skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jezdite na kole?
-> kury: ktery myslíš ze nejsou na teren? rascal je teda ale cenove trosku jinde nez woom. woom 3 rok starej sem kupoval za 7,5k.
Beany má napříč všemi velikostmi malé rámy oproti jiným. Aspoň na něm jde začít dříve. A při prodeji drží super cenu. Často mám na kupkole nový stejně, jako chtějí lidi za použitý
A furt je mi cenově příjemnější Beany než woom, rascal... Ale na velký terén tyhle kola nejsou. Amulet nemají taky špatný poměr cena výkon.

-> venni: naší jsem asi v podobným věku (čerstve 6 let a 114cm) věku pořídil Beany Zero 24", má 8.6kg (váženejch), dával jsem teda širší pneu. Teď po dvou letech už to nebylo ono, tak jsem nasál starší RM Blizz 24, po upgradu má necelých 10kg (ale je to znatelně větší rám jak to Beany), má to trailovou geo , přijde mi to v terému stabilnější.
-> Vojťas 06.08.23 21:31:32: jo to kdybych si pamatoval...zitra kouknu v pokojiku na futra 

-> venni: no ja myslel ze tej naší, ( v září 5 let) nadělím 20", ale když to vidím tak si rikam jestli to nebude zbytecny. Kolik malá měří?
Jinak jsem tak nějak postuoně upgradoval 2 kola... "Žena" (v uvozovkách protože se nejedná o manželku) má asi 7 let starý dámský kolo FoxLedader... No nic moc. Spíš Nic, než Moc... Od začátku vše blbě... Tak postupně upgrduju svoji Meridu (kupováno jako jetý, taky žádnej hit, ale přece jen kolo za 20 ve svý době). Takže z toho kola za původně asi 7 možná i kolo na ježdění udělám... Ještě chvíli a zbyde z toho rám a zapletený kola....
Já teď jednomu prckovi nadělil to AL Stilo po mladým, doplnil o kolečka nadšní největší... Sice už by slečna mohla jezdit bez nich, ale je líná...
Malá (v září 6 let) dnes přesedlala z woom 3 a vyzkoušela 24ku kellyse (podle mě XS rám) ale byla nadšená jak blázen z toho jak to upaluje,hned pochopila přehazku a po 5 min už se držela jednou rukou.Původní plán koupit 24ku k Vanocum tedy odpadl a dostane kolo k narozkam.Tim pádem pošlu do světa woom 2 a malej podědí woom 3. Teď už jen vybrat tu čtyřiadvácu.Myslel jsem že už to hrotit nebudu,ale opět hmotnosti od 8 do 12kg
tady už pujdu asi zlatou střední cestu abych u toho zbytečně nekrvácel.Ikdyž ty naši gauneří sedí na kole každý den 


Asi se na ten hnátolam zase brzo vyseru... :-( Tímto díky Dragonovi za odpovědi na BFU otázky... Ale nějak ty spojitosti nedávám....
-> dragon_cb_cz: je borec no :) ještě mám poznatek z Polska, kde každý druhý kolo bylo náš SUP :) exportér jak víno 

-> j_j: Hezký! On je tím celkem vyhlášenej, myslím, že jezdí i do práce po Praze na kole. To je vůbec borec v mnoha ohledech.
v sobotu jsem potkal na Karštejně - doktora Pafka /83 let/ na silničce - jede bomby :)
-> U-Geen 31.07.23 10:14:53: Jo, ten jsem se naučil ale až po té příhodě... ještě že to nebyl můj řetěz 

