
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Závodní geometrie
-> steyr: já a k tomu obrany svislák jako vhml 

ked uz je rec o zaklonoch...priznajte sa kto jazdi zaklonenu napravu 

I sériovej svislák snese moc, jen se nebát do toho říznout a neřešit jestli je to hezký nebo ne :-)
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../7571_2011-09 -10_14-18-36_16.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../7571_2011-09 -10_14-18-36_16.jpg
Zrovna jsem tak trošku narazil na strojaře, který je zapálený snad pro všechno pomalu. Včetně výkovků. Nicméně nic slíbit nemohu, ale zeptat ano.
S tou rejdovou hlavicí se vcelku ztotožňuji Antony, že by stálo za to provést test když tak koukám na výkres řezu nápravy.
Ale výroba jiného svisláku pro větší záklon mi trošku uniká v principu, protože mi ještě moc „nedocvaklo“ jak svislák vyrobit jinak zakloněn, aby se zároveň vešel mezi ramena stejně jako sériový kus. Respektive by stačilo těch pár stupnu posunutí osy uložení svisláku v rejdové hlavici než se svislák dostane k levému kraji, při pohledu na levé kolo zvenku ?
Tedy výroba svisláku s jiným uhlem hřídele vůči pouzdru silentbloku a výroba rejdové hlavice pro jiný záklon a odklon přesunutím oka pro svislák.
S tou rejdovou hlavicí se vcelku ztotožňuji Antony, že by stálo za to provést test když tak koukám na výkres řezu nápravy.
Ale výroba jiného svisláku pro větší záklon mi trošku uniká v principu, protože mi ještě moc „nedocvaklo“ jak svislák vyrobit jinak zakloněn, aby se zároveň vešel mezi ramena stejně jako sériový kus. Respektive by stačilo těch pár stupnu posunutí osy uložení svisláku v rejdové hlavici než se svislák dostane k levému kraji, při pohledu na levé kolo zvenku ?
Tedy výroba svisláku s jiným uhlem hřídele vůči pouzdru silentbloku a výroba rejdové hlavice pro jiný záklon a odklon přesunutím oka pro svislák.
-> Eidy: do celýho svisláku se nechci pouštět, jelikož neznám technologický postup výroby, včetně materiálu. Ta hlavice je jednoduchá. . .
-> radekp: Jo, je to počítaný na 14", ale 13" i 15" s tím změříš zrovna tak. Chyba odečtu a přesnost stupnice nadělá větší paseku než velikost kola. Si zkus spočítat tangens na 35 a 37cm. Hodnoty se prakticky nemění.
-> Antony: Zcela souhlasím s tvojí teorií. Můj pocit je ten, že o moc větší odklony než mám já nejsou třeba. Spíš bych volil variantu většího záklonu. Kdybys dokázal vyrobit celej svislák i se spodní hlavicí...
-> Antony: Zcela souhlasím s tvojí teorií. Můj pocit je ten, že o moc větší odklony než mám já nejsou třeba. Spíš bych volil variantu většího záklonu. Kdybys dokázal vyrobit celej svislák i se spodní hlavicí...

-> Eidy: takže to máš na 14" kolo, na jiném rozměru bys musel přepočítávat...
já i kvůli stavbě kupuju toto
www.peddy.cz/merici-prist roje-krizove-lasery-c-2194 _2435/samonivelacni-carovy -laser-bosch-pll-360
já i kvůli stavbě kupuju toto

www.peddy.cz/merici-prist roje-krizove-lasery-c-2194 _2435/samonivelacni-carovy -laser-bosch-pll-360
Podělím se s vámi o moji úvahu, kterou snad realizuju po dodělání auta (až se budu nudit
) a rád bych znal vaše názory.
Není moc způsobů jak dosáhnout negativního odklonu předních kol.
- podložit kozlíky
- prodloužit spodní ramena
- zkrátit horní ramena
pak jsem šel cestou excentrického uložení horních ramen u kozlíků, ale o5 jsem narazil na málo místa v karosérii.
Poslední způsob, pro mě nejjednodušší, je nová výroba hlavice rejdového čepu. Jelikož původní hlavice je odlévaná z celkem obyčejného materiálu, myslím že by nebyl problém udělat novou s větší osovou vzdálenosti.
Jakej je váš názor?

