skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Závodní geometrie
21:27:32
24.08.2012
24.08.2012
Milan 136
-> Karlos (WIO46): taky si myslím i když jsou origo...
21:25:36
24.08.2012
24.08.2012
Karlos (WIO46)
-> Milan 136: To se mi dělo na minulý feldě taky. Je to tim, že dneska ty gumy do horního uložení dělaj z lisovaný tmy, nebo co?
21:01:30
24.08.2012
24.08.2012
Milan 136
Mám taky příspěvek, ale s problémem. Každej ladí odklony, ale mně se dělají samy.
Takhle se mi cca po půl roce rozmačká horní uložení. Dával jsem nový gumy oři přezutí na letní
Takhle se mi cca po půl roce rozmačká horní uložení. Dával jsem nový gumy oři přezutí na letní
18:27:16
24.08.2012
24.08.2012
jaromír
-> TooM-As:
no svařit se dá. to mám vyzkoušeno..
jestli se to nerozletí?????
a další- když uděláš čep do úhlu tak vlastně prodloužíš páku (nebo jak to popsat) a nezmenšíš si tím rejd kol???
jaky bude horní uložení tlumičů??
no svařit se dá. to mám vyzkoušeno..
jestli se to nerozletí?????
a další- když uděláš čep do úhlu tak vlastně prodloužíš páku (nebo jak to popsat) a nezmenšíš si tím rejd kol???
jaky bude horní uložení tlumičů??
13:16:46
24.08.2012
24.08.2012
TooM-As
jen nevím jestli se ten čep dá vařit .
13:05:18
24.08.2012
24.08.2012
Eidy
-> jaromír: Tak jak jste se bavili to vypadalo, že chcete navařit čep přímo na spojovačku.
12:40:31
24.08.2012
24.08.2012
TooM-As
-> jaromír: přesně.
10:52:18
24.08.2012
24.08.2012
jaromír
-> Eidy:
nechápu
bude se otáčet tyčkou řízení?... pokud čep jen prodlouží třeba o kus jiného?
nechápu
bude se otáčet tyčkou řízení?... pokud čep jen prodlouží třeba o kus jiného?
09:24:28
24.08.2012
24.08.2012
Eidy
-> TooM-As: A jak budeš ladit geometrii s navařeným čepem?
00:06:23
24.08.2012
24.08.2012
jaromír
-> Nepér:
klidně to převařím už jsem to dělal...
da se to i na prasáka bez převaření a taky to "funguje" já bych to ale nejezdil.
-> TooM-As:
čep
COčko stačí si myslím.. svár se dá i přeplátovat i jinak vyztužit
problém je uchladit čep aby se ti neroztekly pouzdra... (pokud nepoužiješ rozebíratelný)
u poloosy se vykašli na trubku! sežeň 4ři a z nich udělej dvě prodlouženy.
vem je na soustruh do jedny udělat díru na druhy čep + místo pro svár a svařit nic víc....
klidně to převařím už jsem to dělal...
da se to i na prasáka bez převaření a taky to "funguje" já bych to ale nejezdil.
-> TooM-As:
čep
COčko stačí si myslím.. svár se dá i přeplátovat i jinak vyztužit
problém je uchladit čep aby se ti neroztekly pouzdra... (pokud nepoužiješ rozebíratelný)
u poloosy se vykašli na trubku! sežeň 4ři a z nich udělej dvě prodlouženy.
vem je na soustruh do jedny udělat díru na druhy čep + místo pro svár a svařit nic víc....
16:30:27
23.08.2012
23.08.2012
TooM-As
-> Nepér:
já jí nepřevařoval , jen trochu pobouchal , slisoval , pak propilovat nesedící díry na šrouby a je tam.
-> jaromír:
navařit čep mě napadlo ale nevím jestli to bude stačit COčkem .
Jinak poloosy už mám zařízené , jen nevím jak silnou trubku použít . zámečník mě straší že to stejně nebude držet - i když z doslechu vím že to takhle funguje i na silnějších motorech .
já jí nepřevařoval , jen trochu pobouchal , slisoval , pak propilovat nesedící díry na šrouby a je tam.
