen

Chromované zrcátko?

Sedačky bez hlavových opěrek?

Příprava pro zadní pásy?
13:18:28
01.10.2019
FrantaM
-> Bukaj: díky, to jsem chtěl vědět. V jednom SM zkraje roku 1979 (nevím přesně to číslo) byl totiž článek o modernizaci, kde už právě bylo hladké zadní čelo (bez větracích otvorů). Hladká kapota mi byla známa (plastový spojler kapoty byl až od 10/1979, to vím), jen jsem si nebyl jistý s tím čelem.
12:18:41
01.10.2019
Czkedar
-> FrantaM 30.09.19 15:25:41: Nevim jak to bylo, ale Vena je ma za priplatek, viz Faktura.
17:24:39
30.09.2019
Bukaj
-> FrantaM: Nevím, zda má odpověď bude zcela exaktní, ale:
škodovky modelu 82 už měly určitě černé stěrače - "chrom" u nich byl omezen už jen na nárazníky a nerezové střešní, prahové a podokenní lišty. Ostatní už ylo buď plastové (kliky dveří), nebo černě lakované4

Škoda 120L 1978 má děrované zadní čelo a hladkou kapotu.
15:25:41
30.09.2019
FrantaM
Zdravím, mám dva dotazy:
1. vozy Škoda 105/120 měly od modelového roku 1981 stěrače v černé barvě? Všiml jsem si, že např. 105 GL 81 od Vena je takhle má, a fotka 105 GL 81 byla uveřejněna i v časopise Svět motorů. Týkalo se to pak celé produkce? Konkrétněji modelů 105 L a 120 L modelového roku 1982?
2. Model Škoda 120 (vyráběný od r. 1978) měl vždy hladkou zadní stěnu (tedy bez větracích otvorů)?
Díky všem za odpověď.
22:26:20
14.04.2019
peter13789
-> Enggik: to je presne ten co ma na aute TT_daniel
22:11:31
14.04.2019
Enggik
-> Tom Troll: nemám žádnou 80ku, a nikdy mít nebudu 3 3 Nabral jsem ho jen ze studijních důvodů, a je spíš i zapůjčen 1
20:51:28
14.04.2019
Tom Troll
-> Enggik: Takže na který auto pujde? 3 3
20:49:59
14.04.2019
Enggik
Výroba květen 80
zvětšit Užovky - jak šel čas - obrázek od Enggik vložen 14.04.2019 20:49:59
20:48:54
14.04.2019
Enggik
Tak, a dnes se mi ten divnej chladič i dostal do rukou 3 3 40 Teda tohle muselo na autě vypadat fakt divně, a tu masku s překrytím bych fakt chápal. Foto zezadu, zpředu je okyslejší a lehce zalakován, ale pro představu dobrý 1
zvětšit Užovky - jak šel čas - obrázek od Enggik vložen 14.04.2019 20:48:54
22:51:43
13.04.2019
Enggik
-> Bukaj 13.04.19 09:40:58: Přiznám se, tohle jsem ještě nikdy nezkoumal/nesledoval 4
-> stepan: Ten dotaz s čelem jsem přehlédl 1 Každopádně. Věděl jsem, ale zapoměl 3 3 40 Jestli mne paměť neklame, tak na modelu 80, by ještě mělo být 20dírový. dám si do poznámek, a zas budu sledovat 4
10:14:22
13.04.2019
stepan
-> stepan 28.03.19 22:04:56: Nikdo neví jak s čelem? 5x4 řady děr?
09:40:58
13.04.2019
Bukaj
-> Enggik: -> ondie:
Sice to je trochu mimo téma, ale trochu to souvisí:
Co ten šedý radiátor? Potkali jste to někdy? Konkrétně tento kus je vyrobený v lednu 1986...
zvětšit Užovky - jak šel čas - obrázek od Bukaj vložen 13.04.2019 09:40:58
09:34:52
13.04.2019
Bukaj
-> ondie 12.04.19 12:17:27: Já jsem přesvědčen, že ten "základ" plastu je stejný u chladiče i expanzky, jen v chladičích a radiátorech topení je více vláken (sklo?), respektive že v expanzce ta vlákna nejsou kvůli průsvitnosti (aby byla vidět hladina)...?
21:54:30
12.04.2019
Enggik
-> ondie: Jop, ten plast vypadá podobně, jak hodně jetý expanzky 40 -> TT_daniel 12.04.19 16:10:07: 157 Vida, další 1
-> TT_daniel 12.04.19 16:16:52: nemyslím si že to bylo odvislé od výbavy. 4
17:17:57
12.04.2019
ondie
-> TT_daniel 12.04.19 16:10:07: A opět plastový znak a "garde" fousky...
-> TT_daniel: Těžko říct,jestli mají tedy tyto dvě věci nějakou souvislost..
Ale aspoň se člověk něco dozvídá.. tyhle světlý plastový bočnice jsem třeba já neznal.
16:16:52
12.04.2019
TT_daniel
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../10720_2014-1 0-13_17-58-37_23.jpg
ja mam 1980 a tiez mam chladic s tym bielym bokom...a predpokladam ze to je origo..mozno preto ze to je Socka
12:17:27
12.04.2019
ondie
-> Enggik: Tak to je hnus,připomíná mi to jetou expanzku,na začátku ten granulát mohl být dost podobný,jen s menší ambicí na "průhlednost"
09:52:20
12.04.2019
Bukaj
-> Enggik: ...včetně toho "správného" termospínače ventilátoru... 3

