Závodní geometrie

prohledat
1007 příspěvků (zobrazeno 410 až 459) od 26.04.2010 do 26.09.2023, založil/a vhml
řadit dle data
09:24:28
24.08.2012
Eidy
-> TooM-As: A jak budeš ladit geometrii s navařeným čepem?
00:06:23
24.08.2012
jaromír
-> Nepér:

klidně to převařím už jsem to dělal...

da se to i na prasáka bez převaření a taky to "funguje" já bych to ale nejezdil.

-> TooM-As:

čep

COčko stačí si myslím.. svár se dá i přeplátovat i jinak vyztužit

problém je uchladit čep aby se ti neroztekly pouzdra... (pokud nepoužiješ rozebíratelný)



u poloosy se vykašli na trubku! sežeň 4ři a z nich udělej dvě prodlouženy.

vem je na soustruh do jedny udělat díru na druhy čep + místo pro svár a svařit nic víc....
16:30:27
23.08.2012
TooM-As
-> Nepér:

já jí nepřevařoval , jen trochu pobouchal , slisoval , pak propilovat nesedící díry na šrouby a je tam.

-> jaromír:

navařit čep mě napadlo ale nevím jestli to bude stačit COčkem .



Jinak poloosy už mám zařízené , jen nevím jak silnou trubku použít . zámečník mě straší že to stejně nebude držet - i když z doslechu vím že to takhle funguje i na silnějších motorech .
upraveno 1x, naposled 23.08.2012 16:30:49
14:55:32
23.08.2012
Nepér
-> jaromír: Nápravnice se musí převařit a to nevim, kdo mi udělá...
11:23:50
23.08.2012
afro100
-> radekp: ved to nic, ja len aby nevznikla nejaka mýlka ..
11:21:14
23.08.2012
radekp
-> afro100: jo, musím se naučit pozorněji číst...
10:28:12
23.08.2012
jaromír
-> Nepér:

rouvnou bych šel do nápravnice z felicie a nemusíš se bát že to bude třískat..

a je znát jak je tuhá na předku...



-> TooM-As:

jedině navařit čepy do úhlu.. do řízení bych nešahal.
08:51:04
23.08.2012
Eidy
-> TooM-As: Tyčky řízení bych ohnul do S tak, aby nedřely o nápravnici ani o kolo. Jenže pak bys mohl při nastavení geometrie otáčet vždy jen o otáčku, což je nesmysl. Takže tyčku byl naopak zaříznul někde v půlce, vytočil závit a na to našrouboval ono zmíněné "S" s kulákem na konci. Nevýhodou možná bude, že řízení pak bude pružit 8 . Tak si vyber.
08:47:27
23.08.2012
vhml
-> TooM-As: Lhotu stíháš? Jsem na to moc zvědav :-)
00:57:39
23.08.2012
Nepér
-> jaromír: Já právě doufám, že mi nebude vadit poloosa do spodního držáku motoru (na telefon). A kdyby to mírně vadilo, tak pár milimetrů jistě ještě spraví posunutí horního uložení dozadu (a dovnitř).
00:39:39
23.08.2012
jaromír
-> Nepér:

to máš akorát, já podobný jezdil a moc to rozhodně nebylo...

odklon kola byl myslím 1,5° záklon tet přesně nevím.. ale bez problémů.



-> TooM-As:

zajímavé.

co zkusit změnit horní uložení tlumičů?? nebo je v plánu? jakej bude odklon?
00:13:31
23.08.2012
TooM-As
Takže při použití brutálně převařených ramen se objevilo pár problémů. 1. Poloosy jsou krátké -> navaří se , 2. Tyčky řízení jsou krátké -> taky se navaří , 3. Tyčky řízení se opírají o napravnici -> s tím si nevím rady , snad jen sehnat cepy co jsou vyhnute ale pasujou do díry.
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od TooM-As vložen 23.08.2012 00:13:31
upraveno 1x, naposled 23.08.2012 00:14:56
00:00:26
23.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> afro100 22.08.12 14:49:35: Přesně tak jsem to pochopil, ostatně nač "zahodit" nastavení, když chtěl jen srovnat volant? dělal jsem to stejně už několikrát. Párkrát to vyšlo jen na přehození volantu což je teda lepší práce 5
14:49:35
22.08.2012
afro100
-> radekp: lenze minno otocil oboma tyckami
12:52:35
22.08.2012
radekp
-> ZdenoR: Je to možné...v tom případě by čtvrtinou otáčky změnil sbíhavist o 0,7 mm
12:45:22
22.08.2012
koko
-> ZdenoR: myslel jsi odzkoušeno
10:29:12
22.08.2012
ZdenoR
-> radekp: jedna otočka udělá 2,5-3mm na kole vzhledem k páce ridicích tyček. Odskoušeno
09:52:11
22.08.2012
minno
-> radekp: poznám to v tom, že mám volant rovno a predtým bol mierne nakrivo.
09:49:14
22.08.2012
radekp
-> minno: kdybys tyčku otočil o 1 otáčku, vzhledem ke stoupání závitu ti to dudělá 1 mm na řídící tyčce, tzn. na kole to může být 1,5 mm na sbíhavosti, jestli jsi nakonec otočil o 1/4 otáčky, tak na to sere Bílý tesák, to vůbec nepoznáš
22:02:00
21.08.2012
TooM-As
-> Nepér: koukals někdy o kolik mají nakloněný tlumič závoďáky ? dokonce i leon cupra to má nakolněné víc než já s ramenama co sem dal cpetan - ano ta prasárna je moje, ale nebyl čas ptát se kdo je kdo - je to uvařený na fuknci a né na vzhled.