-> jaromír:
navařit čep mě napadlo ale nevím jestli to bude stačit COčkem .
Jinak poloosy už mám zařízené , jen nevím jak silnou trubku použít . zámečník mě straší že to stejně nebude držet - i když z doslechu vím že to takhle funguje i na silnějších motorech .
14:55:32
23.08.2012
23.08.2012
Nepér
-> jaromír: Nápravnice se musí převařit a to nevim, kdo mi udělá...
11:23:50
23.08.2012
23.08.2012
afro100
-> radekp: ved to nic, ja len aby nevznikla nejaka mýlka ..
11:21:14
23.08.2012
23.08.2012
radekp
-> afro100: jo, musím se naučit pozorněji číst...
10:28:12
23.08.2012
23.08.2012
jaromír
-> Nepér:
rouvnou bych šel do nápravnice z felicie a nemusíš se bát že to bude třískat..
a je znát jak je tuhá na předku...
-> TooM-As:
jedině navařit čepy do úhlu.. do řízení bych nešahal.
rouvnou bych šel do nápravnice z felicie a nemusíš se bát že to bude třískat..
a je znát jak je tuhá na předku...
-> TooM-As:
jedině navařit čepy do úhlu.. do řízení bych nešahal.
08:51:04
23.08.2012
23.08.2012
Eidy
-> TooM-As: Tyčky řízení bych ohnul do S tak, aby nedřely o nápravnici ani o kolo. Jenže pak bys mohl při nastavení geometrie otáčet vždy jen o otáčku, což je nesmysl. Takže tyčku byl naopak zaříznul někde v půlce, vytočil závit a na to našrouboval ono zmíněné "S" s kulákem na konci. Nevýhodou možná bude, že řízení pak bude pružit . Tak si vyber.
08:47:27
23.08.2012
23.08.2012
vhml
-> TooM-As: Lhotu stíháš? Jsem na to moc zvědav :-)
00:57:39
23.08.2012
23.08.2012
Nepér
-> jaromír: Já právě doufám, že mi nebude vadit poloosa do spodního držáku motoru (na telefon). A kdyby to mírně vadilo, tak pár milimetrů jistě ještě spraví posunutí horního uložení dozadu (a dovnitř).
00:39:39
23.08.2012
23.08.2012
jaromír
-> Nepér:
to máš akorát, já podobný jezdil a moc to rozhodně nebylo...
odklon kola byl myslím 1,5° záklon tet přesně nevím.. ale bez problémů.
-> TooM-As:
zajímavé.
co zkusit změnit horní uložení tlumičů?? nebo je v plánu? jakej bude odklon?
to máš akorát, já podobný jezdil a moc to rozhodně nebylo...
odklon kola byl myslím 1,5° záklon tet přesně nevím.. ale bez problémů.
-> TooM-As:
zajímavé.
co zkusit změnit horní uložení tlumičů?? nebo je v plánu? jakej bude odklon?
00:13:31
23.08.2012
23.08.2012
TooM-As
Takže při použití brutálně převařených ramen se objevilo pár problémů. 1. Poloosy jsou krátké -> navaří se , 2. Tyčky řízení jsou krátké -> taky se navaří , 3. Tyčky řízení se opírají o napravnici -> s tím si nevím rady , snad jen sehnat cepy co jsou vyhnute ale pasujou do díry.
00:00:26
23.08.2012
23.08.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> afro100 22.08.12 14:49:35: Přesně tak jsem to pochopil, ostatně nač "zahodit" nastavení, když chtěl jen srovnat volant? dělal jsem to stejně už několikrát. Párkrát to vyšlo jen na přehození volantu což je teda lepší práce
14:49:35
22.08.2012
22.08.2012
afro100
-> radekp: lenze minno otocil oboma tyckami
12:52:35
22.08.2012
22.08.2012
radekp
-> ZdenoR: Je to možné...v tom případě by čtvrtinou otáčky změnil sbíhavist o 0,7 mm
12:45:22
22.08.2012
22.08.2012
koko
-> ZdenoR: myslel jsi odzkoušeno
10:29:12
22.08.2012
22.08.2012
ZdenoR
-> radekp: jedna otočka udělá 2,5-3mm na kole vzhledem k páce ridicích tyček. Odskoušeno
09:52:11
22.08.2012
22.08.2012
minno
-> radekp: poznám to v tom, že mám volant rovno a predtým bol mierne nakrivo.
