Závodní geometrie

prohledat
1007 příspěvků (zobrazeno 210 až 259) od 26.04.2010 do 26.09.2023, založil/a vhml
řadit dle data
13:56:52
30.07.2013
minno
-> vhml: otázka znie, či je teraz dobre nastavená súososť?
12:22:23
30.07.2013
Petr Urban
-> Zazaa: Jaké další ...pokud máš tip na dobré čtení, prosím nahoď 4
11:27:52
30.07.2013
vhml
Jednoduchá otázka, odpoved možná bude slozitejsi.



Na úzké kyvce mám 2mm rozbíhavost. O kolik posunout poloosy na 2mm sbíhavost? Nějakou teorii výpočtu mám, potřebuju potvrdit správnost myšlenky.
08:48:38
02.07.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Zazaa 01.07.13 22:55:22: Díky za tip i když si v tom moc nepočtu 8
07:39:38
02.07.2013
Petr Urban
-> Tuner#2: Nedíval právě, suprové zepředu 4
23:09:54
01.07.2013
Eidy
-> Zazaa: Tak určitě. Nikdy nedokážeš udělat všechno jen super. Často jdou věci proti sobě, ale dá se najít rozumnej kompromis.
23:08:15
01.07.2013
Zazaa
-> Eidy: mam jeste nekolik dalsich, hlavne se doctes ze tam je vliv spousty veci ktere by cloveka vubec nenapadly a se kterejma nedokazes nic udelat
22:58:31
01.07.2013
Eidy
-> Zazaa: Zrovna dneska jsem si ji stáhnul. Sice to má mnoho stovek stran v AJ, ale aspoň bude po večerech co dělat. Jen mám strach, že se dozvím, že dosavadní úpravy byly špatné nebo aspoň ne moc dobré.
22:55:22
01.07.2013
Zazaa
mimochodem panove co to konstruovali napsali pomerne zajimavou knizku o podvozcich a geometrii atd ... Race Car Vehicle Dynamics
18:24:18
01.07.2013
m8rinek
-> Urbi: Vzhledem k faktu, že to jezdí na motogumách....
17:54:24
01.07.2013
minno
-> Tuner#2: parádny stroj
17:47:24
01.07.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 01.07.13 17:37:30: Koukal jsi vůbec na odkaz?



Třeba sem: www.ultimatecarpage.com/p ic/.../Milliken-MX-1--Camb er-Car-_10.html
17:37:30
01.07.2013
Petr Urban
-> Tuner#2: To muselo být zajímavý s těma gumama, i ložiska asi musely mít radost. By mě zajímal ten dezén gum, jestli na to mokro byly vůbec na použitené ploše gumy 3
16:24:42
01.07.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
17:32:36
06.06.2013
palinator
Ona i kyfka umí bejt nedotáčivá. Třeba moje. Když je sucho, je nakopanej malej kvalt, brzdí se motorem, tak přetáčivá umí bejt, resp. je asi vždycky. Pod plynem ani za nic - jenom na mokru při prudký serpentině. Tam jsem až čuměl, co sériová 120 na dvojku umí. 3



Shrnul bych to takhle: u běžnýho zadohrabu se přetáčivost přidáním plynu ještě podpoří, u sériový škodovky zneutralizuje. 3
17:14:00
06.06.2013
Nepér
A nejezdíte vy tím všichni nějak moc rychle? 3 Já jel včera tátovo Toyotou LandCruiser a ono to pískalo snad ve všech zatáčkách, který normálně s Focusem nebo s Favoritem jezdím v pohodě 60... no tady jsem jel asi 30 a už se lidi dívali, co to jede za závodníka 3
17:02:06
06.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> ZdenoR 06.06.13 16:45:26: Tak ona to není jen teorie a tohle udělá každé auto, které má v sérii kola postavené rovně a nápravu uloženou v sériových měkkých silentblocích.
16:45:26
06.06.2013
ZdenoR
Teorie o lámání kola pod sebe...

Že by to soudruzi okopírovali od škodovky 1 1 1
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od ZdenoR vložen 06.06.2013 16:45:26
11:03:50
06.06.2013
vhml
Mě naopak kyvka strašně baví. To je tak hloupá náprava s nulovejma vlastnostma az je jizda s tim strasna prdel narozdil od ponekud nudnejsi vlecky :-)
10:57:27
06.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> matoo 05.06.13 08:57:43: V tom má minno pravdu. Vlečka proti kyvce má daleko lepší jízdní vlastnosti a zadek nemá tendenci tahat kola pod sebe a předbíhat Tě v každé zatáčce. S Vlečkou je naopak problém, že auto na limitu a pod plynem v zatáčce nezatáčí. Bavíme se o sériovém provedení, zlepšit se dají obě nápravy a čím víc natvrdo budou a bude menší zdvih pérování, tím menší rozdíl tam bude 4



