-> Borderer: Mně to přijde naprosto v pořádku, že se neplatí povinné ručení na kolo a jiná "malá vozidla". Je každého věc, jak drahou věc si pořídí a jak moc se o ní bojí. Jsou lidé (a není jich málo), pro které i povinné ručení je velký výdaj - ti jezdí na kole, koloběžce, skútru, nebo autě za pár (desítek) tisíc. Pro ty je bohatě dostačující povinné ručení.
Pak jsou i lidé, kteří si pořídí vůz za pár mega a pro ty je pak havarijní pojištění (pokud se bojí nějaké škody - dost lidí nějaké auto vůbec neřeší a dokud to funguje, tak nějaký šrám nevadí, nebo jej prostě nechají opravit na vlastní náklady, pokud vůz chtějí mít v perfektním technickém i vizuálním stavu...).
Prostě a jednoduše - nehody se stávají bez ohledu na to, v (na) čem jedeš. Je jistější mít havarijní pojistku a v případě cizího zavinění zaplatit ze svého těch pár (desítek) tisíc spoluúčast, než zatěžovat (byť viníka) tím, že máš odřený nárazník na luxusním drahém voze. Kdybys jel v omlácené rachotině, tak nad tím mávneš rukou a havarijko neřešíš
Viníkem nehody může být třeba dítě nebo nemajetný člověk, případně zvíře nebo dokonce zvěř, padlá větev, strom, kus skály...
...to by podle Tvého modelu musel mít povinné ručení každý, kdo se pohybuje po veřejných komunikacích a také každý vlastník nějaké nemovité či movité věci, která může zasáhnout do silničního provozu...