09:49:14
22.08.2012
22.08.2012
radekp
-> minno: kdybys tyčku otočil o 1 otáčku, vzhledem ke stoupání závitu ti to dudělá 1 mm na řídící tyčce, tzn. na kole to může být 1,5 mm na sbíhavosti, jestli jsi nakonec otočil o 1/4 otáčky, tak na to sere Bílý tesák, to vůbec nepoznáš
22:02:00
21.08.2012
21.08.2012
TooM-As
-> Nepér: koukals někdy o kolik mají nakloněný tlumič závoďáky ? dokonce i leon cupra to má nakolněné víc než já s ramenama co sem dal cpetan - ano ta prasárna je moje, ale nebyl čas ptát se kdo je kdo - je to uvařený na fuknci a né na vzhled.
Ještě jsem je ale nezkoušel snad v neděli , ale možná bude problém s poloosama to se uvidí při testu.
Ještě jsem je ale nezkoušel snad v neděli , ale možná bude problém s poloosama to se uvidí při testu.
19:36:13
21.08.2012
21.08.2012
Nepér
-> cPetan: Já to teda nemám tolik a už tak si myslím, že to bude moc... No uvidíme. Ještě mám v plánu posunout to nahoře dovnitř a dozadu, aby se to kolo zase trochu vrátilo do blatníku
18:48:25
21.08.2012
21.08.2012
peti
-> minno: nie veru, sa mi uz kopia veci co su nachystane na vymenu a dajak neni chut dotoho
18:47:21
21.08.2012
21.08.2012
minno
-> peti: A tento rok sa ti zatiaľ ešte nechcelo, či
18:44:39
21.08.2012
21.08.2012
peti
-> minno: v poslednej dobe prestavam byt taky zapaleny pre auto ako volakedy ze som sa do vstekeho hned vrhol, teraz si davam nacas, nikto to ajatak zamna neurobi( nikomu by som to ani nedovolil ) tak si ma to pocka a v klude to urbim ked sa mi chce
18:42:23
21.08.2012
21.08.2012
minno
-> peti: ja som sa preto toho chytil hned, lebo poznam to ked clovek povie ze nieco necha tak len docasne Neni to vela roboty, ani kolesa netreba zhadzovat, ak mas najazdove rampy, alebo jamu, za 15 minut spravene. Som to robil vecer v piatok pre zrazom
18:37:29
21.08.2012
21.08.2012
peti
-> minno: spravil si to dobre, ale mne sa popravde stym nechce babrat a uz som si zvykol nato
18:32:16
21.08.2012
21.08.2012
minno
-> peti: -> škodec: Práve to je to, že tisíchranom na volante sa to tak citlivo nedá doladiť, preto som to spravil takto. Týmto krokom čo som spravil ja, sa ale nič nerozladí, zbiehavosť ostáva ako bola. Aby som zabezpečil úplnú presnosť, tak som si na tyčky nalepil po obvode bielu izolepu a spravil čiarku fixou v polohe, kde tyčka je, pootočil o 1/4 otáčky obidve rovnako a dotiahol kontra matice. Treba ale rátať aj s výkyvnosťou guľového čapu pri povoľovaní kontramatice, aby sa tyčka nepootočila, správne si to označiť.
18:21:26
21.08.2012
21.08.2012
škodec
-> minno: -> peti: ja mam presne rovnaku vec, tiez volant malicko dolava pri priamom smere jazdy.
