skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Závodní geometrie
-> TooM-As: ramen, zajímalo by mě jak velkej klín si tam udělal (nebo jak si to udělal)
-> Tommyk: fotky čeho přesně ?
-> vhml: ještě nemám zmeřeno, musím ještě, poupravit delku řídících tyček protože jsem je prodloužil až moc .
-> vhml: ještě nemám zmeřeno, musím ještě, poupravit delku řídících tyček protože jsem je prodloužil až moc .
-> TooM-As: kolik máš odklon nakonec?
-> TooM-As: pěkný, byly by nějaký fotky?
Nějaký ten záklon tam taky je. Ještě poladím sbíhavost a otestuji
Tak konečně jsem se dostal k montáži upravených ramen na favorita.
-> MOLSO: ja si myslím že je to preto že zadokje tažší a aj preto ho nechce podklznut aj dobre pneumatiky máš ,a predok je lahší a preto ho tlačí na pred seba 

-> MOLSO: záklon...
minno 15.09.12 14:02:44 napsal:
→ Maťulo 15.09.12 11:59:35: predať to a kúpiť Feldu nie
je riešenie

→ Maťulo 15.09.12 11:59:35: predať to a kúpiť Feldu nie
je riešenie


-> Maťulo 15.09.12 11:59:35: predať to a kúpiť Feldu nie je riešenie

-> MOLSO: tohleto by měl dělat malej záklon, tzn. zvětšit, ale na 100% ti to neřeknu
Hoši chcel by som sa opýtať na jednu vec ktorá ma už dlhšie serie a hľadám riešenie ...
takže jedná sa o draxa - predná náprava široká, pružiny 220 by T#2, tlmiče kayaba gas-a-just, sériový stabilizátor, negatívne odklony - pod horným ramenom 6 mm podložiek a na geoške to vychádzalo myslím 1.5 (alebo 0.5 ? mal osm si odfotiť tú obrazovku
) do áčka, sériová zbiehavosť. Vzadu vlečka na kyvkostrunách, tlmiče kayaba, a vpredu aj vzadu kolesá 6x13, ET 30, gumy 175/60 R13
Na ceste to aj vo vysokých rýchlostiach drží krásne zákruty prechádzam s prstom v nose, ale problém je napríklad pri jazdách zručnnosti kde sa mám otočiť okolo kužela - stále mi hrnie predok a ja musím pracovať s plynom aby som neletel nedotáčavým šmykom
Sériovka sa nejako zahryzne nakloní a stočí okolo.
Dá sa zlepšiť to správanie v nízkych rýchlostiach bez negatívneho vplyvu na držanie vo vysokých rýchlostiach ?
Mám doma 18mm stabilizátor pripravený a plánujem ísť do 185/60R3. Prípadne som uvažoval na rozvŕtaní nápravnice a zväčšení negatívov vpredu ....
Napríklad tu mám video z Lubiny ... Hneď na začiatku pri točení sa okolo tých kruhov z kuželov som musel stále uberať a pridávať plyn lebo mi hrnulo predok von
Vedel by niekto poradiť ?
takže jedná sa o draxa - predná náprava široká, pružiny 220 by T#2, tlmiče kayaba gas-a-just, sériový stabilizátor, negatívne odklony - pod horným ramenom 6 mm podložiek a na geoške to vychádzalo myslím 1.5 (alebo 0.5 ? mal osm si odfotiť tú obrazovku

Na ceste to aj vo vysokých rýchlostiach drží krásne zákruty prechádzam s prstom v nose, ale problém je napríklad pri jazdách zručnnosti kde sa mám otočiť okolo kužela - stále mi hrnie predok a ja musím pracovať s plynom aby som neletel nedotáčavým šmykom

Dá sa zlepšiť to správanie v nízkych rýchlostiach bez negatívneho vplyvu na držanie vo vysokých rýchlostiach ?
Mám doma 18mm stabilizátor pripravený a plánujem ísť do 185/60R3. Prípadne som uvažoval na rozvŕtaní nápravnice a zväčšení negatívov vpredu ....
Napríklad tu mám video z Lubiny ... Hneď na začiatku pri točení sa okolo tých kruhov z kuželov som musel stále uberať a pridávať plyn lebo mi hrnulo predok von

Vedel by niekto poradiť ?
Tak sbíhavost jsem Nepér-laserovou porovnávací metodou určil na 4,5 mm. Při propružení to bude víc... asi na to dám kola a pojedu to projet, až bude mokro.
Dám to i na druhou stranu a zkusím aspoň změřit, co to udělá se sbíhavostí. Každopádně pro představu je to dobrý a jsou aspoň nějaký hodnoty pro výrobu případný podložky.
-> Nepér: Budeš průkopník. 

