Závodní geometrie

prohledat
1007 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 26.04.2010 do 26.09.2023, založil/a vhml
řadit dle data
18:26:58
15.12.2014
TTomas
-> vhml: To je zase i o tlumicich pripadne pruzinach a vetsinou uz to neni po silnici:D
18:24:02
15.12.2014
vhml
-> Klubko_ 15.12.14 18:06:25: tak 2 sériový stabilizátory mají tuhost cca jako jeden o průměru 20,5mm



Já jezdím ve stovce 21mm. Jako víceméně je to super, hlavně to trochu zachraňuje kyvku. Ale často se stane, že to uprostřed zatáčky prostě odskáče pryč, protože jedno kolo přes hrb zvedne i druhý.
18:20:27
15.12.2014
TTomas
Bery asi mysli, ze je 20 moc na rally. Na silnicni podvozek to moc rozhodne neni.
18:06:25
15.12.2014
Klubko_
-> MVM: jasně, že je to není gulášovka a je to široky téma. Ptal jsem se, jestli by pro mě mělo význam dát např. ten 18mm vzhledem ke zbytku podvozku nebo to vzhledem ke stávajícímu stavu nemá cenu.

Nemluvím o tom, že vím minimálně o 2 autech tady, co mají 2 sériovy stabilizátory.

-> Bery: jak se projevuje to, že je to moc?
upraveno 1x, naposled 15.12.2014 18:06:51
08:49:29
10.12.2014
Bery
Serie je malo.20 moc.proto volim 18 mm.v pripade zajmu dejte vedet.do vanoc bych to chtel zadat do vyroby.
20:42:17
09.12.2014
MVM
Závodní geometrie není gulášovka že se naháže všechno nejtvrdší na auto a pak je to teprve ta pravá tvrdá a nejtvrdší závodnička. Stabilizátory obecně jsou celkem fajnová libůstka na vyladění 4 Neublížíš tomu mírně tvrdším oproti serii - ale rozhodně je lepší přitvrzovat jen lehce.

Vliv jednotlivých úkonů na podvozku mající vliv na chování auta je straašně široký téma.
13:45:07
09.12.2014
Klubko_
když už jsi tady ten stabilizátor nakousl a nabídl případně výrobu, na mojem podvozku je to asi jedna z mála sériových věcí. Mělo by pro mě význam dát vetšího průměru?

S autem jezdím hlavně slalomy (na srazech), v zimě na sněhu, tak 1-2x za sezónu závody dovrchu no a nejvíc běžně v provozu.

Vepředu mám pružiny 80kN (od T#2), vzadu z kyvky a PAL tlumiče s hustším tlumičovým olejem.
12:18:12
09.12.2014
Bery
Nema nekdo na prodej 18 stabik?popripade nebude vicero lidi mit zajem o vyrobu?
07:59:11
04.12.2014
vhml
Právě že trochu váhám. U vlečený nápravy je přínost jasnej. Přenáší to všechny boční síly. U tý kyvky to funguje přece jenom trochu jinak.
19:05:00
03.12.2014
m8rinek
-> Bery: Protože do š1000mb-110r nic jiného nepatří...
19:00:31
03.12.2014
Bery
složitá otázka...proč kyvku5
19:00:23
03.12.2014
MVM
Všechna uložení který dáš do unibalů jsou přesnější,zmírní vliv na geometrii(jak už bylo psáno). Nevýhoda je - že i unibaly potřebují údržbu jinak se vydřou (poud nejsou krytý) a taky to chce zesílit místa v karoserii - protože to víc trpí rázy.
18:47:06
03.12.2014
m8rinek
-> vhml: Ano, zamezení posuvu kola před a vzad (omezení změny geometrie) + menší namáhání uložení při propružení...
18:39:56
03.12.2014
vhml
Jednoduchá anketní otázka:



Unibal na kyvku: Ano / Ne / Proč?
22:33:09
20.03.2014
Radar
Nákres
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od Radar vložen 20.03.2014 22:33:09
22:32:19
20.03.2014
Radar
-> Wena: Je to jednoduché...to růžové jsou pevné body které se chytí uprostěd do kastle, na závodním autě danej bod (díra do které se zasune tyčka o dané velikosti), na kolech, náboji, je upevněný tzv motýl se stupnicí. Na té se odečtou hodnoty které potřebujete.
upraveno 1x, naposled 20.03.2014 22:32:47
20:36:36
20.03.2014
sikula
měli jsme udělané jednoduché kozičky, širší než auto cca 5cm od kol na každé straně, srovnat to s autem, pak od disků měříš, rozbíhavé, sbíhavé..
20:31:03
20.03.2014
Wena
Můžeš mi to nějak popsat?
20:24:06
20.03.2014
MVM
-> Wena:

Je to celkem jednoduchý vytvořit kolem auta - formule obdelník..6
20:14:22
20.03.2014
Wena
Mam otázku :-) Jak se nechá na závodech rychle kontrolovat geometrie a odklony? Viděl jsem že tahaj nějaké provázky ale neni mi jasné jak to funguje. nemáte někdo fotky?
18:42:33
16.01.2014
Montér
-> vhml: Zajímavější nápravu mají až novější céčka. Tam je lichoběžník, kde je spodní rameno tvořený dvěma samostatnýma. Na těhlici jsou dole dva čepy.

