skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Závodní geometrie
21:37:17
06.01.2013
06.01.2013
afro100
-> vhml: aj .. no, neviem, stovka ma mensi priemer tych dier nez uza/em a navarenu/e podlozky zvnutra ramena. Takze, ked odbrusis podlozky, v podstate by som mal strach, ze cela ta trubicka vovarena v ramene bude po prevrtani moc tenka, aby daco udrzala, ak tam vobec ostane .. neviem, nemeral som, strielam od boku mozny problem ..
21:30:30
06.01.2013
06.01.2013
vhml
-> afro100: tomu bych se rad vyhnul, jelikoz mám nová stovková ramena, vyztuzena :-) Ale jinudy asi cesta nepovede.
Mozna stovkový rameno prevrtat? Nebo jak je to tam s tema dírama?
Mozna stovkový rameno prevrtat? Nebo jak je to tam s tema dírama?
21:24:35
06.01.2013
06.01.2013
afro100
-> vhml: spodne ramena uzovka, k tomu spodnu hlavicu uzovka/emko a podrazis svislak .. si myslim, ze trochu by natocenim napravnice dohnat aj slo, bude to lahko sponovat hardynu, zalezi ako moc no ..
21:13:21
06.01.2013
06.01.2013
vhml
Kudy doprasit záklony do stovky? Nápravnici nezakloním, protože pevná tyč řízení. Svislák nepodrazím, protože spodní hlavice. A jiná cesta není bez větší zásahů. Nebo?
12:49:57
15.12.2012
15.12.2012
stepan
-> Mates AZNP ŠKODA: A zkoušel si i číst text než ses zeptal, nebo jen koukáš na obrázky?
12:38:54
15.12.2012
15.12.2012
Mates AZNP ŠKODA
Toom to si ako posunul tu napravu tak do predu
23:02:46
06.10.2012
06.10.2012
cPetan
-> TooM-As: Tys mi v tom vlastně ani nesvez
19:57:50
06.10.2012
06.10.2012
TooM-As
tak dnes jsem to konečně projel , a pocity dobré, nikde nic neprasklo , ani neupadlo. v týdnu snad ještě nechám změřit Geo. abych mohl napsat nějaké hodnoty , a vše se ukáže teď 27 na slalomech .
14:04:03
23.09.2012
23.09.2012
TooM-As
13:24:03
23.09.2012
23.09.2012
Tommyk
-> TooM-As: ramen, zajímalo by mě jak velkej klín si tam udělal (nebo jak si to udělal)
08:18:05
23.09.2012
23.09.2012
TooM-As
-> Tommyk: fotky čeho přesně ?
-> vhml: ještě nemám zmeřeno, musím ještě, poupravit delku řídících tyček protože jsem je prodloužil až moc .
-> vhml: ještě nemám zmeřeno, musím ještě, poupravit delku řídících tyček protože jsem je prodloužil až moc .
20:45:03
20.09.2012
20.09.2012
vhml
-> TooM-As: kolik máš odklon nakonec?
20:11:32
20.09.2012
20.09.2012
Tommyk
-> TooM-As: pěkný, byly by nějaký fotky?
22:56:34
19.09.2012
19.09.2012
TooM-As
Nějaký ten záklon tam taky je. Ještě poladím sbíhavost a otestuji
22:52:43
19.09.2012
19.09.2012
TooM-As
Tak konečně jsem se dostal k montáži upravených ramen na favorita.
09:23:24
16.09.2012
16.09.2012
DEKODOVAC
-> MOLSO: ja si myslím že je to preto že zadokje tažší a aj preto ho nechce podklznut aj dobre pneumatiky máš ,a predok je lahší a preto ho tlačí na pred seba
08:51:26
16.09.2012
16.09.2012
vhml
-> MOLSO: záklon...
14:24:04
15.09.2012
15.09.2012
disco_punk
minno 15.09.12 14:02:44 napsal:
→ Maťulo 15.09.12 11:59:35: predať to a kúpiť Feldu nie
je riešenie
→ Maťulo 15.09.12 11:59:35: predať to a kúpiť Feldu nie
je riešenie
14:02:44
15.09.2012
15.09.2012
minno
-> Maťulo 15.09.12 11:59:35: predať to a kúpiť Feldu nie je riešenie
11:51:19
15.09.2012
15.09.2012
Tommyk
-> MOLSO: tohleto by měl dělat malej záklon, tzn. zvětšit, ale na 100% ti to neřeknu
07:59:04
15.09.2012
15.09.2012
MOLSO
Hoši chcel by som sa opýtať na jednu vec ktorá ma už dlhšie serie a hľadám riešenie ...
