2306 po cca 40tkm

prohledat
587 příspěvků (zobrazeno 351 až 400) od 27.06.2008 do 07.12.2023, založil/a COL
řadit dle data
21:03:15
02.01.2011
Jarda - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: u vlecky nevidim duvod naklapeciho...

-> Syny: ja nejaka mam, ale jaka je cena? dyztak do SZ

-> suri: ja bych u tech 6205 prave to zapouzdreni nechal, pamatuji si, jak jsem to mel zrezle a to tam je gufero, to zapouzdreni by mohlo jeste pomoci, myslim tim pogumovanym silonem, ne plechem...
20:54:37
02.01.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Stejne pujdou srat za chvili 3
20:53:40
02.01.2011
Syny
Pokud chce nekdo nove origo CSSR ZKL 2306, tak je mam v inzeratu 40
20:52:50
02.01.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda: Podle me to je naprd. To uz by bylo lepsi to mazat oilem... Ovsem jiny typ loziska by bylo nejlepsi. Tedy naklapeci soudeckove. Chtelo by to vzit tabulky a ujistit se, ze vydrzi zatizeni minimalne stejna jako kulickove. Hlavne v axialnim smeru.
20:50:11
02.01.2011
Jarda - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to je zajimave... podlozku bych si nechal vyrobit, to by nebyl problem, ta plocha by byla lepsi... jak to ma treba BMW na zadku by me zajimalo



nema nekdo fotku domecku s guferem? ze bych to zkusil navrtat a promaznou
20:39:26
02.01.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
Tyjo to si uz nepamatuju, to je dva roky :(



Jinak jsem koukal na soudeckova loziska a prumerama by tam slo 21306 W33. Problem je, ze ma jen 19mm sirku 8 Origo ma 27mm, to je v riti... To by se tam musely dat krouzky nejaky distancni.
20:33:52
02.01.2011
suri
-> Matthes, záškodník z TechWebu: také zelené krabičky ?
20:31:46
02.01.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> suri: A to fakt delaj na Ukrajine?
20:30:48
02.01.2011
suri
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ukraina sú dobré ložiská a držia , majú väčšiu vôlu a hlučnosť už ako nové ale nekazia sa tak rýchlo
20:29:46
02.01.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda: To maly podle me nehuci, to bych nehrotil... Dulezity je dodrzet cistotu pri montazi, aby tam nebyl bordel. Ja mam loziska Ukraine 3 Zatim OK nejakych 25 tisic?Spis tam vymyslet ta soudeckova loziska.
upraveno 1x, naposled 02.01.2011 20:30:06
20:25:45
02.01.2011
suri
-> Jarda: malé zapúzdrené SKF a odkrytovať a namazať a veľké namazať ale nie LV čkou čo uschne a vypadá stade ale nejakým rozumným tukom SKF , Shell a pod
20:23:08
02.01.2011
Jarda - zrušená registrace
tak to obnovim, me to zacalo hucet ted po vic jak 120tis. km a je to jak vrtulnik :( myslel jsem, ze dam ZKL, ze by to mohlo vydrzet, protoze ted jsem tam mel nejake noname, ale kus byl za 250kc to 2306 a za cca 70kc to 6205, ale kdyz tu ctu 40tis. km, tak to je teda pekne naprd :(

Neresil nekdo, jak to treba domazavat? neslo by nejak navrtat domecek (ted si presne nevybavuji, kde je tam gufero), ja kdyz dam Mogul LV-3, tak si myslim, ze to za chvili vyschne.