Já jsem shodou okolností doma hledal ten radiátor topení s béžovým plastem a místo něj jsem našel nový radiátor s plastem šedým9 A rok výroby 1986...
09:47:22
12.04.2019
Enggik
Tak náhodou jsem narazil na fotku toho ,,prvoplastovýho" 40 chladiče.
zvětšit Užovky - jak šel čas - obrázek od Enggik vložen 12.04.2019 09:47:22
18:13:04
05.04.2019
ondie
-> Enggik: 4

Našel sem fotku tý svojí... Zezadu.
zvětšit Užovky - jak šel čas - obrázek od ondie vložen 05.04.2019 18:13:04
11:53:58
05.04.2019
Enggik
-> ondie: To si úplně nemyslím 3 Moje je 176. a expedice duben 40 40 řekl bych že ten začátek byl výrobně hodně vlažnej.

Tak jasně, 107. auto z BAZu, může být teoreticky třeba celkově 1000. vyrobené Garde, čili už nic vzácného, ale stále je to celkem ranné BAZácké 4
upraveno 1x, naposled 05.04.2019 11:54:13
21:02:03
04.04.2019
ondie
-> Enggik: Ono asi hlavně 107.kus z Kvasin by byl 1981.
18:42:12
04.04.2019
Enggik
-> ondie: Samozřejmě, že jsem si ho musel najít 3 3 3 První Garde bylo vyrobeno v BAZ 1.5.82 Tak jako proč ne, má pravdu, je to jedno z prvních z BAZu. Kolik jich dnes ještě žije 4 3 Joo, ten interiér je voňavej, má i správnou kapličku. Takže asi sociálky byly i v BAZu 6 Ten chladiš bude na 99% přelakovanej, jak píšeš, ten původní plast šel do žluta, a tohle svítí až moc.
01:13:44
04.04.2019
ondie
-> Rori: Podle mě je to v pořádku,staré symboly byly jen po začátku výroby,chrom vydržel ve výrobě evolučně déle. Kluci ti tu asi budou umět i říct co bylo odkdy dokdy.
01:07:02
04.04.2019
Rori - zrušená registrace
Ahj, stretli ste sa uz niekto s tym budikom nalavo? ta kontrolka prednych hmloviek mi tam nepasuje, sice ani chrom ramcek, k tym patria ine symbly, alebo sa mylim?