takže jedná sa o draxa - predná náprava široká, pružiny 220 by T#2, tlmiče kayaba gas-a-just, sériový stabilizátor, negatívne odklony - pod horným ramenom 6 mm podložiek a na geoške to vychádzalo myslím 1.5 (alebo 0.5 ? mal osm si odfotiť tú obrazovku ) do áčka, sériová zbiehavosť. Vzadu vlečka na kyvkostrunách, tlmiče kayaba, a vpredu aj vzadu kolesá 6x13, ET 30, gumy 175/60 R13
Na ceste to aj vo vysokých rýchlostiach drží krásne zákruty prechádzam s prstom v nose, ale problém je napríklad pri jazdách zručnnosti kde sa mám otočiť okolo kužela - stále mi hrnie predok a ja musím pracovať s plynom aby som neletel nedotáčavým šmykom Sériovka sa nejako zahryzne nakloní a stočí okolo.
Dá sa zlepšiť to správanie v nízkych rýchlostiach bez negatívneho vplyvu na držanie vo vysokých rýchlostiach ?
Mám doma 18mm stabilizátor pripravený a plánujem ísť do 185/60R3. Prípadne som uvažoval na rozvŕtaní nápravnice a zväčšení negatívov vpredu ....
Napríklad tu mám video z Lubiny ... Hneď na začiatku pri točení sa okolo tých kruhov z kuželov som musel stále uberať a pridávať plyn lebo mi hrnulo predok von
Vedel by niekto poradiť ?
takže jedná sa o draxa - predná náprava široká, pružiny 220 by T#2, tlmiče kayaba gas-a-just, sériový stabilizátor, negatívne odklony - pod horným ramenom 6 mm podložiek a na geoške to vychádzalo myslím 1.5 (alebo 0.5 ? mal osm si odfotiť tú obrazovku ) do áčka, sériová zbiehavosť. Vzadu vlečka na kyvkostrunách, tlmiče kayaba, a vpredu aj vzadu kolesá 6x13, ET 30, gumy 175/60 R13
Na ceste to aj vo vysokých rýchlostiach drží krásne zákruty prechádzam s prstom v nose, ale problém je napríklad pri jazdách zručnnosti kde sa mám otočiť okolo kužela - stále mi hrnie predok a ja musím pracovať s plynom aby som neletel nedotáčavým šmykom Sériovka sa nejako zahryzne nakloní a stočí okolo.
Dá sa zlepšiť to správanie v nízkych rýchlostiach bez negatívneho vplyvu na držanie vo vysokých rýchlostiach ?
Mám doma 18mm stabilizátor pripravený a plánujem ísť do 185/60R3. Prípadne som uvažoval na rozvŕtaní nápravnice a zväčšení negatívov vpredu ....
Napríklad tu mám video z Lubiny ... Hneď na začiatku pri točení sa okolo tých kruhov z kuželov som musel stále uberať a pridávať plyn lebo mi hrnulo predok von
Vedel by niekto poradiť ?
18:31:57
01.09.2012
01.09.2012
Nepér
Tak sbíhavost jsem Nepér-laserovou porovnávací metodou určil na 4,5 mm. Při propružení to bude víc... asi na to dám kola a pojedu to projet, až bude mokro.
17:27:50
01.09.2012
01.09.2012
Nepér
Dám to i na druhou stranu a zkusím aspoň změřit, co to udělá se sbíhavostí. Každopádně pro představu je to dobrý a jsou aspoň nějaký hodnoty pro výrobu případný podložky.
17:10:46
01.09.2012
01.09.2012
stepan
-> Nepér: Budeš průkopník.
17:08:21
01.09.2012
01.09.2012
Nepér
Je známej nějakej takovej případ?
17:02:42
01.09.2012
01.09.2012
U-Geen
-> stepan: jj, je to tak na ustrizeni v prvni lepsi dire .-)
16:57:31
01.09.2012
01.09.2012
stepan
-> Nepér: No, vzhledem k tomu, že šroubový spoje maj držet třením mezi spojenýma materiálama, tak je to solidní prasárna.
15:39:34
30.08.2012
30.08.2012
Nepér
Tak já tam vrazím ty M10 podložky a pojedu to vyzkoušet na dálnici, až přijde průtrž mračen...
13:53:06
30.08.2012
30.08.2012
stepan
-> vhml: Osobní zkušenost.
13:35:57
30.08.2012
30.08.2012
vhml
-> stepan: prdlacky naší babičky.
Vzhledem ke konstrukci nápravy bohatě stačí 1 stupen na deformaci pneumatiky a to na kluzkým bude mít minimální vliv.