Nema nekdo zkusenosti s 6205 v zapouzdrenem provedeni?
17:04:22
12.01.2010
Labros
-> Syny: tak to už jsem psal 11.01.10 14:15:50, že poloosa a nohavice se kývou každá kolem jiného středu. To mě napadlo až poté co Vrba psal že na kyvce se to ložisko kýve. Dřív jsem to vždycky bral tak že je hřídel stejně jako na vlečce vždycky ve středu nohavice a výklopné ložisko je tam jen kvůli zachycování axiálních sil.
15:54:58
12.01.2010
Syny
-> Labros: Tam jde o to, ze poloosa je o kus delsi nez nohavice a kdyz se to cely hne nahoru, tak kazdy pod jinym uhlem - proto se lozisko malinko vyklopi... V kamenech se to nemuze hybat (posouvat) do stran, nahoru a dolu... Tedy muze to jezdit dovnitr a ven a muze se to natacet v unaseci - jelikoz pri propruzeni se to cely hybne vlastne jakoby dopredu po kruznici, kterou udava podelny rameno... Poloosa se nataci bud cepem v kamenech a nebo i s kamenama v unaseci - zalezi v jakej poloze je unasec v tu chvili...
upraveno 1x, naposled 12.01.2010 16:01:13
15:50:05
12.01.2010
Labros
-> Syny: aha jasný.
15:45:40
12.01.2010
Syny
-> Labros: To se te hejbe na kamenech... Muzou se hybat dovnitr a ven...
upraveno 1x, naposled 12.01.2010 15:45:59
15:44:44
12.01.2010
Labros
A ještě jedna věc je divná, pokud by bylo pravda, že se hřídel na kyvce v ložisku naklání při propružení, pak by musela při tom propružení i vylejzat víc z nohavice a při narovnání se do ní zpátky zastrkovat. Protože by se měnila vzdálenost ložiska kola od středu naklápění hřídele.
12:09:37
12.01.2010
Syny
-> Labros: To nenamaha, ale pokud se ten stred opravdu zdeformuje, tak pak tam je deformace + axialni sily - tak sem to myslel... Ale pravdou je, ze u kyvky ty kulicky jezdi porad jinak - pri kazdym propruzeni jinou trasu. Ale svadet to na tekouci gufera je dle me blbost... To gufero tect prvorade nema, tudiz se s tim asi nepocitalo a ne u vsech skodovek tece... U svetluse treba neteklo ani jedno a loziska po 120 000km naprosto v cajku...
upraveno 2x, naposled 12.01.2010 12:11:27
12:01:10
12.01.2010
Labros
-> Syny: ta síla vyvolaná utáhnutím náboje nenamáhá ložisko, a ta deformace vnitřního kroužku je zatím spekulace. A pokud existuje, tak škodí ta deformace, ne ta síla. Takže pro mě na kyvce i na vlečce působí na 2306 řádově stejný síly.
upraveno 1x, naposled 12.01.2010 12:02:16
11:55:50
12.01.2010
Syny
-> Labros: Ale na lozisko te na stredovej krouzek v zadnym pripade natlaci sila vyvolana 300Nm 4 ale to uz sme psali niz... Kyvku utahujes na 200 Nm a to jeste vetsinu sily "chyti" kuzel, takze na lozisko to dosedne jen zelhka... A i kdyby to na nej zatlacilo vic, tak se te soupne posuvnej opernej krouzek... Axialni sily zachytava 2306 samozrejme, ale v podstate ma na starosti jen to, kdezte u vlecky axialni sily + jeste sila od naboje... Tak to vidim ja teda...
upraveno 1x, naposled 12.01.2010 11:57:06
11:10:51
12.01.2010
Labros
-> Syny: počkej ty síly se zas tolik neliší, ne. Trochu jo, protože je jiná délka hřídele, ale to není zas takovej zásadní rozdíl. A axiální síla je stejná, protože kyvkovej diferák pokud tuším (nikdy jsem se jím nezabýval) žádný axiální síly nezachycuje - kameny jsou tam volně posuvný. Takže spíš je to o tom lehkým kývání ložiska a prosakování oleje, jak píše Vrba.
22:24:02
11.01.2010
Syny
-> Vrba: Ale proste i ta konstrukce je uplna jina... Na loziska u kyvky/vlecky pusobi uplne jinak sily...
19:22:15
11.01.2010
Vrba
Jo,presne tak jsem to myslel a tak to zdřejmě i bude.Na kyvce ty valivé segmetny tožiska chodí v urcitém rozptylu a ne jen na jednom miste jako u vlečky.Potom to lozisko o to více vydrží.A poslední nezanedbatelné hledisko je těsnost gufer.Realita je taková,že u kyvky vždycky pronikne nejaka ta kapka oleje z prevodovky a udrzuje vláčný stav vazelíny.Myslím,že dokonce u kyvky je nápln vazelíny v lozisku celozivotní a u vlečky je omezená.
18:17:15
11.01.2010
Syny
-> Labros 11.01.10 14:15:50: Naklapi se u kyvky... Zatahni rucku a skoc do auta dozadu :) Bude to vrzat... Kdyz das nohavici s poloosou uplne nahoru a uplne dolu, tak ta nohavice se naklapi jinak nez poloosa, proto tam je vyklopny lozisko a neni to zrovna o malo, budou to rady milimetru...
upraveno 1x, naposled 11.01.2010 18:19:05
14:31:44
11.01.2010
Labros
-> COL: Tak to je překvapivý, že malý ložisko má rezervu, protože donedávna se na virtu psalo pořád, že na vlečce odcházejí hlavně vnitřní ložiska.