-> U-Geen: Já dával odkaz na tu nejlevnější, že to nemusí bejt nutně za pětikilo.
Mám (na doporučení Dragona) tuhle: www.kupkolo.cz/nytovac-re tezu-force-work-univerzaln i-dilensky_z97413 a super.
V kapsičce vozím tohle: www.kupkolo.cz/naradi-top eak-hexus-x_z103866 a nýtovač na tom funguje taky. Jen to není úplně levný.
Mám (na doporučení Dragona) tuhle: www.kupkolo.cz/nytovac-re tezu-force-work-univerzaln i-dilensky_z97413 a super.
V kapsičce vozím tohle: www.kupkolo.cz/naradi-top eak-hexus-x_z103866 a nýtovač na tom funguje taky. Jen to není úplně levný.
-> StepaNoFUN: tahle mi fingovala nějak blbě... ted jsem bral tuhle a je super... jen není tak cestovní :-) www.cycology.cz/nytovac-r
etezu-super-b-superb-tb-33
55-p219958
-> dragon_cb_cz: ještě zkus trik, že si na převodníku posuneš část před/za spojkou o jeden zub a pak do tý vystouplý spojky opřený o převodník něčim flákneš... taky to jde :)
-> dragon_cb_cz: ještě zkus trik, že si na převodníku posuneš část před/za spojkou o jeden zub a pak do tý vystouplý spojky opřený o převodník něčim flákneš... taky to jde :)
-> Sita: www.kupkolo.cz/nytovac-re
tezu-force-hg-stribrny_z25
45
-> Bukaj: Ona rozebrat jde. Jen to nejde rukou. Tahle -> dragon_cb_cz 31.07.23 08:54:04: jde rozebrat špičatejma kleštěma / rohem kombinaček.
-> Bukaj: Ona rozebrat jde. Jen to nejde rukou. Tahle -> dragon_cb_cz 31.07.23 08:54:04: jde rozebrat špičatejma kleštěma / rohem kombinaček.
-> Sita 31.07.23 09:34:02: Tak ta nýtovačka se hodí minimálně na to zkrácení/vylisování čepu abys tam tu spojku mohl dát. Ale jasně, to jde i jinak. Určitě se prodává na všechny řetězy od 6sp výš (resp. 6-8 je stejný, tzn na něj spojku 8sp). Na starší řetězy nevím (na single-speed řetězy se pořád dá koupit ta co dával fotku Bukaj).
-> Bukaj 31.07.23 09:44:50: Jsou na to kleštičky (a triky jak si případně poradit bez nich). A důvody jsou tři:
- můžeš řetěz opakovaně rozpojit/spojit (některý spojky jsou znovupoužitelný, u jiných se píše na jedno použití ale zvesela to ignoruju). Což je šikovný při jeho čištění a mazání, typicky v ultrazvuku.
- trefit ručně správné snýtování u těch tenčích řetězů není žádná prdel a spojka je tak ve výsledku rychlejší i spolehlivější.
- Když ti rupne řetěz někde na cestě, tak zkrátíš o článek, vrazíš spojku a jedeš dál.
-> Bukaj 31.07.23 09:44:50: Jsou na to kleštičky (a triky jak si případně poradit bez nich). A důvody jsou tři:
- můžeš řetěz opakovaně rozpojit/spojit (některý spojky jsou znovupoužitelný, u jiných se píše na jedno použití ale zvesela to ignoruju). Což je šikovný při jeho čištění a mazání, typicky v ultrazvuku.
- trefit ručně správné snýtování u těch tenčích řetězů není žádná prdel a spojka je tak ve výsledku rychlejší i spolehlivější.
- Když ti rupne řetěz někde na cestě, tak zkrátíš o článek, vrazíš spojku a jedeš dál.
-> dragon_cb_cz 31.07.23 09:04:20: Aha, myslel jsem, že je ta spojka do sebe navolno zacvaklá a drží to jen v tahu a jde to normálně při povoleném řetězu rozebrat rukou. Jestli je to, jak píšeš, pak nějak nevidím smysl, proč tam mít spojku, když není rozebírací...
-> dragon_cb_cz 31.07.23 08:54:04: da se tahle spojka koupit i do starsich retezu, ktery byly prodany s delsim cepem pro nejtovacku, ale protoze nejtovacku nemam, tak to nedopadlo uplne dobre a ted nevim co s tim
(nejtovacku kupovat nechci, nejde ani tak o tech vyhozenecj 5 stovek, ale nepotrebuju mit doma vsechno...

