
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zajímavé zboží nejen z aukra
-> isti: Jak se to říká? Blbej kdo nabízí, blbější kdo nebere? To platí asi i pro peníze, když je za to někdo chce dát 

-> dragon_cb_cz: Tak.Aj ja som dal na bazoš novú garde prevodovku za 700€,snáď to nikto nekúpí

-> isti: Jak se to říká u vás? ľuďom jebe?
-> Jarda/felda: Ideálne na forint

-> Polyš: Asi tak.
-> 136rapid 04.02.23 17:40:22: Nemá tam cenu, a vypadá že je to v hrozným stavu.
-> Bukaj 01.02.23 18:37:57: no nevím, ono zase tolik favoušů s najetýma 40 tisícema na trhu není 

-> Jarda/felda: Za 52 tisíc (minimálně) tak hezkej není. Sice v této barvě se moc nevidí, ale není to uloženka, spíš auto na jezdění a v tom případě je tak o 30 tisíc nadhodnocená počáteční cena aukce...
nechcete někdo hezkýho favorita ? www.nabidkamajetku.cz/Hom
e/.../28740
1500 kus za zadní blatník mi přijde rozumná cenovka aukro.cz/zadni-blatnik-bl
atniky-skoda-105-120-130-t
yp-m-7020788290
Jeden zachovalý Solitaire
m.facebook.com/marketplac e/.../1446481132515463
m.facebook.com/marketplac e/.../1446481132515463
-> Bukaj 13.01.23 16:31:24: dík za odkaz, už je mám doma. Až se někdy stavím s karburátorem, tak mi tam aspoň můžeš dát origo :)
V CR jsou F znacky na testovacich autech automobilek... slouzi pro testovani, homologace...
-> Bukaj 18.01.23 11:48:37: Ano, prevozky
-> castrol: Ja už neviem ale F je len pár rokov.
-> isti 18.01.23 12:10:03: nie su C prevozne a na traktor F??
-> Bukaj: To sú značky na traktor



-> HLT: Moc pěkná
Co je to za divné značky? To jsou "převozky"?

Co je to za divné značky? To jsou "převozky"?
-> isti 15.01.23 22:24:24: vzácný to je dost, ale nemá to takovou finanční hodnotu 

-> Bukaj: Žádnou statistiku na tohle téma nemám, ale téměř jistě by to někde šlo dohledat (jen jsem línej). Ale fakt si nemyslím, že se v té době nehledělo na spotřebu - to tak možná v nějakých post-socialistických firmách. Ale v nově vzniklých bych věřil, že se to řešilo dost. PHM byly relativně vzato daleko dražší než dnes. Vím jak táta bojoval s máti - chtěl předělat žigo na plyn, ale máti řekla že ani náhodou (vybouchne to!!!)
Tenkrát na nich točil snad 60t km za rok, skoro vše pracovně pochopitelně.

-> dragon_cb_cz 16.01.23 11:55:48: Jo, jde čistě o mé subjektivní vzpomínky, ovlivněné selektivní pamětí...
Jinak datem výroby to nebude, 1,9 TDI byla jedna z původně tří základních motorizací od počátku výroby (1,6 a 1,8 benzín a 1,9 TDI 66 kW) a ta v inzerátu je jedna z prvních (model 97).
A předpoklad, že rozmach nafťáků souvisel s krizí, mám založený na tom, že v druhé polovině 90. let už nebyla nafta výsadou náklaďáků, busů a zemědělských strojů, takže už nebyla daňově zvýhodněným palivem, ale ještě se (v podnikatelském sektoru) tak moc nehledělo na spotřebu. Proto prakticky všechny "manažerské vozy" i většina ostatních "služebáků" (vyjma firem s vlastní čerpací stanicí, kdy nakupovali naftu levněji, třeba jako LTO
) byla též benzínová.
A daňové zvýhodnění pro nákup "užitkového vozu" (N1) s přepážkou, zase přišlo až později.
Vše jsou jen mé domněnky, nebráním se tomu, že mi je vyvrátíš něčím, co je založeno na faktech

