skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Závodní geometrie
-> Bery: Protože do š1000mb-110r nic jiného nepatří...
složitá otázka...proč kyvku

Všechna uložení který dáš do unibalů jsou přesnější,zmírní vliv na geometrii(jak už bylo psáno). Nevýhoda je - že i unibaly potřebují údržbu jinak se vydřou (poud nejsou krytý) a taky to chce zesílit místa v karoserii - protože to víc trpí rázy.
-> vhml: Ano, zamezení posuvu kola před a vzad (omezení změny geometrie) + menší namáhání uložení při propružení...
Jednoduchá anketní otázka:
Unibal na kyvku: Ano / Ne / Proč?
Unibal na kyvku: Ano / Ne / Proč?
-> Wena: Je to jednoduché...to růžové jsou pevné body které se chytí uprostěd do kastle, na závodním autě danej bod (díra do které se zasune tyčka o dané velikosti), na kolech, náboji, je upevněný tzv motýl se stupnicí. Na té se odečtou hodnoty které potřebujete.
měli jsme udělané jednoduché kozičky, širší než auto cca 5cm od kol na každé straně, srovnat to s autem, pak od disků měříš, rozbíhavé, sbíhavé..
Můžeš mi to nějak popsat?
-> Wena:
Je to celkem jednoduchý vytvořit kolem auta - formule obdelník..
Je to celkem jednoduchý vytvořit kolem auta - formule obdelník..

Mam otázku :-) Jak se nechá na závodech rychle kontrolovat geometrie a odklony? Viděl jsem že tahaj nějaké provázky ale neni mi jasné jak to funguje. nemáte někdo fotky?
-> vhml: Zajímavější nápravu mají až novější céčka. Tam je lichoběžník, kde je spodní rameno tvořený dvěma samostatnýma. Na těhlici jsou dole dva čepy.
-> Nepér: Jedním z důvodů pro záklon čepu je například to, aby jsi na vnějším kole udržel pořád pokud možno negativní odklon kola.
-> Nepér: Jedním z důvodů pro záklon čepu je například to, aby jsi na vnějším kole udržel pořád pokud možno negativní odklon kola.
-> Nepér: To je spíš vedlejší efekt. Důležitej je úhel vnějšího kola. To jak je odkloněný vnítřní je daný záklonem a většim zatočenim vnitřního kola.
Jsem stejně nikdy nepochopil, na co je dobrý takhle zalomený vnitřní kolo, když váha je na vnějším. Možná tak na drifty, když se jede kontra 

-> Eidy 13.01.14 20:19:07: já myslel že je tam něco zajímavějšího. Na elektrovozítku ve škole byla nějaká replika nápravy z R8 a tam se při zatáčení deformovali silentbloky, pohybovali ramenama a posouvali tak čep do záklonu.
-> vhml: McPerson, ale brutální záklony.

-> Eidy: Chce to jednoduchýho přípravečka a převařit trubky v nápravě, moc práce to nebude :))).
-> Nwkt: Jojo, tohle je ono. Teda hlavice no.
-> m8rinek: Pravda, horní to neřeší, ale už je to jen poloviční zlo.
-> m8rinek: Pravda, horní to neřeší, ale už je to jen poloviční zlo.
-> Klubko_: Jsem to jenom prolít, tak pokud je to ono co myslí Eidy
-> Klubko_: Spíš bych převařil trubky v ramenech... ale to chce povolat pana přípravečka...
-> Eidy: To ale neřeší horní rameno, ne? Navíc u kilích ramen to je nšpoužitelné...
-> Eidy: To ale neřeší horní rameno, ne? Navíc u kilích ramen to je nšpoužitelné...
-> Nwkt: aha, takze hlavice a ne domecky.
-> Eidy: co ma Antony s domeckama?
-> m8rinek: Dá se sklopit celá náprava, dá se jít cestou Antonyho domečků. To už jsou 2 lepší způsoby.
-> m8rinek: neco jako nariznout na jedne strane a nadstavit+pootocit?
-> Eidy: Je to takový ,,nouzový,, řešení, bylo by lepší upravit ramena... Koneckonců mě u provedení jako má š100 nic jinýho nezbývá...
-> Klubko_: Přesně tohle si myslím já a proto bych to nikdy nedělal. Ale každýho věc.
-> Urbi: otazka je, nepootoci se to pak trochu obe ramena (horni dopredu, zadni dozadu) jak na ne budou silentbloky ze svislaku tlacit ve snaze se narovnat do sve prirozene pozice?
No, to che zkusit
No, to che zkusit

-> vhml: zdeformovat to půjde při snaze 

Jednuoduchá otázka se záludnou odpovědí. Můžu zaklonit svislák ,,ála Vrba" -> Vrba 28.11.10 12:33:31: pokud tam mám tvrdý gumy od pemita? Půjde to zdeformovat?
-> Bery: Také jsem slyšel od starého závodníka že jezdil na šotolinu vzadu rozbíhavost. Vepředu sbíhavost.
-> Klubko_: zbytečně vyhozený peníze,na geometrii mám naštěstí přístup,musim šetřit na jiné důležité komponenty...

-> Bery: jo a kdyz že to budeš kupovat laserovou geometrii domu?
Tu by asi vetsina prispivatelu do tohoto tematu doma uvitala.


