Závodní geometrie

prohledat
1007 příspěvků (zobrazeno 551 až 600) od 26.04.2010 do 26.09.2023, založil/a vhml
řadit dle data
22:00:16
25.06.2012
Athlonek
-> castrol: OR 6
21:59:57
25.06.2012
vhml
-> castrol: neklouzací formulovej slick, klouzací zimák Obnova Brno :-D
21:55:11
25.06.2012
castrol
-> vhml: co tam mas za gumu ze to tak klze ?
21:52:11
25.06.2012
Tomaso435
-> vhml: joo hochu dobře tomu šoféruješ :-O
21:50:04
25.06.2012
Athlonek
Jejda, ono to zvedá kolečka, asi to chce označkovat závodní dráhu loužičkou oleje.
21:48:53
25.06.2012
vhml
21:47:09
25.06.2012
vhml
21:46:41
25.06.2012
vhml
Mě se taky trochu zvedá předek :-D
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od vhml vložen 25.06.2012 21:46:41
17:12:33
21.06.2012
Klubko_
-> Jirik_Tuňák: Tuzsi stabilizator bude kolo zvedat jeste vic. Ale zaroven min 4

Abych to uvedl na pravou miru, ja si myslim, ze odlehcovany kolo jde dolu, tudiz pres stabilizator se na zatezovany kolo prenasi sila od roztahujici-se pruziny ve stejnym smeru, tudiz pomaha zatezovane pruzine prekonavat silu na ni pusobici a snizuje jeji stlaceni.

Jinak receno v extremnim pripade idealne tuhyho stabilizatoru by se sila (schopnost odolavat stlaceni) 2 pruzin sprazenych stabilizatorem na jedne naprave scitala.

Tim by sice mohlo dojit k odlepeni odlehcovanyho kola, ale to uz by bylo zpusobenym propruzeni zadni napravy vlivem odstredive sily.



Takze dalsi extrem idealne tuhych stabilizatoru na obou napravach, (ted nemluvim o skodovkach) ale spis aut s motorem vepredu a hnaou predni napravou zpusobi nenakloneni, ale preklopeni. Ostane jak uz jsem taky videl na zavodech do vrchu ne vracecce na jednom Kadetu 5



Jeste to rozvedu...odmyslime-li pruziny, bude-li pritomen stabilizator, tak pri pohybu jedne strany napravy se stejne pohybuje i druha.



No uz jsem myslim teoretizoval dost 1
upraveno 1x, naposled 21.06.2012 17:16:30
15:08:33
21.06.2012
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> vhml: Kdepa, myslel jsem to obráceně, ale napsal blbě, že to tlačí stejně. Takže s tužším stabíkem by se to tolik zvedat nemělo.
13:44:31
21.06.2012
Luky
-> Ultim: jj, je to tak. Jen detail: já se tomu ani nedivím 1
12:39:56
20.06.2012
Ultim
-> Luky.: Kdyz jsem se dival na to video, tak to, ze mas seriovy podvozek je prave pricinou toho, ze ti to jelo po 3 4

Pokud to nebylo nejak zkreslene, tak se ti vaha prenesla na leve zadni, urcite tam mas vleckove pruziny, takze to zajelo do podbehu. Pak se div, ze ti kolo, ktere je k tomu diagonalni, vyselo ve vzduchu.

Napr. auta s motorem v predu to maj zase naopak, kolikrat u 90° ci vracecek je videt, jak se jim zadni vnitrni kolo zastavi.
12:15:28
20.06.2012
vhml
-> Jirik_Tuňák: že by tvrdej stabilizátor fungoval jak katapult na bok? 3
upraveno 1x, naposled 20.06.2012 12:15:48
11:59:54
20.06.2012
Luky
-> Jirik_Tuňák: ne. Vem si jak je na přední nápravě - když jde jedno kolo nahoru, jde nahoru i druhé.



BTW, mě jezdí Rapid po třech kolech i seriovém podvozku, tvrdšího stabíku netřeba 3

Viz např. zde v čase 1:47:
Cocaine RallyStage Písek 2012
upraveno 1x, naposled 20.06.2012 12:04:35
11:57:02
20.06.2012
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Nefunguje náhodou stabilizátor tak, že při tlaku na jednu stranu tahá druhou stranu opačně, tj. např. dolů?
10:56:23
20.06.2012
Ultim
-> steyr: Matoo ma samozrejme pravdu, ze cim silnejsi stabilizator, tak tim vic ti ty kola budou chodit spolu tj. kdyz ti vnejsi zaleze do blatniku, tak vnitrni uz bude ve vzduchu. Mozna by ti pohla kombinace tvrdcich pruzin a toho vetsiho stab.