A zaujimalo by ma ake ziarovky boli povodne v osvetleni pristrojov, v knihe sa pise ze modre (Andrt), ja som mal akesi nazelenale, no ci to boli povodne netusim. Mam 105L 1983.

www.autodily-krbec.cz/ima ge.php?nid=10417&...
00:29:28
04.04.2019
ondie
-> Enggik: Inzerát si viděl ? Taky jsem myslel,že BAZ začal až později,i to VIN číslování (na kterém prodejce staví tu raritnost) mělo BAZ jiné..
Ale podle introše to prvomodel asi je,pod sukni nevidno.
S tím chladičem můžeš mít pravdu,je to bílý moc,ten plast bude po letech v dnešní době spíš dost nažloutlej ne?
19:44:52
03.04.2019
Enggik
-> ondie: Garďata už by měli mít snad všechny chladiče s černýma plastovýma bokama. Tady mám skoro podezření, že to lakovali i s chladičem, a zakryli jen lamely 3 3 4
Ty chladiče se světlýma bokama jsem viděl snad jen na 80kách.

A teda koukám, myslel jsem, že ,,sociálky" se dělali jen v Kvasinách.
upraveno 1x, naposled 03.04.2019 19:46:00
16:25:51
03.04.2019
ondie
-> Bukaj: Na bazoši je Garde prvomodel s Lkovou palubkou a foto zepředu,je to ono ? Pokud to takto bývalo,tak to nebyla žádná krása ty bílé bočnice,v takovém případě bych designovej facelift toho plastu i chápal.
zvětšit Užovky - jak šel čas - obrázek od ondie vložen 03.04.2019 16:25:51
00:13:10
02.04.2019
Tom Troll
-> Bukaj: -> ondie: Prošustroval jsem všechny trhy co znám a nikde to na užovkách neni, užovky v Kanadě ne, na severu taky ne, na blízkym východě taky ne. Belgie, Francie, samozřejmě taky ne.

Mám slabej pocit že jsme to mívali na užovce - okrovej mezityp s televizema - vždycky mi ten čumák přišel trochu jinej než ostatní stejnýho typu, ale nebyl jsem to schopnej pojmenovat. Teď si myslim že ta maska tam jiná byla.
Foto vozu nejspíš neexistuje.
00:08:08
02.04.2019
Bukaj
-> ondie: Nepodařilo se mi vygooglit žádnou fotku, ale domnívám se, že ze světlého plastu byly boky chladičů a výměníků topení v počátku výroby - hned, jak se přešlo z celokovových chladičů a výměníků na plastokovové. Jeden výměník topení z toho světlého plastu mám myslím někde doma, ale už nevím, z jakého auta pochází - spíš se mi dostal do rukou už vymontovaný, nebo možná bude z jedné užovky, kterou jsem kdysi vrakoval (tuším model 80?)...
23:05:39
01.04.2019
ondie
-> Pavel P..: Aha,asi máš recht,já měl vsugerovanou jen tu "zlatou" barvu kovu.
-> Bukaj: -> Bukaj: Ten světlej plast na bočnici si asi napamatuju,ve kterým období to tak cca bylo ?
22:59:55
01.04.2019
Pavel P..
-> ondie: žádný chladič nebyl celoměděný... měděné byli jenom lamely, boky byli mosazné stejně jako u železného.
22:59:50
01.04.2019
Bukaj
-> ondie: No, spíš bych řekl, že ten celokovový chladič byl daleko odolnější, než plasťák s hliníkovejma lamelama, takže to bych asi nepředpokládal. Leda, že by to bylo provedení pro první auta s plastohliníkovým chladičem, kde ten plast chladiče byl světlý, tak aby to moc nesvítilo? Později začali dělat boky chladiče z černého plastu...
22:54:23
01.04.2019
ondie
Co mě třeba napadlo,ale skoro se to bojím vyslovit,protože to neni nijak podložený,ale co třeba souvislost s celoměděným chladičem,kdy jsou ty bočnice chladiče měkčí,tudíž je chránili touhle maskou třeba před kamením ? Píšu to hodně teoreticky v souvislosti s "tropickým" prostředím a horším povrchem silnic v nejrůznějších rozvojových zemí..
upraveno 1x, naposled 01.04.2019 22:55:03
22:42:02
01.04.2019
Bukaj
-> Enggik: -> ondie:
A nebyla to třeba zase nějaká vývozní varianta (do zemí, kde se řešily i estetické kravinky), která se vyráběla déle?A ke sklonku výroby se "pár kusů" ze skladových zásob dalo i na tuzemské vozy?
Ve výsledku se souběžnou výrobou mohlo ušetřit celkem dost materiálu...
22:32:17
01.04.2019
ondie
-> Enggik: Tak nějak 4 chybí mi i pochopit tu motivaci dělat ke sklonku výroby vůbec něco takovýho.
22:17:06
01.04.2019
Enggik
-> ondie: Pamatuju si, jen že se to tu někde probíralo a to že MOLSO jí na autě měl. To jediný 1 Takže stále nevíme nic, jen je na světě další kus 3 3
20:16:50
01.04.2019
ondie
-> Enggik: Tu plnou masku taky jednu mám,asi sem to byl já,kdo se tu na to kdysi ptal. Já jsem to tipoval spíš někam k raným ročníkům,ale Molso (a asi ještě někdo) psali,že to měli na autech 82-83´... čemuž by nasvědčovalo použití pozdních plastových znaků.