Ta situace s axiálním předpětím by potom mohla vzniknout tím, že by se velké ložisko dolisovávalo do trubky utahováním náboje kola s nasazeným a utaženým vnitřním nábojem. Tím by se velké ložisko nedolisovalo úplně na doraz a vnější kroužek malého ložiska by zůstal opřenej o osazení v trubce. Ale pak by neměl jít dotáhnout domeček ložiska. Ale během takového dolisovávání ložiska dotahováním náboje kola se taky malé ložisko namáhá velkou silou.
14:19:34
11.01.2010
Labros
jinak samozřejmě že je to na dnešní dobu nestandardní konstrukce, mělo to být udělaný jinak, ale podmínkou toho, aby se vlečka vůbec vyráběla, byly nulové zásahy do karoserii a maximum shodných dílů s kyvkou.
upraveno 1x, naposled 11.01.2010 14:19:42
14:15:50
11.01.2010
Labros
Vrba 09.01.10 11:03:56 napsal: Navíc u vlečené nápravy se to ložisko vůbec nenaklápí a jede pořád jen v jedné poloze.Je to špatná konstrukce,mělo byt použité kuželíkové ložisko,kde se síly rozloží na podstatně větší plochu.



a u kyvky se to ložisko naklápí? Možná malinko při propérování, když střed otáčení hřídele je o něco posunutej oproti středu otáčení nohavice, ale to je fakt minimální úhel..
11:02:56
10.01.2010
TUNER
-> COL: Celkovou váhu mam v popisu u auta...,,můj odhad je tak +80 kg vzadu (motor + bedna) oproti serii.... a když do toho započtu ty těžký 17" na kterejch to jezdí...tak si na ZKLka nemůžu stěžovat.. 4
00:36:47
10.01.2010
COL
-> TUNER: zjistoval jsi, kolik navic ta tvoje "srandicka" :o) vazi?
20:53:00
09.01.2010
TUNER
Taky jezdim ZKL...na to co mají "na zádech" a zasebou zatim drží....4
15:38:56
09.01.2010
COL
Labros 09.01.10 09:14:59 napsal: → COL: ale s takovým axiálním předpětím by to malý ložisko přece okamžitě odešlo?!



to jsem si myslel puvodne taky, ale podle tech skf kalkulacek to neni zas tak zle, to male lozisko zas ma znatelne mensi radialni zatez, takze mu relativne vetsi axialni nedel takovy problem. Treba to bude kombinace faktoru :o).
11:03:56
09.01.2010
Vrba
Rekl bych,že to ložisko odejde hlavně kvůli velkým tlakům při prudkém projíždění zatáček.V podstatě celá odstředivá síla těžkého zadku se v ten moment přenese právě na horní část toho vnějšího kroužku.Navíc u vlečené nápravy se to ložisko vůbec nenaklápí a jede pořád jen v jedné poloze.Je to špatná konstrukce,mělo byt použité kuželíkové ložisko,kde se síly rozloží na podstatně větší plochu.Rešení podle mě neexistuje a je potřeba se smířit s výměnou i kvalitního drahého ložiska po 30-40t kilometrech.
upraveno 1x, naposled 09.01.2010 14:00:08
09:14:59
09.01.2010
Labros
-> COL: ale s takovým axiálním předpětím by to malý ložisko přece okamžitě odešlo?!
09:12:45
09.01.2010
Labros
Syny 09.01.10 00:26:33 napsal:



→ Labros: Stejne je to divny, kdyz nad tim premejslim, tak proc

by to slo nahoru ta hridel? Sila F(ax) jde dolu a tak by te to tahlo i tu

hridel – to znamena ze by totahlo vnitrni krouzek dolu a ohoblovalo by to

vnitrni stranu… Ne?


ne, tíha auta působí na šikmé rameno, takže dovnitř táhne trubku, hřídel na opačnou stranu. Vždyť si představ, že chytneš to rameno, kolem ho za něco zahákneš a zavěsíš se za něj.
01:42:18
09.01.2010
COL
-> Syny:



valeckove lozisko je preci axialne posuvne... axialne fixovane by to bylo na te vnitrni strane...



nikdo nerika, ze by to dvojity kuzelikovy lozisko muselo bejt maly, mas pocit, treba ta PLC64-5 (nebo jak se jmenuje) v prevodovce je mala? v nejhorsim by na vnitrni strane mohla byt nakonec i ta 2306.