Ještě jsem je ale nezkoušel snad v neděli , ale možná bude problém s poloosama to se uvidí při testu.
upraveno 1x, naposled 21.08.2012 22:03:09
19:36:13
21.08.2012
Nepér
-> cPetan: Já to teda nemám tolik a už tak si myslím, že to bude moc... No uvidíme. Ještě mám v plánu posunout to nahoře dovnitř a dozadu, aby se to kolo zase trochu vrátilo do blatníku 3
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od Nepér vložen 21.08.2012 19:36:13
18:48:25
21.08.2012
peti
-> minno: nie veru, sa mi uz kopia veci co su nachystane na vymenu a dajak neni chut dotoho
18:47:21
21.08.2012
minno
-> peti: A tento rok sa ti zatiaľ ešte nechcelo, či3
18:44:39
21.08.2012
peti
-> minno: v poslednej dobe prestavam byt taky zapaleny pre auto ako volakedy ze som sa do vstekeho hned vrhol, teraz si davam nacas, nikto to ajatak zamna neurobi( nikomu by som to ani nedovolil 3 ) tak si ma to pocka a v klude to urbim ked sa mi chce
18:42:23
21.08.2012
minno
-> peti: ja som sa preto toho chytil hned, lebo poznam to ked clovek povie ze nieco necha tak len docasne3 Neni to vela roboty, ani kolesa netreba zhadzovat, ak mas najazdove rampy, alebo jamu, za 15 minut spravene. Som to robil vecer v piatok pre zrazom1
18:37:29
21.08.2012
peti
-> minno: spravil si to dobre, ale mne sa popravde stym nechce babrat a uz som si zvykol nato 3
18:32:16
21.08.2012
minno
-> peti: -> škodec: Práve to je to, že tisíchranom na volante sa to tak citlivo nedá doladiť, preto som to spravil takto. Týmto krokom čo som spravil ja, sa ale nič nerozladí, zbiehavosť ostáva ako bola. Aby som zabezpečil úplnú presnosť, tak som si na tyčky nalepil po obvode bielu izolepu a spravil čiarku fixou v polohe, kde tyčka je, pootočil o 1/4 otáčky obidve rovnako a dotiahol kontra matice. Treba ale rátať aj s výkyvnosťou guľového čapu pri povoľovaní kontramatice, aby sa tyčka nepootočila, správne si to označiť.
18:21:26
21.08.2012
škodec
-> minno: -> peti: ja mam presne rovnaku vec, tiez volant malicko dolava pri priamom smere jazdy.
18:12:18
21.08.2012
peti
-> minno: stalo sa mi uplne to iste na geometrii, volant sa zafixoval rovno, ale po nastveni geometrie to jemno asi uslo lebo volant mam pootocení do jednej strany akurta tak o pol zubu, ked snim pootocim na tisic hrane o zub tak je uz mierne na druhu stranu, ale ja som sa toho nechytil a nechal to tak, nechcel som len tak sahat do toho by ocko, lebo s geomteriou spokojny4
17:58:19
21.08.2012
minno
Jeden môj postreh ohľadom (nie vyslovene závodnej) geometrie:



Minulý týždeň som bol po výmene spodných ramien prednej nápravy na geometrii so svojou škodovkou v servise. Bol som prítomný pri práci technika. Hoci volant bol zafixovaný presne do stredu a pri takto zafixovanom volante sa už dolaďovala geometria náprav, zrejme to technikovi maličko niekde ušlo, alebo sa malinko pootočil volant pri nastavovaní a vo výsledku bol volant pri priamom smere jazdy trošičku pootočený doľava. To samozrejme môjmu oku nelahodilo, tak som si to doma doladil. Posunul som obidve tyčky riadenia v smere opačnom ako bol volant nakrivo (jednu tyčku zakrútil, druhú povolil). Začal som pootočením obidvoch tyčiek o 1 celú otáčku závitu (otočenie tyčkou o 360 st.). To už bolo až primoc, volant bol o hodný kus nakrivo do pravej strany. Vrátil som tyčky nazad a pootočil ich len o 1/4 otáčky závitu. Po tomto nastavení je už volant pri priamom smere dokonale rovno.