Jenom trocha uvahy: pokud uz jedes tak, ze se ti zveda vnitrni kolo, tak i kdyz to nejak zaridis, ze bude porad na vozovce, stejne pres nej nedokazes prenest zadnu silu. Takze sic na fotkach to bude vypadat, ze mas vsechny kola v kontaktu, ale co z toho...
08:53:44
20.06.2012
darabos
-> steyr: presne ako hovori matoo , skor pomoze tvrdsi podvozok.
upraveno 1x, naposled 20.06.2012 08:53:54
08:51:03
20.06.2012
matoo
-> steyr: silnejsim stabilizatorom dosiahnes len to, ze ho budes mat este viac odlepene od zeme, ja to mam tak nejako podviazane a je to ako silny stabik
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od matoo vložen 20.06.2012 08:51:03
22:13:20
19.06.2012
steyr
22:12:58
19.06.2012
steyr
toto dvihanie predneho kolesa by sa dalo riesit silnejsim stabilizatorom ?
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od steyr vložen 19.06.2012 22:12:58
20:14:14
09.04.2012
lacko
eidy dobra pomocka,spravil som si taku istu,a uz nemusim lezat pod autom mozem merat zvonka,len sa chcem opytat na kolko mm mam nastavit predok na felicii s prednym nahonom,teraz som menil gulove capy na riadeni.dik
22:41:45
21.02.2012
Zazaa
-> Jirik_Tuňák: u tohohle typu se auto musi zvednout a znivelovat ty snimace (otacenim kola a ustaveni presne do osy) pak se da uto dolu a meri se
22:07:28
21.02.2012
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Mno, a tady zase auto zvedají (což nechci).

img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../8590_2012-02 -21_21-37-56_14.jpg



Tak to aby se v tom prase vyznalo, jeden říká, že nezvedají, dalšímu zvedají.
23:25:02
26.10.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 26.10.11 23:11:19: 70 BTW Ty děláš jak kdyby jsi to vozil sebou na okruh 3 3 3



Jo a jinak souhlas s klukama ohledně těch vibrací mohlo by to být ono.
23:13:31
26.10.2011
Nwkt
Eidy 26.10.11 23:11:19 napsal:

→ Tuner#2: Vidíš, to je tak, když se dá jít do garáže vnitřkem domu.
LOL 3 3 3
23:11:19
26.10.2011
Eidy
-> Tuner#2: Co bych pro vás neudělal 3 Vidíš, to je tak, když se dá jít do garáže vnitřkem domu.

Nejdřív jsem to chtěl svařovat z jeklů a pak mi padla do oka rozebraná pergola, takže je to duralový a váží to do 2kg 40
23:08:04
26.10.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 26.10.11 22:45:14: No neke, tys to šel ještě vyfotit. Jo přesně takhle jsem to myslel, že máš na šířku auta jakoby šupleru. Jasný a jednoduchý 4 Pěkná práce.
22:55:44
26.10.2011
pitrs-84@
-> Eidy: jednoduchy,šikovny ... 4
22:45:14
26.10.2011
Eidy
22:45:04
26.10.2011
Eidy
Moje udělátko
zvětšit Závodní geometrie - obrázek od Eidy vložen 26.10.2011 22:45:04
22:22:09
26.10.2011
Zazaa
-> Tuner#2: ne tipuju ze to meri od nejakeho "kalibrovaneho" mista na jedne strane auta, nejspis trochu podobne jako se dela v servisech an rally ...
21:28:33
26.10.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 26.10.11 21:25:37: Udělej nějaké foto pro představu jak se tam dostaneš, když je auto na zemi. Máš v podstatě takou velkou přes 1,6m širokou "šupleru"? Tak to mám chápat?
21:25:37
26.10.2011
Eidy
Měřím to na ráfku a když si chci bejt sakra jistej, tak popojíždím autem a meřím na stejném místě disku nicméně mám ozkoušeno, že házivost disků, nábojů atd je v rámci 1-2 desetin mm. Nepřesnost měření je větší.

Ale zpět k meření. Mám takový udělátko, který přiložím zvenku na kraje disku a šuplérou zmeřím mezeru mezi kolem audělátkem. To udělám před a za kolama a sbíhavost je na světě.
19:33:13
26.10.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy: Taky by mě zajímalo jak to měříš? Teorii znám, přípravky znám z Andrta, ale zajímá mě jak komkrétně to měříš Ty a kde těch 7mm je? Jestli hned u kola rozdíl přední a zadní bok gumy, či to děláš od ráfku?