-> Nepér: Jedním z důvodů pro záklon čepu je například to, aby jsi na vnějším kole udržel pořád pokud možno negativní odklon kola.
upraveno 1x, naposled 16.01.2014 18:46:17
20:11:59
15.01.2014
stepan
-> Nepér: To je spíš vedlejší efekt. Důležitej je úhel vnějšího kola. To jak je odkloněný vnítřní je daný záklonem a většim zatočenim vnitřního kola.
upraveno 2x, naposled 15.01.2014 20:12:59
20:09:03
15.01.2014
Nepér
Jsem stejně nikdy nepochopil, na co je dobrý takhle zalomený vnitřní kolo, když váha je na vnějším. Možná tak na drifty, když se jede kontra 1
upraveno 1x, naposled 15.01.2014 20:09:36
20:21:59
13.01.2014
vhml
-> Eidy 13.01.14 20:19:07: já myslel že je tam něco zajímavějšího. Na elektrovozítku ve škole byla nějaká replika nápravy z R8 a tam se při zatáčení deformovali silentbloky, pohybovali ramenama a posouvali tak čep do záklonu.
20:19:07
13.01.2014
Eidy
-> vhml: McPerson, ale brutální záklony.1
20:00:34
13.01.2014
vhml
Co maj ty Mercedesy vepředu vlastně za nápravu probůh 3
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od vhml vložen 13.01.2014 20:00:34
17:15:26
27.10.2013
m8rinek
-> Eidy: Chce to jednoduchýho přípravečka a převařit trubky v nápravě, moc práce to nebude :))).
12:05:37
27.10.2013
Eidy
-> Nwkt: Jojo, tohle je ono. Teda hlavice no.

-> m8rinek: Pravda, horní to neřeší, ale už je to jen poloviční zlo.
12:02:41
27.10.2013
Nwkt
-> Klubko_: Jsem to jenom prolít, tak pokud je to ono co myslí Eidy
12:02:24
27.10.2013
m8rinek
-> Klubko_: Spíš bych převařil trubky v ramenech... ale to chce povolat pana přípravečka...



-> Eidy: To ale neřeší horní rameno, ne? Navíc u kilích ramen to je nšpoužitelné...
upraveno 2x, naposled 27.10.2013 12:07:30
12:01:18
27.10.2013
Klubko_
-> Nwkt: aha, takze hlavice a ne domecky.
11:48:45
27.10.2013
Klubko_
-> Eidy: co ma Antony s domeckama?
11:44:24
27.10.2013
Eidy
-> m8rinek: Dá se sklopit celá náprava, dá se jít cestou Antonyho domečků. To už jsou 2 lepší způsoby.
11:44:05
27.10.2013
Klubko_
-> m8rinek: neco jako nariznout na jedne strane a nadstavit+pootocit?
11:39:17
27.10.2013
m8rinek
-> Eidy: Je to takový ,,nouzový,, řešení, bylo by lepší upravit ramena... Koneckonců mě u provedení jako má š100 nic jinýho nezbývá...
11:35:56
27.10.2013
Eidy
-> Klubko_: Přesně tohle si myslím já a proto bych to nikdy nedělal. Ale každýho věc.
11:34:21
27.10.2013
Klubko_
-> Urbi: otazka je, nepootoci se to pak trochu obe ramena (horni dopredu, zadni dozadu) jak na ne budou silentbloky ze svislaku tlacit ve snaze se narovnat do sve prirozene pozice?

No, to che zkusit 1
08:17:26
27.10.2013
Petr Urban
-> vhml: zdeformovat to půjde při snaze 1
12:15:22
18.10.2013
vhml
Jednuoduchá otázka se záludnou odpovědí. Můžu zaklonit svislák ,,ála Vrba" -> Vrba 28.11.10 12:33:31: pokud tam mám tvrdý gumy od pemita? Půjde to zdeformovat?
upraveno 3x, naposled 18.10.2013 12:24:48
01:29:26
13.09.2013
Petr Urban
-> Bery: Také jsem slyšel od starého závodníka že jezdil na šotolinu vzadu rozbíhavost. Vepředu sbíhavost.
16:12:29
11.09.2013
Bery
-> Klubko_: zbytečně vyhozený peníze,na geometrii mám naštěstí přístup,musim šetřit na jiné důležité komponenty...5
14:55:43
11.09.2013
Klubko_
-> Bery: jo a kdyz že to budeš kupovat laserovou geometrii domu? 4 1 Tu by asi vetsina prispivatelu do tohoto tematu doma uvitala.
21:47:28
10.09.2013
pistaa
-> Tuner#2: ano ale na kare je to vpredu vzdy a len rozbiehave a geo tam funguje celkom inak ako na aute s tlmicmi
00:24:02
10.09.2013
Bery
-> vhml: nevim,vtomhle nejsem zatím moc kovanej.

prý to jde líp šoférovat dveřma napřed:-)

zkusim s tim hnout po prvních dvou RZ a uvidim.
23:09:27
09.09.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Zazaa: Tak když vezmem jako příklad motokáru, tak tam taky se zadkem nehneš a přitom předkem jde udělat nedotáčivost/vyváženost i přetáčivost 4
22:51:05
09.09.2013
Zazaa
je to sice u jineho auta, ale ja co sem se bavil tak kazdej vicemene laboruje jen s predkem ...

vzadu sbihavost na nulu a odklon podle pouzitejch gum



zato vepredu je videt vsecko mozne.... od rozbihavosti po sbihavost, od lehkeho negativu po stafle ze je i Eidy zabar a zaklony to same
22:34:02
09.09.2013
vhml
-> Bery 09.09.13 21:32:35: a proc vlastne vzadu rozbihavost? Nejak nerozumim tomu k cemu by to mělo bejt dobry. Jestli auto se samosvorem nezatáčí, tak aby se tomu trochu pomohlo?
21:39:24
09.09.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bery: Jo tak v podstatě nic nového pod sluncem, je to opravdu o sladění všeho a tak jako v F1 nezajede stájový kolega s tím druhým monopostem, tak to platí i tady.
Extreme Tyres