![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svářeči (a sváření)
-> Stepan FUN: tak ja na to nemam ruce s preco to robit zlozito ked to ide jednoducho ze ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> miguelias: Tak dej po "zkoušce" vědět, jak to dopadlo... Zatím je MAG asi nejlepší a nejvíc "user friendly" řešení.
-> Stepan FUN: Dík za radu. Cočkem jsem už něco navařil, a myslím že mi to i jde. Tata sice má cočko, ale u něj cokoliv dělat....nikdy víc ! Pořád do všeho kecá, všechno by jen přeplátoval, rozčílí ho každá krávovina, prostě strašnej chytrák. Tak jsem si opatřil garáž a kamarád má právě toho TIGA. Takže bych rád na jaře rozebral užovku do šroubku a vyvařil jak má být.... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Stepan FUN: Tak bohužel mám jen trafo. A 1,6 elektrody sem měl a vejfuk se s tim lepil parádně, ale to je furt oproti karoserii tlusty jakxviň. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> castrol: Tak 1,6mm rutilkou a invertorem se (samozřejmě pokud na to máš ruce - já teda ne) dá taky svařovat "nesmysl"... Ale to musíš bejt kuwa dobrej...
Klid, mě to jen tak napadlo.
Je pravda, že by to bylo asi docela peklo no.
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ochoda: jedneho casu tu bol borec co si tak auto vyvaral ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ochoda: Ani o tom nepřemejšlej. Neříkám, že to tím nejde polepit, ale o svařování se mluvit nedá...
-> ochoda: leda bys z toho chtel delat emental![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Jen tak se vetřu. Né že bych to měl v plánu, ale zkoušel jste někdo vyvařovat auto elektrodou? (obyčejnou mašinou, tušim střídavej proud tam je ne?)
-> miguelias: Jestli s tím umíš, tak směle do toho. ;-) Daj se s tím dělat zázraky... Ale pokud začínáš, tak MAG (svařování v ochranné atmosféře aktivního plynu - aneb "COčko") je uživatelsky přívětivější než Tebou zmiňovanej TIG. ;-)
Edit: Mimochodem - "mašinka za 17litrů" není podle ceny žádnej HI-TECH... Za 17tis. jsem vozil ve služebáku invertor (TIG sice umožňující, ale cena je bez hořáku TIG, flašky a samozřejmě HF je v říši snů), v posledním roce je nahrazen "céočkem" za 35 a že by to byla nějak extra profi mašina se říct nedá.... "COčko" co mám doma stálo taky skoro 35 (pravda před dost lety) a žádnej zázrak to taky není...
A pokud ten TIG nemá HF, tak si nejdřív zkus svařit pár kousků plechu dohromady a pak přemejšlej o vyváření auta. Až půjdeš po dvacátý brousit elektordu, vzteky to zahodíš sám. ;-)
Edit: Mimochodem - "mašinka za 17litrů" není podle ceny žádnej HI-TECH... Za 17tis. jsem vozil ve služebáku invertor (TIG sice umožňující, ale cena je bez hořáku TIG, flašky a samozřejmě HF je v říši snů), v posledním roce je nahrazen "céočkem" za 35 a že by to byla nějak extra profi mašina se říct nedá.... "COčko" co mám doma stálo taky skoro 35 (pravda před dost lety) a žádnej zázrak to taky není...
A pokud ten TIG nemá HF, tak si nejdřív zkus svařit pár kousků plechu dohromady a pak přemejšlej o vyváření auta. Až půjdeš po dvacátý brousit elektordu, vzteky to zahodíš sám. ;-)
-> miguelias: Jako dá se, ale osobně myslim, že MAG je lepší než TIG na tyhle účely...
Pánové rád bych znal váš názor. Mám k dispozici TIG (nová mašinka za 17 litrů). Co kdybych to použil na vyvaření škodovky ? Máte někdo zkušenosti s touto metodou ? ![63](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/63.gif)
![63](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/63.gif)
-> Jozka: tak sa podarilo zohnat v jednom zapadnutom obchode:) ale ak nájdeš záujem furt bude
-> castrol: OK.
-> Jozka: uvidime ci najdes nenajdes a podlatoho sa rozhodnem ci skusim objiednat
-> castrol: Já jen že tam (atypicky) mají jen tu baňku samotnou za 150 - ale fakt je, že na ten tebou dohledanej kompletní novější, což může nepasovat. No, snad je ještě v tý plechový skříni někde najdu..