P.S. Bacha na házení kola/gumy a tím nepřesné měření.
18:49:12
26.10.2011
Hurdis
Od novoty ladím na spotřebáku sbíhavost k nule a odklony na 2 stupně. Na jaře to chlapci pos*ali a omylem na předku nastavili skoro 4. Nové P6 vydržely sotva 20tkm.

Na první STK na odklony technik chvíli koukal, pak se zeptal kolik to má měřených. Jestli to není nějaká mr*ka. 1
upraveno 1x, naposled 26.10.2011 18:49:41
18:37:46
26.10.2011
Zazaa
ja bych to videl na tu sbihavost, nevim kde mas tech 7mm merenejch ale urcite to je hodne :)
18:11:50
26.10.2011
vhml
-> Eidy: sbíhavost 7mm? Tak to je rozhodně špatně...
10:40:11
26.10.2011
Eidy
Kóča mi jezdí dobře, sedí, ale při zahřátejch gumách (rozuměj v na okruhu) se v zatáčkách celá chvěje a volant je v klidu. Na rovině se auto třese malinko a volant naopak citelněji, ale to může být jen přenos vibrací. Co by to mohlo být? Na studených gumách je vše naprosto v pořádku.

Mohlo by to být sbíhavostí vzadu 7mm? Nebo co tipujete?
09:08:38
28.09.2011
matoo
-> vhml: trocha, ale ked som mal viac tak to hodne smykalo mozno aj kvoli veku pneumatiky OR22



a6.sphotos.ak.fbcdn.net/h photos-ak-snc6/248130_2025 118196357_1496087539_22886 69_2687014_n.jpg



teraz pojdem prvy krat na slikoch, tak to budeme zasa musiet skusat rozne variacie...
upraveno 1x, naposled 28.09.2011 09:13:15
08:55:41
28.09.2011
vhml
-> matoo: to ti to vzadu nezere boky?
08:55:01
28.09.2011
vhml
Též bych dal dopredu míň, vzdyt to tam nic neváží. Cca 2,0
08:16:36
28.09.2011
matoo
-> m8rinek: pekny extrem, na sportovu jazdu je to uz hodne smykajuci predok :/ ja na slalomy fukam 175/50 1,7 a zadok 2,1
19:00:18
27.09.2011
m8rinek
-> vhml: dávám 2,5 předek a 2,7 zadek... Jen mě to tak zajímalo...
17:31:35
27.09.2011
vhml
-> m8rinek: to nejde říct jen tak, musíš laborovat. Dle geometrie, zátěže atd. Obecně bych zkoušel kolem taky kolem 2,5 a víc, má-li to bejt pro nějakej sportovnější projev.
17:22:15
27.09.2011
radekp
-> vhml: mám pocit že při stejných rychlostech se boky teď míň lámou, možná je to jen subjektivní pocit...ale určitě k lepšímu
16:34:14
27.09.2011
m8rinek
-> vhml: kolik foukat 165/55?
15:19:47
27.09.2011
radekp
-> vhml: 9 jdu zkusit a projet to
15:14:17
27.09.2011
vhml
-> radekp: na sériích trénuju, ale je to neřiditelný, jen pro zábavu. Do profilu 50 foukej tak 2,7 aspoň. Obecně čím nižší profil, tim více musí mít nafouknuto
15:04:47
27.09.2011
radekp
-> vhml: právě...zítra jdu na test brzd ...a tlumičů.

jezdíš i seriové gumy? mám vzadu Yoko A539 185/50 R14...a zdá se mi, že fungují až od tlaku 2,3...není to moc? Jsou z roku 2004 8, takže přes zimu budu řešit náhradu...buď Anov ZV3, nebo spíš Yoko A048 semislick. Nejde mi ani tak o to mít vyšší ppřilnavost, jako spíš tužší bočnice...tyhle gumy mi příjdou, že se lámou právě v bocích...

předek foukám 1,9...taky tlumiče (spaxy) jsou na 15/28, stabík 18 mm - předek mi příjde celkově měkký, ale poslouchá víc než s kyvkou...
14:15:54
27.09.2011
vhml
-> radekp: ty máš molčanovku viď? Tam je 1mm správně. Ty odklony by to chtelo urovnat, jinak to bude tahat ke strane
Extreme Tyres