Jinak datem výroby to nebude, 1,9 TDI byla jedna z původně tří základních motorizací od počátku výroby (1,6 a 1,8 benzín a 1,9 TDI 66 kW) a ta v inzerátu je jedna z prvních (model 97).
A předpoklad, že rozmach nafťáků souvisel s krizí, mám založený na tom, že v druhé polovině 90. let už nebyla nafta výsadou náklaďáků, busů a zemědělských strojů, takže už nebyla daňově zvýhodněným palivem, ale ještě se (v podnikatelském sektoru) tak moc nehledělo na spotřebu. Proto prakticky všechny "manažerské vozy" i většina ostatních "služebáků" (vyjma firem s vlastní čerpací stanicí, kdy nakupovali naftu levněji, třeba jako LTO

A daňové zvýhodnění pro nákup "užitkového vozu" (N1) s přepážkou, zase přišlo až později.
Vše jsou jen mé domněnky, nebráním se tomu, že mi je vyvrátíš něčím, co je založeno na faktech

-> Bukaj 16.01.23 11:26:53: Myslím, že s krizí (jestli tím myslíš propad ekonomiky co vedl ke konci druhé Klausovo vlády) to moc společného nemá? Předpokládám, že čerpáš ze svých vzpomínek z tehdejší doby, docela by mě zajímala konfrontace s nějakou skutečnou statistikou
A nešly nafťáky do výroby až trochu později?
Jinak bych hádal, že takhle odvážnou cenovku za to můžou chtít asi právě protože to je TDI, protože jak říkáš, "kultovní motorizace". Ale z těch sedaček mě bolí záda jen se na ně podívám.

Jinak bych hádal, že takhle odvážnou cenovku za to můžou chtít asi právě protože to je TDI, protože jak říkáš, "kultovní motorizace". Ale z těch sedaček mě bolí záda jen se na ně podívám.
-> michael 16.01.23 10:33:30: Heky zachovalé auto, ale hnusná barva a hlavně - nafťák...
A solidní cena
Ale zase je pravda, že právě toto je snad ta nejklasičtější specifikace (motorizace, barva, výbava), která proslavila jedničkovou Octávku
I když v tom roce 1997 ještě byly nafťáky/benziňáky v docela vyrovnaném poměru. Ropáci převládli až začátkem nového milénia (po "krizi")...

A solidní cena

Ale zase je pravda, že právě toto je snad ta nejklasičtější specifikace (motorizace, barva, výbava), která proslavila jedničkovou Octávku

-> michael: To nemá cenu,nie je od prvého majitela

Fakt je to také vzácné?
auto.bazos.sk/inzerat/... /predam-origo-celodreveny- volant-vw.php
auto.bazos.sk/inzerat/... /predam-origo-celodreveny- volant-vw.php
Něco pro mé zákazníky, pokud chtějí origo :)
(kdyby těch membrán měl víc, tak je beru všechny, ale kvůli jednomu kusu...)
www.sbazar.cz/tom05/.../1 84876538-membrany-karburat oru-skoda-105120130-rapid- 136
Nové víko na SEDR 105/120 (bez ekonostatu):
www.sbazar.cz/rag/.../149 089834-karburator-jikov-44 3751-skoda-105-120-130
(kdyby těch membrán měl víc, tak je beru všechny, ale kvůli jednomu kusu...)
www.sbazar.cz/tom05/.../1 84876538-membrany-karburat oru-skoda-105120130-rapid- 136
Nové víko na SEDR 105/120 (bez ekonostatu):
www.sbazar.cz/rag/.../149 089834-karburator-jikov-44 3751-skoda-105-120-130
-> Viliam: Hm, tak to som nevedel. Popravde, ani som nad tým nerozmýšľal. Ale nevadí, k šťastiu mi to chýbať nebude.
-> minno 11.01.23 19:47:20: Nebo tak ..

