
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zajímavé zboží nejen z aukra
-> isti: Asi tak. Minule som konečne prepísal škodovku na mňa a s pôvodným TP som sa rozlúčil

-> Tom Troll: Pôvodné tp
,chlapci my tu žijeme na Slovensku
.Keď sa montovalo ťažné vtedy zhabali pôvodné tp a momentálne je to auto dočasne vyradené.


-> Tom Troll 10.01.23 20:35:08: Však píšu - 105L v provedení Standard - pokud má původní TP, je v něm zapsáno vše ve "výjimkách"

-> isti: Tak pokud má origo TP, tak se podívej na stránku s expecidí, do kolonky s poznámkami, to by mě zajímalo.



-> Tom Troll: Otec má od novoty 105l v tej istej farbe rok 88 a tiež nemal opierky ani lišty na prahoch,a dokonca ani sťahovačky vzadu.
-> Bukaj: Tak poslední 105 byly ještě o rok později, ale;
a) Je to pozdní fejková 105 L (S) bez prahovek, což je skandální, protože prahovky touhle dobou měly skoro bez vyjmímek všechny auta, a prahy bych neřekl, že nejsou dělané, kdyš sedí k dveřím i okolí dokonale.
b) Tohle auto už dávno spadalo do efektu vyhlášky FMD 41/84 Sb., cituji:
§ 63
"(vozidla M1) uvedená do provozu po 1. 1. 1969 musí být vybavena na předních místech k sezení bezpečnostními pásy a příslušnými kotevními úchyty v karosérii; bezpečnostní pásy musí být u vozidel vyrobených nebo dovezených po 1. 10. 1986, s výjimkou provedení „Standart“ samonavíjecí,"
plus,
§ 31
"Ode dne, který stanoví federální ministerstvo dopravy, musí být ve vozidlech kategorie M1 opěrky hlav (integrovaná opěradla s opěrkami hlav) alespoň na předních místech k sezení. Opěrky musí být konstruovány a provedeny tak, aby bylo účinně sníženo nebezpečí poranění hlavy a krčních obratlů při působení setrvačných sil ve směru podélné roviny vozidla. Opěrky musí splňovat podmínky stanovené zvláštními předpisy 66) a musí být podle nich schváleny."
Což tohle auto nesplňuje ani na jedno,
A jeho docela netknutý stav mě vede k víře že s tím nikdo nemanipuloval.
(Pro nezúčastněné, toto je důvod proč zmizela Škoda 105 S a byla převedena na L a výprava S jako výchozí stav, s L prvky jako příplatky)
Jediná věc co to podkopává je, že je tam rozdělovač z užovky, takže aby to náááhodou nebyla do puntíku výměna kastle. Jediné další "nesenzační" vysvětlení co mě napadá, je, že je to auto z Polska nebo Maďarska, kde obdobnou vyhlášku v platnosti neměli, a drtivá většina pozdních 105L a všechny 120L z posledních let šly tam. Vozy 87/88/89 jsou tam bez bezpečnostní výbavy běžně k vidění. Tuto domněnku jenom potvrzuje nová kniha od Tučka, kde specifikováno že v 89 se jich ještě fůra vyrobila, ale všechny 120L šly ven, a v čechách zůstaly ze zadomotorů už výhradně 125L, 136GL a Kupé, tj vozy s danou bezpečnostní výbavou jako standartní výpravou.
a) Je to pozdní fejková 105 L (S) bez prahovek, což je skandální, protože prahovky touhle dobou měly skoro bez vyjmímek všechny auta, a prahy bych neřekl, že nejsou dělané, kdyš sedí k dveřím i okolí dokonale.
b) Tohle auto už dávno spadalo do efektu vyhlášky FMD 41/84 Sb., cituji:
§ 63
"(vozidla M1) uvedená do provozu po 1. 1. 1969 musí být vybavena na předních místech k sezení bezpečnostními pásy a příslušnými kotevními úchyty v karosérii; bezpečnostní pásy musí být u vozidel vyrobených nebo dovezených po 1. 10. 1986, s výjimkou provedení „Standart“ samonavíjecí,"
plus,
§ 31
"Ode dne, který stanoví federální ministerstvo dopravy, musí být ve vozidlech kategorie M1 opěrky hlav (integrovaná opěradla s opěrkami hlav) alespoň na předních místech k sezení. Opěrky musí být konstruovány a provedeny tak, aby bylo účinně sníženo nebezpečí poranění hlavy a krčních obratlů při působení setrvačných sil ve směru podélné roviny vozidla. Opěrky musí splňovat podmínky stanovené zvláštními předpisy 66) a musí být podle nich schváleny."
Což tohle auto nesplňuje ani na jedno,