-> Jozka: o tom viem našiel som tam tento -> castrol 11.11.15 20:51:14:
-> castrol: Dneska mě napadlo místo možného výskytu, o víkendu mrknu. Jinak cosi tady: svarecskepotreby.cz/pruto
komery.html
-> Jozka: dik pane :)
-> castrol: Když najdu, dám vědět..
-> Jozka: ak mas kupim aspon jeden
-> castrol: Přemýšlím, jestli se mi tohle někde dokonce neválí doma..
Ale - kupoval jsem kdysi pro firmu, přitom výrobce (GCE Autogen Chotěboř) prodat nechtěl a odkázali mě na jakejsi autorizovanej servis, odkud mi jich pak 10 ks poslali - ale kdo ví, jak je to dneska, náhradních dílů je čím dál míň..![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Ale - kupoval jsem kdysi pro firmu, přitom výrobce (GCE Autogen Chotěboř) prodat nechtěl a odkázali mě na jakejsi autorizovanej servis, odkud mi jich pak 10 ks poslali - ale kdo ví, jak je to dneska, náhradních dílů je čím dál míň..
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Stepan FUN: komplet som nasiel ln ci niekto nevie iba o tej banke
-> castrol: Samostatně netuším... Kdysi jsem ji kupoval komplet i s tou odměrnou trubicí a černou "špičkou" a stálo to celkem raketu...
Ale kde se to nakonec kupovalo nevím. Pověřil jsem nákupem zásobovače firmy, odkud ten redukčák pocházel....
Ale kde se to nakonec kupovalo nevím. Pověřil jsem nákupem zásobovače firmy, odkud ten redukčák pocházel....
borci neviete niekto kde by sa dala zohnat táto baňka na red. ventil na cocko ?
8l lahev je málo. U směsky jde tlak ukrutně rychle dolů...tohle není jako zkapalněné čisté CO! U směsky beru jako minimum lahev o objemu 10l. Není problém směsku 10l lahve vymlátit i za den a mít dvě 10l lahve směsky je ideální základ. Větší už jsou dražší, i když by to nebylo od věci jednu 20l mít.
Jak píše Stepan FUN u směsky je o drobet menší průvar a méně se chladí hořák a proto se uvádí u směsky (u hořáků) o 10-20A míň. I tak to není ale kritické bo i 160A jde matroš "nahřát" ( myšleno velkou plochou třebas plácnu 110L nádoba na LPG při výrobě kompresoru - tam je cca 5mm stěna) pak už to jde....horší je to u tlustého matroše.
Rozdíl mezi směskou a čistým CO je nicméně nádherně znát na bodování plechů (nebo plech na jekl - v plechu vyvrtané díry pro nabodování "zalití") U CO se dá bodovat doslova na slepo do 1-2s a zalitý svár-bod vyplní celou vyvrtanou díru. U směsi má občas oblouk "zalít" díru tak na polovinu až třištvrtě při stejném čase. Ten kdo s tím začne od píky bude mu (může) "trošku divné" chování vadit, než si zvykne. Je to dáno menším podílem CO, které se aktivně zapojuje do sváření.
A k odkazům - v drtivé většině všechny 8l tlakovy za ty ceny do 2600kč i s náplní mají tlak 150Baru ! a lahve 10 litrové jsou už všechny na 200Baru! Takže cenově nevychází dobře vzhledem k chybějícím 50Bar a 2l (8 vs. 10l lahve). Znám borca co byl okouzlen cenou 2350kč za 8l i s náplní a teď lituje, že si nekoupil 10l s 200Baru. Jeho 8l je samozřejmě 150Bar a má jí při bodování-vyvařování kastle Favorit prázdnou do tří dnů. Naplní jí (výměnným způsobem - opět mu jí naplní jen na udávaných 150 Baru co je vyraženo na lahvi) a cca do tří dnů je zase na nule. Věřit nemusíte, ale mám 4 lahve 2x Argon a 2x směsku a není to jako 8l čistého CO....tam mi COčko vydrželo i rok a to mašina jela celý víkendy co 14 dní na průtok 5-6l/min.