Ta konstrukce dobra zjevne neni, protoze jsou s tim prave tyhle problemy - at uz jsou zpusobeny cimkoliv. A nejsou vubec vzacne.
upraveno 1x, naposled 09.01.2010 02:04:06
01:21:35
09.01.2010
Syny
-> COL 09.01.10 01:11:45: Jo chapu, nejak sem to predtim nepobral :) Ale pokud das valeckovy a kuzelikovy, tak co te bude "odchytavat" axialni sily? To mensi kuzelikovy? Ale to bys zase musel mit poradne utahnutou prirubu na poloosy, protoze by byla namahana axialnima silama... A buh vi jestli by to to lozisko udrzelo. Navic pokud by bylo to vnitrni nalisovany i zhora, tak by muselo bejt vnejsi volny a to nebude, protoze tam ho drzi rameno a domek.



Dle me jsou loziska zvolena dobre, ale problem bude se silama na ne pusobici - bud ted jak bylo psano velkym utahovacim momentem nebo opravdu tema Ackama a stavem napravy a nebo montazi, ale neverim, ze by vsichni udelali stejnou chybu pri montazi...
upraveno 1x, naposled 09.01.2010 01:22:23
01:11:45
09.01.2010
COL
Syny 09.01.10 00:44:40 napsal: → COL 09.01.10 00:23:10: Ale to male pry neni prave lisovane na vnejsim okraji…



to tu preci nekolikrat pisu....



jinak jsem ted (a taky ne prvne) psal o "montaznim predpeti", ktere muze vzniknout pri lisovani. proste lozisko je s presahem v rameni i na hrideli a pokud je presah velky, muze vzniknout velke predpeti, protoze sila nutna k "posunuti" maleho loziska (kterym by se pnuti vykompenzovalo) vuci hrideli nebo ramenu bude obrovska. Takze, kdyz tam nekdo lozisko "naboucha" pres vnejsi nebo vnitrni krouzek nebo i stridave (proste ho tam namontuje zpusobem, kdy se vnejsi a vnitrni krouzek nelisuje soucasne), muze tam teoreticky vyrobit slusny predpeti. Muj lajckej pocit je, vyrobit tam takhle treba 1kN axialniho predpeti nemusi byt az takovy problem.... :o)



Ja bych proste dal vnejsi lozisko valeckovy a vnitrni dvojity kuzelikovy (vlastne to same ulozeni jako je v 5q. prevodovce na pastroku) a bylo by..... :o)))) a kybych si nebyl jistej souososti a jeji stabilitou, tak bych dal jako vnitrni self-alignment lozisko, jako je treba ta 2306. No skoda, ze na takovehle hrani neni cas.
upraveno 2x, naposled 09.01.2010 01:18:01
00:44:40
09.01.2010
Syny
-> COL 09.01.10 00:23:10: Ale to male pry neni prave lisovane na vnejsim okraji... Je to i kvuli teplotni roztaznosti... Takze to s muze axialne posouvat a neodejde... Ta 2306 je v domku napevno - takhel si vysvetluju proc odchazi prave 2306...
upraveno 1x, naposled 09.01.2010 00:45:13
00:31:16
09.01.2010
COL
-> Syny:



zivotnost, kterou vydrzi 90% z vyrobenych lozisek. Samozrejme je ten vypocet +- bota.... alespon je ale videt, v jakych radech se da pohybovat.
00:26:33
09.01.2010
Syny
COL 09.01.10 00:23:10 napsal: Mne tam vyslo, ze ta kombinace 2306/6205 nejakou rezervu ma, ale nesmrtelny to neni. Pro pomer 10/90 jsem se dostal nekam na 400 tkm :o).O co ted pls jde? Nejak sem to nepochopil :)



-> Labros: Stejne je to divny, kdyz nad tim premejslim, tak proc by to slo nahoru ta hridel? Sila F(ax) jde dolu a tak by te to tahlo i tu hridel - to znamena ze by totahlo vnitrni krouzek dolu a ohoblovalo by to vnitrni stranu... Ne?
upraveno 3x, naposled 09.01.2010 00:28:51
00:23:10
09.01.2010
COL
hlavne, abys pri 3 st ackach udelal axialni silu 1kN, musela by byt zatez napravy asi 20kN, coz jsou 2 tuny... tak tim to nebude.