18:12:18
21.08.2012
21.08.2012
peti
-> minno: stalo sa mi uplne to iste na geometrii, volant sa zafixoval rovno, ale po nastveni geometrie to jemno asi uslo lebo volant mam pootocení do jednej strany akurta tak o pol zubu, ked snim pootocim na tisic hrane o zub tak je uz mierne na druhu stranu, ale ja som sa toho nechytil a nechal to tak, nechcel som len tak sahat do toho by ocko, lebo s geomteriou spokojny
17:58:19
21.08.2012
21.08.2012
minno
Jeden môj postreh ohľadom (nie vyslovene závodnej) geometrie:
Minulý týždeň som bol po výmene spodných ramien prednej nápravy na geometrii so svojou škodovkou v servise. Bol som prítomný pri práci technika. Hoci volant bol zafixovaný presne do stredu a pri takto zafixovanom volante sa už dolaďovala geometria náprav, zrejme to technikovi maličko niekde ušlo, alebo sa malinko pootočil volant pri nastavovaní a vo výsledku bol volant pri priamom smere jazdy trošičku pootočený doľava. To samozrejme môjmu oku nelahodilo, tak som si to doma doladil. Posunul som obidve tyčky riadenia v smere opačnom ako bol volant nakrivo (jednu tyčku zakrútil, druhú povolil). Začal som pootočením obidvoch tyčiek o 1 celú otáčku závitu (otočenie tyčkou o 360 st.). To už bolo až primoc, volant bol o hodný kus nakrivo do pravej strany. Vrátil som tyčky nazad a pootočil ich len o 1/4 otáčky závitu. Po tomto nastavení je už volant pri priamom smere dokonale rovno.
Chcem týmto povedať len to, že aké citlivé mikrovplyvy majú účinok na nastavenie geometrie. a tiež na správanie sa auta na ceste.
Minulý týždeň som bol po výmene spodných ramien prednej nápravy na geometrii so svojou škodovkou v servise. Bol som prítomný pri práci technika. Hoci volant bol zafixovaný presne do stredu a pri takto zafixovanom volante sa už dolaďovala geometria náprav, zrejme to technikovi maličko niekde ušlo, alebo sa malinko pootočil volant pri nastavovaní a vo výsledku bol volant pri priamom smere jazdy trošičku pootočený doľava. To samozrejme môjmu oku nelahodilo, tak som si to doma doladil. Posunul som obidve tyčky riadenia v smere opačnom ako bol volant nakrivo (jednu tyčku zakrútil, druhú povolil). Začal som pootočením obidvoch tyčiek o 1 celú otáčku závitu (otočenie tyčkou o 360 st.). To už bolo až primoc, volant bol o hodný kus nakrivo do pravej strany. Vrátil som tyčky nazad a pootočil ich len o 1/4 otáčky závitu. Po tomto nastavení je už volant pri priamom smere dokonale rovno.
Chcem týmto povedať len to, že aké citlivé mikrovplyvy majú účinok na nastavenie geometrie. a tiež na správanie sa auta na ceste.
17:11:56
21.08.2012
21.08.2012
stepan
-> cPetan: Co je na tom? Vypadá to docela dobře udělaný.
11:52:11
18.08.2012
18.08.2012
Vojtisek
-> dragon_cb_cz: totok? skoda-virt.cz/cz/.../5511
-jak-vznikala-vlecka
11:40:16
18.08.2012
18.08.2012
Eidy
-> Milan 136: Hmm tak nic.
11:00:06
18.08.2012
18.08.2012
Milan 136
-> Eidy: právě že ne. Favorit má klouby vnitřní jako jsou na vlečkových poloosách
10:46:59
18.08.2012
18.08.2012
Eidy
-> Milan 136: Tak jako u kola na vlečkový poloose? Lze to?
10:15:58
18.08.2012
18.08.2012
Milan 136
-> Eidy: jak to myslíš?
09:30:57
18.08.2012
18.08.2012
Eidy
-> TooM-As: A co podložky pod kloub u převodovky? Je to čistý řešení.
18:55:09
17.08.2012
17.08.2012
stepan
-> Minik03: Normálně to tak musí fungovat pokud to nesvaří nějaký prase.
18:44:07
17.08.2012
17.08.2012
dragon_cb_cz
-> Minik03: Doporučuji přečíst si knížku "V soukolí okřídleného šípu" - tam se dočteš, že úplně stejným způsobem vznikly první poloosy na kterých škodovka testovala vlečku :) Relevantní kus je snad dokonce někde oscanovaný tady na webu.