-> minno: Mal si požiadať o "ponechanie na zberateľské účely," pri autách nad 30r je to legálne. Pri mladších ročníkoch sa píše čestné vyhlásenie o strate a TP ostáva doma.
-> Jozka: Nafotil popísané strany. Len tak z nostalgie.
-> minno: To sis ho neokopíroval? 

-> isti: Asi tak. Minule som konečne prepísal škodovku na mňa a s pôvodným TP som sa rozlúčil

-> Tom Troll: Pôvodné tp
,chlapci my tu žijeme na Slovensku
.Keď sa montovalo ťažné vtedy zhabali pôvodné tp a momentálne je to auto dočasne vyradené.


-> Tom Troll 10.01.23 20:35:08: Však píšu - 105L v provedení Standard - pokud má původní TP, je v něm zapsáno vše ve "výjimkách"

-> isti: Tak pokud má origo TP, tak se podívej na stránku s expecidí, do kolonky s poznámkami, to by mě zajímalo.



-> Tom Troll: Otec má od novoty 105l v tej istej farbe rok 88 a tiež nemal opierky ani lišty na prahoch,a dokonca ani sťahovačky vzadu.
-> Bukaj: Tak poslední 105 byly ještě o rok později, ale;
a) Je to pozdní fejková 105 L (S) bez prahovek, což je skandální, protože prahovky touhle dobou měly skoro bez vyjmímek všechny auta, a prahy bych neřekl, že nejsou dělané, kdyš sedí k dveřím i okolí dokonale.
b) Tohle auto už dávno spadalo do efektu vyhlášky FMD 41/84 Sb., cituji:
§ 63
"(vozidla M1) uvedená do provozu po 1. 1. 1969 musí být vybavena na předních místech k sezení bezpečnostními pásy a příslušnými kotevními úchyty v karosérii; bezpečnostní pásy musí být u vozidel vyrobených nebo dovezených po 1. 10. 1986, s výjimkou provedení „Standart“ samonavíjecí,"
plus,
§ 31
"Ode dne, který stanoví federální ministerstvo dopravy, musí být ve vozidlech kategorie M1 opěrky hlav (integrovaná opěradla s opěrkami hlav) alespoň na předních místech k sezení. Opěrky musí být konstruovány a provedeny tak, aby bylo účinně sníženo nebezpečí poranění hlavy a krčních obratlů při působení setrvačných sil ve směru podélné roviny vozidla. Opěrky musí splňovat podmínky stanovené zvláštními předpisy 66) a musí být podle nich schváleny."
Což tohle auto nesplňuje ani na jedno,
A jeho docela netknutý stav mě vede k víře že s tím nikdo nemanipuloval.
(Pro nezúčastněné, toto je důvod proč zmizela Škoda 105 S a byla převedena na L a výprava S jako výchozí stav, s L prvky jako příplatky)
Jediná věc co to podkopává je, že je tam rozdělovač z užovky, takže aby to náááhodou nebyla do puntíku výměna kastle. Jediné další "nesenzační" vysvětlení co mě napadá, je, že je to auto z Polska nebo Maďarska, kde obdobnou vyhlášku v platnosti neměli, a drtivá většina pozdních 105L a všechny 120L z posledních let šly tam. Vozy 87/88/89 jsou tam bez bezpečnostní výbavy běžně k vidění. Tuto domněnku jenom potvrzuje nová kniha od Tučka, kde specifikováno že v 89 se jich ještě fůra vyrobila, ale všechny 120L šly ven, a v čechách zůstaly ze zadomotorů už výhradně 125L, 136GL a Kupé, tj vozy s danou bezpečnostní výbavou jako standartní výpravou.
a) Je to pozdní fejková 105 L (S) bez prahovek, což je skandální, protože prahovky touhle dobou měly skoro bez vyjmímek všechny auta, a prahy bych neřekl, že nejsou dělané, kdyš sedí k dveřím i okolí dokonale.
b) Tohle auto už dávno spadalo do efektu vyhlášky FMD 41/84 Sb., cituji:
§ 63
"(vozidla M1) uvedená do provozu po 1. 1. 1969 musí být vybavena na předních místech k sezení bezpečnostními pásy a příslušnými kotevními úchyty v karosérii; bezpečnostní pásy musí být u vozidel vyrobených nebo dovezených po 1. 10. 1986, s výjimkou provedení „Standart“ samonavíjecí,"
plus,
§ 31
"Ode dne, který stanoví federální ministerstvo dopravy, musí být ve vozidlech kategorie M1 opěrky hlav (integrovaná opěradla s opěrkami hlav) alespoň na předních místech k sezení. Opěrky musí být konstruovány a provedeny tak, aby bylo účinně sníženo nebezpečí poranění hlavy a krčních obratlů při působení setrvačných sil ve směru podélné roviny vozidla. Opěrky musí splňovat podmínky stanovené zvláštními předpisy 66) a musí být podle nich schváleny."
Což tohle auto nesplňuje ani na jedno,