Chcem týmto povedať len to, že aké citlivé mikrovplyvy majú účinok na nastavenie geometrie. a tiež na správanie sa auta na ceste.
upraveno 2x, naposled 21.08.2012 18:00:52
17:11:56
21.08.2012
stepan
-> cPetan: Co je na tom? Vypadá to docela dobře udělaný.
17:07:26
21.08.2012
cPetan
17:05:48
21.08.2012
cPetan
Tuto jsem zahlid u jednoho mistniho clena 1
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od cPetan vložen 21.08.2012 17:05:48
11:52:11
18.08.2012
Vojtisek
11:40:16
18.08.2012
Eidy
-> Milan 136: Hmm tak nic.
11:00:06
18.08.2012
Milan 136
-> Eidy: právě že ne. Favorit má klouby vnitřní jako jsou na vlečkových poloosách
10:46:59
18.08.2012
Eidy
-> Milan 136: Tak jako u kola na vlečkový poloose? Lze to?
upraveno 1x, naposled 18.08.2012 10:48:19
10:15:58
18.08.2012
Milan 136
-> Eidy: jak to myslíš?
09:30:57
18.08.2012
Eidy
-> TooM-As: A co podložky pod kloub u převodovky? Je to čistý řešení.
18:55:09
17.08.2012
stepan
-> Minik03: Normálně to tak musí fungovat pokud to nesvaří nějaký prase.
18:44:07
17.08.2012
dragon_cb_cz
-> Minik03: Doporučuji přečíst si knížku "V soukolí okřídleného šípu" - tam se dočteš, že úplně stejným způsobem vznikly první poloosy na kterých škodovka testovala vlečku :) Relevantní kus je snad dokonce někde oscanovaný tady na webu.
upraveno 1x, naposled 17.08.2012 18:44:16
18:38:12
17.08.2012
m8rinek
-> Minik03: proč? Nebyl by první...
18:31:08
17.08.2012
Minik03
-> stepan: to je doufám vtip?
17:15:29
17.08.2012
stepan
-> TooM-As: Normálně bych polosu přeříznul, vzal trubku správnýho vnitřního průměru, přesadil přes poloosu a zavařil.
16:56:14
17.08.2012
TooM-As
Jeden dotaz ohledně favorita - převařil jsem ramena, čep posunutý asi o 4cm dopředu, na levý poloose jsem musel sundat závaží dřelo by o olejovou . Chtěl jsem čep vytáhnout i ven pro větší odklon ale zasekl jsem se na krátkých poloosách . bohužel nemám zkušenost ani s navařením , ani a výrobou nových poloos na zákázku - co bude lepší varianta ?

A další věc pokud půjdu s čepem ještě víc dopředu bude u pravé poloosy problém s olejovou vanou.
11:51:03
08.08.2012
skodovak
-> minno: ještě to všechno proměřim znova,povolim nápravu kouknu jak to všechno fuguje a zda to je rozvrtané neno není a popřípadě doženu jen zadek dle předku. jen by bylo a je divné,že ať měřím odkud chci ten předek dle toho nesedí no. Geometrii by to vážně chtělo,ale jak jsem psal,nikdy jsem na ní nebyl a problém taky nebyl. :-)
08:03:11
08.08.2012
minno
-> skodovak 07.08.12 23:15:57: na dolných čapoch nie je nič štelovacieho - ako nápravu do kasne pripevníš tými vrchnými šróbmi 4xM10 tak je, a tými maticami na spodných čapoch to len dotiahneš - rozoprieš, v takej polohe ako to je, nič tam nejde štelovať. A diery v horných držiakoch, ako už bolo spomenuté, sú tiež +/- presné, nejde v nich s nápravou hýbať do strán.

Ak máš aj ramená nové, malo by to byť potom OK, nerozumiem prečo ti to nesedí (nápravnica je tiež OK?). Osobne som mal napríklad po búračke krivé obidve spodné ramená, na prvý pohľad na ramená nebolo nič poznať, no kolesá prednej nápravy stáli tak, že na jednej strane bolo koleso asi o 1 cm viac vzadu ako koleso na druhej strane. Po výmene celej nápravy sa to zrovnalo.
07:46:20
08.08.2012
vhml
-> skodovak: na tý dýlce jsou ty díry přesný ažaž. Dole to rozepreš a vyšteluješ, protože tam už je to svařený jak se povede.
23:24:07
07.08.2012
skodovak
-> TTomas: tak hold to asi někdo vrtal větší nebo nevim.. každopádně,i když by se díry šroubů příčky nepočítali jako moc přesné,pořád je těch 7mm moc rozdíl i tam



Mimo všechno,držáky nápravy dole "v podlaze" mají od příčky vzdálenosti +-1mm stejné,od jiných bodů také..

Pokud měřím dole u svisláku je to jak píšu.. Ohledně ramen,tak ta jsou nová Origo
upraveno 1x, naposled 07.08.2012 23:27:09
23:19:33
07.08.2012
TTomas
-> skodovak: Presny jsou dost - casto ta naprava nejde skoro ani nandat. Spodek je jen pro rozepreni a i kdyby se ti to nahore trosku hejbalo, tak to udela naproste minimum a ne 7mm.
Extreme Tyres