-> Bukaj: To fakt strach mít nemusíš, protože speciálně ty 12sp drží fakt fest. Nedávno na výletě jsme potkali týpka co urval přehazovačku a chtěl si zkrátit řetěz aby dojel na jednom převodu. Jenže tu 12sp spojku jsme nedokázali rozpojit ani takovým drátěným přípravkem co na to vozím, ani malýma kombinačkama, ani jejich kombinací... ani se nehnula. A co se týká pevnosti v tahu tak bych taky neměl strach - když to neurvou sprinteři na Tour, tak já taky ne
Jediný kdo dělá spojky rozpojitelné bez použití nářadí je Wippermann, tam je na to takový fígl, kdy se musí ty články dostat do speciálno postavení, ale to za jízdy taky nehrozí.
A ad to cuknutí v terénu - od toho mají dneska přehazovačky "brzdu" (zajímavé, že anglicky se tomu říká "clutch"

), která brání skákání řetězu. Ale důvod je jiný - aby nepadal řetěz z převodníku a nemlátil do spodní vzpěry.