(Pro nezúčastněné, toto je důvod proč zmizela Škoda 105 S a byla převedena na L a výprava S jako výchozí stav, s L prvky jako příplatky)
Jediná věc co to podkopává je, že je tam rozdělovač z užovky, takže aby to náááhodou nebyla do puntíku výměna kastle. Jediné další "nesenzační" vysvětlení co mě napadá, je, že je to auto z Polska nebo Maďarska, kde obdobnou vyhlášku v platnosti neměli, a drtivá většina pozdních 105L a všechny 120L z posledních let šly tam. Vozy 87/88/89 jsou tam bez bezpečnostní výbavy běžně k vidění. Tuto domněnku jenom potvrzuje nová kniha od Tučka, kde specifikováno že v 89 se jich ještě fůra vyrobila, ale všechny 120L šly ven, a v čechách zůstaly ze zadomotorů už výhradně 125L, 136GL a Kupé, tj vozy s danou bezpečnostní výbavou jako standartní výpravou.
-> Tom Troll: Jinak to auto je focený v obci Velký Dřevíč za Hronovem.Jezdím občas okolo.
-> Tom Troll: Jedna z posledních 105L "v provedení standard"? 
Ale technický stav velmi nezajímavý, byť původní vůz bez zásahů...

Ale technický stav velmi nezajímavý, byť původní vůz bez zásahů...

-> SO545: Tak já X kdysi koupil za 8 litrů (i se sadou repasovaných kol a novou komplet podlahou ve 2K).. v časech, kdy zajímalo jen fajnšmekry. Většina mých vrstevníků ani netušila, že něco takovýho eXistuje.
Mě zas v podstatě jiný auta, než MB, nijak moc nezajímaly, i když jsem jiným svodům dočasně neodolal - no a dneska/dnešní hnusy už jdou úplně mimo mě..
Mě zas v podstatě jiný auta, než MB, nijak moc nezajímaly, i když jsem jiným svodům dočasně neodolal - no a dneska/dnešní hnusy už jdou úplně mimo mě..

-> Jozka 07.01.23 19:15:43: MBX som odmietol u mna na dvore bolo za 7 nie v euro ale este v korunach.
Bol som vtedy na ine auta...a asi aj dodnes som.
Bol som vtedy na ine auta...a asi aj dodnes som.

-> PeeterCZ: Však si taky "drbal hlavu".. je k tomu lehce pikantní historka, ale na ty "jeho" papíry jeden "100% originál" jezdí.. nebo cca 5 let zpět jezdil.
Já bohužel neměl to štěstí, první TP na MBX mi uteklo o fous - a ještě byl už kolem roku 1996 za dvacet..
Já bohužel neměl to štěstí, první TP na MBX mi uteklo o fous - a ještě byl už kolem roku 1996 za dvacet..
-> Jozka 07.01.23 15:14:06: No jo, kdyby člověk tehdy věděl, jak to bude po letech cenné a raritni.. Taky jsem si nechal utéct před lety 1100 MBX nebo homologacni 130 LR prakticky za hubičku 

-> Pavel P.. 07.01.23 14:11:30: Aha, to jsem nevěděl... Ale asi to fakt ve fabrice vznikalo že sériových 110 LS, protože i palubní desku měly 120 S ze 110 LS, s tou imitací dřeva.
-> Tom Troll 07.01.23 12:46:30: Ano, částečně prodávalo na prestavby na 120 S Rallye v rámci SVAZARMU, ale nemalá část jich fakt jezdila jako civilní auta např. u služby kriminální policie nebo u STB. Kdysi jsem na tohle téma vedl zajímavý hovor s jedním řidičem z vnitra z Bratislavy. Potom v 80. letech se stejným způsobem vyuzivaly homolagacni 130 LR.
-> PeeterCZ 07.01.23 00:13:39: Kamarád 120 S, přetypovanou na 120 S rallye likvidoval / rozprodával na díly v roce 1988..