Jinak já jsem rád, že patřím mezi ty ostatní co zmínil Eidy a funguje to parádně pokud to teda zrovna jezdí 40
09:19:57
05.06.2013
minno
-> matoo: na hlupu otazku hlupa odpoved :) Nad tym netreba moc rozmyslat, staci vychadzat z konstrukcie naprav. Porovnavam seriovu kyvku so "seriovou" vleckou (len vystuzene ramena), ziadne dalsie upravy, jedno a to iste auto, zbiehavost rovnaka, odklony sa stelovat ani na jednej naprave bez zasahu do vysky auta nedaju - takze porovnavam stav bez uprav. Pretacavost auta posunuta uplne niekde inde.
upraveno 1x, naposled 05.06.2013 09:20:27
09:18:31
05.06.2013
Majklsto
-> darabos: parádička
09:09:54
05.06.2013
matoo
-> minno: to je odpoved jak lusk, normalne sa pytam ako si na to prisiel, ci porovnavas rovnake nastavenie zbiehavosti a odklonov, ked si prisiel k takemu zaveru aky si tu nizsie napisal.
09:04:25
05.06.2013
minno
-> matoo: vycucal som si to z prstu.
08:57:43
05.06.2013
matoo
-> minno: na to si ako prisiel?
08:46:46
05.06.2013
minno
-> Urbi 05.06.13 00:25:11: no, to bude zrejme nie len prednou nápravou ale okrem iného hlavne tým, že ty jazdíš vlečku a tá oproti sériovej 120 s kyvkou dosť značne znižuje prehnanú pretáčavosť vozidla.
07:31:48
05.06.2013
vhml
-> Urbi 05.06.13 00:03:10: jen pro kompletnost. 2cm na výšce jedné nebo druhé nápravy jsou rozdíl cca 0,5 stupně záklonu.
00:28:01
05.06.2013
darabos
-> Urbi: su tam tri paralelne laserove steny, takze zvladnem aj suosovost, zvysok asi jasne:



Edit: profi verzia: www.advantagewheelalignme nt.com/Lazer_Align.html
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od darabos vložen 05.06.2013 00:28:01
upraveno 1x, naposled 05.06.2013 00:30:46
00:25:11
05.06.2013
Petr Urban
-> Eidy: Funguje to tak o 150% lépe než seriová přední náprava. Sem jel s dědkovou Š120 a i když je v dobrém stavu, v 60km/h v zatáčce pískají gumy, nakloněný je to na převrácení a je to na zabití, v svém autě přes 100km/h tu samou zatáčku. Originalisti ať jdou s tím humusem co tam je z fabriky někam. Na rapida to udělám ještě větší všechno 3
00:16:28
05.06.2013
Eidy
Jsem si tak vzpomněl, jak jsem před mnoha lety začal šťourat na jiném webu do geometrie a řešil zlepšení. Všichni "mazáci" mě odbyli s tím, že z fabriky je to nejlíp. Jo a taky jsem je musel přesvědčovat o tom, že standardně jsou přední kola do V 3. Tak jsem se na ně vykašlal a udělal to po svém. A jsem rád, že to funguje i ostatním.
upraveno 1x, naposled 05.06.2013 00:16:43
00:13:23
05.06.2013
Petr Urban
-> Nepér: Mám, ale to je pro představu z leva do prava kolik se to mění.

-> darabos: popis jak to funguje ?
00:11:16
05.06.2013
Petr Urban
Sbíhavost mi na geom. zmenšili z mých 1,5 jen na 1mm doma po přeměření. Pojezdil jsem a zkusil jsem zvětšit na 2,5mm, pocitově je to auto se zvětšenou sbíhavostí citlivější na volant a jakoby přesněji se vede, mě je to takto příjemnější.