Samozřejmě jsou i 20l lahve na 150Baru. Takže před kupou je potřeba číst kolik že má pracovní tlak !
Cena náplně 8l směsky cca 600kč a 10l náplně 725Kč. Kdo má možnost přepouštění má to samozřejmě lepší, ale ani tohle není spásné bo se nikdy nedostane přepuštěním na tlak pracovní (150-200Bar dle lahve 8l či 10l) k vůli vyrovnání tlaků mezi oběma lahvemi. U té 8l je to samo lepší.
Jak píše Stepan FUN u směsky je o drobet menší průvar a méně se chladí hořák a proto se uvádí u směsky (u hořáků) o 10-20A míň. I tak to není ale kritické bo i 160A jde matroš "nahřát" ( myšleno velkou plochou třebas plácnu 110L nádoba na LPG při výrobě kompresoru - tam je cca 5mm stěna) pak už to jde....horší je to u tlustého matroše.
Rozdíl mezi směskou a čistým CO je nicméně nádherně znát na bodování plechů (nebo plech na jekl - v plechu vyvrtané díry pro nabodování "zalití") U CO se dá bodovat doslova na slepo do 1-2s a zalitý svár-bod vyplní celou vyvrtanou díru. U směsi má občas oblouk "zalít" díru tak na polovinu až třištvrtě při stejném čase. Ten kdo s tím začne od píky bude mu (může) "trošku divné" chování vadit, než si zvykne. Je to dáno menším podílem CO, které se aktivně zapojuje do sváření.
A k odkazům - v drtivé většině všechny 8l tlakovy za ty ceny do 2600kč i s náplní mají tlak 150Baru ! a lahve 10 litrové jsou už všechny na 200Baru! Takže cenově nevychází dobře vzhledem k chybějícím 50Bar a 2l (8 vs. 10l lahve). Znám borca co byl okouzlen cenou 2350kč za 8l i s náplní a teď lituje, že si nekoupil 10l s 200Baru. Jeho 8l je samozřejmě 150Bar a má jí při bodování-vyvařování kastle Favorit prázdnou do tří dnů. Naplní jí (výměnným způsobem - opět mu jí naplní jen na udávaných 150 Baru co je vyraženo na lahvi) a cca do tří dnů je zase na nule. Věřit nemusíte, ale mám 4 lahve 2x Argon a 2x směsku a není to jako 8l čistého CO....tam mi COčko vydrželo i rok a to mašina jela celý víkendy co 14 dní na průtok 5-6l/min.
Samozřejmě jsou i 20l lahve na 150Baru. Takže před kupou je potřeba číst kolik že má pracovní tlak !
Cena náplně 8l směsky cca 600kč a 10l náplně 725Kč. Kdo má možnost přepouštění má to samozřejmě lepší, ale ani tohle není spásné bo se nikdy nedostane přepuštěním na tlak pracovní (150-200Bar dle lahve 8l či 10l) k vůli vyrovnání tlaků mezi oběma lahvemi. U té 8l je to samo lepší.
Směs je fajn - Ale pozor! Snižuje průvar... Takže u plechů OK, ale pokud svařujete něco na hranici možností mašiny, tak opatrně. Proto se nechci vzát čistýho CO2 i když k přepuštění směsi do vlastní flašky mám přístup za "děkuju"... Musím ještě sehnat 4tou a 5tou lahev a pak do toho půjdu.
-> spartra 11.10.15 16:47:46: pokud chceš vypláznout 2000 místo pár stovek za předělání tak do toho
revize stojí 2-3 stovky a je na 10 let to musíš řešit u všech tlakovek
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
tak to mě stačej 2 - 8/10l náplně na rok. 15/20l by byla lepší, už není dobrá na manipulace
ptám se , protože bych případně sháněl i s bombou + novej redukční ventil
![41](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
ptám se , protože bych případně sháněl i s bombou + novej redukční ventil
-> spartra: 8l je pro me malo, mam obdobi kdy se svarecka nezastavi a to bych jezdil jak camrda jen kvuli bombe....