-> PeeterCZ 07.01.23 00:13:39: měl jsem papíry se značkama na vnitráckou 120S, je to jen přepsaný ze 110LS, je tam pouze přeznačený model a výkon motoru, nic víc.... rok tušim 73 nebo 74 a v roce 80 prodaný přes Mototechnu jako ojetina do bežnýho provozu.
-> PeeterCZ: Ministerstva... Dyť se to prodávalo normálně družstvům nebo individuálům na závody který se pak jezdily s autem na normálních značkách s normální registrací.
-> Bukaj: A jo, vidíš... 742.12 jsem přehlídl... Zjevně při přestavbě zapracoval úřední šiml
Jinak souhlasím a je velká škoda, že aspoň ten techničák není v původním vyhotovení... Ale přijde mi zajímavé, že se civilní 120 S dožila 90. let (nebo aspoň její papíry), kdy proběhla přestavba, protože z toho, co se tak obecně ví, tak ty auta pracovníci složek ministerstva vnitra odrovnaly během pár let...
Nepoužitý 1150 blok zní zajímavě a za víc než skvělou cenu... Mezi lidmi jsou ještě občas poklady. Bohužel většinou se to dostane k překupníkům, kteří pak neví, co by za to chtěli...

Nepoužitý 1150 blok zní zajímavě a za víc než skvělou cenu... Mezi lidmi jsou ještě občas poklady. Bohužel většinou se to dostane k překupníkům, kteří pak neví, co by za to chtěli...
-> PeeterCZ: No, v tom TP je bordel - otázka, co je v tom za motor, když typ motoru je psán 742.12, 38,3 kW a 1289 ccm
Jinak je to zajímavé auto (vývozní verze), ale za velmi nezajímavou cenu - být to o 100 tisíc levnější, tak to možná někoho zaujme, ale takto je to neprodejný šrot s nepůvodním TP, značkami atd. A k čemu jsou papíry od 120S, když na ně je postavená 742...
Jinak když už je tu řeč o 120S, tak před pár dny byl na FB inzerát na prodej několika bloků motoru a mezi nimi byl i jeden 1150 (identifikoval jsem jej podle vnějšku bloku jako 130, ale byl jsem někým upozorněn, že vrtání má pro 72 mm vložky) - za tisícovku jsem uvažoval, že si pro něj na Moravu dojedu, ale měl jsem tolik práce, že jsem se na to vykašlal, i když blok vypadal, že pod vrstvou prachu je to nepoužitý kus...

Jinak je to zajímavé auto (vývozní verze), ale za velmi nezajímavou cenu - být to o 100 tisíc levnější, tak to možná někoho zaujme, ale takto je to neprodejný šrot s nepůvodním TP, značkami atd. A k čemu jsou papíry od 120S, když na ně je postavená 742...
Jinak když už je tu řeč o 120S, tak před pár dny byl na FB inzerát na prodej několika bloků motoru a mezi nimi byl i jeden 1150 (identifikoval jsem jej podle vnějšku bloku jako 130, ale byl jsem někým upozorněn, že vrtání má pro 72 mm vložky) - za tisícovku jsem uvažoval, že si pro něj na Moravu dojedu, ale měl jsem tolik práce, že jsem se na to vykašlal, i když blok vypadal, že pod vrstvou prachu je to nepoužitý kus...
-> isti: Je to exportní holandská 130 LS se vším všudy, co má mít, kterou někdo po revoluci dovezl zpět a postavil na papíry absolutně raritní civilní Škody 120 S z roku 74 (tj. ne Š742, ale stovky s náporovým chladičem a motorem 1174 ccm, které byly vyrobeny v pár desítkách kusech pro potřebu ministerstva vnitra). To je na tom raritní 
Jinak se takto škodovky v 90. letech ze západní Evropy vozily běžně a stavěly na papíry zrušených stovek nebo tisícovek... Z původního auta zůstaly vždy jen papíry... Motor je 130, má v TP objem 1289 ccm, jen výkon je tam nesmyslně podle původního 120 motoru...
A jasně, cena je přestřelená, to souhlasím, ale i tak mi to přijde zajímavé