Vzhledem ke konstrukci nápravy bohatě stačí 1 stupen na deformaci pneumatiky a to na kluzkým bude mít minimální vliv.
13:20:42
30.08.2012
30.08.2012
stepan
Nepér 30.08.12 09:12:46 napsal:
Jinak, co se stane, když udělám na zadní nápravě statická „Áčka“,
Na břečce/sněhu na rovince za tebou bude prdel vlát takovym způsobem, že to neudržíš na silnici.
Jinak, co se stane, když udělám na zadní nápravě statická „Áčka“,
Na břečce/sněhu na rovince za tebou bude prdel vlát takovym způsobem, že to neudržíš na silnici.
12:28:53
30.08.2012
30.08.2012
Nepér
A podložky M10 pod spodní dva šrouby náboje jsou prasárna jo? Ustříhne se to?
11:49:18
30.08.2012
30.08.2012
vhml
-> Nepér: nic, rozdíl je naprosto zanedbatelný.
10:51:05
30.08.2012
30.08.2012
TooM-As
-> Nepér: to nevím , jak píšu , čekám na prodloužené poloosy , pak bude první testovací jízda a uvidíme.
09:54:53
30.08.2012
30.08.2012
Nepér
A to samo po snížení, nebo tam máš "na hulváta" podložky M10?
09:31:22
30.08.2012
30.08.2012
jok3r
-> Nepér: taky mi to vzadu dela Acka a sbihavost,,, nepocituju zadnej rozdil, drzi to porad stejne
09:12:46
30.08.2012
30.08.2012
Nepér
-> TooM-As: Dá se to teď vůbec udržet v rejdu?
Jinak, co se stane, když udělám na zadní nápravě statická "Áčka", která budou při propružení nad vodorovnou polohu zadního ramene dělat na zadní nápravě sbíhavost? (Podložky pod spodní šrouby zadního náboje)
Jinak, co se stane, když udělám na zadní nápravě statická "Áčka", která budou při propružení nad vodorovnou polohu zadního ramene dělat na zadní nápravě sbíhavost? (Podložky pod spodní šrouby zadního náboje)
22:48:40
29.08.2012
29.08.2012
TooM-As
jinak údaje o geometrii nemám , a ani je nebudu počítat, až pojedu udělat sbíhavost nechám to změřit přesně.
22:46:19
29.08.2012
29.08.2012
TooM-As
A na sportovních gumách - tam je to v pohodě , foto jen pro inspiraci.
22:44:34
29.08.2012
29.08.2012
TooM-As
tak problém s tyčkama řízení jsem vyřešil převařením nápravnice , a už jen čekám na prodloužené poloosy (snad příští týden , soustružník má zrovna dovolenou) .
A teď něco málo fotek o kolik jsem vlastně to kolo posunul. Tady sériová guma.
A teď něco málo fotek o kolik jsem vlastně to kolo posunul. Tady sériová guma.
10:56:15
27.08.2012
27.08.2012
Nepér
-> Milan 136: Taky mi to dělá, možná za to můžou HP, nevím...
19:23:42
25.08.2012
25.08.2012
Milan 136
-> jaromír: tohle je origo z MB. Je na tom logo rubeny. ale je to takový divný měkký
22:57:55
24.08.2012
24.08.2012
jaromír
-> Milan 136: -> Karlos (WIO46):
ja to měl ne tolik ale už KO cca pul roku na 165/70 R13
guma prej "origo" ale nevypadala
ja to měl ne tolik ale už KO cca pul roku na 165/70 R13
guma prej "origo" ale nevypadala
22:37:08
24.08.2012
24.08.2012
Karlos (WIO46)
-> jaromír: Tak já tam dal co mi dali v mojí mototechně a obutí jsem měl 175/60R14 na 5,5" ráfku. Tedy ofiko obutí na L&K kola.
21:33:25
24.08.2012
24.08.2012
Milan 136
-> jaromír: no tak jasně že tomu pomůžou, ale takhle za půl roku?
21:32:16
24.08.2012
24.08.2012
jaromír
Karlos (WIO46) 24.08.12 21:25:36 napsal:
→ Milan 136: To se mi dělo na minulý feldě taky. Je to
tim, že dneska ty gumy do horního uložení dělaj z lisovaný tmy,
nebo co?
v kombinaci s 15-kolama se není čemu divit
→ Milan 136: To se mi dělo na minulý feldě taky. Je to
tim, že dneska ty gumy do horního uložení dělaj z lisovaný tmy,
nebo co?
v kombinaci s 15-kolama se není čemu divit