že se ptám, kde směs corgon, stargon berete 82/18, jičín a okolí
zatím jsem našel
hradec - chobola www.chobola.cz/prislusens tvi/.../nova-lahev-na-argo nco2-10-l
nebo 2x kolín
www.svarovani-kolin.cz/Tl akova-lahev-Corgon-MIX-8l- vc-naplne-d579.htm
www.hasic-servis.eu/tlako va-lahev-argon-mix-corgon- 8l-vc-naplne-p-1527.html
sice je tu odkaz na přestvabu co hasičáku na corgon ale vyplatí se to? ventil, revize aj.
není lepší vzít tu naplňenou 8l flašku z odkazu za 2400 káčé
zatím jsem našel
hradec - chobola www.chobola.cz/prislusens tvi/.../nova-lahev-na-argo nco2-10-l
nebo 2x kolín
www.svarovani-kolin.cz/Tl akova-lahev-Corgon-MIX-8l- vc-naplne-d579.htm
www.hasic-servis.eu/tlako va-lahev-argon-mix-corgon- 8l-vc-naplne-p-1527.html
sice je tu odkaz na přestvabu co hasičáku na corgon ale vyplatí se to? ventil, revize aj.
není lepší vzít tu naplňenou 8l flašku z odkazu za 2400 káčé
-> Sejki: Já si říkal
Já už 2 měsíce valím jen a pouze na směsce...je to jiný level a hlavně to tak neprská a o svárech ani nemluvě. Sice už jí mám asi půl roku, ale šetřil jsem si jí...no teď u CHoboly koupím druhou lahev a kašlu na to. COčko jsem stejně prodal i s lahví. A cena za 10l náplň je 650kč a u COčka je na 8l i 340kč, takže to už není taková hrůza. Já to dělal hlavně k vůli prskání...už mě to štvalo. Imrvére popálenej od kuliček z rozstřiku. Tohle jen ševelí a rozstřik téměř nulovej. A když to jde normálně koupit a plnit, tak není co řešit.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Discovera: eeee, to je ilustracni foto :) smesku zatim nepotrebuju, ale chystam se na ni taky.... ty svary jsou pak jedna basen.... az budu varit na aute nove pricky vyztuhy atd tak pak jedine smes argonu
-> Sejki: Vidím dobře ty svařuješ směskou?
mam teda jeste tuto ktera vypada schopne od cemontu
-> Stepan FUN: Co by si doporucil me ke svarecce maxistar 180 ? Mam ji uz cca 15 let a chci si koupit novej horak...
Kdysi sem taky delal s Kuhtreiber 309, skvela masinka.... do budoucna stejne planuju TIGa, ted se ale musim spokojit s talianem:)
Kdysi sem taky delal s Kuhtreiber 309, skvela masinka.... do budoucna stejne planuju TIGa, ted se ale musim spokojit s talianem:)
-> Stepan FUN: Klíč byl přibalený v krabici s hořákem...to potěšilo. Ten hořák se parádně drží je neskutečně lehký a za těch 4000 kč se to vyplatilo. Bál jsem se jeho tenkého těla a dlouhého tlačítka. U starého hořáku se od půlky těla hořáku ke konci ke kloubu rozšiřuje, aby se dobře držel v ruce. Tady ten nový AbiMIG LW je po celé délce stejně tenký podobně jako u TIGovýho hořáku a je to paráda. I když matici dotáhnu co to jde pořád jde relativně lehce otáčet bez povolení krkem, takže nemám strach z přechodového odporu při častém natáčení krku. Matice se závitem a vnitřkem hořáku je přitom masivní.
Kurňa jak jsem mohl bez takového hořáku fungovat nechápu. Silně návýkové a naprosto skvělé. Jen u krku 15ky mi prodejce dal delší ten vnitřní bovden bo neměl na 15ku oroginál delky. Ten jsem zkrátil mini bruskou Proxon a bylo.
Kurňa jak jsem mohl bez takového hořáku fungovat nechápu. Silně návýkové a naprosto skvělé. Jen u krku 15ky mi prodejce dal delší ten vnitřní bovden bo neměl na 15ku oroginál delky. Ten jsem zkrátil mini bruskou Proxon a bylo.
-> Stepan FUN: není AGM jako AGM, startovačky s AGM umí mít zatraceně vysoký proudy oproti konvenčním (např. čevený optimy maj 850 CCA tam de konvenční maj kolem 480ti)
-> Jarda/felda: U AGM bych na extra vysokej proud nespolýhal... ;-) Spíše na dlouhodobou zátěž a vybíjení relativně nízkým proudem, s velkým množstvím nabíjecích cyklů a dlouhou životností...