Jinak, na strankach SKF jsou nejaky kalkulacky, tak si to tam muzete prolezt. Mne tam vyslo, ze ta kombinace 2306/6205 nejakou rezervu ma, ale nesmrtelny to zas neni. Pro pomer 10/90 jsem se dostal nekam na 400 tkm :o).



Furt se mi honi hlavou jeste ta myslenka s montaznim axialnim predpetim, ktere by mohlo vzniknout lisovanim mensiho loziska, pokud je na hrideli i v rameni velky presah..... Podle kalkulacek by to melo mit na obe loziska (pri danych pomerech radialniho zatizeni) podobny vliv, tak je zas divny, ze by odchazela predevsim ta 2306...
upraveno 1x, naposled 09.01.2010 00:28:36
23:33:11
08.01.2010
Syny
-> Labros: Mozny to je - ke kolu to ma ohoblovany Honza a ten tam ma stafle pekny...
23:05:33
08.01.2010
Labros
-> Syny: s těma áčkama mi připadá, že směr síly je opačnej, tíha auta jakoby tahá spolu s nápravou vnější kroužek ložiska dolů a tím dovnitř, takže vnitřní kroužek ložiska s hřídelí je tažen ven. Takže by pak podle mě měla být opotřebená vnější strana ložiska (ke kolu). To co píšeš ty by podle mě nastalo při véčku. Takhle jsem to jednoduše nakreslil: Tíha auta působící na nápravu G se rozkládá na radiální F(rad) a axiální F(ax) sílu. Na hřídel pak působí reakce -F(ax).
zvětšit 2306 po cca 40tkm - obrázek od Labros vložen 08.01.2010 23:05:33
upraveno 1x, naposled 08.01.2010 23:06:38
18:51:15
08.01.2010
Syny
-> COL: ani trochu - jen treba za jizdy ?
18:21:03
08.01.2010
COL
-> Syny: Acka tam rozhodne nebyla...
18:14:22
08.01.2010
Syny
-> COL: v tom pripade by to mohlo byt i tim co jsem psal... Acka.. .Protoze tim, ze je kolo do A pusobi na hridel silou (a asi ne malou ve spojeni s tim, ze zadni naprava je mirne sbihava) a tlaci stred loziska dovnitr, kdezto vnejsek loziska je pevne uchycenej v rameni... A logicky i kdyby mela Acka kyvka, tak tam tohel nehrozi, pac buben tolik netlaci na lozisko jako naboj u vlecky, navic u kyvky se muze lozisko posunout (mysleno ten opernej krouzek)...
upraveno 1x, naposled 08.01.2010 18:15:14
18:10:12
08.01.2010
COL
Takze koukam na lozisko, poskozene kulicky jsou na te vnitrni (dale od kola) strane.....
18:08:35
08.01.2010
Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ale 200Nm neni nedotahle 4 Od ty doby co te zacinaj naskakovat Nm to je dotahly... Otazkou je jestli je to dostatecne dotahly, aby se kroutak prenesl pomoci treni a ne pomoci drazek... Ale to bude asi taky zalezet co tam ma kdo za motor... Samozrejme cim silnejsi, tim vic to musi bejt utahly... Ale pro seriovy motory myslim, ze 200Nm stacit bude i bez lepeni...



Na druhou stranu je pravda, ze narozdil iod kyvky, kde je celej kuze jedna velka dosedaci plocha jich lecka moc nema... Jen tma kde matka doseda na naboj, kde naboj doseda na lozisko a v tech drazkach je vule, ze? Takze proto se ta vlecka utahuje tolik, protoze ma mnohem mensi dotykove plochy (oproti kyvce), pres ktere se prenasi kroutici moment.
upraveno 1x, naposled 08.01.2010 18:11:46
18:04:20
08.01.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: Faktem je ze kdyz to nedotahnes, tak se ty drazky vymackaji. Na tom neni co resit.
17:57:43
08.01.2010
Syny
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jenze ono je trochu rozdil 100 a 200 (coz je polovina) a 200 a 300 (coz je tretina)... 4 Navic kdyz u kyvky utahens malo, tak to ma mnohem horsi dusledky, protoze tim snizis prave tu silu pusobici na to lozisko, ktera je u uz tak kyvky mnohonasobne mensi...
upraveno 1x, naposled 08.01.2010 17:58:25
Extreme Tyres