Je známej nějakej takovej případ?
-> stepan: jj, je to tak na ustrizeni v prvni lepsi dire .-)
-> Nepér: No, vzhledem k tomu, že šroubový spoje maj držet třením mezi spojenýma materiálama, tak je to solidní prasárna.
Tak já tam vrazím ty M10 podložky a pojedu to vyzkoušet na dálnici, až přijde průtrž mračen...
-> vhml: Osobní zkušenost.
-> stepan: prdlacky naší babičky.
Vzhledem ke konstrukci nápravy bohatě stačí 1 stupen na deformaci pneumatiky a to na kluzkým bude mít minimální vliv.
Vzhledem ke konstrukci nápravy bohatě stačí 1 stupen na deformaci pneumatiky a to na kluzkým bude mít minimální vliv.
Nepér 30.08.12 09:12:46 napsal:
Jinak, co se stane, když udělám na zadní nápravě statická „Áčka“,
Na břečce/sněhu na rovince za tebou bude prdel vlát takovym způsobem, že to neudržíš na silnici.
Jinak, co se stane, když udělám na zadní nápravě statická „Áčka“,
Na břečce/sněhu na rovince za tebou bude prdel vlát takovym způsobem, že to neudržíš na silnici.
A podložky M10 pod spodní dva šrouby náboje jsou prasárna jo? Ustříhne se to?
-> Nepér: nic, rozdíl je naprosto zanedbatelný.
-> Nepér: to nevím , jak píšu , čekám na prodloužené poloosy , pak bude první testovací jízda a uvidíme.
A to samo po snížení, nebo tam máš "na hulváta" podložky M10?
-> Nepér: taky mi to vzadu dela Acka a sbihavost,,, nepocituju zadnej rozdil, drzi to porad stejne
-> TooM-As: Dá se to teď vůbec udržet v rejdu?
Jinak, co se stane, když udělám na zadní nápravě statická "Áčka", která budou při propružení nad vodorovnou polohu zadního ramene dělat na zadní nápravě sbíhavost? (Podložky pod spodní šrouby zadního náboje)
Jinak, co se stane, když udělám na zadní nápravě statická "Áčka", která budou při propružení nad vodorovnou polohu zadního ramene dělat na zadní nápravě sbíhavost? (Podložky pod spodní šrouby zadního náboje)
jinak údaje o geometrii nemám , a ani je nebudu počítat, až pojedu udělat sbíhavost nechám to změřit přesně.
A na sportovních gumách - tam je to v pohodě , foto jen pro inspiraci.
tak problém s tyčkama řízení jsem vyřešil převařením nápravnice , a už jen čekám na prodloužené poloosy (snad příští týden , soustružník má zrovna dovolenou) .
A teď něco málo fotek o kolik jsem vlastně to kolo posunul. Tady sériová guma.
A teď něco málo fotek o kolik jsem vlastně to kolo posunul. Tady sériová guma.
-> Milan 136: Taky mi to dělá, možná za to můžou HP, nevím...
-> jaromír: tohle je origo z MB. Je na tom logo rubeny. ale je to takový divný měkký
-> Milan 136: -> Karlos (WIO46):
ja to měl ne tolik ale už KO cca pul roku na 165/70 R13
guma prej "origo" ale nevypadala
ja to měl ne tolik ale už KO cca pul roku na 165/70 R13
guma prej "origo" ale nevypadala
-> jaromír: Tak já tam dal co mi dali v mojí mototechně a obutí jsem měl 175/60R14 na 5,5" ráfku. Tedy ofiko obutí na L&K kola.
-> jaromír: no tak jasně že tomu pomůžou, ale takhle za půl roku?
Karlos (WIO46) 24.08.12 21:25:36 napsal:
→ Milan 136: To se mi dělo na minulý feldě taky. Je to
tim, že dneska ty gumy do horního uložení dělaj z lisovaný tmy,
nebo co?
v kombinaci s 15-kolama se není čemu divit
→ Milan 136: To se mi dělo na minulý feldě taky. Je to
tim, že dneska ty gumy do horního uložení dělaj z lisovaný tmy,
nebo co?
v kombinaci s 15-kolama se není čemu divit
-> Karlos (WIO46): taky si myslím i když jsou origo...
-> Milan 136: To se mi dělo na minulý feldě taky. Je to tim, že dneska ty gumy do horního uložení dělaj z lisovaný tmy, nebo co?
Mám taky příspěvek, ale s problémem. Každej ladí odklony, ale mně se dělají samy.
Takhle se mi cca po půl roce rozmačká horní uložení. Dával jsem nový gumy oři přezutí na letní
Takhle se mi cca po půl roce rozmačká horní uložení. Dával jsem nový gumy oři přezutí na letní

-> TooM-As:
no svařit se dá. to mám vyzkoušeno..
jestli se to nerozletí?????
a další- když uděláš čep do úhlu tak vlastně prodloužíš páku (nebo jak to popsat) a nezmenšíš si tím rejd kol???
jaky bude horní uložení tlumičů??
no svařit se dá. to mám vyzkoušeno..
jestli se to nerozletí?????


a další- když uděláš čep do úhlu tak vlastně prodloužíš páku (nebo jak to popsat) a nezmenšíš si tím rejd kol???
jaky bude horní uložení tlumičů??
jen nevím jestli se ten čep dá vařit .
-> jaromír: Tak jak jste se bavili to vypadalo, že chcete navařit čep přímo na spojovačku.
-> jaromír: přesně.
-> Eidy:
nechápu
bude se otáčet tyčkou řízení?... pokud čep jen prodlouží třeba o kus jiného?
nechápu

bude se otáčet tyčkou řízení?... pokud čep jen prodlouží třeba o kus jiného?