Jinak se takto škodovky v 90. letech ze západní Evropy vozily běžně a stavěly na papíry zrušených stovek nebo tisícovek... Z původního auta zůstaly vždy jen papíry... Motor je 130, má v TP objem 1289 ccm, jen výkon je tam nesmyslně podle původního 120 motoru...
A jasně, cena je přestřelená, to souhlasím, ale i tak mi to přijde zajímavé

-> PeeterCZ:
To je len môj názor
1 za tie prachy si to môže strčiť do p......
2 aká typová prestavba ak je v tp 120 motor?
3toto by som mohol vyrobiť aj ja na dvore a osadiť hociakým štítkom ale stále by to bolo 120-ka
To je len môj názor
1 za tie prachy si to môže strčiť do p......
2 aká typová prestavba ak je v tp 120 motor?
3toto by som mohol vyrobiť aj ja na dvore a osadiť hociakým štítkom ale stále by to bolo 120-ka
-> PeeterCZ: Taky jsme se jedný takový přestavby 120S kdysi dopátrali.. 

-> PeeterCZ: Ano, to je v režii jednoho známého klasika. 

-> minno: -> Tom Troll: Jedna původně holandská 130 LS je aktuálně na prodej: auto.bazos.cz/inzerat/...
/skoda-130l-ls-120s-1974.p
hp
A píše tam, že je to papírová přestavba ze 120 S 1974, taky velká rarita
A píše tam, že je to papírová přestavba ze 120 S 1974, taky velká rarita

-> minno: BeNeLux jak vyšitej, buď export antikoko kastle, možná zinkovaná, nebo už dělaná. (Bez prahovek a otěrovky lepené, ne ty, co by ke GL měly být, na špunty)
Na druhou stranu proti tomu patří štítek 5 Speed (jeden mám)
Jak se proti tomu lišila 130GLS, která taky byla se štítkem stejného typku, těžko říct.
Na druhou stranu proti tomu patří štítek 5 Speed (jeden mám)
Jak se proti tomu lišila 130GLS, která taky byla se štítkem stejného typku, těžko říct.
-> Jirik_Tuňák1983: ja uz se přes to přenesl. leštič už jiný nebude. to je osud...

-> Jirik_Tuňák1983: tak sa predvadza no a ?sak ma cim
-> isti 27.12.22 20:09:12: 130GL, teda zrejme vývozná, a na vývoz označená ako 130LS
Už zrejme neexistuje. Zmizla niekedy v časoch šrotovného. Škoda jej a škoda, že majiteľ sa o ňu nestaral. Ale očividne mu slúžila dlho aj bez údržby.

-> castrol 27.12.22 21:22:43: Pak máš snížené rozlišovací schopnosti kde jaká vlastnost končí a začíná, protože starání se a nějaký detailing nikdo z nás nezmiňuje. To budiž onomu člověku k dobru.
Nebudu se opakovat: -> Jirik_Tuňák1983 27.12.22 20:18:11:
Nebudu se opakovat: -> Jirik_Tuňák1983 27.12.22 20:18:11:
-> Tomaso435: -> Jirik_Tuňák1983: nevidim na tom nic spatne ked sa o auta az prehnane stara a ma rad detailing
-> castrol 27.12.22 19:12:16: Já bych to úplně v klidu "v zlom" myslel. Ta samohonitba a předvádění se je někdy až přehnané.
Ja to vidím u dětí, když se předhánějí, kdo má taky co doma a nebo kdo to má lepší. Ale těm je 4,5 roku.
Ja to vidím u dětí, když se předhánějí, kdo má taky co doma a nebo kdo to má lepší. Ale těm je 4,5 roku.