Víc mi k tomu nedokázal nikdo nicmoc říct. Konstruktérsky někdo experimentoval asi s optickým zakrytím bočnic chladiče.
upraveno 1x, naposled 01.04.2019 20:27:19
12:24:46
31.03.2019
stepan
-> isti: To já řešit budu, obzvlášť u lakovaných dílů. 4
12:10:37
31.03.2019
isti
-> stepan: Podla mňa je to úchylné3 ale je to tvôj boj.
-> Enggik: Jasné,aj ja mám isté veci ktoré by som dodržal pri renovácii ale dúfám že sa nikdy nedostanem do takého stavu aby som riešil toto3
10:35:58
31.03.2019
stepan
-> Enggik: Já právě taky, četl jsem, že se liší mřížkama pavouk od emka, ale měřil jsem mřížky a byly stejný, pak jsem se v tom začal vrtat a zjistil, kolik jich bylo. 1
21:47:04
30.03.2019
Bukaj
-> Enggik: Jak já Tě chápu...4 3
21:30:56
30.03.2019
Enggik
-> isti: Hele, já na to přišel náhodou, když se mě někdo ptal jak to bylo s těma mřížkama. Taky jsem myslel, že se lišila jen ouža vs, eMko a ono se z toho vyklubalo tohle 3 3

Hele, každej se baví něčím jiným 3 3
20:15:55
30.03.2019
stepan
-> isti: Když už dám do renovace ty peníze a úsilí, tak ať je to tak, jak to má být.
20:01:46
30.03.2019
isti
-> stepan: -> Enggik: Bože môj,vaše starosti by som chcel mať.
22:41:31
29.03.2019
Enggik
Model 82" - eMko 85" Zas drobný rozdíl ve výztuze. 36děr, délka 9cm. a na modelu 82" se láme ještě varianta 34 děr/10cm, ta je starší.

Takže ,,zatím řeším", kdy přišel přechod mezi kapotou 80" a 82", nebo jestli mezi nima byla ještě nějaká varianta 3 3
zvětšit Užovky - jak šel čas - obrázek od Enggik vložen 29.03.2019 22:41:31
upraveno 2x, naposled 29.03.2019 22:42:16
Extreme Tyres