-> dragon_cb_cz 31.07.23 08:59:29: Jo. Přesně tak jsem to udělal. Zvyklej z řetězů na Favorita jsem to slisoval tím, co jsem vylisoval. Na favoritu jsem to mlátil průbojníkem a vždy to drželo. Tady jaksi ne.
-> palinator: Tak mně to taky skoro 300km drželo. Až pak se to "otevřelo". Ale dojel jsem a zjistil to až doma, když jsem pátral proč mi to v tahu trochu cvaká. Vypadalo to, jako že jsem někde ohnul talíř. Bylo trochu na přesmykači vidět, že to maličko "šmajdá". Tak jsem hledal v kterým místě a našel tohle - -> StepaNoFUN 28.07.23 17:57:05:
-> Bukaj 31.07.23 08:56:15: Nevypadne. Cvakneš to kominačkama a ani se to nehne. Rozpojit to jde, ale není to úplně jednoduchý a rukou to fakt neuděláš. Když si vezmeš, že ten řetěz nemá důvod, aby se ty články "zkracovaly"...
-> palinator: Tak mně to taky skoro 300km drželo. Až pak se to "otevřelo". Ale dojel jsem a zjistil to až doma, když jsem pátral proč mi to v tahu trochu cvaká. Vypadalo to, jako že jsem někde ohnul talíř. Bylo trochu na přesmykači vidět, že to maličko "šmajdá". Tak jsem hledal v kterým místě a našel tohle - -> StepaNoFUN 28.07.23 17:57:05:
-> Bukaj 31.07.23 08:56:15: Nevypadne. Cvakneš to kominačkama a ani se to nehne. Rozpojit to jde, ale není to úplně jednoduchý a rukou to fakt neuděláš. Když si vezmeš, že ten řetěz nemá důvod, aby se ty články "zkracovaly"...
-> dragon_cb_cz 31.07.23 08:59:29:
Jenže právě drželo... Byl to cca rok 2010, dělal jsem dva řetězy který na zkracování určitě připravený nebyly.
Jenže právě drželo... Byl to cca rok 2010, dělal jsem dva řetězy který na zkracování určitě připravený nebyly.
-> Bukaj: To fakt strach mít nemusíš, protože speciálně ty 12sp drží fakt fest. Nedávno na výletě jsme potkali týpka co urval přehazovačku a chtěl si zkrátit řetěz aby dojel na jednom převodu. Jenže tu 12sp spojku jsme nedokázali rozpojit ani takovým drátěným přípravkem co na to vozím, ani malýma kombinačkama, ani jejich kombinací... ani se nehnula. A co se týká pevnosti v tahu tak bych taky neměl strach - když to neurvou sprinteři na Tour, tak já taky ne 
Jediný kdo dělá spojky rozpojitelné bez použití nářadí je Wippermann, tam je na to takový fígl, kdy se musí ty články dostat do speciálno postavení, ale to za jízdy taky nehrozí.
A ad to cuknutí v terénu - od toho mají dneska přehazovačky "brzdu" (zajímavé, že anglicky se tomu říká "clutch"
), která brání skákání řetězu. Ale důvod je jiný - aby nepadal řetěz z převodníku a nemlátil do spodní vzpěry.

Jediný kdo dělá spojky rozpojitelné bez použití nářadí je Wippermann, tam je na to takový fígl, kdy se musí ty články dostat do speciálno postavení, ale to za jízdy taky nehrozí.
A ad to cuknutí v terénu - od toho mají dneska přehazovačky "brzdu" (zajímavé, že anglicky se tomu říká "clutch"

-> palinator 31.07.23 08:24:34: Jo, záleží jaký řetěz... Ale třeba i u běžnýho 8sp Shimano řetězu za 150 Kč máš to spojovací místo připravený - na jednom konci je vnější článek se spojovacím čepem připraveným "z venku" v jedné půlce článku a díra v druhé je "netknutá". Zkrátíš řetěz na potřebnou dýlku na druhém konci a pak to tímhle čepem spojíš. To funguje.
Ale jakmile jednou ta díra je "protažená" a vrátil bys do ní běžný čep, který jsi z toho místa vylisoval, tak to držet nejspíš nebude... což je tuším přesně to, co Štěpán udělal.
Ale jakmile jednou ta díra je "protažená" a vrátil bys do ní běžný čep, který jsi z toho místa vylisoval, tak to držet nejspíš nebude... což je tuším přesně to, co Štěpán udělal.
-> dragon_cb_cz: To bych měl asi strach, že se to někde v terénu, kde cukne přehazka, vycvakne a ztratím to...
...ale asi to funguje, jinak by to nikdo nepoužíval
...ale asi to funguje, jinak by to nikdo nepoužíval

-> Bukaj 31.07.23 07:27:27: Všechno je v cyklech
Ale jinak jak píše -> StepaNoFUN 31.07.23 08:13:42: , ty dnešní rychlospojky vypadají hodně jinak než ty staré s "pojistkou". To by skutečně na systémech s větším počtem převodů nedělalo dobrotu. U dvanáctirychlostních systémů už je rozteč pastorků jen 3.65mm, takže tam fakt moc prostoru není. Proto ty spojky jsou vlastně dvě půlky vnějšího článku a po spojení je od běžného článku skoro nepoznáš - takhle nějak to vypadá:

-> StepaNoFUN: Aha, jak vypadá dnešní spojka? Znám jen klasiku z pionýra apod. :
-> dragon_cb_cz:
Já nýtoval několikrát, žádný speciální čepy... a vždycky to drželo. Asi starý nemoderní řetězy.
Já nýtoval několikrát, žádný speciální čepy... a vždycky to drželo. Asi starý nemoderní řetězy.
-> Bukaj: tak ono uz dneska nemas spojku se zavlackama, nebo "segrovkou".
-> dragon_cb_cz: Myslel jsem, že spojka je v cykloodvětví přežitek z padesátých a šedesátých let - alespoň v devadesátých letech a krátce po přelomu milénia, když jsem jezdil na Favoušovi, tak jsem vždy řetěz nýtoval (co vím, tak ani řetězy se spojkou nebyly k mání)...