-> michael: -> minno: Niekto má niečo podobné na virte.Čo to je vlastne,130gl či 120gls?
To auto už zrejme dávno neexistuje. Cca v 2005 som mu pomáhal s defektom.
-> michael: No vidíš, to mi vtedy nik nebol schopný povedať :) Takže ďakujem za foto. Takže to nie je domorobo.
Na kapote to malo ale nerez GL nápis. Výbava Apollo disky, zadné opierky hlavy, koženkové plato.
e: všimnite si tú zaujímavú ŠPZ :)
Na kapote to malo ale nerez GL nápis. Výbava Apollo disky, zadné opierky hlavy, koženkové plato.
e: všimnite si tú zaujímavú ŠPZ :)
-> castrol 27.12.22 19:12:16: proč bohužel? Snad naštěstí ne? :-D
-> stovka: 125 GLS oficiálne pre tuzemský trh neexistovala, ale existovali určité špecifické označenia napr. na vývoz....
Toto pre mňa ostáva tiež záhada. (Už som to tu kedysi dávno dával). Bola to škodovka jedného pána od nás z mesta. Fotené asi pred 15 rokmi.
Toto pre mňa ostáva tiež záhada. (Už som to tu kedysi dávno dával). Bola to škodovka jedného pána od nás z mesta. Fotené asi pred 15 rokmi.
No 125 GLS jsem neviděl,a ani se asi nedělala??? Ale ten GOLF.....zní zajimavě....
-> michael 27.12.22 09:21:21: bohuzial nie vsetci maju auta ako ty ,nemyslim to v zlom 

-> Jirik_Tuňák1983:
-> SO545: Niekedy sa dá.A tie autá sa nepredajú za zlomok ceny ako ten modrý.


-> SO545: Niekedy sa dá.A tie autá sa nepredajú za zlomok ceny ako ten modrý.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak jako rarita to je.Ještě jsem neviděl 125 GLS. 

-> isti 27.12.22 13:04:48: to sa snad da odselektovat hned po telefone...ci.
Len tak zo zartu som si prezrel inzerciu felici.....tolko auot v TOP stave sa len tak nevidi. To je snad neznicitelne.
Len tak zo zartu som si prezrel inzerciu felici.....tolko auot v TOP stave sa len tak nevidi. To je snad neznicitelne.

-> SO545:
Presne tak,viem lebo povozil som sa v tom
Nová spojka trochu zvláštná,a na plyn občas zacukal.Hrdzu keď natrieme farbou tak to už tam nie je
ale hlavný problém je v hlave majstra.Hovoril že do auta od 2019 nasypal 3000€,3 sada tlmičov
,nová hlava za 600€ atď a ževraj mu stále volajú na inzerát,do ČR by to chceli zobrať do zbierky.Ale to už bolo min pred mesiacom a inzerát vkladá každý druhý deň znova.
Má v ponuke aj absolutnú rarytu 125gls



Nová spojka trochu zvláštná,a na plyn občas zacukal.Hrdzu keď natrieme farbou tak to už tam nie je



Má v ponuke aj absolutnú rarytu 125gls
-> isti 27.12.22 10:07:58: to bude asi taky top stav ako majitel.....

-> michael: Také drahé a to nie je ani TOPSTAF ako toto
auto.bazos.sk/inzerat/... /skoda-felicia-lx-13i-40kw -lpg-rok-1998.php
Pozor,predává to pako
,hovoril som s ním.

auto.bazos.sk/inzerat/... /skoda-felicia-lx-13i-40kw -lpg-rok-1998.php
Pozor,predává to pako

-> michael 27.12.22 09:21:21: ty si asi nevidel tie posledne dve fotky alebo co. Ked je auto v takomto stave, tak mi pride aj ocista zapraseneho interieru celkom indikovana, ak neboli na sedackach este igelity. A motorak mi pride teda zodpovedajuci kilometrom.
-> Jirik_Tuňák1983: No, tak je to snad vidět na ty km by ten motorový prostor měl jinak svítit a majitel musel být asi čuně, když v těchto km se už musel čistit interiér.
Co se týče laku, tak je potřeba tomu, také hodně pomoci.
Co se týče laku, tak je potřeba tomu, také hodně pomoci.