Co se týče zvětšených odklonů a záklonů, tak to je úplná paráda, konečně je to auto dotáčivější, když mám stejné odklony vepředu i vzadu a to jak se nádherně vrací volant ze zatáček a drží auto stopu ve velkých rychlostech je párada, ani sem to nečekal. Horší je točení někde na místě 3
00:08:33
05.06.2013
Nepér
-> Urbi: To máš na heveru? Pak jsou ty hodnoty zase jiný, než když to stojí na zemi...
00:06:02
05.06.2013
darabos
ja som si spravil taketo udelatko:
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od darabos vložen 05.06.2013 00:06:02
00:05:47
05.06.2013
Petr Urban
plný rejd na druhou stranu stejné kolo
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od Petr Urban vložen 05.06.2013 00:05:47
00:04:48
05.06.2013
Petr Urban
záklon a odklon reál
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od Petr Urban vložen 05.06.2013 00:04:48
00:03:10
05.06.2013
Petr Urban
Zvětšený záklon o 4mm, auto mám snížené tak že je celé v rovině a záklon pořád docela nudných 6,5st. Pokud má někdo zadek výše a neupravoval vůbec záklony, bude i za nejnižších hodnotou tolerance pro standartní záklony.
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od Petr Urban vložen 05.06.2013 00:03:10
23:57:22
04.06.2013
Petr Urban
Jde udělat nahoře větší odklon ? Sem musel několik hodin probrušovat ty horní oka aby se vešla hlava od imbus šrubu dovnitř materiálu. Na geom. po srovnání je na obou přesně 1,35st.
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od Petr Urban vložen 04.06.2013 23:57:22
upraveno 1x, naposled 04.06.2013 23:59:39
23:53:41
04.06.2013
Petr Urban
Měření odklonu probíhalo následně, nejdříve srovnání auta do roviny dle nápravnice, mostu, podlahy...hlavně spíše dle nápravnice, ale nějak zkoušel sem vše, měření výšky auta u každého kola v několika bodech, kontrola prahů aby bylo od čeho se odpichnout... Základem co nejvíce rovná podlaha v garáži. Takže nakonec podložení jednoho kola deskou, u kola přiložená vodováha, na ní raději ještě jedna pro přesnost, chce to vzít raději nějakou dražší (ta na obrázku nic moc i když je nová), poté měření zase hloubkoměrem přikládaným k disku. Důležitou věcí před měřením je zkusit házivost celého kola s nějakou přiloženou věcí k ráfku. Nakonec teda hodit sinus a hodnota odklonu byla na světě. No každopádně po několika hodinách vychytávání metod stejně ty hodnoty byly trošku divné, protože u jednoho kola bylo nějak moc, u druhého dost málo a dalo se cca 4mm rozdíly jedné a druhé strany na krajích ráfků srovnat jen excentry, což nevím jestli mají vůbec takový rozsah vlivu. Takže sem to doma udělal tak aby byly oba stejně, ale na geomce to stejně spravoval o cca 13min. myslím.
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od Petr Urban vložen 04.06.2013 23:53:41
23:45:41
04.06.2013
Eidy
-> Nepér: Taky dobrý.
23:45:14
04.06.2013
Eidy
-> Urbi: Já to mám z hliníku a nesmím za rvát, protože to samořejmě pruží, ale je to udělaný tak, že stojí samo a pak jen dírou prostrčím hloubkoměr na šupléře a změřím.
23:41:32
04.06.2013
Nepér
Já to dělám strašnou vopruz metodou 3 Ale přesný je to taky.
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od Nepér vložen 04.06.2013 23:41:32
23:41:10
04.06.2013
Petr Urban
Z druhé strany hloubkoměr, zkoušel sem min. 5× nandání celku a změření i s jinými metodami držení, vždy stejný rozměr na 0,1mm.

-> Eidy: S posuvkou horší hodnoty, jde o vychytání stále stejného měření a co nejkolmější a největší plocha ke které se ta posuvka dá.
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od Petr Urban vložen 04.06.2013 23:41:10
23:39:03
04.06.2013
Eidy
-> Urbi: Tak to ti gratuluju a zároveň děkuju za informaci. Měřím to úplně stejně.
23:33:16
04.06.2013
Petr Urban
Při garážových pokusech s geometrií a následném přeměření na geom. se dá sbíhavost udělat s velice slušnou přesností doma, posvařovaný udělátor + hloubkoměr nebo i méně přesný způsob s šuplerou
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od Petr Urban vložen 04.06.2013 23:33:16
21:15:37
03.06.2013
vhml
-> Eidy: no já právě taky ne. Pochopil bych to ještě kdyby někde tlačilo jen mezikruží.
21:09:33
03.06.2013
Eidy
-> vhml: když to jsou všechno domněnky. Já po fyzikální stránce nechápu, jak by to bylo možný, když celej válec má průměr 19 nebo 22mm.
20:53:32
03.06.2013
vhml
20:49:09
03.06.2013
Eidy
-> vhml: čemu bych jako věřil je to, že jeden okruh bude nastupovat dřív, pokud budou výrazně jiné pružinky uvnitř HBV. Ale jinak se zapojení zapojuje podle toho, že třeba eRkovej válec má na jednom výstupu (zadek) zpětnej ventil, kterej udržuje zbytkovej tlak pro prasátka. Zřejmě aby netekly. A možná proto, že zadek má nastupovat trochu dřív, ale víc má brzdit předek. Ale jinak mi z hlediska fyziky není jasný, jak by to mohlo tlačit různě. Jo ještě by pak šlo, že u jednoho ohruhu by došlo k zastavení tlakování, protože by se plovoucí pístek uvnitř HBV zastavil díky nějakému dorazu a pedálem bys pak našlapával jen zbývající okruh. Jinak to při stálém vrtání není možný. Podle mě teda.
20:41:32
03.06.2013
vhml
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jj, spolecna u 4p, nebo bubny u 2p.



Ale kdysi se tu resilo ze to snad tlaci v pomeru 60/40
Extreme Tyres