-> Jarda - zrušená registrace 08.10.15 20:21:47: to jsou agm baterky s extra vysokým proudem ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Discovera: Není zač. Je to prostě o zvyku a kdysi dávno, když jsem začínal s RDčkem, tak se mi to zalíbilo. Oproti běžnejm hořákům jsem pootočil a najednou to bylo o něčem jiným. Pak jsem zjistil, že to jde ještě měnit a kombinovat a od tý doby nic jinýho nechci. De facto si s minimálníma nákladama poskládáš jinej hořák.
A ten levej závit na ABI-MIGu není od věci... Třeba Migatronic to používá už leta, takže to Binzel jenom okopíroval... Povolit to jde takřka vždy, když nejde dotáhnout tak prostě použiješ ten přibalenej klíč (doufám že Ti k tomu ten klíč podobnej klíči na starý kola dali) a dotáhneš mezikus...
A ten levej závit na ABI-MIGu není od věci... Třeba Migatronic to používá už leta, takže to Binzel jenom okopíroval... Povolit to jde takřka vždy, když nejde dotáhnout tak prostě použiješ ten přibalenej klíč (doufám že Ti k tomu ten klíč podobnej klíči na starý kola dali) a dotáhneš mezikus...
-> Stepan FUN: Díky za radu ohledně těch výměnných krků. Fakt těžce návykové
vzal jsem od tud www.svarecky-elektrody.cz /horak-binzel-abimig-a-t-2 55-lw-delka-3-metry/d-701 a ještě k tomu krk ze 155ky (MB15 a kónické hubice k němu) a používám se 155kou. Tu 255ku jen na velké věci....to je sakra velký krk a hubice ještě větší....dost neohrabané. Za 4 tis. mám komplet pořádný hořák i s drobným ND. RDčkový systém překousnu vzhledem k levému závitu mezikusu
.
Ale prdel byla v obchodě...měli tam starší verzi a tam nejsou krky záměnné mají jinou velikost šroubovacích matic. Až jsem narazil na novou verzi na netu byl jsem v obraze.
vzal jsem od tud www.svarecky-elektrody.cz /horak-binzel-abimig-a-t-2 55-lw-delka-3-metry/d-701 a ještě k tomu krk ze 155ky (MB15 a kónické hubice k němu) a používám se 155kou. Tu 255ku jen na velké věci....to je sakra velký krk a hubice ještě větší....dost neohrabané. Za 4 tis. mám komplet pořádný hořák i s drobným ND. RDčkový systém překousnu vzhledem k levému závitu mezikusu
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Ale prdel byla v obchodě...měli tam starší verzi a tam nejsou krky záměnné mají jinou velikost šroubovacích matic. Až jsem narazil na novou verzi na netu byl jsem v obraze.
-> Stepan FUN: Jj toho jsem si všiml, že ten krycí "oblouk" ložiska zavazí....já tam měl taky vystouplé ozubení. Sám jsem při zacvakávání raménka šahal na ozubení aby vůbec ozubení zapadlo do sebe.
Pokud to nebude cenové drahy vezmu i raménko. Mě jen štve, že jsem si toho nevšiml hned. Takto jsem to mohl přehopdit mezi mojí původní OMI165....není to sice "čistý" pro kupujícího, ale když bych ten stroj měl ještě doma udělal bych to. Dlaší vyhozený prachy a stroj mě tedy vyjde na víc než v plné výbavě Fantasy TRIO 200 (17900kč) ....to opravdu nasere.
Pokud to nebude cenové drahy vezmu i raménko. Mě jen štve, že jsem si toho nevšiml hned. Takto jsem to mohl přehopdit mezi mojí původní OMI165....není to sice "čistý" pro kupujícího, ale když bych ten stroj měl ještě doma udělal bych to. Dlaší vyhozený prachy a stroj mě tedy vyjde na víc než v plné výbavě Fantasy TRIO 200 (17900kč) ....to opravdu nasere.
-> Discovera: K tomu posuvu - jestli si to dobře pamatuju, tak jsem ten odklapávací držák horní kladky musel měnit taky. Do toho původního by se nevešlo ozubení - ten novej na něj má díru.