(Pro nezúčastněné, toto je důvod proč zmizela Škoda 105 S a byla převedena na L a výprava S jako výchozí stav, s L prvky jako příplatky)
Jediná věc co to podkopává je, že je tam rozdělovač z užovky, takže aby to náááhodou nebyla do puntíku výměna kastle. Jediné další "nesenzační" vysvětlení co mě napadá, je, že je to auto z Polska nebo Maďarska, kde obdobnou vyhlášku v platnosti neměli, a drtivá většina pozdních 105L a všechny 120L z posledních let šly tam. Vozy 87/88/89 jsou tam bez bezpečnostní výbavy běžně k vidění. Tuto domněnku jenom potvrzuje nová kniha od Tučka, kde specifikováno že v 89 se jich ještě fůra vyrobila, ale všechny 120L šly ven, a v čechách zůstaly ze zadomotorů už výhradně 125L, 136GL a Kupé, tj vozy s danou bezpečnostní výbavou jako standartní výpravou.
-> Tom Troll: Jinak to auto je focený v obci Velký Dřevíč za Hronovem.Jezdím občas okolo.
-> Tom Troll: Jedna z posledních 105L "v provedení standard"? 
Ale technický stav velmi nezajímavý, byť původní vůz bez zásahů...

Ale technický stav velmi nezajímavý, byť původní vůz bez zásahů...

-> SO545: Tak já X kdysi koupil za 8 litrů (i se sadou repasovaných kol a novou komplet podlahou ve 2K).. v časech, kdy zajímalo jen fajnšmekry. Většina mých vrstevníků ani netušila, že něco takovýho eXistuje.
Mě zas v podstatě jiný auta, než MB, nijak moc nezajímaly, i když jsem jiným svodům dočasně neodolal - no a dneska/dnešní hnusy už jdou úplně mimo mě..
Mě zas v podstatě jiný auta, než MB, nijak moc nezajímaly, i když jsem jiným svodům dočasně neodolal - no a dneska/dnešní hnusy už jdou úplně mimo mě..

-> Jozka 07.01.23 19:15:43: MBX som odmietol u mna na dvore bolo za 7 nie v euro ale este v korunach.
Bol som vtedy na ine auta...a asi aj dodnes som.
Bol som vtedy na ine auta...a asi aj dodnes som.

-> PeeterCZ: Však si taky "drbal hlavu".. je k tomu lehce pikantní historka, ale na ty "jeho" papíry jeden "100% originál" jezdí.. nebo cca 5 let zpět jezdil.
Já bohužel neměl to štěstí, první TP na MBX mi uteklo o fous - a ještě byl už kolem roku 1996 za dvacet..
Já bohužel neměl to štěstí, první TP na MBX mi uteklo o fous - a ještě byl už kolem roku 1996 za dvacet..
-> Jozka 07.01.23 15:14:06: No jo, kdyby člověk tehdy věděl, jak to bude po letech cenné a raritni.. Taky jsem si nechal utéct před lety 1100 MBX nebo homologacni 130 LR prakticky za hubičku 