-> StepaNoFUN: Ono nýtovat není nutně špatný nápad, ale musíš použít ten k tomu určený speciální čep. Ale stejně jsem z toho pak byl vždycky nervózní. Navíc se spojkou pak ten řetěz snadno rozpojím na čištění atd. A stojí pár korun.
-> Vojťas: Neboj. Mám jednu a půl (to půl byl omyl výrobce SRAM - dodali v balení s řetězem 1,5 spojky) v kapsičce s náhradní duší... Multitool s lisovačem a háčkem je v druhý kapsičce.
-> StepaNoFUN: rozhodně spojku, a až ji budeš kupovat tak vem raději dvě a náhradní si dej třeba do lepení 

-> Vojťas: Ale ne... Jen mi přišlo jako nejlepší nápad nedávat spojku, ale slisovat to zpátky... :-/ Pak jsem byl upozorněn, že to není dobrej nápad. Jenže najdi to místo...
No tak se našlo samo. :-D
No tak se našlo samo. :-D
Ten musi mit ale ukrutnou sílu 

-> dragon_cb_cz: no jo porad. Jsem to udelal a jak jsem pak mel vedet, kterej clanek to byl...
-> StepaNoFUN: Já ti říkal, ať se na to nýtování vysereš 

-> kury: Já když jedu na kolo tak se snažím, aby to alespoň ty 2 hodiny byly. A kdybych měl možnost strávit třeba 4-5x týdně na kole 2-4 hodiny, tak se určitě zlobit nebudu. Ale jak říkáš, s prací a rodinou to realistický není. Naštěstí už starší dcera dorostla do věku, kdy když jedu ty 2-3 hodinky s ní, tak to je docela fajn vyjížďka i pro mě... když zrovna nemá nějakej den "na ránu" 

-> dragon_cb_cz: Já už se zase nedostanu na svoje dřívější odběhane objemy
Ale nikdy neříkej nikdy. Proti kolegům ze závodů jsem ale troškař. Ale při práci a rodině to nikam nenacpu. A že by se mi chtělo trávit každý den hodiny na kole, to taky ne 


-> kury: Moc hezký... já už se asi na podobný nájezdy nedostanu nikdy, pokud dám letos zase alespoň 2500km, tak budu rád...
-> U-Geen 24.07.23 10:21:27: Jo, to jsem si všiml. Budu tě někdy muset navštívit s kolem... to bude ostuda 

-> kury: moc pěkný :-)
Suunto mi vyhodilo tohle.Jinak ve sjezdu jsem taky marnej, hlavně na mtb.
Nejčastěji na kole měním brzdy
Maratony nějak ještě projedu ale cross country mám jak duatlon



-> StepaNoFUN: no podobne jezdi moje zena taky.. a to ma celopero :-) Ale to jsem ji poridil spis kvuli pohodli, resp. problemum se zadama... trochu odvaznejsi by ale bejt mohla.
-> dragon_cb_cz: no tady u nas to jde vicemene samo :-) Kdyz se cloveku nechce do kopcu, tak moc moznosti neni.
Letos jsem na tom bídně, mám dohromady tak 300km. S převýšením to, ale tak zlé nebude. Reálně budu někde kolem 8km. Nejvíc v tom dělá teambuilding v Itálii u Lago di Ledro, kde co výlet, to alespoň 1000m výškových a za ten týden to udělalo na 100 km hezkých 5 kilometrů. Tam ty cyklotrasy moc po vrstevnicích nevedou. Prostě kopec 10-20% na 2/3 trasy a pak sjezd 20-30% dolů. Párkrát i zahořely brzdy.
-> U-Geen: Jsem doufal, že ve vertikále budu mít alespoň polovinu co ty, ale kdepak, s bídou třetina
Pokud se vyloženě nesnažím, tak dostat se tady přes 1%, max 1.5% elevace se mi prostě nedaří. Ale co si budeme povídat, ono ani horizontálně to letos není žádný zázrak 