Samozřejmě flexa a pilník by to asi řešily, ale nestálo to tenkrát moc.
Samozřejmě flexa a pilník by to asi řešily, ale nestálo to tenkrát moc.
-> Stepan FUN: No já mám pocit, že ty závitový hubice mají dvě verze...jemný závit a hrubý jinak si to neumím vysvětlit. To co mám já (Parker šmejd) má hrubý závit a ve svářecí technice na něj nešla našroubovat žádná hubice a navíc v ostře konickjé verzi tam měli jen tu co vypadá jako normální kónická na MB15AK tedy tlustá jak sviň. Takže bych se s tím nedostal nikam.
Mě popravdě nenapadlo řešit hořák....na pohled vypadal normálně a i pěkně, a že ten paskvil je totální kastrát s mrtě plastu na sobě a vůlemi doslova exotickými jsem vůbec nečekal a nepočítal.
Vždy jsem měl v ruce hořák co měl celomosaznou EURO koncovku i s převlečnou maticí a krky měli i ve verzi MB25AK pružinu s tím, že jsem měl na něm hubici z MB15AK (měl upravený na soustruhu mezikus-vyrobil jsijej podle MB15AK z mosazi na délku aby průvlak nevylézal s hubice).
Teď už jsem patřičně poučen a potrestán....kupuji ABIMIG 25 s otočným krkem a mezikus s pružinou. Budu používat krk s MB15AK a 25ku jen když bude mašina valit na 200A.
A díval jsem se pořádně na ten posuv a máš pravdu...kladka je na matném ocelovém mezikusu, kde za kladkou je místo ozubení jen válcová plocha, takže vyměnit za ozubenou verzi jako jsem měl u OMI165 půjde to samé platí o vrchním příplačném raménku....na stranách ložisek je prachobyčejný podělaný plast na vymezení vůle. To je fakt sranda...Od teď už jen čína... "čechiše" výrobek mě opravdu zklamal.
Mě popravdě nenapadlo řešit hořák....na pohled vypadal normálně a i pěkně, a že ten paskvil je totální kastrát s mrtě plastu na sobě a vůlemi doslova exotickými jsem vůbec nečekal a nepočítal.
Vždy jsem měl v ruce hořák co měl celomosaznou EURO koncovku i s převlečnou maticí a krky měli i ve verzi MB25AK pružinu s tím, že jsem měl na něm hubici z MB15AK (měl upravený na soustruhu mezikus-vyrobil jsijej podle MB15AK z mosazi na délku aby průvlak nevylézal s hubice).
Teď už jsem patřičně poučen a potrestán....kupuji ABIMIG 25 s otočným krkem a mezikus s pružinou. Budu používat krk s MB15AK a 25ku jen když bude mašina valit na 200A.
A díval jsem se pořádně na ten posuv a máš pravdu...kladka je na matném ocelovém mezikusu, kde za kladkou je místo ozubení jen válcová plocha, takže vyměnit za ozubenou verzi jako jsem měl u OMI165 půjde to samé platí o vrchním příplačném raménku....na stranách ložisek je prachobyčejný podělaný plast na vymezení vůle. To je fakt sranda...Od teď už jen čína... "čechiše" výrobek mě opravdu zklamal.
I na závit jsem kupoval ostře kónickou. ;-) Ale pořád je větší, než ta na pružinu a hlavně nejde moc upravit dýlka (mám ji na tom atypu asi o 5mm zkrácenou). Na běžný svařování mi ta šroubovací hubice nevadí a jak často ji měníš? Já tak 2x do roka a tudíž cenu moc neřeším. Pri výběru svářečky jsem právě šel po tom, co kdo k tomu dodává za hořák. Přímo od alfy to bylo moc drahý (sehnal jsem na eshopech o 2-4tis levněji), ale někteří prodejci k tomu nabízeli mizerný hořáky. A já trval právě na tom otočným a výměným krku a aby to byl Binzel a ne nějaká sračka. Takže to skončilo na tom ABIMIGu...
-> Stepan FUN: To věřím. Já sám používám ostře kónickou hubici a u tohoto paskvilu žádná ostrá není a to mě vytočilo do ruda a ještě stojí 190kč
No vidím to tak, že skončím stejně jako ty...prostě si poskládám jeden pořádnej hořák s výměnnými krky
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)