Není moc způsobů jak dosáhnout negativního odklonu předních kol.
- podložit kozlíky
- prodloužit spodní ramena
- zkrátit horní ramena
pak jsem šel cestou excentrického uložení horních ramen u kozlíků, ale o5 jsem narazil na málo místa v karosérii.
Poslední způsob, pro mě nejjednodušší, je nová výroba hlavice rejdového čepu. Jelikož původní hlavice je odlévaná z celkem obyčejného materiálu, myslím že by nebyl problém udělat novou s větší osovou vzdálenosti.
Jakej je váš názor?
-> Eidy: šikovné :-) já to zkusím nastřelit jen podle olovničky na hrubo a pak to doladíme na geometrii. Ale potřeboval jsem to aspoň na hrubo, jestli nemusím mít na jedný straně víc podložek než na druhý.
-> vhml: No, tohle už má na sobě stupně podle tangens 

-> Eidy: já použil metr a funkci tangens :-)
-> Eidy: Přiznám se, že jsem ho kdysi zakoupil, takže je možnost na srazech a akcích zapůjčit v kombinaci s nožovým pravítkem nejpíš. Aspon ho prubnu v akci když svoje auto ještě rozebírám.

-> vhml: jednoduchý udělátko za pár korun. Stačí závitovka, dva kusy materiálu a olovnice. Přiložíš ke kolu a odečteš odklon. Já to mám jen pro negativní odklony. -> Martin136COUPE: hezká věcička. Jen ta cena :/
koupit křížový laser a odečíst šuplerou vzdálenost od patky kola...
-> Eidy: copa že to je za aparát?
-> vhml: měřit auto není ideální. Co když bude z nějakýho důvodu padlý ke straně? Musíš zvážit podložku-podlahu. Tu já mám třeba rovnou. Padá úmyslně k vratům, ale to nevadí. Do stran je rovně.
Ale pokud budeš mít od prahů k zemi na obou stranách stejně, tak vlastně můžeš vážit i auto samotný.
Ale pokud budeš mít od prahů k zemi na obou stranách stejně, tak vlastně můžeš vážit i auto samotný.
-> vhml: Já jsem u obou náprav tohle řešil pomocí dvou injekčních stříkaček bez pístků ( je tam stupnice ), držáčků a hadičky. Zkrátka miniaturní hadicovka 

-> vhml: zaparkuj to na prahu od garáže, ten zpravidla bývá vodorovný ;)
-> Eidy: ale predpoklad je ten že auto stojí rovne vid? Nechá se nekde na skodovce zmerit jestli stojí ,,vodorovne" ? Predpokladam ze ne...
Napada mi snad jen vodovaha na napravnici a to beztak nebude kdovijaka presnost aby to stalo za rec.
Napada mi snad jen vodovaha na napravnici a to beztak nebude kdovijaka presnost aby to stalo za rec.
-> vhml: Já jinak odklony neměřím.
Kterak elegatne nahrubo zmerit odklony v domacich podminkach? olovničkou a doufat že auto stojí rovně?
-> Tuner#2: uriznout kus kastle je snazsi :-) Nakoenc jsem stejne zvolil jinej zpusob. Jsem aktualne na 2 stupnich s moznosti nastavit az 4. I kdyz to uz je k prdu :-)
-> vhml 09.02.13 11:36:12: Flexu? To jako kozlík na konci upálit a udělat z něj otevřený? To bych teda rozhodně nedělal...
-> Tuner#2: žes to neřekl dřív, už vím, proč mi tam ta náprava nejde dávat s 9mm podložek :-D Jdu nastartovat flexu :-D
-> vhml: ja mám prednú nápravu od Pistaa on to mal prekopané, cez vikend to môžem nafotit ak nezabudnem
-> vhml 07.02.13 20:50:39: Kozlík vs. boule v kasli.
-> Tuner#2: fakt? Co me kde bude prekazet?
Kolize s ramena s napravnici je jasna, to se potuni flexou.
Kolize s ramena s napravnici je jasna, to se potuni flexou.
-> vhml 07.02.13 20:16:59: Nenasadíš nápravu...
-> vhml: všechno jde, jen je blbý že si pomužeš jen o cca 3mm.
-> stepan: ja bych vyrizl celej kus matkama. Napravnici zpet zavaril a na to navaril ten vyrizlej plech s matkama.
-> Antony: tezko vyrabet excentrickou diru.
-> Antony: tezko vyrabet excentrickou diru.
-> stepan: do návaru se bude blbě dělat závit. To už je lepší celý odbrousit a navařit nový futro dál 