-> Tuner#2: ano ale na kare je to vpredu vzdy a len rozbiehave a geo tam funguje celkom inak ako na aute s tlmicmi
-> vhml: nevim,vtomhle nejsem zatím moc kovanej.
prý to jde líp šoférovat dveřma napřed:-)
zkusim s tim hnout po prvních dvou RZ a uvidim.
prý to jde líp šoférovat dveřma napřed:-)
zkusim s tim hnout po prvních dvou RZ a uvidim.
-> Zazaa: Tak když vezmem jako příklad motokáru, tak tam taky se zadkem nehneš a přitom předkem jde udělat nedotáčivost/vyváženost i přetáčivost 

je to sice u jineho auta, ale ja co sem se bavil tak kazdej vicemene laboruje jen s predkem ...
vzadu sbihavost na nulu a odklon podle pouzitejch gum
zato vepredu je videt vsecko mozne.... od rozbihavosti po sbihavost, od lehkeho negativu po stafle ze je i Eidy zabar a zaklony to same
vzadu sbihavost na nulu a odklon podle pouzitejch gum
zato vepredu je videt vsecko mozne.... od rozbihavosti po sbihavost, od lehkeho negativu po stafle ze je i Eidy zabar a zaklony to same
-> Bery 09.09.13 21:32:35: a proc vlastne vzadu rozbihavost? Nejak nerozumim tomu k cemu by to mělo bejt dobry. Jestli auto se samosvorem nezatáčí, tak aby se tomu trochu pomohlo?
-> Bery: Jo tak v podstatě nic nového pod sluncem, je to opravdu o sladění všeho a tak jako v F1 nezajede stájový kolega s tím druhým monopostem, tak to platí i tady.
Zkusil jsem to,tonoucí se stébla chytá:-)bohužel tento případ nemá řešení.Dokonce jsem zpovídal i mehánika z továrny z motorsportu a nic...Je to tak individuální,že lze vycházet z nějakého základu,ale pak je to už na autě a na tom kdo ho vodí.
Není to 100 lidí,100názorů,ale já si v tom nevyberu.Zjistil jsem,že rozbíhavost se jezdila na obou nápravách,jezdila se i sbíhavost na předku,rozbíhavost na zadku,jezdila se i nula a jen odklony...
Je to jak to kdo cejtí pod prdelí,na co má nervy,ruce,nápravy,gumy,j ak tvrdý auto...
jedu teď jinou nápravu,převodovku,jiná pera na zadku,jinak váha auta o motoru ani nemluvím...a že mám rodinu...kurva,to jsou změny.Nový mitfára,co se bude učit,pojedem asi předjezdce a budeme experimentovat.
Základ byl předek sbíhavý a zadek rozbíhavý,tím začnu a budeme zkoušet po etapě měnit set-up náprav.
Snad se s tim naučim a bude to sranda a né trápení.Jdu ještě dělat.
Není to 100 lidí,100názorů,ale já si v tom nevyberu.Zjistil jsem,že rozbíhavost se jezdila na obou nápravách,jezdila se i sbíhavost na předku,rozbíhavost na zadku,jezdila se i nula a jen odklony...
Je to jak to kdo cejtí pod prdelí,na co má nervy,ruce,nápravy,gumy,j ak tvrdý auto...
jedu teď jinou nápravu,převodovku,jiná pera na zadku,jinak váha auta o motoru ani nemluvím...a že mám rodinu...kurva,to jsou změny.Nový mitfára,co se bude učit,pojedem asi předjezdce a budeme experimentovat.
Základ byl předek sbíhavý a zadek rozbíhavý,tím začnu a budeme zkoušet po etapě měnit set-up náprav.
Snad se s tim naučim a bude to sranda a né trápení.Jdu ještě dělat.
-> Bery: Taky mě to zajímá. 

-> Bery 09.09.13 09:48:15: tak ale pověz jak jsi dopad
Bohužel jak píše Eidy, je to vyšší level o kterým neumíme ani blbě plácat :-D

-> Bery: Jenže ty řešíš něco, co tu nikdo nemá a nezná. Asi jako kdyby ses nás ptal, co si máš vzít na výlet na Mars.
A jaký je tedy výsledek?
A jaký je tedy výsledek?
nečekal jsem tak bouřlivou debatu:-)každopádně vyřešeno.

-> vhml: tady právě o zdání nejde.S tim samosvorem se dost věcí změnilo a včera jsem to probíral se skupinkou škodovkářů a starých mazáků na edda cupu v Radotíně a jelikož se nám nepodařilo nastavit sbíhavost a je to lehce rozbíhavé,tak jsem zjišťoval set-up zadní nápravy a byl jsem za blázna...Prý co honim sbíhavost,když s tím co mám a co se jezdilo je potřeba mít auto na zadku lehce rozbíhavé.
Chtěl jsem jestli někdo nemá praktické poznatky ze současnosti...:-)
Chtěl jsem jestli někdo nemá praktické poznatky ze současnosti...:-)
-> Bery 07.09.13 21:53:46: rozbíhavé? vzadu? Vepředu to ještě pochopím, ale vzadu se mi to nezdá
potvrdí mi někdo nastavení zadní nápravy na rallye že to má být rozbíhavé?lehké štafle a trochu rozbíhavé?
-> minno 30.07.13 13:56:52: měla by být. Kdysi to bylo děláno na laseru, teď jsou jen vyměněné silentbloky a je to na obou stranách stejné.