-> vhml: A co takhle vyosit horní uložení ramene vůči čepu 

-> vhml: Vymyslel sem už před časem jenom udělat za ně návar, obrousit a vyřezat závit třeba o 1cm dál. Akorát sem se k tomu zatim nedostal.
Potýkal se nekdo s myšlenkou posunu matic v napravnici co drzi horni rameno pro vetsi odklon?
-> m8rinek: Ja tam vic jak jednu stejne davat nechtel, ale pochopitelne je to taky cesta.
A co vrchní uchycení nápravnice v předu zbrousit? Efekt stejnej, jen je nepolezou ven zadní čepy... aspoň ne tak moc...
-> vhml: Mam tam jen jednu silnejsi podlozku. Pak uz nastava problem s uchycenim napravy resp delkou spodnich cepu pro uchyceni do karoserie.
-> TTomas: zkusím teda. Kolik jsi tam dostal ať nevymejšlím vymyšlené? Možná kdybych uříznul hardy spojku a navařil kloub že by to taky něco vyřešilo.
-> vhml: Napravnice trosku zaklonit jde a zadnej problem jsem nezaznamenal.
-> vhml: aj .. no, neviem, stovka ma mensi priemer tych dier nez uza/em a navarenu/e podlozky zvnutra ramena. Takze, ked odbrusis podlozky, v podstate by som mal strach, ze cela ta trubicka vovarena v ramene bude po prevrtani moc tenka, aby daco udrzala, ak tam vobec ostane .. neviem, nemeral som, strielam od boku mozny problem ..
-> afro100: tomu bych se rad vyhnul, jelikoz mám nová stovková ramena, vyztuzena :-) Ale jinudy asi cesta nepovede.
Mozna stovkový rameno prevrtat? Nebo jak je to tam s tema dírama?
Mozna stovkový rameno prevrtat? Nebo jak je to tam s tema dírama?
-> vhml: spodne ramena uzovka, k tomu spodnu hlavicu uzovka/emko a podrazis svislak .. si myslim, ze trochu by natocenim napravnice dohnat aj slo, bude to lahko sponovat hardynu, zalezi ako moc no ..
Kudy doprasit záklony do stovky? Nápravnici nezakloním, protože pevná tyč řízení. Svislák nepodrazím, protože spodní hlavice. A jiná cesta není bez větší zásahů. Nebo?
-> Mates AZNP ŠKODA: A zkoušel si i číst text než ses zeptal, nebo jen koukáš na obrázky?
Toom to si ako posunul tu napravu tak do predu



-> TooM-As: Tys mi v tom vlastně ani nesvez



tak dnes jsem to konečně projel , a pocity dobré, nikde nic neprasklo , ani neupadlo. v týdnu snad ještě nechám změřit Geo. abych mohl napsat nějaké hodnoty , a vše se ukáže teď 27 na slalomech .